Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:51

Dilemma......
Ik heb gisteravond 4 a 5 trekjes gerookt..... moet ik nu opnieuw beginnen met dagen tellen, of mag ik door tellen?
De meesten tellen door zolang ze niet volledig roken, maar aan de ene kant denk ik, ja maar je hebt wel gerookt....
naja, ik ga iig weer vol goede moed verder

Willl65, ik hoop voor jou dat je trek snel over is!!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:01

Idylle, ik ga daar hard in zijn: je hebt gerookt, punt. Roken is roken, daar is geen tussen in.

Sterkte iedereen die stopt, fantastisch dat jullie dat doen, en blijven doorzetten, ook al loopt het mis.

idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:06

Ik vind dat je gelijk hebt hoor aria-zz Thanks voor je input

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:10

idylle schreef:
Ik vind dat je gelijk hebt hoor aria-zz Thanks voor je input

Maar laat je er niet door weerhouden om door te zetten. Soms is het drie stappen voorwaarts, eentje terug.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:40

Thanks voor de support , de trek is weer afgenomn. Ik vertik het om aan de trek toe te geven maar ships wat kan dat aan je trekken zeg.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:03

Daar heeft ikke zeker gelijk in. Ik weet uit ervaring, dat is geen rook ervaring maar voedsel, dat wanneer je niet voor jezelf durft toegeven dat wat je deed echt nog tot die verslaving hoort, je gemakkelijker toegeeft aan de verleiding de volgende keer je trek hebt.

Dus toegeven dat je er echt hebt aan toegegeven en daarna het aan de kant zetten en verder doen met je nieuwe, gezonde gewoonte en leren dat je niet van steen bent.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:40

Willl65 schreef:
Thanks voor de support , de trek is weer afgenomn. Ik vertik het om aan de trek toe te geven maar ships wat kan dat aan je trekken zeg.


Doorzetten hoor, het wordt echt makkelijker.
Ik denk er eigenlijk helemaal niet meer aan. Maar de eerste 3-4 weken pfff.

En toen begon ik ook nog de longen uit mijn lijf te hoesten toen dacht ik waar doe ik het voor. Maar dat was gelukkig maar even.

idylle
Berichten: 5844
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:12

Vanmorgen had ik get even moeilijk. Was bang dat ik van die paar trekjes de nicotine verslaving terug had. Maar nee geen ontwenningsverschijnselen gehad vwb nicotine behoefte. Wel gewoon de psychische verslaving en die was ff pittig omdat ik gisteren een paar trekjes had toegegeven. Maar lekker aan de poets gegaan en voor nu is het heftigste voorbij.

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:16

Zet 'm op! Je laat de ongezonde stinkstokjes toch niet winnen?!
:7 :r :oo

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:49

Zo weer even bijgelezen, mijn 5e dag tabex is vandaag en morgen gaan we dus voor de 0 sigaretten! Heb in deze 5 dagen (eigenlijk 4, want de eerste dag slikken heb ik gewoon net zoveel gerookt als normaal volgens mij) wel afgebouwd van plm. 30 sigaretten per dag naar 5 (vandaag). Had op vrijdagavond mijn laatste pakje gekocht en daar zitten er zelfs nog een paar in.

Ts, supergoed bezig! Fijn ook dat je de esmoker ook weg legt :j.

Die apps zijn ook wel interessant, ik ga er ook eens eentje zoeken.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:58

De Tabex is besteld en heb mijn laatste pakje sigaretten gekocht (voor zover mijn instelling nu).

Wat is een goede app om het stoppen bij te houden?

Jazzythecorg

Berichten: 570
Geregistreerd: 15-02-13

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:24

Goed bezig allemaal! Hier woensdag alweer 3 weken gestopt *\o/* . @sharoontje hier de quitbuddy app, die houd bij hoelang je gestopt bent hoeveel je bespaard hebt en hoeveel sigaretten je niet hebt gerookt. Ts hoe gaat het bij jou?

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:10

Die app die Claudia85 heeft heb ik ook. Geeft idd alles aan.

Iris82

Berichten: 39874
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 22:08

Teveel stress. Zie eerder bericht. Zo veel stress dat ik maar een pakje peuken gekocht heb gisteren. :oo Want misschien was de combinatie stress en stoppen met roken teveel. := Niet dat ik wilde roken. Maar misschien was t iets lichamelijks?

Hartkloppingen, benauwd, duizelig, misselijk, trillerig, wazig. Al 4 weken. Maar werd alleen maar erger.

Maar naar de huisarts geweest en meds gekregen voor twee weken om de lichamelijke stresscyclus te doorbreken.

En weet je. De peuken zitten nog gewoon in m'n tas. Dus ik ga ze morgen maar weggeven ofzo.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:16

Weggooien meis die stress staat los van roken .
Ik ben nu 4 weken gestopt maar dat likt echt alleen als je zelf weet dat je echt geen rattengif meer wil inhaleren. Kom op je kint het

Kiekeboefje

Berichten: 1807
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:50

TS hou vol!!! Je kan het! Je hebt het tot nu toe gered, de rest kan je ook aan!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:52

Opdracht: nu weggeven of weggooien die troep. Niet morgen, niet over 5 minuten, nu.
Beloning: Een reep chocola of een zak chips naar keuze

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:56

Wat gruwelijk zonde, Iris. Maar wel heel knap dat je niet bij de pakken neer bent gaan zitten en je poging als mislukt beschouwd hebt.
Dat je je zwaar ellendig voelt geloof ik graag. Het klinkt ook heel herkenbaar want ik heb me ook zo gruwelijk beroerd gevoeld. Het goede nieuws: het gaat minder worden. In het begin voel je al die voordelen niet, je voelt je alleen maar ellendig. Maar dat gaat over. Echt. Als dat niet zo zou zijn dan had ik al lang weer gerookt, want ik ga me ook geen jaren zo ellendig zitten voelen als het niet over gaat. Maar echt, het gaat over. Volhouden hoor!

Iris82

Berichten: 39874
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 22:58

Het is nog ongeopend hè. :)

Ik lig btw al in bed. Tot wanneer mag ik de weggeef opdracht uitstellen? O:)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:00

Ho wacht effe! Ik had niet begrepen dat je er niet aan was geweest en dat je ze alleen maar gekocht had!
Braaaaaaaaaffffff :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:00

Hm. Ik wil zeggen niet maar om je nou je bed ervoor uit te halen :')

Jazzythecorg

Berichten: 570
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:27

Oh ts laat het pakje dicht en meteen weggooien of weggeven, zou echt heel zonde zijn als je nu weer begint. Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal geen stress ervaar, ben een paar keer goed sjagrijnig geweest maar verder niks. Ik ervaar juist minder stress omdat ik niet meer op zondagavond zonder vloeitjes zit of geen aansteker bij me heb enz. Mijn conditie is ook al aanzienlijk verbeterd en ik kan fietsen zonder benauwd te worden. Komop ts we zijn zo op de goeie weg nou :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58124
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:38

Je gaat dat pakje toch niet weggeven. Even heel grof maar eigenlijk zou je denkbeeld op elk gebied moeten veranderen: Je geeft iemand toch niet een pakje kanker-stokjes? :?
Weggooien die rommel, nu je weet wat een smerigheid het is wil je toch iemand anders niet meer helpen dat in zijn/jaar lijf te jagen?

Jazzythecorg

Berichten: 570
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:43

Ayasha schreef:
Je gaat dat pakje toch niet weggeven. Even heel grof maar eigenlijk zou je denkbeeld op elk gebied moeten veranderen: Je geeft iemand toch niet een pakje kanker-stokjes? :?
Weggooien die rommel, nu je weet wat een smerigheid het is wil je toch iemand anders niet meer helpen dat in zijn/jaar lijf te jagen?


Nee meer in de zin ik geef het aan iemand die het voor me weggooit,mocht je het zelf niet over je hart kunnen krijgen om het weg te gooien. Heb ik met mijn laatste pakje shag ook gedaan, die heb ik aan mijn man gegeven en wat hij ermee heeft gedaan weet ik niet en dat wil ik ook niet weten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:56

Iris!!!dapper!

Ritueel verbranden die duivel!

Tuurlijk is het extra moeilijk ten tijde van stress..Maar wordt het probleem dat de stress veroorzaakt minder als je rookt?

Jij kan dit joh!

Verbrand die duivel, lach m nog even uit (wat denkt ie wel, dat ie jouw leven kan bepalen?) steek een veer in je reet en weer doorgaan! Jij kan dit!