Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:53

Sorry maar iemand die op haar 60 nog een kind op de wereld wil zetten is niet goed bij haar knar.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:57

germie schreef:
Ik ken wrakken van 40, en hele actieve jongeren van 80. Je moet wat geluk hebben, maar dat moeten de jongeren ook. Ik heb meer moeite met tienermoeders die geen inkomen en totaal geen besef hebben van wat een kind kost.
Maar zoals ik al zei ben ik nog te jong voor kinderen en denk ook niet dat ik ze krijgen wil. Is misschien maar goed ook voor de aardkloot. Er zijn al genoeg mensen.

Dus als jij 60 bent met alle gebreken van dien (het is gewoon gevaarlijk op die leeftijd, voor jou en het kind). Dan vind je dat helemaal prima?
Sorry maar dan denk ik dat die tienermoeders het een stuk beter doen. Als je 60 bent is er zo een mega generatie kloof. Ik geloof niet dat je een kind de opvoeding kan geven die het nodig heeft om in de huidige maatschappij mee te komen. Ik vind het een pure daad uit egoïsme. Leuk als je met 70 de pijp uit gaat, laat je een kind van 10 achter. Je weet het natuurlijk nooit, maar de kans is vele malen groter dat je op een kort termijn dood gaat of ziek wordt. Wil je dan dat je puber alle zorg over je moet dragen? Omdat hij nergens anders heen kan omdat hij nog te jong is. Of uit huis geplaatst moet worden omdat zijn moeder niet meer voor hem kan zorgen.

En die actieve "jongeren" van 80, die hebben geen kind van 20 hoor. Want als jij in de 70 bent en je hebt een puber die door het huis walst, dan ben je kapot als je 80 bent.

Tienermoeders worden vaak (niet altijd helaas) heel goed ondersteund door de omgeving en/of instanties. Dat je geen geld heb, wil niet zeggen dat je geen kind op kan voeden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:08

Ik ben vrijgezel en wil absoluut geen kinderen.
Mocht een man ze wel al hebben, dan is dat nu eenmaal zo maar ik wil ze echt niet.
Word nog steeds niet geaccepteerd en in de praktijk is het zo erg lastig om iemand te vinden want iedereen op deze leeftijd lijkt gelijk alles tegelijk te willen :+
Ook dat iedereen zegt, waarom jij nog vrijgezel joh en word het niet eens tijd?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:11

Blijven we verschillen van mening en ik zeg ook niet dat het goed is, maar het biedt soms kansen, en ik ben er niet op tegen, net als ik voorstander ben van euthanasie in sommige gevallen en voorstander van abortus. Liever niets dan een ongewenst kind, dan blijft het kind dat z'n hele leven toch voelen. Ik ga er toch geen gebruik van maken omdat ik kindervrij ben. Maar ik vind 38 nog echt jong om te moederen hoor. Dat is gewoon mijn gevoel. Maar gelukkig ben ik bewust kindervrij. Is eigenlijk heel goed voor de aarde dat er mensen kindervrij zijn, er zijn genoeg mensen. Ik ben wel een hele goede tante v oor mijn neefjes al zeg ik het zelf, maar ik vind het wel fijn dat ik die na een middagje weer gewoon achter kan laten. Af en toe mogen ze wat leuks doen, maar oppassen e.d. ben ik ook niet het type voor.

En ja, mannen lijken altijd kinderen en sex te willen. Helaas.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:31

Mwah... puur biologisch gekeken is 38 absoluut niet jong om te moederen.

hoe dichter naar de 40 of er over, hoe meer er met kunstgrepen gewerkt moet worden om zwanger te raken
Je kunt je mentaal idd wel te jong voelen
Maar biologisch werkt dat absoluut niet zo

Ik ben trouwens ook voor een vrij strakke leeftijdsgrens voor ivf etc
Heel banketstaaf misschien, maar naar mijn idee is er een reden waarom de mens rond een bepaalde leeftijd minder vruchtbaar word

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:40

germie schreef:
En ja, mannen lijken altijd kinderen en sex te willen. Helaas.

Er zijn ook echt heel veel vrouwen die dat willen :D Misschien wel net zo veel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:41

Dat vind ik ook hoor Sonja.
Je jong voelen is inderdaad erg fijn, maar toch is het wat anders dan jong zijn.

En mensen die met de 60 met kunstgrepen moeder worden horen niet vrij rond te lopen en hun artsen ook niet. Dan spoor je niet.
Dat is dan echt egoïsme want het kind heeft er niets aan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:42

Het is dan wel weer jammer dat dat van vaders van 60+ minder erg gevonden word.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:48

Jennyj01 schreef:

Vind ik ook niet normaal hoor. Maar een kind op de wereld zetten heeft voor een man lichamelijk geen gevolgen en geen risico's. Dus voor hen ligt die grens niet zo gevoelig. Blijft staan dat het me voor een kind niks lijkt om op je 10 met een vader van 70+ rond te moeten lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:48

Jennyj01 schreef:

Precies. Die mogen nog wel aan een 2e of 3e leg beginnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:54

Ik vind dat voor een kind ook echt niets, mensen die op hun 60ste nog ouder willen worden?! Hoe vaak zullen die kinderen niet te horen krijgen 'wat leuk, komen opa en oma je ophalen? :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:58

Het is dat het bij mannen kan zonder kunstgrepen, maar ik vind het zeker ook niet normaal.
Je hebt eigenlijk als kind gewoon de zekerheid dat je je ouders vroeg ziet sterven.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:08

Hier wel kinderen. Twee zelfs.. :=
De eerste was niet gepland. Ik was er nog niet eens over uit of ik wel kinderen wilde. Oops :')
Toch voor een tweede gegaan, we vonden beide 1 kind ook maar alleen. Ofzo. Onzin natuurlijk maar toch.
En eerlijk? Die eerste jaren zijn horror. Ik heb toen ook gezegd dat als ik dat had geweten ik andere keuzes had gemaakt. Ondanks dat ik zielsveel van mijn kinderen hou en ze voor geen goud wil missen. Op een of andere manier gaat er iets om in je hoofd en lijf. Je voelt zo bizar veel liefde voor zo'n kind. Ik als groot honden- en paardenliefhebber kon niet bedenken dat een kind qua liefde mijn honden (en inmiddels paard) zou overtreffen. Toch gebeurd. Maar dat maakt het ook zo zwaar, je wil de hele tijd dat je kinderen gezond en gelukkig zijn, doorvermoeiend.. :+ Inmiddels zijn de kinderen wat ouder en wordt het makkelijker en (dus) leuker. De zorgtaak wordt wat minder (godzijdank).
Wat ik wél wil is dat mijn kinderen grootgebracht worden tot enigzins normaal functionerende mensen met fatsoen in de donder. In die zin: ik ben een vrij strenge moeder. Maar ook een moeder die aandacht voor ze heeft. Daar balans in vinden is moeilijk. Niks is ook zo irritant als opmerkingen van mensen zonder kinderen over de opvoeding. Want hoe ik dat eerst ook onzin vond: je weet pas echt hoe je het aanpakt als je zelf kinderen hebt.
Hoe dan ook. Ik ben blij dat ik kinderen heb maar als ik alles overnieuw mocht doen weet ik niet of ik er opnieuw voor zou 'kiezen'.
En dat gekwaak van ouders over hun kinderen, zelfs ik als moeder vindt dat irritant hoor. Kom op, als ik ergens ben vind ik het juist heerlijk dat het een keer niet over kinderen gaat haha! Stom trouwens dat je niet met iedereen over paarden kan praten... -O-

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:33

Majabeestje schreef:
Stom trouwens dat je niet met iedereen over paarden kan praten... -O-

Kan wel. Of het je in dank wordt afgenomen is een tweede :')

Edit: vaders die als ze 60 zijn nog aan een 2e of 3e leg beginnen vind ik ook van de zotten. Niet alleen voor vrouwen. Vind het eigenlijk ook best wel triest dat als je 60 bent nog zo de drang voelt om kinderen op de aarde te zetten. Dan heb je denk ik echt iets gemist al die andere jaren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:37

Nou ja, misschien willen die jonge moeders dat dan wel... vooral als de vader goed gevuld is :D zit je er ook niet zo lang mee :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:39

Cer schreef:
Nou ja, misschien willen die jonge moeders dat dan wel... vooral als de vader goed gevuld is :D zit je er ook niet zo lang mee :')

Goede levensverzekering :+
Of mag ik dat niet hardop zeggen...:x

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:46

KellyR schreef:
Cer schreef:

Goede levensverzekering :+
Of mag ik dat niet hardop zeggen...:x

Ideale maten vrouw: 90 (borst) - 60 (taille) - 90 (heupen)

Ideale maten man: 89 (leeftijd) - 30 (miljoen op de bank) 42 (graden koorts)

:+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:50

Mars schreef:
Ideale maten vrouw: 90 (borst) - 60 (taille) - 90 (heupen)

Ideale maten man: 89 (leeftijd) - 30 (miljoen op de bank) 42 (graden koorts)

:+

_O-

Echt mijn soort humor :')

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:53

hahahah... dat is een goeie.... :-)...

Ik meld me ook... 40 jaar geen kids... (partner 34)... een bewuste keuze van ons samen...

Ik ga me eens lekker inlezen :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:47

Ik heb geloof ik toch liever de hulp van een fijne pappa bij zo'n doodvermoeiende baby, dan een paar miljoen en een dooie kerel :P Hoewel je dan weer hulp kan "kopen" natuurlijk maar dat is toch een hele andere belevenis denk ik :P

Verder eens met Majabeestje behalve dat ik denk / hoop dat we er niet intrappen om nog een 2e te krijgen, moet er niet aan denken om het allemaal nog eens over te doen, vooral die eerste anderhalf jaar := NU is deze inmiddels gelukkig wèl (meestal :(:) ) leuk maar ik vind het nogal een risico om het nog een keer te wagen en vind 1 wel druk zat en lekker overzichtelijk :P

En ach zeurende moeders.... wat denk je van paardenmiepen die het constant maar over die knollen hebben en dat ze geen zin hebben om in weer en wind in de bagger stront te ruimen :P Is toch logisch dat iedereen wel eens baalt van sommige dingen, ook al heb je ergens bewust voor gekozen.

En wat er bij een paard komt kijken is nog wel wat makkelijker van tevoren in te zien dan hoe het met kinderen gaat lopen :=

Of wat denk je van mannen die het altijd maar over voetbal of auto's hebben :roll:
Zo heeft iedereen wat, en als niemand wat vertelt is het ook maar stilletjes ;)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:33

IK wil ook geen kinderen.
Voorheen leek het me nog wel leuk, maar ik ben er vrij zeker van dat ik niet goed voor een kind zou kunnen zorgen ivm mijn psychische gesteldheid. Mijn partner (33) wil sowieso geen kinderen. IK ben 24. Zwanger zijn lijkt me ook echt vreselijk. Het kost veel geld en vrijheid.

Eigenlijk vind onze omgeving het allemaal wel logisch dat we geen kinderen willen. :P

IK heb nu ook 2 nichtjes (van 3 en 1,5) en ik ben echt gesloopt na een dag oppassen. Altijd erg blij als we de koters weer kunnen uitzwaaien haha ook al zijn ze erg lief. :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:31

Ik vind het wel grappig hoe mensen zonder kinderen niet veroordeeld willen worden maar dan wel oude moeders gaan beoordelen op het al dan niet egoistisch zijn ;)
De wereld zou mooi zijn als we elkaars keuze respecteerden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:00

Sizzle schreef:
Ik vind het wel grappig hoe mensen zonder kinderen niet veroordeeld willen worden maar dan wel oude moeders gaan beoordelen op het al dan niet egoistisch zijn ;)

Ja, daar heb je wel een punt. Sowieso zijn met name vrouwen goed in het elkaar veroordelen. Mannen zijn daar over het algemeen een stuk relaxter in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:03

Majabeestje schreef:
Sizzle schreef:

Ja, daar heb je wel een punt. Sowieso zijn met name vrouwen goed in het elkaar veroordelen. Mannen zijn daar over het algemeen een stuk relaxter in.

Niet in een manenwereld gaan werken geef ik je dan als tip. *D
Mannen roddelen nog veel harder kan ik je zeggen.
Maar als het er op aan komt durven ze het uiteindelijk ook rechtuit te zeggen.
En bij vrouwen mag dat niet, dan gaan ze lopen jammeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:06

Ik vind dat vrouwen best wat toleranter mogen zijn naar elkaar op dit soort punten, maar ik kan me wel voorstellen dat als je je hele leven al te horen krijgt dat je geen echte vrouw bent (direct of indirect) omdat je geen kinderen wilt dat je dan een topic als deze snel gebruikt om je frustraties even te uiten.