Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 04:40

Ik blaas even weer wat leven in dit topic. Ik ben nu een week gestopt met roken maar hoe lang duurt het voor die gewoonte er uit is?

hagelslag

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 05:16

Nog +/- 2_3 weken. Dan heb je t ergste gehad... Dan word t langzaam beter

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:33

Goed zo Bonnie! Zelf gestopt sinds 1 januari en vreemd genoeg net als vorig jaar totaal geen moeite mee. Geen enkel moment. Maar goed dat was vorig jaar ook zo en toen ben ik na drie maanden toch weer over de scheef gegaan dus ik huig nog niet.
Wel sport ik er nu bij wat misschien helpt. Heb je toch lucht nodig ;) ee gaan het zien

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 10:50

Ik ben nu ruim een jaar gestopt en heb nog steeds momenten dat ik zo'n zin heb in een sigaret.
Vooral na het eten of na de koffie.Ze zeggen dat sommige hier nooit meer vanaf komen.
Bonnie houd er rekening mee dat het ook paar mnd. kan duren,het is een gewoonte die doorbroken moet worden,en dat is gewoon erg moeilijk.De nicotine en andere troep is al uit je lijf, maar de gewoonte zit nog in je hersens.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:53

Super bedankt iedereen voor de reacties! Gohya dat geloof ik zeker ik heb alleen 'maar' 3 jaar gerookt en heb toevallig toen mee gelezen hier en zag dat jij toch al wel een stuk langer rookte. Misschien scheelt dit ook wel, hoop ik dan maar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:58

Wow Gohya, al ruim een jaar!! Gefeliciteerd.

Bonnie, het duurt gewoon even voordat je uit die gewoontes bent, maar achteraf zul je zeggen dat het sneller ging dan verwacht. Leg je aandacht bij de positieve dingen van het niet meer roken en wees er gewoon trots op dat je bij de niet-rokers hoort.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 16:50

Bonnie jij bent geen slachtoffer meer straks bij de genocide die de tabaks fabrikanten plegen.Want dat is het gewoon wat ze doen! ze vergiftigen je en maken je extra verslaafd.En ja je doet het zelf, maar mZIJ maken een Junk van je,dat wil je zelf niet. Nee niemand wist welke 600 stoffen ze erin gestopt hebben.Dat is ontdekt en naar buiten gebracht door het Longfonds.

Ik vind het geweldig dat advocaat Fique de tabaksindustrie aan pakt.

Het lijkt helemaal niet zo lang eigenlijk 1 jaar en 3 mnd. gestopt nu.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:44

Ik ben trots te mogen melden dat ik inmiddels 24 dagen rookvrij ben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:38

Dat is super knap!!Willl65. Heb je nog moeite ermee?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:01

gohya schreef:
Dat is super knap!!Willl65. Heb je nog moeite ermee?

Eerlijk gezegd niet . Ik drink ook geen druppel alcohol meer sinds 1 januari en die 2x per week crossfit . Zodra mijn lichaam het toe laat ga ik 3 x pw. Hield sporten nooit vol maar mijn partner deed het al een paar jaar en die neemt mij nu gewoon mee steeds. Zelfs als ik geen zin heb.

Ik ben nog niet uit gevarenzone echter want vorig jaar 3 maanden niet gerookt toentertijd toch weer op vakantie fout ging. Maar doordat ik nu ook sport en mijn adem hard nodig heb , heb ik goede hoop dat het dit keer gaat lukken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:28

Bedenk dat als je ook maar 1 trekje neemt je verloren bent he. Dat was mijn fout paar jaar geleden toen ik 9mnd. gestopt was.Ik wilde gewoon weten hoe het smaakte en nam een trekje,dat was een grote fout! ben toen weer gaan roken na 9 mnd! Maak niet dezelfde fout hoor.
Ik ben nu 1 jaar en 4mnd. gestopt en nog steeds af en toe zin in een peuk.Maar zoveel minder dan een half jaar geleden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:53

gohya schreef:
Bedenk dat als je ook maar 1 trekje neemt je verloren bent he. Dat was mijn fout paar jaar geleden toen ik 9mnd. gestopt was.Ik wilde gewoon weten hoe het smaakte en nam een trekje,dat was een grote fout! ben toen weer gaan roken na 9 mnd! Maak niet dezelfde fout hoor.
Ik ben nu 1 jaar en 4mnd. gestopt en nog steeds af en toe zin in een peuk.Maar zoveel minder dan een half jaar geleden.

Ik weet het Gohsa ben al eens 10 jaar gestopt geweest.
Heb zelf nog geen trek gehad gelukkig .

Een jaar en 4 maanden! Dan ben je een echte niet roker nu hartstikke goed!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:35

Ook na 10 jaar kan je af en toe nog trek in een sigaret hebben. Ook al zijn het soms kleine momentjes. Maar ik durf nog steeds geen trekje te nemen, dus ik doe het dan maar ook niet.

Ga zo door!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 10:16

Ik ben eind deze maand al 2 jaar gestopt met roken! maar toch nog steeds momenten om te willen roken.Ik denk dat ik dat nooit meer kwijt raak,maar het zijn vluchtige momenten,dus goed te doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:22

Ik ben nu 3 jaar gestopt en heb soms ook nog zulke momenten. Maar dat geeft niet danweet je dat je sterker bent dan dat rotspul

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:27

Ik denk dat je die momenten houdt, maar je moet het omdenken. Je kunt toegeven aan zo'n gevoel, maar dan zeg je ook weer ja tegen stank, ongezondheid, het onnozel uitgegeven geld en die eeuwige verslaving dat je dagen bepaald worden door die verrekte peuken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:19

BAM! 2 Jaar gestopt, dat is echt een mooi moment om even bij stil te staan. Top gedaan en de drempel om weer te gaan roken wordt ook met de dag steeds hoger.
Goed bezig :).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 10:41

Gaat eigenlijk best snel, 2 jaar alweer,het lijkt helemaal niet zo lang geleden dat ik gestopt ben.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:10

Maar het is zoveel fijner zonder roken hea

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:51

Mooi gohya, dat je nog steeds gestopt bent. Houden zo. Die momenten werden heb ik nog steeds hoor, na ruim 10 jaar, maar worden steeds minder, heb ze nu bijna niet meer.

Hoe is het verder met je gezondheid? Er staat me iets van mij dat je rond de tijd dat je bent gestopt behoorlijk aan het kwakkelen was.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:51

mbkaatje schreef:
Ook na 10 jaar kan je af en toe nog trek in een sigaret hebben. Ook al zijn het soms kleine momentjes. Maar ik durf nog steeds geen trekje te nemen, dus ik doe het dan maar ook niet.

Ga zo door!

Gigantisch gefaald :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:57

Oh wat fijn, ik meld me!

Ik ben sinds maandag aan het stoppen (gestopt is echt nog een te groot woord).

Niet te lang geleden is mijn moeder ernstig ziek geworden, mede door roken waarschijnlijk, ben al erfelijk belast mbt trombose van vaders kant.

Ik merkte zondag dat ik echt bij iedere sigaret in gevecht kwam met mezelf en heb zondag avond besloten dat het maar eens klaar moest zijn.

Het gaat redelijk tot nu toe, morgen echter wel een festival, ben heel benieuwd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 11:01

mbkaatje schreef:
Mooi gohya, dat je nog steeds gestopt bent. Houden zo. Die momenten werden heb ik nog steeds hoor, na ruim 10 jaar, maar worden steeds minder, heb ze nu bijna niet meer.

Hoe is het verder met je gezondheid? Er staat me iets van mij dat je rond de tijd dat je bent gestopt behoorlijk aan het kwakkelen was.

Gelukkig zijn die momentjes heel vluchtig,kan ze goed hendelen.Heb ook geen problemen als ik naast een roker sta of zit,doet me niks.

Mijn gezondheid is nog steeds helemaal niks, nu weer last van benauwdheid [in Nov. weer naar Longarts], een ei in me buik [cyste op eierstok] van bijna 6cm, mijn oog gaat weer slecht,spoedafspraak voor volgende week. Nu weer een Peesontsteking in de pols. Het ging een poosje goed,had een vitaminekuurtje genomen van paar maanden en me suiker terug op oude niveau [veel suiker] en toen voelde ik me supergoed! ik kon weer rennen! Ik ga weer beginnen met een vitaminekuurtje.

Heel raar maar toen ik rookte had ik nooit last van benauwdheid,ja na een sprintje trekken wel,maar dat hadden de niet rokers van 15 ook.
Maar absoluut geen reden om weer te gaan roken,dat wil ik gewoon niet meer.
Zoveel moeite gedaan om te kunnen stoppen,door een hel gegaan,dat wil ik niet voor niks hebben gedaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:25

Will, 1x gefaald of toch weer aan het roken?

Hier nu 2 jaar en bijna 9 maand gestopt. Ben nog steeds blij dat ik er af ben.
Mini momentje soms dat ik drang heb maar verwaarloosbaar.

Fijn Gohya dat je er nog af bent. Ontzettend jammer dat het je qua gezondheid geen voordelen heeft gebracht.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:23

Weer aan het roken.