Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:56

Dan verschillen wij daarover van mening. Ik ben heel blij dat lichamelijke integriteit een sterk recht is en dat de overheid niet kan bepalen welke medische handelingen wij moeten ondergaan.

En zoals ik al eerder schreef, kunnen de mensen met een zwakke gezondheid voor wie de ziektes wel gevaarlijk zijn gewoon geënt worden. Ongevaccineerde mensen zouden dan geen gevaar meer moeten vormen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:58

NatasjavE schreef:
Rigide nog wel als je wetenschappelijk onderzoek belangrijk vindt

Dat is bepaald niet zoals ik het heb gezegd :roll:
En het ging niet om de invloed op je eigen lijf, maar op je omgeving
Volgens Lollieloes weet je niet zeker of kamille thee veilig is want het is niet onderzocht (er even vanuit gaande dat dat zo is)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 08-11-16 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:03

Esplendido schreef:
Dan verschillen wij daarover van mening. Ik ben heel blij dat lichamelijke integriteit een sterk recht is en dat de overheid niet kan bepalen welke medische handelingen wij moeten ondergaan.

En zoals ik al eerder schreef, kunnen de mensen met een zwakke gezondheid voor wie de ziektes wel gevaarlijk zijn gewoon geënt worden. Ongevaccineerde mensen zouden dan geen gevaar meer moeten vormen.

Die vlieger gaat niet op voor baby's die nog te vroeg zijn voor entingen, als ook voor mensen die immunosuppresiva gebruiken bij bijv. donororganen of chemo. Juist voor die groepen is het onwijs belangrijk dat de kudde immuniteit groot genoeg blijft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:12

Ygritte schreef:
- iets waar velen in dit topic dus het liefst van afwillen.

Waar lees jij die vele mensen?
Ik zie hier alleen maar een paar mensen die het vaccineren ter discussie stellen (hetgeen iets anders is dan afwijzen)
De enige die echt tegen is -ts- heeft al langere tijd niks van zich laten horen.
En wat betreft verplichting; het is toch nu niet verplicht? (voor zover ik weet?) Hoezo breng ik jou dan in gevaar door enkel die verplichting niet te willen, de situatie wordt dan toch niet anders dan die nu is?

Esplendido

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:26

In een eerdere post schreef ik inderdaadw dat het voor kinderen die nog te jong zijn niet opgaat. Maar voor een kind twee maanden is en de eerste vaccinatie krijgt komt het meestal niet in grote groepen mensen terecht en is meestal van de KDV ook nog geen sprake.
Voor mensen die medicatie gebruiken om het immuunsysteem te onderdrukken zal vaak ook het advies gelden om zich niet in grote groepen mensen te begeven. En als ouders van een ongevaccineerd kind dien je daar met gezond verstand mee om te gaan.

Ik ben ook niet tegen vaccineren, maar wel tegen een verplichting.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:30

Nikass schreef:
NatasjavE schreef:
Rigide nog wel als je wetenschappelijk onderzoek belangrijk vindt

Dat is bepaald niet zoals ik het heb gezegd :roll:
En het ging niet om de invloed op je eigen lijf, maar op je omgeving
Volgens Lollieloes weet je niet zeker of kamille thee veilig is want het is niet onderzocht (er even vanuit gaande dat dat zo is)

Aangezien je mijn naam aanhaalt, wat is dan jouw visie op veiligheid? Wanneer is iets veilig?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:03

Janneke2 schreef:
Resistance schreef:
Hoe ik er over denk: Als je huisdier niet ingeënt is mag je er niet mee over de grens. Waarom mag een mens dat dan wel?

....ik zal niet zeggen dat mensen geen rabies krijgen - maar anno 2016 komt het weinig voor, in elk geval in de westerse wereld.

Ik ben benieuwd wat Groot Brittannië na de Brexit gaat doen, ik hoop op zeer strenge im- en exportbepalingen.
(Ik ben de epidemie van mond- en klauwzeer in 2001 nog niet vergeten en al dat internationaal geleur met dieren bevalt me ook niet.)

Oosteuropa is nog wel wat rabies te vinden.. Nederland zelf is zeldzaam, in 2007 en 2013, twee fatale gevallen tussen 1988 en 2010.

Maar bij honden nog wel af en toe, met name die uit zuid europa gehaald worden.

de reden dat Nederland geen Rabies meer kent is omdat de grootste dragers die onze dieren kunnen besmetten (of ons) in Nederland gevaccineerd wordt.. De wilde vos..

de landen waar dit niet gebeurt, zoals het oostblok, is dus wel rabies, ook bij mensen.

de mens kan net zo makkelijk besmet worden als ieder ander dier.. omdat wij echter het wild vaccineren worden wij in eigen land niet meer makkelijk besmet en is het zeldzaam dat we in eigen land rabies oplopen. de gevallen zijn allen in het buitenland gebeten door hond/vleermuis

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 01:54

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 03:07

Er is niet ook zoiets als de middenweg? Kritisch zijn over medicijnen, vaccinaties, medisch handelen maar niet alles uitsluiten?
Goed voor jezelf zorgen zodat wanneer je wel (chemische) medicijnen gebruikt je lichaam dit beter op kan vangen.

checken of er een alternatief is voor medicijnen die je liever niet wilt gebruiken en vaccinaties op een rustiger tempo en eventueel sommige eruit laten terwijl je andere weer wel neemt.

Ik denk dat er best een combinatie van regulier en homopatische medicijnen gemaakt kan worden, beide hebben immers hun voor en na delen.

Mensen verplichten vaccinaties nemen of bijv medicijnen gaat mij te ver, ieder is eigenaar van zijn of haar lichaam. Zo toch bizar zijn als de overheid gaat bepalen over iemands lichaam. Ook al zou de meerderheid niet vaccineren, zal dit gerespecteerd moeten worden, maar dit is mijn mening.

Er zijn zoveel meningen, waarom niet elkaar gewoon respecteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 07:50

Omdat het gewoonweg levensgevaarlijk is als niet genoeg mensen enten.

Ik lees hier een heleboel argumenten van het tegen-kamp waarbij ik me echt afvraag of ze wel begrepen hebben hoe herd-immunity werkt. Hoe het menselijk lichaam werkt.

Ik vind dat echt eng. Nee, mijn dochter hoeft het HPV-vaccin niet te halen. Relatief kort in gebruik en in mijn ogen een vrij persoonlijke keuze. Maar agressief verlopende ziekten zoals rubella... Polio... Daar wil je toch ook überhaupt je kind tegen beschermen? Men denkt er in mijn ogen echt wel héél licht over!

Twee zomers geleden heb ik kinkhoest gehad. Dat was dan de milde variant want ik ben geënt. Alsnog ben ik er maandenlang zoet mee geweest en heb ik bij tijd en wijlen de longen uit mn lijf gehoest. Zelfs mijn tongpiercing moeten verwijderen want die was door al dat krullen van mijn tong bij het hoesten gaan ontsteken.

Dat was de milde variant. Moet er niet aan denken hoe ik me had gevoeld als mijn moeder me niet geënt had.

En dan te bedenken dat kinkhoest zo goed als uitgeroeid was omdat het eerder altijd in het RVP zat. Op dat moment was de DKTP overigens al een tijd vervangen door de DTP. Gaten in die herd immunity dus en metéén komt zo'n virus terug.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 07:56

Esplendido schreef:

Ongevaccineerde mensen vormen dan nog steeds een gevaar want dat worden gaten in de groepsimmuniteit waardoor de ziektes meer kans hebben.
Een vaccinatie beschermd niet 100% tegen ziektes. Met een grotere groepsimmuniteit heb je een betere bescherming dan met gaten erin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 10:01

Wauw...echt gewoon....wauw.

Ten eerste: is het niet de omgekeerde wereld, dat mensen die hun kind niet in willen laten spuiten met...nouja laten we gewoon eerlijk zijn...experimentele medicatie :)* dat die de verstandige zijn?

Waarom zouden zij met door jullie goedgekeurde onderzoeken moeten bewijzen dat het NIET veilig is?
Is iets dan veilig tenzij anders bewezen? Normaal geldt dit niet...maar bij vaccinaties ineens wel... :?

Volgens mij is dat echt de omgekeerde wereld en stop je alleen BEWEZEN veilige medicatie in je kind.
Tja tenzij de situatie zo slecht is dat je acuut iets moet doen bij een bestaand probleem :(:)

Als we dan toch zo met bewijzen van exact de juiste bronnen moeten gaan smijten voordat we iets geloven... daag ik een ieder (nog steeds?) uit om met de bewijzen te komen dat een cocktail die pas een aantal jaren bestaat, en waar men niet al te veel moeite voor heeft gedaan om te checken wat het goedje precies allemaal doet in een baby-lijf over de lange of zelfs korte termijn, zodanig veilig is dat jullie absoluut zeker weten dat we niet over een paar decennia er officieel achter komen dat we toch weer iets verkeerd ingeschat hebben :(:)

Laten we even buiten beschouwing laten dat er steeds meer prima opgeleide huisartsen, kinderartsen, immunologen, virologen, neurologen en meer medici niet langer kunnen ontkennen wat er voor hun ogen gebeurd. Die zien allerlei reacties, en onderzoeken ook verschillen die er optreden voor en na het vaccineren. Super interessante materie :j Die mensen zijn van zeer pro vaccineren naar toch wel behoorlijk teleurgesteld gegaan.

Dat er steeds meer ouders met hun verhaal naar buiten durven komen, ondanks dat ze voor gek worden versleten want wat zij met hun eigen ogen hebben gezien, kan niet waar zijn volgens de via goede PR over de "veiligheid" van vaccins doordrongen meute. Dat alleen is al verschrikkelijk...dat je niet alleen een beschadigd of dood kind hebt, maar men je ook nog voor gek verklaard :(:)

Maar gewoon, heel simpel. Er zijn GEEN lange termijn testen gedaan van het effect op de gezondheid van kindjes die al zo jong gevaccineerd worden met de middelen zoals ze die vandaag de dag automatisch ingespoten krijgen als je als ouder je kind daar niet tegen beschermd.

Hoe kan een ouder dit nu verdedigen als zijnde: ik weet dat het veilig is :j

En erger nog....een ander die zijn kind niet als lab-rat wil laten gebruiken, willen dwingen om het experimentele goedje ook in te laten spuiten?

Dàt is pas eng :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:34

Citaat:
Ik lees hier een heleboel argumenten van het tegen-kamp waarbij ik me echt afvraag of ze wel begrepen hebben hoe herd-immunity werkt. Hoe het menselijk lichaam werkt.

Ik vind dat echt eng. Nee, mijn dochter hoeft het HPV-vaccin niet te halen. Relatief kort in gebruik en in mijn ogen een vrij persoonlijke keuze. Maar agressief verlopende ziekten zoals rubella... Polio... Daar wil je toch ook überhaupt je kind tegen beschermen? Men denkt er in mijn ogen echt wel héél licht over!

Ik weer niet of spreekster mij bij het tegenkamp heeft ingedeeld.
Ikzelf vind dat ik die urenlange college's van mijn studie mbt immuunsysteem met goed gevolg heb doorlopen (en nog n diploma ook).

Maar rubella agressief verlopen?
Krijg het aub niet als je zwanger bent!
Polio? Ik ben Salk erg dankbaar -maar mijn beide ouders hebben die ziekte waarschijnlijk gewoon gehad: een zomergriepje.
Roodvonk? Er zijn halve steden aan dood gegaan, maar anno 2016 hoeft dat echt niet te gebeuren, ik heb zelf gewoon roodvonk en rubella gehad. Van de rubella was ik niet eens echt ziek.

So please, missien een idee om je ideeën mbt gevaar te heroverwegen.
Citaat:
Twee zomers geleden heb ik kinkhoest gehad. Dat was dan de milde variant want ik ben geënt. Alsnog ben ik er maandenlang zoet mee geweest en heb ik bij tijd en wijlen de longen uit mn lijf gehoest. Zelfs mijn tongpiercing moeten verwijderen want die was door al dat krullen van mijn tong bij het hoesten gaan ontsteken.

Dat was de milde variant. Moet er niet aan denken hoe ik me had gevoeld als mijn moeder me niet geënt had.

Ingewikkeld voorbeeld - ook mensen die niet geent zijn kunnen precies ditzelfde meemaken.
Uitgeroeid is de ziekte niet geweest maar de enting werkt steeds minder effectief - denkbaar is de ziekteverwekker geevoluerd/ gemuteerd etc.

Een tongpiercing ;) hoort trouwens wel tot de gevaren.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:35

Wat betreft het van te voren op sturen van bijsluiters wat betreft de vaccinaties, de overgrote meerderheid leest dat niet en degene die het wel echt willen weten zoeken alles op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:00

xxStitchxx schreef:
Er is niet ook zoiets als de middenweg? Kritisch zijn over medicijnen, vaccinaties, medisch handelen maar niet alles uitsluiten?
Goed voor jezelf zorgen zodat wanneer je wel (chemische) medicijnen gebruikt je lichaam dit beter op kan vangen.

checken of er een alternatief is voor medicijnen die je liever niet wilt gebruiken en vaccinaties op een rustiger tempo en eventueel sommige eruit laten terwijl je andere weer wel neemt.

Ik denk dat er best een combinatie van regulier en homopatische medicijnen gemaakt kan worden, beide hebben immers hun voor en na delen.

Mensen verplichten vaccinaties nemen of bijv medicijnen gaat mij te ver, ieder is eigenaar van zijn of haar lichaam. Zo toch bizar zijn als de overheid gaat bepalen over iemands lichaam. Ook al zou de meerderheid niet vaccineren, zal dit gerespecteerd moeten worden, maar dit is mijn mening.

Er zijn zoveel meningen, waarom niet elkaar gewoon respecteren?

_/-\o_

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:12

pmarena, sorry maar vraag me echt af waar jij je informatie vandaan hebt. (Mijn excuses trouwens, ik had ik mijn uitgebreide post met cijfertjes de bron niet vermeld - dit is de RIVM website.) Vaccins zijn experimenteel? We weten niet wat het effect is op babylijfjes? Ja zo kan je alles wel experimenteel noemen. Hoe anders kun je testen of iets geschikt is voor baby's dan het toepassen? Hier gaat jaren van testen aan vooraf, en op een gegeven moment is er gewoon geen reden om aan te nemen dat het schadelijk zal zijn. Dat is het punt waar we nu zitten: een fractie van een procent ondervindt problemen, de rest niet. De. Rest. Niet. Het is ronduit beschamend dat je beweert dat bij welk medicijn dan ook er 'niet al teveel moeite wordt gedaan om te checken wat het nou eigenlijk doet'. 1 op de 10 000 interessante middelen haalt de markt niet. Van de middelen die op mensen wordt getest wordt 9 op de 10 alsnog ingetrokken. Het hele proces neemt zo'n 10 jaar in beslag (van eerste onderzoeksfase tot post-market safety monitoring, waarbij de laatste geen daadwerkelijk einde heeft). Dit kan ingekort worden wanneer van bepaalde middelen de werking al beter bekend is (en bepaalde stappen dus overgeslagen kunnen worden). Dit wordt dus alleen gedaan als hier al eerder onderzoek naar gedaan is, of wanneer er een iteratie plaatsvindt op een bestaand medicijn/vaccin.

Verder, om toch een beetje ontopic te blijven, wil ik graag nog even een stukje van Tim Minchin delen, die het beter kan verwoorden dan ikzelf:

Citaat:
As the good doctor, slightly pissedly holds court on some anachronistic aspect of medical history
When Storm suddenly insists: But the human body is a mystery!
Science just falls in a hole when it tries to explain the the nature of the soul!

[...]

Pharmaceutical companies are the enemy, they promote drug dependency
At the cost of the natural remedies that are all our bodies need
They are immoral and driven by greed.
Why take drugs when herbs can solve it?
Why use chemicals when homeopathic solvents can resolve it?
I think it's time we all return-to-live with natural medical alternatives.

And try as I like, a small crack appears in my diplomacy-dike.
By definition, I begin alternative Medicine, I continue,
Has either not been proved to work,
Or been proved not to work.
Do you know what they call alternative medicine that's been proved to work?
Medicine.

So you don't believe
In ANY Natural remedies?

On the contrary, Storm, actually:
Before I came to tea,
I took a natural remedy
Derived from the bark of a willow tree
A painkiller that's virtually side-effect free.
Its got a weird name, darling, what was it again?
Maspirin? Baspirin? Aspirin!
Which I paid about a buck for down at the local drugstore.

Als je 10 minuten hebt: kijk het onderstaande filmpje, het is fantastisch. :)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:57

Ik vind het ronduit schokkend om te lezen dat er mensen zijn die debken dat inenten experimenteel is???? Serieus? Alsof wij proefpersonen zijn? Jullie hebben echt GEEN idee hoe het werkelijk werkt met medicijnen en ontwikkeling ervan.

Dat zo'n mensen een gevaar mogen betekenen voor de volksgezondheid.....

Wat ik nog steeds niet duidelijk heb: WAT ontstoor je nu? Het vaccin, de bijproducten???

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:46

Focussed schreef:
Esplendido schreef:

Die vlieger gaat niet op voor baby's die nog te vroeg zijn voor entingen, als ook voor mensen die immunosuppresiva gebruiken bij bijv. donororganen of chemo. Juist voor die groepen is het onwijs belangrijk dat de kudde immuniteit groot genoeg blijft.

Precies... en dat vergeten de anti vaxxers... dat met hun vrijheid van keuze om niet te enten, een ander wel degelijk de nare consequenties kan ervaren.
Waren het alleen maar de antivaxxers zelf die de gevolgen ervaren, prima, dan helpt Darwin het probleem vanzelf wel een keer de wereld uit... maar het gaat er om dat mensen die (nog) géén keuze kunnen maken, de dupe kunnen worden.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:10

Thanks nikass +:)+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:17

Kamy schreef:
Wat ik nog steeds niet duidelijk heb: WAT ontstoor je nu? Het vaccin, de bijproducten???

Hier heb ik al een paar keer op gereageerd dus dat had je al kunnen lezen. Ontstoren is bedoeld om de schadelijke bijeffecten te verminderen en het lichaam te helpen om sneller en beter te herstellen van de "aanslag" van de vaccinatie.
Ontstoren is onschuldig en doet zeker de omgeving geen kwaad.
Mensen die ontstoren zijn niet tegen vaccinaties, anders zouden ze gewoon niet vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:31

Nikass schreef:
Kamy schreef:

Hier heb ik al een paar keer op gereageerd dus dat had je al kunnen lezen. Ontstoren is bedoeld om de schadelijke bijeffecten te verminderen en het lichaam te helpen om sneller en beter te herstellen van de "aanslag" van de vaccinatie.
Mensen die ontstoren zijn niet tegen vaccinaties, anders zouden ze gewoon niet vaccineren.

Maar wat gebeurt er dan precies in je lichaam bij het ontstoren? Hoe gaat dat zeg maar in z'n werk?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:10

Nikass schreef:
Kamy schreef:

WELKE bij effecten en veroorzaakt door WAT???
Dit is gewoon een vraag uit interesse. WAT doet ontstoren nu precies?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:29

Ok voorbeeldje, als mijn paard een influenza inenting krijgt kan ze na korte tijd niet meer lopen. Ze ziet eruit of ze spierbevangen is. Daarbij kan ze hoge (tot levensgevaarlijk hoge) koorts krijgen van deze "onschuldige" en "noodzakelijke" inenting.
Mijn da probeert dit nadelige effect van de vaccinatie tegen te gaan door haar twee dagen van te voren en nog twee dagen erna iets te geven, waardoor ze minder heftig reageert en sneller herstelt. Wat hij precies geeft kan ik je zo niet uit het hoofd zeggen want dat maakt hij per keer, afgesteld op het paard (en ik heb mijn paard inmiddels al jaren niet meer tegen influenza geënt) Het heeft meestal te maken met het versterken van het immuun systeem en het verwerken van de afvalstoffen van de vaccinatie.

Ik bepaal dus zelf of ik het risico van de megahoge koorts en de spierverkrampingen wil lopen ten behoeve van een inenting die mogelijk de griepverschijnselen- terwijl ze misschien niet eens giep krijgt- vermindert.
Ik kies ervoor, voor haar gezondheid, om haar dit niet aan te doen.
Als ik wel zou willen enten maar niet zou ontstoren zou dit elke keer een risico zijn voor mijn paard (met ontstoren ook nog, maar minder).

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:38

Kamy schreef:
WELKE bij effecten en veroorzaakt door WAT???
Dit is gewoon een vraag uit interesse. WAT doet ontstoren nu precies?

:') ik snap niet waarom je zo heftig reageert!
Zonder al die caps in je bericht word er vast ook wel normaal op je bericht gereageerd hoor :(:)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:47

sommige websites zijn bijzonder. Hier een quote van wanttoknow.nl
"Vaccinaties in één plaatje: 'Of de dokter PRECIES weet wat ie nou aan het inspuiten is, en wat de consequenties zijn..!!' Het antwoord is 'NEE', dat weet de dokter niet en dat weet feitelijk niemand!"
Als dat echt zo was mocht het niet op de markt liggen.

Maar ik heb op meerdere websites gekeken, op elke staat wat er in normale vaccinaties staat, maar ik kan nergens vinden wat er in die korreltjes zit.

EDIT:
Hier staat letterlijk dat vaccinaties autisme veroorzaken. _O-
http://www.zemi.nl/vaccinaties-ontstore ... sificatie/
Laatst bijgewerkt door maava op 08-11-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt