Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:35

Piekosjj schreef:
Lange broek Trijnie, ben je gek? :D ik loop al sinds februari in shorts, niks lekkerder dan lekker 'vrije' benen! Hier ook weer lekker hardgelopen vandaag in het zonnetje. Ik heb mezelf aardig aan het werk gezet vh weekend wat vandaag resulteerde in een hele mooie lage hartslag en fijne benen. Helaas kan ik nooit regelmatig genoeg lopen om die super compensatie vast te houden.

Hier in drie kwart broeken! Hoezo is je hartslag laag na een weekend trainen?

Gisteren 5 km rondje gedaan. Ging ontzettend zwaar, maar even doorgezet. 21 mei eerste wedstrijd. Kreeg al tips dat als ik ga lopen dat niet op het eind moeten doen omdat je anders voor schut staat..

denbine

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:09

@Amoor gewoon doen wat je altijd doet. Jouw manier van lopen, al is dat (helemaal de eerste keren) ontzettend moeilijk.
Voor, midden, achter.... Tsja alles heeft voor en nadelen.
Je loopt vooral voor jezelf, geniet van de ervaring!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 05:10

Amoorm, maakt toch niks uit waar je loopt, je loopt tenminste! Ik heb bij een kleine 15km wedstrijd wel eens een na laatste gelopen (deden ook maar 10 vrouwen mee). Het boeide me niks, want ik liep het maar mooi wel! En was ook nog heel trots, want had nog niet zo snel gelopen op de 15. Je loopt inderdaad voor jezelf.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:42

AmoorM schreef:
Piekosjj schreef:
Lange broek Trijnie, ben je gek? :D ik loop al sinds februari in shorts, niks lekkerder dan lekker 'vrije' benen! Hier ook weer lekker hardgelopen vandaag in het zonnetje. Ik heb mezelf aardig aan het werk gezet vh weekend wat vandaag resulteerde in een hele mooie lage hartslag en fijne benen. Helaas kan ik nooit regelmatig genoeg lopen om die super compensatie vast te houden.

Gisteren 5 km rondje gedaan. Ging ontzettend zwaar, maar even doorgezet. 21 mei eerste wedstrijd. Kreeg al tips dat als ik ga lopen dat niet op het eind moeten doen omdat je anders voor schut staat..

Ik start bij kleine en middel wedstrijden altijd aan het einde omdat als je vooraan staat en constant wordt ingehaald pas echt demotiverend is.
Als ik bijna achteraan start laat ik me niet opjutten en haal ik altijd mensen in op de 2e helft

Grote wedstrijden (3000-18000 man) start ik in iets snellere klasse of midden annex naar meer vooraan vele mensen overschatten zichzelf.
En ladiesrun die loop ik niet meer ......bah met bv Rotterdam gaan ze op 1km al wandelen compleet buiten adem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:48

Gisteren 5 km rondje gedaan. Ging ontzettend zwaar, maar even doorgezet. 21 mei eerste wedstrijd. Kreeg al tips dat als ik ga lopen dat niet op het eind moeten doen omdat je anders voor schut staat..[/quote]

Ik start bij kleine en middel wedstrijden altijd aan het einde omdat als je vooraan staat en constant wordt ingehaald pas echt demotiverend is.
Als ik bijna achteraan start laat ik me niet opjutten en haal ik altijd mensen in op de 2e helft

Grote wedstrijden (3000-18000 man) start ik in iets snellere klasse of midden annex naar meer vooraan vele mensen overschatten zichzelf.
En ladiesrun die loop ik niet meer ......bah met bv Rotterdam gaan ze op 1km al wandelen compleet buiten adem[/quote]

Ik bedoel meer dat je op het eind van de wedstrijd gaat wandelen haha. Over de startplek heb ik nog niet na gedacht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:03

Net een prachtige kleine wedstrijd gelopen in de paleistuin van kasteel het Loo in Apeldoorn. Mijn zusje en ik liepen de 8km. Ik was veel te snel gestart dus na 10 min al buiten adem. Niet mijn beste wedstrijd, maar man wat een leuke route. Vond het wel erg benauwd en kregen nog een lekkere bui over ons heen.
Op naar de marikenloop volgende week.

Maakt ook niet uit als je op het eind moet wandelen toch? Ja mooi is anders, maar als je niet meer kan dan is het niet anders. Meestal vind je nog wel de kracht om de laatste paar 100 meter hard te lopen hoor.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:09

Ik heb vandaag m'n startnummer binnen gekregen voor de marikenloop.
Morgen weer ff lekker in het bos lopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:34

denbine schreef:
@Amoor gewoon doen wat je altijd doet. Jouw manier van lopen, al is dat (helemaal de eerste keren) ontzettend moeilijk.

Klopt helemaal! Op mijn laatste wedstrijd nam bij de 10 km een 74-jarige man deel die net hersteld was van achillespees blessure. Hij had schrik dat hij zich weer zou blessuren door de wedstrijddruk, en had op fb aangekondigd dat hij zich voorgenomen had om... als laatste te eindigen! Dit is hem gelukt, en als oudste deelnemer heeft hij meer aanmoediging en applaus gekregen dan de winnaar!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:50

hwn schreef:
denbine schreef:

Klopt helemaal! Op mijn laatste wedstrijd nam bij de 10 km een 74-jarige man deel die net hersteld was van achillespees blessure. Hij had schrik dat hij zich weer zou blessuren door de wedstrijddruk, en had op fb aangekondigd dat hij zich voorgenomen had om... als laatste te eindigen! Dit is hem gelukt, en als oudste deelnemer heeft hij meer aanmoediging en applaus gekregen dan de winnaar!

Precies! Iedereen heeft zijn eigen verhaal en motivatie om hard te lopen .
Achter iedereen zit een unieke reden!
Van de 1 is de motivatie om de "snelste" te zijn. Van de ander is het genieten van de "beleving".... ik zal nooit de snelste zijn, maar 2 jaar geleden had niemand verwacht dat ik überhaupt nog fatsoenlijk zou kunnen lopen.
Ik doe het puur voor mezelf, geniet en ben dankbaar voor iedere pas die ik zet :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:57

@Denbine, zo ken ik er ook: iemand uit onze club had een zwaar ongeval, zou wss aan een rolstoel gekluisterd blijven. Nu zit hij zelfs niet meer op zijn plaats in onze joggingclub, hij laat bijna iedereen achter zich.

We hebben zelfs een blinde in de club, heeft zelfs de 20 km van Brussel gelopen. Iemand begeleidt hem met een lus die ze beiden vasthouden (een lid van de club heeft een blinde vrouw, en is zo een ervaren en betrouwbare begeleider die de obstakels ziet en aangeeft).

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:23

hwn schreef:
@Denbine, zo ken ik er ook: iemand uit onze club had een zwaar ongeval, zou wss aan een rolstoel gekluisterd blijven. Nu zit hij zelfs niet meer op zijn plaats in onze joggingclub, hij laat bijna iedereen achter zich.

We hebben zelfs een blinde in de club, heeft zelfs de 20 km van Brussel gelopen. Iemand begeleidt hem met een lus die ze beiden vasthouden (een lid van de club heeft een blinde vrouw, en is zo een ervaren en betrouwbare begeleider die de obstakels ziet en aangeeft).

Fantastisch vind ik dat *\o/*
Zolang ieder elkaar in zijn waarde laat en je respect hebt voor elkaar langzaam, snel, technisch , atletisch, hobbelend of bijvoorbeeld blind.... is het toch mooi als ieder individu er van geniet, en zn momentje heeft om over de finish te komen _/-\o_

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:32

En zo zag ik bij de mudmasters iemand meedoen met 1 been en een kruk. Diep respect.

Grrr.. mijn uitslag van vandaag staat niet op internet en van mijn zusje wel. Hoop dat ze het oplossen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 04:24

Ik sta inmiddels bij de uitslagen. Een 15e plek van de 79 vrouwen. Niet slecht voor een wat mindere wedstrijd. Toch best tevreden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 05:04

:wave:

Ik loop ook hard met handicap :+

Wegens lichamelijke ongemakken loop ik alleen interval, vorige week zaterdag meegedaan aan mijn 2de Mudrun. De Strong Sistersrun, op papier 7 km, maar in werkelijkheid zaten we op 9,5 km.
Vorig jaar september de Mud Masters 12 km. Helaas wilde mijn nicht niet hardlopen dus hebben we het gelopen. Nu was ik alleen en kon ik dus wel in mijn tempo hardlopen. Ging eigenlijk heel erg goed, alleen was het parcours heel erg zwaar.

Ik doe verder niet aan wedstrijden, behalve dan Mudruns omdat ik die voor mezelf loop en het een overwinning is.

Ik loop alleen, maar ook regelmatig met mijn shet en vanwege de demping alleen maar in het bos.

Afbeelding

Ben nu de filmpjes aan het editten, maar de muziek wil nog niet zoals ik het wil :x

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 06:40

Geweldige foto! Leuk te lezen dat het je zoveel plezier brengt!

@supervixen dat is toch een mooie uitslag. Helemaal als t voor je gevoel tegen zat is het top!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:33

Hoi, ik wil ook graag meelezen en reageren in dit topic.

Ik loop nu een paar jaar, de ene periode wat fanatieker dan de andere periode. Ik ben een mooiweer loper :D , in de winter sta ik op de crosstrainer.
Nu loop ik 1 a 2 keer in de week, en zit nu op zo'n 6/7 kilometer.
Ik loop hard omdat ik mijn hoofd dan kan leegmaken en voor mijn conditie. Ook vind ik het fijn, gezien, mijn leeftijd om gewoon fit te zijn.

Ik merk wel, als even een paar weken niet gelopen heb, ik de kilometers wel aan kan, maar de snelheid is dan een stuk lager.
Maar het gaat uiteindelijk dat ik gewoon lekker loop en bezig ben.

Ik ga nu even wat bijlezen in dit topic.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:34

Mudrun, daar zul je me niet aan de start zien, alhoewel ik het wel stoer vind om te zien, ga ik dit noooooit doen.

Beetje vies :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:47

Wat een leuke foto Onall, en fijn dat je er zoveel plezier mee hebt. Ook supermoder dat je het doet ondanks dat het voor jou waarschijnlijk wat zwaarder is!

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:50

@onali
Doe je in hellendoorn ook mee??
Ik heb vorig jaar de strongman gelopen. Daarna eruit door lichamelijk problemen. Nu aan het herstellen. Twijfel nog over de 12 te doen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:28

Jills schreef:
@onali
Ik heb vorig jaar de strongman gelopen. Daarna eruit door lichamelijk problemen. Nu aan het herstellen. Twijfel nog over de 12 te doen

Ja meteen vorig weekend ticket gekocht. :j

Wil volgend jaar de Strong Vikingrun lopen, maar die zijn nog pittiger :')

Voelde me voor de run een beetje eenzaam maar tijdens de run en vooral bij de obstakels raak je toch al snel aan de praat. Je helpt elkaar ook, dat moet, en de sfeer zat er goed in.

Dus nu lekker doortrainen voor Hellendoorn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:21

De strong viking heb ik nu twee keer gedaan, erg leuk!

Mijn zusje en ik zijn bezig om een groepje bij elkaar te krijgen om de spartan race te doen. Die komt voor het eerst naar Nederland. Ook een obstacle run, nog iets pittiger dan de strong viking. Hierbij willen we graag de 13km doen. Als de inschrijving lukt, ga ik wel mijn bovenlijf trainen. De afstand hardlopen zal goed lukken, maar de obstakels...dat wordt flink afzien.

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:22

Onali schreef:
Jills schreef:
@onali

Ja meteen vorig weekend ticket gekocht. :j

Wil volgend jaar de Strong Vikingrun lopen, maar die zijn nog pittiger :')

Voelde me voor de run een beetje eenzaam maar tijdens de run en vooral bij de obstakels raak je toch al snel aan de praat. Je helpt elkaar ook, dat moet, en de sfeer zat er goed in.

Dus nu lekker doortrainen voor Hellendoorn.

Ga je de sisterrun doen of de strongmanrun?? En welke afstand?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:01

De Sister nog een keer, dat is 7 km. Hoewel we vorige week 7 km plus bonuskilometers hebben gelopen :')

Voor mijn kuiten is 7 km voorlopig meer dan genoeg. Met mn pony's wandel ik wel 10-12 km maar dan ligt mn tempo veel lager.

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:13

Onali schreef:
De Sister nog een keer, dat is 7 km. Hoewel we vorige week 7 km plus bonuskilometers hebben gelopen :')

Voor mijn kuiten is 7 km voorlopig meer dan genoeg. Met mn pony's wandel ik wel 10-12 km maar dan ligt mn tempo veel lager.

Afgelopen jaar was deze in helledoor n ook 2km langer. Maar ach is wel heel leuk. Altijd goede sfeer.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:03

Supervixen dat klinkt als een leuke locatie voor een wedstrijd! Zonde dat je te snel gestart was maar toch een mooie plaats behaald.

Hyawatta leuk dat je de marikenloop gaat doen, is het je eerste wedstrijd?

Onali leuke foto en knap gedaan!

Vrijdag had ik een stevige training gedaan; 12,5km met 4x een km tempo. Gisteren een rustig rondje van 7,5km, had zaterdag wat biertjes gedronken en dat voel je toch best wel. Morgen nog een tempotraining en dan rustig aan tot zondag 10km wedstrijd in Leiden. Eens kijken of ik mijn pr onder de 48 min krijg.