Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:44

Dan nog een vraagje: ben je nu ongesteld of probeerde je het zomaar voor het testen even onder de douche uit? Als je ongesteld bent, zakt het namelijk wel wat en kan het wellicht makkelijker inbrengen zijn ;) Ik weet nog dat ik het 1 keer geprobeerd had voordat ik ongesteld was, om te kijken of het me zou lukken, toen had ik er ook problemen mee. Puzzelen met je houding kan ook helpen - mij lijkt het tenminste niet makkelijk staand onder de douche, een ontspannen houding is wel een pré.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:46

Ik heb nu een claricup besteld in maat S. Zou gelijk moeten zijn aan de maat M van Meluna maar dan met een wat langer, soepel steeltje. Heb nu de meluna met een kogeltje als steeltje maar die is 's ochtends na het slapen nog wel eens wat lastiger te verwijderen.. Morgen komt hij binnen als het goed is.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:49

MDJ schreef:
Ik heb nu een claricup besteld in maat S. Zou gelijk moeten zijn aan de maat M van Meluna maar dan met een wat langer, soepel steeltje. Heb nu de meluna met een kogeltje als steeltje maar die is 's ochtends na het slapen nog wel eens wat lastiger te verwijderen.. Morgen komt hij binnen als het goed is.

Wil jij alsjeblieft ook laten weten hoe die bevalt? Ben erg benieuwd hoe jou de Claricup bevalt t.o.v. de Meluna :D

Eight

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:56

Ik had liever een bolletje dan een steeltje, bleef het steeltje steeds voelen en dat is niet erg prettig :)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:59

Eight schreef:
Ik had liever een bolletje dan een steeltje, bleef het steeltje steeds voelen en dat is niet erg prettig :)
Dé oplossing: steeltje eraf knippen :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:00

Eight: Het cupje heeft nog niet vacuum gezeten :) Ik kon hem ook gewoon 'uitpersen', naja vergenoeg dat de onderkant uitstak.

Mirjam: Ik ben nu ongesteld, nu zit mijn cervix ook duidelijk lager dan normaal. Normaal kan ik hem namelijk niet voelen, maar nu wel.
Ook heb ik meerdere houdingen uitgeprobeerd, hurkend, zittend :+, met 1 been op een stoel (jaja er staat een stoel in de douche bij ons :Y) ), staand, beetje door mn knieen.

Conclusie: In gaat het makkelijkste met 1 been op de stoel, uit gaat het makkelijkste op mn hurken.

Zo nog eens proberen of ik het nu voor elkaar krijg, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:01

Ik baal nu even van het feit dat ik een beelddenker ben :+
Succes met oefenen ;)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:27

Daar was ik ook bang voor vandaar dat ik in eerste instantie de meluna met kogel had besteld. Vond van alle steeltjes die van claricup er wel het meest soepel uit zien. Als ik de claricup getest heb zal ik het hier even laten weten wat ik er van vind. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:40

Klijntje schreef:
MarliesV schreef:
Ik heb het advies gekregen: Me Luna Classic of Lunette 1
Zit nog al een verschil in prijs maar voor de rest wordt ik er weinig wijs uit.

Iemand ervaring met 1 van beide, welke is beter?

Ik heb ze allebei. Ze zijn vrijwel identiek qua maat en vorm. Toch gebruik ik de Meluna eigenlijk nooit. Hij is van ander materiaal (en mede daarom ook goedkoper denk ik). Ik vind de Lunette prettiger aanvoelen.

Ik heb de Lunette besteld, had ik ook het beste gevoel bij.
Gewoon de doorzichtige, die kleurtjes ziet toch niemand :D

Meteen ook van die doekjes (makkelijk in de tas op het werk, just in case) en een ei voor het uitkoken.
Al met al nog een beste bestelling maar als het bevalt heb je dat er zo uit.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:18

Maar dat je je cup eruit kan persen tot je de onderkant voelt,is bij mij normaal hoor.
Als je stopt met persen kruipt die van mij dan ook automatisch weer op zijn juiste plek,het vacuüm blijft daarbij bestaan.
(ik hem er ooit eens in de wc uitgeperst toen ik moeite had met mijn grote boodschap.....*floep* en ik mocht hem uit de pot vissen)

Toch lek ik nooit door en ben er gewoon tevreden mee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:32

Ik heb er 4 besteld via ebay. Dan kan ik gaan testen. 6 dollar totaal.
Enige is dat je een poosje moet wachten.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:34

zo heb hem er ook ingezet , ging best makkelijk maar ik blijf het voor nu een raar idee vinden, ik had eerst even lichte kramp dat is nu over, of ik voel het omdat ik denk dat ik het voel haha want af en toe voel ik kramp, er staat dat je hem er altijd uit kunt halen dus dat geloof ik, maar dat vacuum zit me nog een beetje dwars ofzo tussen de oren we gaan het zien ik zal hem vanmiddag onder de douche proberen te verwijderen en ben dan benieuwd aangezien het mijn eerste dag is en die zijn vaak wat meer als de rest van de week.. ik heb de lunette 2 ben lamg 1.77 en heb drie kids

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:26

Vandaag die van mij voor het eerst uitgetest en ik kan het echt aanraden! Ik had verwacht dat veel moeilijker zou zijn om hem er de eerste keer goed in te krijgen maar dat viel echt hartstikke mee, en ik heb hem nog niet gevoeld zoals ik dat met tampons wel had.

Echt super fijn.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:48

Kregen jullie ook een track en trace code bij cute cotton?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:55

Felicxa schreef:
Vandaag die van mij voor het eerst uitgetest en ik kan het echt aanraden! Ik had verwacht dat veel moeilijker zou zijn om hem er de eerste keer goed in te krijgen maar dat viel echt hartstikke mee, en ik heb hem nog niet gevoeld zoals ik dat met tampons wel had.

Echt super fijn.

Klinkt goed! Welke heb je genomen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:57

MDJ schreef:
Kregen jullie ook een track en trace code bij cute cotton?

Nee, er staat op de website dacht ik ook vermeld waarom niet (of dat Was de site van mijn ballen ;))

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:38

komt met de brievenbus post :o tenminste mijn meluna classic m wel :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:46

Sonja89 schreef:
Felicxa schreef:

Echt super fijn.

Klinkt goed! Welke heb je genomen?

Ik heb een Femmecup genomen (ben zelf jong, geen kinderen, klein maar wel breed gebouwd)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:21

Ohja het klopt corine1981, heb het even nagekeken.

Ik denk niet dat hij met brievenbuspost komt, claricup zit zo'n bakje bij.

Helaas niet binnen gekomen dus dat zal maandag wel worden. Gelukkig heb ik hem nu nog niet nodig en anders kan ik mijn meluna nog een kans geven. :P

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:28

ik kreeg de meluna in een klein doosje, ik wacht bijna met smart op mn periode haha, ben benieuwd hoe die bevalt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:54

Ik heb ze opgehaald (10 minuten bij mij vandaan) dus geen ervaring met verzenden...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:59

Staat ergens onder kopje verzenden hoe ze het verzenden en waar een T&T bij zit, kun je ook weer afleiden aan de prijs van de verzendkosten die je hebt moeten betalen, mijn meluna word zonder T&T als brievenbuspakje verstuurd als het goed is :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:27

Die van mij kwam met brievenbuspost. Ben ff gestopt met meluna ivm familie omstandigheden. Val ff terug op oude vertrouwde.
Volgende maand ga ik weer opnieuw beginnen en hopen dat ik hem wel goed krijg

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:45

Nou hier doet de meluna ook alweer dienst :')
kan me geen leven meer voorstellen zonder zo'n cupje _O-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:52

Even een opmerking van de Topic starter van dit topic.
Waarom heb je nu pas dit topic gestart?
Wat een geweldige uitvinding. *\o/*
Ik had al jaren terug van het bestaan van dit ding moeten weten.
Ik heb hem nu uitgeprobeerd, maar super gewoon.
Geen dubbel gebruik meer van tampons en maandverband, alleen dat ding is genoeg en ik merk/ voel er niks van.
TS bedankt voor dit topic +:)+