Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Hoe de oefeningen precies heten weet ik nooit.Maar eerste is met z stang, liggen op rug armen met stang recht naar boven houden en dan langzaam onderarmen buigen naar voorhoofd. Die is er au en levert bibberarmen op.
de tweede is met een dik touw recht naar beneden trekken vanaf schouder hoogte tot benen en dan laatste stuk handen uit elkaar doen zodat touw een omgekeerde v vorm maakt. De derde is een aparaat waar je per arm een horizontale stang naar beneden moet drukken vanaf ongeveer iets onder schouderhoogte tot naast je heupen (tenminste voor mij ben een ukkie en meeste aparaten zijn wat hoog voor me)
Levita30 schreef:Even een gekke vraag hoor, als je geen spierpijn hebt aan een spiergroep die je getraind hebt, was de training dan niet effectief? Of kun je toch wel voldoende "kapot" getrokken hebben maar is je lichaam in staat de problemen zo snel en goed op te lossen dat je geen spierpijn krijgt?
Citaat:But is being sore necessarily an indication that you'll gain muscle? And is the lack of soreness an indication that your workout was a waste of effort?
The answer is "no" in both cases.
To quote Matt Perryman, "It just means that you've outdone your body's current capacity to do work, be it intensity, duration or both."
Levita30 schreef:Lekker he Werecat, jezelf overtreffen!! Gister had ik na de training moeite met mijn jas aantrekken en het sturen in de auto ging ook lastig......![]()
Oh, sorry beetje verwarrend. Hij gaat mij niet persoonlijk begeleiden in die zin dat hij er niet iedere training bij is. We hebben een 3 maanden plan gemaakt met 4 meetmomenten. De eerste maand staat in het teken van training, de 2e maand komt daar kennis over trainen en voeding bij en in de 3e maand komt daar leefstyle bij. Ik heb morgen een Total Body Check bij een sport fysiotherapeut. Op basis van ons gesprek afgelopen maandag en de resultaten van die body check gaat jeroen (zo heet hij) een trainingsschema maken en me in maand 2 ook helpen met mijn voeding.
Op ieder meetmoment gaan we uiteraard meten maar ook de resultaten bespreken en wordt het schema eventueel weer aangepast. Ik heb jeroen zijn mobiele nummer gekregen en mag heb altijd appen met vragen of opmerkingen. Zodra ik mijn schema krijg geeft hij ook uitleg. Als ik aan het trainen ben en hij is op de sportschool checkt hij uiteraard even hoe het gaat.
En weet je wat het mooie is!!!! Dit zit bij mijn abonnement in!! (Van €25,- per maand onbeperkt sporten) Super blij met mijn sportschool!!
karuna schreef:Klinkt als een erg eenzijdig en te arm dieet. Een mens heeft toch afwisseling en vet nodig om een lichaam goed op gang te houden.
Als ik kijk een goede vriend die ook traint was wat aangekomen, afgelopen drie weken heb ik vooral gekookt en meegegaan met boodschappen doen zodat hij wat hulp had met de gezondere keuzes maken. Hij heeft gewoon alles gegeten wat hij altijd at, ietsje minder vlees. (Normale portie ipv iets teveel) en in drie weken was bij bijna 2 kilo afgevallen en zijn buik weer in normale proporties. Niks geen speciale dingen maar de juiste productkeuze maken.
Ik heb vandaag beetje meer kunnen doen weer. Pols gaat langzaam de goede kant op. Wel flink lichter getraind. Beter licht en polsvriendelijk dan niets.
xdniesje schreef:karuna schreef:Klinkt als een erg eenzijdig en te arm dieet. Een mens heeft toch afwisseling en vet nodig om een lichaam goed op gang te houden.
Als ik kijk een goede vriend die ook traint was wat aangekomen, afgelopen drie weken heb ik vooral gekookt en meegegaan met boodschappen doen zodat hij wat hulp had met de gezondere keuzes maken. Hij heeft gewoon alles gegeten wat hij altijd at, ietsje minder vlees. (Normale portie ipv iets teveel) en in drie weken was bij bijna 2 kilo afgevallen en zijn buik weer in normale proporties. Niks geen speciale dingen maar de juiste productkeuze maken.
Ik heb vandaag beetje meer kunnen doen weer. Pols gaat langzaam de goede kant op. Wel flink lichter getraind. Beter licht en polsvriendelijk dan niets.
Ik heb alleen maar mijn avondeten hier open gelegd, de rest van mijn schema niet. Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt?
Fijn dat je pols beter gaat!
Phormicola, ik heb zelf aangegeven dat ik alles gewoon ga proberen omdat ik nog veel dingen moet leren eten. Ze houdt zeker rekening met mijn voorkeuren hoor!