Gastric bypass

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissi

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:40

Ook ik sta inmiddels op de wachtlijst voor een operatie bij het Slotervaartziekenhuis. En ik zou graag meelezen en kletsen. Vind het enorm spannend maar heb er ook heel veel zin in.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 13:20

Wat leuk dat dit mensen hun ervaringen blijven delen op dit toppic!
Ik zit nu even bij de kapper. Na een beetje nieuwe ik ( -17kg) nu nog meer een beetje nieuwe ik Haha.
Hier gaat alles helemaal top.

Voor de mensen die in het traject zitten of er mee bezig zijn: heel veel succes en gefeliciteerd met de eerste stapjes naar jullie nieuwe leven !

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:31

Jij ook gefeliciteerd met het gewicht verlies! Hoelang heb je erover gedaan? (Ik dacht gelezen te hebben dat je ergens in mei geopereerd bent?) en hoe voel je je hierbij?

Ik heb de 19de afspraak bij de psycholoog (normaal was dit eerder maar hij was op vaderschapsverlof) en de 31ste afspraak bij de chirurg en dan kan het zijn dat ik mijn datum krijg (ben niet zeker) maar ik laat nog iets weten als het zover is.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 13:34

Ik ben de 15e van mei geopereerd. Ik zwem ongeveer 3 keer per week 40/50 baantjes in ongeveer 30/45 minuten. Afgelopen week niet gezwommen had het te druk. Dus vanavond weer zwemmen. Afgelopen week in gewicht bijna stil gestaan dat frustreert toch wel hoor maar ik weet dat het erbij hoort. En ik geef het de schuld aan niet zwemmen Haha. Dus vannavond weer lekker aan de slag!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:39

Hoe zit het met eten en honger gevoel? Heb je eigenlijk nog hongergevoel? Ik heb gelezen ergens dat sommige er aan herinnerd moeten worden om te eten gewoon omdat er geen honger gevoel komt.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 13:42

Ik heb geen honger gevoel meer. Moet heel erg op de tijd letten...

Ik heb nu 1 x "honger" gehad toen dacht ik ineens wat is dit voor een nare kramp in mijn maag?... bleek dat ik al 6 uur niet had gegeten.. maar dat gebeurd me echt niet meer let heel erg op mijn eet momenten. Ik Zoë zelf elke 2 uur. Zodat ik ook geen neiging kan hebben tot trek/honger. Voor mij werkt dat top! Officieel zeggen ze 2 tot 3 uur. Maar ik merk als ik 3 uur aanhoud dat ik misschien in mijn hoofd weer trek krijg (1 x gehad) en dit wil ik echt niet dus zorg dat ik altijd om de 2 uur eet

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:15

Warm weer en een maag wat op slot schiet... 2 kg in 2 dagen eraf.

De 27e krijg ik een gastro en endoscopie om te kijken waar mijn buikklachten vandaan komen

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:02

verwijsbrief ingestuurd; wachten op de oproep voor een intake

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:03

Spannend Miralooks! Hopelijk krijg je snel je oproep.

Kaulitz wat vervelend. Je ging zo goed! Hopelijk krijg je de 27e duidelijkheid en is het goed te verhelpen. Dit is ook niks.

JustAshley goed bezig hoor! Lijkt me inderdaad lastig, als je geen honger hebt, om je eetmomenten niet te vergeten.

Ik ben nog druk bezig met het verliezen van mijn 3 kilo (zijn er al 3 af van de 6). Ik had even een dipje maar zit nu weer in de juiste flow. 10 augustus nog een bijeenkomst diëtetiek en daarna kan ik gebeld worden *\o/*

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:37

Dag allen,

Miralooks, wat spannend! Ik hoop ook voor je dat je snel je oproep krijgt. Misschien dat ik eroverheen lees, maar waar sta jij op de wachtlijst?

Kaulitz, zie je er tegen op? Lijkt mij niet fijn zo'n behandeling. Ben benieuwd of ze iets tegen gaan komen en je kunnen helpen.

JustAshley; wat ben jij goed bezig met zwemmen. Lijkt me zo moeilijk al je moet eten maar geen trek hebt. Aan de andere kant fijn want dan ben je er niet meer mee bezig.

Cissi, zo stom hé. Een paar kilo verliezen. Zo flauw dat het daarna zo makkelijk gaat en nu loop je er tegen aan. Wat goed dat je weer in de juiste flow zit. Ik stuur positieve energie naar je toe.

Maandagochtend heb ik mijn groepsbijeenkomst in Bergen op Zoom. Verder is alles gereed, verwijziging van de huisarts, medicatieoverzicht, ben alvast begonnen met slikken van goede vitamines.
Maandag krijg ik gelijk een datum mee waarop alle gesprekken gaan plaatsvinden (chirurg, dieetiste, psycholoog).

Ik zit te denken om alvast een goede creme te gaan gebruiken om mijn huid misschien strak te houden. Ik sport al veel, maar just in case zeg maar. Hebben jullie een idee? Bepathen heeft een creme die zorgt voor collageen aanmaak?

Ik heb best wat striae op mijn buik. Denk dat als ik op streefgewicht ben (en ik hoef geen huid te laten verwijderen eerst) ik er een mooie tatoeage overheen laat zetten.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 17:11

Had ik net een heel stuk geschreven doet mijn telefoon raar alles weg... Haha nou lekker dan !

Als eerst even @Miralooks: Wat super stoer van je dat je opnieuw de stap heb gezet. Voor vragen mag je me altijd een berichtje sturen !
Dat geld trouwens voor iedereen hoor.

@ Kaulitz : Wat naar ik hoop dat ze je kunnen helpen!

@Cissi: Je bent al op de helft dus ik geloof in je! *\o/*

@Romeo : Ik hoorde van veel mensen, het ziekenhuis en de kliniek dat smeren geen nut heeft. Het is per persoon heel verschillend of je een vel overschot krijgt.
Daarbij wil ik je niet ontmoedigen hoor haha maar vitamine's nu slikken heeft ook geen enkel nut. Vitamine's zijn alleen belangrijk na de operatie en daar moet je speciale voor bestellen. Als je tekort heb aan vitamine D dan zien ze dat wanneer ze je bloed gaan controleren en dan krijg je daar wat voor op recept. Of heb jij het advies gekregen van een arts om vitamine's te gaan slikken ? ( Nogmaals niet l*llig bedoeld hoor maar probeer je te helpen en ben nieuwsgierig :o

Het is zo gek ik zie zelf niet dat ik ben afgevallen maar ik merk het heel erg aan mijn kleding.
Alleen toen ik laatst 2 foto's naast elkaar zette schrok ik toch wel een beetje haha !
Ik zal proberen een foto toe te voegen aan dit bericht.
Daarnaast sport ik ook best 'veel' vergeleken met eerst en om mijn werk heen natuurlijk dat is soms wel lastig.
Eergister hebben we 60 baantjes van 25 meter gezwommen in 57 min. Eerst deden we 40 baantjes maar dat werd ons te makkelijk *\o/*
Gister 7 km met mijn verzorg/bijrijdpaardje gewandeld door de polder. Ik was helemaal kapot daarna en voel het nu nog steeds behoorlijk erg :+
En vanavond gaan we weer zwemmen. Even kijken hoe het gaat met de spieren maar als 60 lukt willen we er 80 zwemmen. Maar zo niet dan niet. 60 of 40 vind ik ook prima :9

Het was trouwens niet de bedoeling om mijn kop ZO groot in beeld te laten komen ;( Maar ik en bokt foto's plaatsen worden nooit vrienden denk ik haha ! dus sorry maar hier mijn hoofd MEGA

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:25

Wauw wat een verschil!
Heb je ook een foto van je hele lichaam toevallig?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 17:27

Die heb ik wel alleen ga ik dat soort foto's misschien later op internet plaats. Ik ben nog 'maar' 17.5 kg kwijt en dat soort foto's komen pas bij -30/40 kg :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:31

Ach wel nee. Als je gezicht al zo duidelijk is

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 17:33

Haha sorry voelt nog niet goed. Tevens heb ik alleen nog een foto van voor de operatie en een foto van vorige maand. Die van deze maand ga ik de 15e weer maken. Maar komt niet op internet. Zijn foto's voor mezelf.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:50

JustAshley ik volg je al een tijdje.
Echt super dat het zo goed gaat!
En jeetje wat zwemmen jullie lekker veel. Ik vroeg mij daarom ook af, zwom je hiervoor ook zover? Waarom wel of niet? En waarom vielen jullie toen niet af?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 18:08

@Hannanas: Nee hiervoor deden we eigenlijk vrij weinig aan sport. Ik had ook schaamte vooral om te zwemmen maar gek genoeg nu ik weet dat het goed komt schaam ik me niet meer.
Ik heb ook soms last van mijn linker knie ( Nu een stuk minder) En ik was bang als ik veel zou sporten dat ik die helemaal verpest daarom wilde ik er eerst een paar kilo's vanaf.
We zijn regelmatig veel afgevallen -20 kilo ongeveer. Maar het kwam er altijd weer bij aan. Geen een dieet hielp voor ons. Door de goede begeleiding van het NOK zijn we een stuk bewuster geworden qua eten. Daarbij hadden we altijd snel weer honger en kon ik best veel eten. Gelukkig is dit nu weg en dat helpt ook al een heleboel! Ik heb gek genoeg totaal geen trek meer in eten. Kan daar in tegen wel genieten van eten alleen dan van kleine portie's en gezond eten. Het is heel gek maar je smaak veranderd ook.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:59

Wat super dat het zo goed gaat! En zo veel verschil al in die foto's.

Dat je zelf niet veel verschil merkt herken ik wel. Ik ben zelf een enorme jojo, alleen is mijn maximum wel te zwaar maar niet extreem. Ik ben zelf 22 kilo afgevallen en door omstandigheden weer wat aangekomen. Nu dus nog altijd 19 kilo lichter dan 1,5 jaar geleden. Maar door die paar kilo lijkt het wel of ik weer op mijn oude gewicht ben. Op een of andere manier kan je dat zelf niet goed inschatten.

Ga zo door met sporten en gezond eten!! Echt top!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:11

Tilmar schreef:
Wat super dat het zo goed gaat! En zo veel verschil al in die foto's.

Dat je zelf niet veel verschil merkt herken ik wel. Ik ben zelf een enorme jojo, alleen is mijn maximum wel te zwaar maar niet extreem. Ik ben zelf 22 kilo afgevallen en door omstandigheden weer wat aangekomen. Nu dus nog altijd 19 kilo lichter dan 1,5 jaar geleden. Maar door die paar kilo lijkt het wel of ik weer op mijn oude gewicht ben. Op een of andere manier kan je dat zelf niet goed inschatten.

Ga zo door met sporten en gezond eten!! Echt top!

Heb jij ook een gbp gehad?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:13

JustAshley schreef:
Had ik net een heel stuk geschreven doet mijn telefoon raar alles weg... Haha nou lekker dan !

Als eerst even @Miralooks: Wat super stoer van je dat je opnieuw de stap heb gezet. Voor vragen mag je me altijd een berichtje sturen !
Dat geld trouwens voor iedereen hoor.

@ Kaulitz : Wat naar ik hoop dat ze je kunnen helpen!

@Cissi: Je bent al op de helft dus ik geloof in je! *\o/*

@Romeo : Ik hoorde van veel mensen, het ziekenhuis en de kliniek dat smeren geen nut heeft. Het is per persoon heel verschillend of je een vel overschot krijgt.
Daarbij wil ik je niet ontmoedigen hoor haha maar vitamine's nu slikken heeft ook geen enkel nut. Vitamine's zijn alleen belangrijk na de operatie en daar moet je speciale voor bestellen. Als je tekort heb aan vitamine D dan zien ze dat wanneer ze je bloed gaan controleren en dan krijg je daar wat voor op recept. Of heb jij het advies gekregen van een arts om vitamine's te gaan slikken ? ( Nogmaals niet l*llig bedoeld hoor maar probeer je te helpen en ben nieuwsgierig :o

Het is zo gek ik zie zelf niet dat ik ben afgevallen maar ik merk het heel erg aan mijn kleding.
Alleen toen ik laatst 2 foto's naast elkaar zette schrok ik toch wel een beetje haha !
Ik zal proberen een foto toe te voegen aan dit bericht.
Daarnaast sport ik ook best 'veel' vergeleken met eerst en om mijn werk heen natuurlijk dat is soms wel lastig.
Eergister hebben we 60 baantjes van 25 meter gezwommen in 57 min. Eerst deden we 40 baantjes maar dat werd ons te makkelijk *\o/*
Gister 7 km met mijn verzorg/bijrijdpaardje gewandeld door de polder. Ik was helemaal kapot daarna en voel het nu nog steeds behoorlijk erg :+
En vanavond gaan we weer zwemmen. Even kijken hoe het gaat met de spieren maar als 60 lukt willen we er 80 zwemmen. Maar zo niet dan niet. 60 of 40 vind ik ook prima :9

Het was trouwens niet de bedoeling om mijn kop ZO groot in beeld te laten komen ;( Maar ik en bokt foto's plaatsen worden nooit vrienden denk ik haha ! dus sorry maar hier mijn hoofd MEGA

[ [url=m/EMISrX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua vitamines was het uit eigen beweging met de goede hoop dat ik geen tekorten ga krijgen. Heb dagravit 30 genomen die wordt vaak geadviseerd na een gbp

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:56

Wauw wat een verschil al JustAshley! Je ziet er ook heel happy uit. En wat goed dat je zoveel beweegt. Ik ben nu al aan het sporten (2x per week sportschool) en ik heb de paarden aan huis dus beweging genoeg.

Romeo succes maandag! Ik heb inderdaad ook gehoord in het ziekenhuis dat smeren niet helpt tegen los vel. Het is echt per persoon verschillend. Het kan wel schelen om goed op je eiwitten te letten geloof ik. Ik laat het allemaal maar op me af komen. Bedankt voor jullie aanmoedigingen, het is frustrerend dat het nu zo moeilijk gaat -O- Maar ik heb nog even.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:58

Romeo2007 schreef:
Heb jij ook een gbp gehad?

Nee, ik heb het zelf gedaan. Maar het is zó moelijk.. Ik ben in 30 jaar al 3 of 4 x zoveel afgevallen en kom het in de loop van de tijd weer aan..
Daarom lees ik hier mee, ik ben benieuwd hoe het op termijn met een gbp is.
Maar ik kom er niet voor aanmerking, mijn BMI is 27 en ik ben 51, dus het hoeft ook geen 22 meer te zijn.

Ben nu aan het worstelen om gelijk te blijven of nog ietsje af te vallen.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:23

Ja het blijft een strijd, ook na een gbp denk ik.
Tilmar jij komt toch veel bij Manege Morgenstond? Daar heb ik vroeger ook gereden!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:21

....goed eten is "een kunst en een kunde", en het is 2017 en we weten veel meer dan dertig jaar geleden. Over de desastreuze werking van mondflora bijvoorbeeld. (Sommige mondbacteriën doen iets, waar sommige bacteriën nu eenmaal goed in zijn: hun gast'heer' (m/v) manipuleren. De bacterie wenst suiker, dus 'moet' jij constant suiker eten, al roept iedereen hoe onverstandig dat is.)

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:56

Hi Ashley... goed joh. Wat een verschil al.

Inmiddels heb ik een uitnodiging voor de informatie middag op 31 juli in Beverwijk.
Heb ik vorige keer ook gedaan en toen vond ik het niet echt spannend. Toen was ik meer van joh.. ze knallen wel meteen door naar de operatie en er wordt niet gekeken naar alternatieven.

Nu is het voor het "eggie" en vond ik het belangrijk om de hele ronde opnieuw te toen.

Maar goed toen ze belden vanmiddag krijg ik toch wel even kriebels in mn buik...