Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:44

Ook lekker bezig dus Karuna! Welke oefening voor je triceps werkt zo goed voor jou?

Even een gekke vraag hoor, als je geen spierpijn hebt aan een spiergroep die je getraind hebt, was de training dan niet effectief? Of kun je toch wel voldoende "kapot" getrokken hebben maar is je lichaam in staat de problemen zo snel en goed op te lossen dat je geen spierpijn krijgt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:36

Ik heb eigenlijk nooit spierpijn. Gelukkig niet, dat is voor mij een teken dat ik teveel heb gedaan. Spieren zijn wat kwetsbaar voor beschadiging mag dus niet tot spierpijn trainen.

Hoe de oefeningen precies heten weet ik nooit. :+ Maar eerste is met z stang, liggen op rug armen met stang recht naar boven houden en dan langzaam onderarmen buigen naar voorhoofd. Die is er au en levert bibberarmen op. :') de tweede is met een dik touw recht naar beneden trekken vanaf schouder hoogte tot benen en dan laatste stuk handen uit elkaar doen zodat touw een omgekeerde v vorm maakt. De derde is een aparaat waar je per arm een horizontale stang naar beneden moet drukken vanaf ongeveer iets onder schouderhoogte tot naast je heupen (tenminste voor mij ben een ukkie en meeste aparaten zijn wat hoog voor me)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:53

karuna schreef:
Hoe de oefeningen precies heten weet ik nooit. :+ Maar eerste is met z stang, liggen op rug armen met stang recht naar boven houden en dan langzaam onderarmen buigen naar voorhoofd. Die is er au en levert bibberarmen op. :') de tweede is met een dik touw recht naar beneden trekken vanaf schouder hoogte tot benen en dan laatste stuk handen uit elkaar doen zodat touw een omgekeerde v vorm maakt. De derde is een aparaat waar je per arm een horizontale stang naar beneden moet drukken vanaf ongeveer iets onder schouderhoogte tot naast je heupen (tenminste voor mij ben een ukkie en meeste aparaten zijn wat hoog voor me)

1. scull crushers met ez-bar
2. triceps cable pulldown
3. dips (op een machine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:02

Levita30 schreef:
Even een gekke vraag hoor, als je geen spierpijn hebt aan een spiergroep die je getraind hebt, was de training dan niet effectief? Of kun je toch wel voldoende "kapot" getrokken hebben maar is je lichaam in staat de problemen zo snel en goed op te lossen dat je geen spierpijn krijgt?

Delayed Onset Muscle Soreness (DOMS; oftewel spierpijn een dag later) is een teken dat je spierweefsel beschadigd is met als gevolg dat je lichaam de beschadigingen zal herstellen en je spiermassa toeneemt.

Kort samengevat:
Citaat:
But is being sore necessarily an indication that you'll gain muscle? And is the lack of soreness an indication that your workout was a waste of effort?

The answer is "no" in both cases.

To quote Matt Perryman, "It just means that you've outdone your body's current capacity to do work, be it intensity, duration or both."

Bronnen om door te lezen:
https://www.t-nation.com/training/truth-about-soreness
https://www.t-nation.com/training/doms-no-pain-no-gain

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:30

Weet ik ook hoe het heet en vergeet het net zo snel weer. Ik kan die termen werkelijk nooit onthouden. Soms niet zo handig. Maar deze zijn dus wel geschikt voor me de eerdere deden gewoon niets, kwam er ook geen steek verder mee. Is bij meer oefeningen. Als ik na twee maanden nog niks meer kan belasten zijn ze niet effectief voor me.

Ben alleen nog aan het zoeken wat de beste combinatie van oefeningen is, meestal maar max 1,5 uur tot mijn beschikking net genoeg om een halve training te doen. Alleen welke op een dag ben ik mee aan het schuiven zodat ik ook de tijd kan vullen op een goede manier. Borst, rug, benen zijn 4 oefeningen. Schouder en buik zijn er 2. Biceps en triceps samen 4 stuks. Buik is voor mij erg inspannend. Benen juist weer helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:23

Levita30 schreef:
Lekker he Werecat, jezelf overtreffen!! Gister had ik na de training moeite met mijn jas aantrekken en het sturen in de auto ging ook lastig...... :D

Oh, sorry beetje verwarrend. Hij gaat mij niet persoonlijk begeleiden in die zin dat hij er niet iedere training bij is. We hebben een 3 maanden plan gemaakt met 4 meetmomenten. De eerste maand staat in het teken van training, de 2e maand komt daar kennis over trainen en voeding bij en in de 3e maand komt daar leefstyle bij. Ik heb morgen een Total Body Check bij een sport fysiotherapeut. Op basis van ons gesprek afgelopen maandag en de resultaten van die body check gaat jeroen (zo heet hij) een trainingsschema maken en me in maand 2 ook helpen met mijn voeding.

Op ieder meetmoment gaan we uiteraard meten maar ook de resultaten bespreken en wordt het schema eventueel weer aangepast. Ik heb jeroen zijn mobiele nummer gekregen en mag heb altijd appen met vragen of opmerkingen. Zodra ik mijn schema krijg geeft hij ook uitleg. Als ik aan het trainen ben en hij is op de sportschool checkt hij uiteraard even hoe het gaat.

En weet je wat het mooie is!!!! Dit zit bij mijn abonnement in!! (Van €25,- per maand onbeperkt sporten) Super blij met mijn sportschool!!

Dit heb ik inderdaad ook bij de sportschool, ideaal! :D
(al heb ik het niet nodig vanwege mn vriend, maar was vooral fijn mij even op weg te helpen en ik vind het erg tof dat dit kan!)

Zondag ga ik weer samen met mn vriend, oefeningen aanpassen :)

Gebruiken jullie trouwens ook supplementen? Bijv proteïne shakes?

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:59

Bedankt Enzino!

En Dreamer, leuke nieuwe oefeningen gekregen?

@ bulck Waarom zou jij niet de juiste bouw hebben? Als ik vragen mag. Ik ben zelf erg lang en slank, van nature niet gespierd. Oh ja, mijn houding moet ook wat aan veranderen, holle midden rug, bolle bovenrug.

Ik heb echt een "slecht" weekend gehad..... niet getraind en lekker een biertje gedronken.... nou ja, ook wel eens lekker. Had gelezen op womans health dat een biertje ook positieve kanten heeft vandaar! Grapje, ik vind het gewoon lekker af en toe.

@ Dreamer Ja ik gebruik een een eiwit shake Fusion Pro van Dedicated https://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwh ... usion-pro/

Voor degene die er verstand van hebben, ik ben benieuwd of dit een goed/ geschikt product is. Mij trekt het aan omdat het zowel snel als langzaam eiwit bevat en extra BCAA's. En.... het is super lekker!!! Maar iedere avond een milkshake met Fusion Pro, een banaan en melk. Van melk in combi met banaan ga je ook nog eens lekker slapen. Werkt echt bij mij!

Verder gebruik ik Epic, ook van Dedicated. Een product met creatine om meer uit mijn trainingen te halen. Zit ook Taurine in. Ik vind het heerlijk en mn lichaam gaat er van tintelen. Helemaal toen ik net begon, mn gezicht niet normaal! Het verbaast mij dat je 20 min nadat je het drinkt al zn reactie in je lichaam kan voelen! https://www.bodyenfitshop.nl/creatine/c ... tion/epic/

Verder slik ik een goede super brede multivitamine waar ik de halve dosering van neem omdat ik aardig gevarieerd en gezond eet. Solgar Omnium. http://www.solgar.nl/producten/multi-vi ... n/omniumr/

Dan neem ik nog een supplement voor mijn gewrichten welke echt zijn werk doet en mijn klachten bijna helemaal weg neemt! http://www.solgar.com/SolgarProducts/Gl ... -Table.htm

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:49

Rustig hier.......

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:05

Gho ik ga niet beweren dat het niet lukt, maar niet met mijn huidige manier van leven. En dan nog denk ik dat er een limiet is op je lichaam, ten minste als je het 'natuurlijk' wilt blijven doen. Ik heb bvb lange spieren en ben het type allesverbrander, grosso modo komt het erop neer dat ik eigenlijk constant een voedingsbaxter ofzo moet bijhebben (ff overdreven hoor ;p) Nu opnieuw strak het trainingsschema in, op zich mag ik absoluut niet klagen. buik en rug staan quasi altijd goed, schouders en nek zijn goed en voor mij snel bewerkbaar, idem bovenbenen. Pijnpunten hier zijn de armen (ook wel door blessures een deel dat ik moet oppassen en te hard in comfortzone blijf), borstkas (als in echt volume erin krijgen vorm is er ansich wel) en die onderbenen met name dan echt afgelijnde, (ik heb echt 'vrouwen' onderbeentjes.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:38

Ik ben ook benieuwd of ik er genoeg spieren op kan krijgen...... Momenteel totaal niet fit, tegen griep aan. Denk niet dat trainen wat wordt vandaag. Vanmiddag maar lekker met de hond een stuk wandelen. Heb mn man trouwens gevraagd foto's van mij in bikini te maken. Kan ik over een poosje beter mijn resultaten zien!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:48

Nou schiet niet echt op hier.... week ziek geweest..... Hoe is het bij jullie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:08

Last van linker pols opeens vorige week maandag. Alleen benen lukken en een rugoefening. Rest gaat domweg niet. Zelfs buik gaat er niet mee. Dus heel laag pitje. Ga maandag weer poging doen

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:48

Wat balen dat het bij jullie niet goed gaat..
Voel je je nu wel weer helemaal fit Levita?

Ik heb donderdag mijn nieuwe dieet en sportschema gekregen voor de aankomende 4 weken. Over 12 weken staat een wedstrijd op de planning.
Sporten lukt wel, maar dat dieet.. Ik vind het écht verschrikkelijk.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:48

Morgen weer lekker aan de gang!

Xdniesje wat vind je zo lastig aan het dieet?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:18

Fijn hoor!

Vooral het avondeten vind ik lastig. Het bestaat meestal uit rijst/aardappelen, droge kip en bloemkool/broccoli. Ik krijg met name de groentes niet naar binnen, zo vies vind ik het.
Ik moet dus echt even dat knopje nog omzetten of overleggen met mijn coach, maar dat vind ik nu nog te snel.

Owja, en ik mag de komende 4 weken niet cheaten. Lastig!
Ik begon begin januari met een voedingschema waarbij ik 2x een cheatmaaltijd per week mocht nemen en 2 weken geleden ben ik naar 1x in de week gegaan. Dat vond ik al ontzettend moeilijk.

Volg jij een dieet?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:07

Waarom werkt jouw trainer met voedingsschema's? Vraag gewoon je macro's en leer je voeding bij te houden, dan kun je gewoon eten wat je lekker vind :)

Sowieso is het dubieus als een trainer geen rekening met je voorkeuren houdt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:29

Klinkt als een erg eenzijdig en te arm dieet. Een mens heeft toch afwisseling en vet nodig om een lichaam goed op gang te houden.

Als ik kijk een goede vriend die ook traint was wat aangekomen, afgelopen drie weken heb ik vooral gekookt en meegegaan met boodschappen doen zodat hij wat hulp had met de gezondere keuzes maken. Hij heeft gewoon alles gegeten wat hij altijd at, ietsje minder vlees. (Normale portie ipv iets teveel) en in drie weken was bij bijna 2 kilo afgevallen en zijn buik weer in normale proporties. Niks geen speciale dingen maar de juiste productkeuze maken.

Ik heb vandaag beetje meer kunnen doen weer. Pols gaat langzaam de goede kant op. Wel flink lichter getraind. Beter licht en polsvriendelijk dan niets.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:09

karuna schreef:
Klinkt als een erg eenzijdig en te arm dieet. Een mens heeft toch afwisseling en vet nodig om een lichaam goed op gang te houden.

Als ik kijk een goede vriend die ook traint was wat aangekomen, afgelopen drie weken heb ik vooral gekookt en meegegaan met boodschappen doen zodat hij wat hulp had met de gezondere keuzes maken. Hij heeft gewoon alles gegeten wat hij altijd at, ietsje minder vlees. (Normale portie ipv iets teveel) en in drie weken was bij bijna 2 kilo afgevallen en zijn buik weer in normale proporties. Niks geen speciale dingen maar de juiste productkeuze maken.

Ik heb vandaag beetje meer kunnen doen weer. Pols gaat langzaam de goede kant op. Wel flink lichter getraind. Beter licht en polsvriendelijk dan niets.

Ik heb alleen maar mijn avondeten hier open gelegd, de rest van mijn schema niet. Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt?
Fijn dat je pols beter gaat!

Phormicola, ik heb zelf aangegeven dat ik alles gewoon ga proberen omdat ik nog veel dingen moet leren eten. Ze houdt zeker rekening met mijn voorkeuren hoor! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:31

Gelukkig maar :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geholpen ben door de voedingsschema's. Zeker in het begin moest ik leren eten. Ik zit nu op 6 maaltijden per dag en dan shakes voor en na het sporten. Eens die routine erin zat ben ik creatiever geworden, maar vooral bewuster geworden qua eten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:25

xdniesje schreef:
karuna schreef:

Ik heb alleen maar mijn avondeten hier open gelegd, de rest van mijn schema niet. Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt?
Fijn dat je pols beter gaat!

Phormicola, ik heb zelf aangegeven dat ik alles gewoon ga proberen omdat ik nog veel dingen moet leren eten. Ze houdt zeker rekening met mijn voorkeuren hoor! :)

Gelukkig maar. Als het maar veelzijdig en afwisselend is.

Bulck als je eerder niet gezond en gevarieerd at is een schema wel handig.mits je je gezonde verstand blijft gebruiken.

Hier even een terugslagje. Door een allergische reactie op een kattenhaar op mijn onderarm is een ontsteking en wondroos ontstaan. Heb net ab meegekregen. Overigens mijn pols aan de andere kant is zeer waarschijnlijk een reactie op de ontsteking geweest. Een verkoelende zalf en als niet minder na drie dagen prednison erbij.

Heb nagevraagd trainen mag mits heel rustig en armen niet al te zwaar belasten. Voor haar ook een nieuwe vraag omdat normaal ab gegeven wordt als je echt ziek bent. Niet omdat je arm huid jeukt en rood is.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:18

Hoi! Ik wil mij melden :D

Ik ben gisteren voor een eerste adviesgesprek naar Health Advies Breda geweest. Vanaf afgelopen november ben ik lid van een sportschool en deed ik aan krachttraining ongeveer drie/vier keer in de week. Hier ben ik afgelopen twee weken niet meer geweest, door griep, school etc. Ik heb vandaag mijn voedingspatroon opgestuurd en hopelijk krijg ik eerdaags een mailtje van mijn coach met mijn voeding- en trainingsschema. Ik wil dan ook weer fanatiek beginnen. Mijn doel is vetpercentage verlagen en in shape komen, nadat ik doordat ik ben gaan samenwonen nogal.. euh.. de verkeerde kant op ben geslagen laten we maar zeggen :Y)

Jammer dat dit topic niet heel erg actief is ten opzichte van het topic Afvallen zonder doel. Echter denk ik dat ik hier meer op de goede plek zit, omdat ik niet perse af wil vallen maar echt aan bodybuilding wil gaan doen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:19

Hoe gaat het nu Karuna? Is het al minder?

Welkom Cocodox!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:40

Ja ietsje maar de antibioticum hakt er goed in. Vanmiddag rustig aan gedaan weer. Volgende week ietsje meer proberen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:48

Cocodox, heb je je nieuwe schema's al ontvangen en ben je al weer begonnen met sporten?