Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Rigide nog wel als je wetenschappelijk onderzoek belangrijk vindt
Esplendido schreef:Dan verschillen wij daarover van mening. Ik ben heel blij dat lichamelijke integriteit een sterk recht is en dat de overheid niet kan bepalen welke medische handelingen wij moeten ondergaan.
En zoals ik al eerder schreef, kunnen de mensen met een zwakke gezondheid voor wie de ziektes wel gevaarlijk zijn gewoon geënt worden. Ongevaccineerde mensen zouden dan geen gevaar meer moeten vormen.
Ygritte schreef:- iets waar velen in dit topic dus het liefst van afwillen.
Nikass schreef:NatasjavE schreef:Rigide nog wel als je wetenschappelijk onderzoek belangrijk vindt
Dat is bepaald niet zoals ik het heb gezegd![]()
En het ging niet om de invloed op je eigen lijf, maar op je omgeving
Volgens Lollieloes weet je niet zeker of kamille thee veilig is want het is niet onderzocht (er even vanuit gaande dat dat zo is)
Janneke2 schreef:Resistance schreef:Hoe ik er over denk: Als je huisdier niet ingeënt is mag je er niet mee over de grens. Waarom mag een mens dat dan wel?
....ik zal niet zeggen dat mensen geen rabies krijgen - maar anno 2016 komt het weinig voor, in elk geval in de westerse wereld.
Ik ben benieuwd wat Groot Brittannië na de Brexit gaat doen, ik hoop op zeer strenge im- en exportbepalingen.
(Ik ben de epidemie van mond- en klauwzeer in 2001 nog niet vergeten en al dat internationaal geleur met dieren bevalt me ook niet.)
Esplendido schreef:Dan verschillen wij daarover van mening. Ik ben heel blij dat lichamelijke integriteit een sterk recht is en dat de overheid niet kan bepalen welke medische handelingen wij moeten ondergaan.
En zoals ik al eerder schreef, kunnen de mensen met een zwakke gezondheid voor wie de ziektes wel gevaarlijk zijn gewoon geënt worden. Ongevaccineerde mensen zouden dan geen gevaar meer moeten vormen.
Citaat:Ik lees hier een heleboel argumenten van het tegen-kamp waarbij ik me echt afvraag of ze wel begrepen hebben hoe herd-immunity werkt. Hoe het menselijk lichaam werkt.
Ik vind dat echt eng. Nee, mijn dochter hoeft het HPV-vaccin niet te halen. Relatief kort in gebruik en in mijn ogen een vrij persoonlijke keuze. Maar agressief verlopende ziekten zoals rubella... Polio... Daar wil je toch ook überhaupt je kind tegen beschermen? Men denkt er in mijn ogen echt wel héél licht over!
Citaat:Twee zomers geleden heb ik kinkhoest gehad. Dat was dan de milde variant want ik ben geënt. Alsnog ben ik er maandenlang zoet mee geweest en heb ik bij tijd en wijlen de longen uit mn lijf gehoest. Zelfs mijn tongpiercing moeten verwijderen want die was door al dat krullen van mijn tong bij het hoesten gaan ontsteken.
Dat was de milde variant. Moet er niet aan denken hoe ik me had gevoeld als mijn moeder me niet geënt had.
xxStitchxx schreef:Er is niet ook zoiets als de middenweg? Kritisch zijn over medicijnen, vaccinaties, medisch handelen maar niet alles uitsluiten?
Goed voor jezelf zorgen zodat wanneer je wel (chemische) medicijnen gebruikt je lichaam dit beter op kan vangen.
checken of er een alternatief is voor medicijnen die je liever niet wilt gebruiken en vaccinaties op een rustiger tempo en eventueel sommige eruit laten terwijl je andere weer wel neemt.
Ik denk dat er best een combinatie van regulier en homopatische medicijnen gemaakt kan worden, beide hebben immers hun voor en na delen.
Mensen verplichten vaccinaties nemen of bijv medicijnen gaat mij te ver, ieder is eigenaar van zijn of haar lichaam. Zo toch bizar zijn als de overheid gaat bepalen over iemands lichaam. Ook al zou de meerderheid niet vaccineren, zal dit gerespecteerd moeten worden, maar dit is mijn mening.
Er zijn zoveel meningen, waarom niet elkaar gewoon respecteren?
Citaat:As the good doctor, slightly pissedly holds court on some anachronistic aspect of medical history
When Storm suddenly insists: But the human body is a mystery!
Science just falls in a hole when it tries to explain the the nature of the soul!
[...]
Pharmaceutical companies are the enemy, they promote drug dependency
At the cost of the natural remedies that are all our bodies need
They are immoral and driven by greed.
Why take drugs when herbs can solve it?
Why use chemicals when homeopathic solvents can resolve it?
I think it's time we all return-to-live with natural medical alternatives.
And try as I like, a small crack appears in my diplomacy-dike.
By definition, I begin alternative Medicine, I continue,
Has either not been proved to work,
Or been proved not to work.
Do you know what they call alternative medicine that's been proved to work?
Medicine.
So you don't believe
In ANY Natural remedies?
On the contrary, Storm, actually:
Before I came to tea,
I took a natural remedy
Derived from the bark of a willow tree
A painkiller that's virtually side-effect free.
Its got a weird name, darling, what was it again?
Maspirin? Baspirin? Aspirin!
Which I paid about a buck for down at the local drugstore.
Focussed schreef:Esplendido schreef:Dan verschillen wij daarover van mening. Ik ben heel blij dat lichamelijke integriteit een sterk recht is en dat de overheid niet kan bepalen welke medische handelingen wij moeten ondergaan.
Die vlieger gaat niet op voor baby's die nog te vroeg zijn voor entingen, als ook voor mensen die immunosuppresiva gebruiken bij bijv. donororganen of chemo. Juist voor die groepen is het onwijs belangrijk dat de kudde immuniteit groot genoeg blijft.
Kamy schreef:Wat ik nog steeds niet duidelijk heb: WAT ontstoor je nu? Het vaccin, de bijproducten???
Nikass schreef:Kamy schreef:Wat ik nog steeds niet duidelijk heb: WAT ontstoor je nu? Het vaccin, de bijproducten???
Hier heb ik al een paar keer op gereageerd dus dat had je al kunnen lezen. Ontstoren is bedoeld om de schadelijke bijeffecten te verminderen en het lichaam te helpen om sneller en beter te herstellen van de "aanslag" van de vaccinatie.
Ontstoren is onschuldig en doet zeker de omgeving geen kwaad.
Mensen die ontstoren zijn niet tegen vaccinaties, anders zouden ze gewoon niet vaccineren.
Nikass schreef:Kamy schreef:Wat ik nog steeds niet duidelijk heb: WAT ontstoor je nu? Het vaccin, de bijproducten???
Hier heb ik al een paar keer op gereageerd dus dat had je al kunnen lezen. Ontstoren is bedoeld om de schadelijke bijeffecten te verminderen en het lichaam te helpen om sneller en beter te herstellen van de "aanslag" van de vaccinatie.
Ontstoren is onschuldig en doet zeker de omgeving geen kwaad.
Mensen die ontstoren zijn niet tegen vaccinaties, anders zouden ze gewoon niet vaccineren.