Intake met de kraamzorg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Intake met de kraamzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:27

Iedereen moet doen wat zij het beste voor haar kind vindt met de informatie die je op dat moment hebt. Maar om nu mensen die het anders doen als gekke fanatiekelingen weg te zetten dat vind ik niet kunnen. Iedereen maakt zelf afwegingen en beslist wat zij het beste vindt voor haar kind.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:28

Sizzle, vaak laten ze je de eerste dagen met de hand afkolven om te voorkomen dat die paar druppels die je kolft in de kolf blijven hangen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:32

Toch is anders al snel extreem in de ogen van anderen. Ik zit nu aan 28 maanden borstvoeding en daardoor hoor ik volgens veel mensen bij de bvmaffia en spoor ik niet.

Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen of dat nou bv of kv is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:35

Met de hand kwam niets ;)

Spoelde dus de paar drupjes uit en gaf dat met vingervoeding of pipetje.

En inderdaad, mensen moeten zich gewoon niet zo met anderen bemoeien.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:17

Dat gezeur over kv. Ik heb 2,5 maand om de 3 uur gekolfd ook s nachts maar echt nooit weer!!! Vind het niet eerlijk als mensen zeggen dat sommige mensen niet hun best doen wat een flauwekul!! Ik heb tepelhoedjes van alles geprobeerd maar mn zoontje viel af en het lukte hem gewoon niet. Dus gekolfd uiteindelijk kwam er niet genoeg en gaven we hem ook een flesje tussendoor. Met dat gekolf werd ik echt niet gelukkig in die drie uur moest ik mn zoontje voeden een schone luier doen laten boeren ook nog fijn een half uur kolven. Had anderhalf uur voor hem of voor mijzelf en begon alles weer opnieuw. S nachts kolfte ik ook. Ik ging kapot. Het moet wel leuk blijven voor moeder en kind. Als moeder kapot gaat wat heeft een kind dan aan zn moeder. En er is niks mis met kv. Kijk hoeveel kinderen er kv krijgen er zijn net zoveel gezond als met bv. Mijn zoontje deed het Veel beter met de kv. Hij spuugde veel minder en groeide veel beter. Mijn vader werkt in een fabriek waar ze babypoeder maken en als je hoort Hoe ze met hygiëne en alle afmetingen omgaan. Echt als er maar een gram van een bepaald product te veel in zit word het wegggegooid en begint het opnieuw. Maar het blijft toch altijd een discussie met bv en kv mama s net als de verse groente en potjes mama's. Als je ze potjes geeft vergiftig je ze en vers is echt top!! Echt mag iedereen zijn of haar kind opvoeden zoals zij of hij het wil??, iedereen doet het op zijn eigen manier en op de manier waarmee zij denken het goed te doen. Het is echt belachelijk dat moeders niet durven of kunnen zeggen dat ze kv en potjes geven. Dat moet toch gewoon kunnen?? Nou ik zeg het wel. Mijn zoontje heeft en kv en potjes gehad.... en soms krijgt hij nog wel eens een potje. Ga nu niet meteen zeggen dat ik een luie mama ben of mn kind vergiftig want dat hebben al genoeg mensen gezegd

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:20

Hebben mensen dat gezegd :(:)
Vind dat je betreft bv genoeg geprobeerd hebt en dat het niet gelukt is is dan heel spijtig. En op kv worden ze ook groot.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:22

Er staan hier wel stukjes van vrouwen die zeggen dat vrouwen Door moeten gaan proberen. Want kv is zo slecht!! Ze weten niet wat de moeders al hebben geprobeerdof misschien hebben meegemaakt waarom ze het niet kunnen of willen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:24

Ik geef zelf ook bv en maak gebruik van donormelk. Maar dat hoeft niet iemand anders z'n keus te zijn. Ik wil gewoon geen kv geven net als dat een andere mama geen bv wil geven. Ieders goed recht toch

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:34

Ik heb hier geen berichten gezien van mensen die zeggen dat anderen maar door moeten proberen. Iedere moederbheeft haar eigen grens en moet haar eigen keuzes maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:48

quera schreef:
Hebben mensen dat gezegd :(:)
Vind dat je betreft bv genoeg geprobeerd hebt en dat het niet gelukt is is dan heel spijtig. En op kv worden ze ook groot.

Maar wat als ze het niet geprobeerd heeft? Moet iemand het eerste geprobeerd hebben voor je zegt dat het dan geen probleem is om kv te geven?

Ik heb mijn mijn zoontje 5 weken borstvoeding gegeven, geen enkel probleem gehad, deed niets pijn, zoontje hapte van in het begin goed aan, veel melk maar zoontje kwam niet bij. Nog even de 2 geprobeerd maar al gauw overgestapt naar kv en daar kwam hij wel van bij.

Bij een 2de weet ik niet of ik het nog zelfs ga proberen, heb nu nog altijd zware bekkeninstabiliteit, dat gaat er niet beter van worden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:53

Ik denk dat je het verkeerd leest. Mensen zeggen dat zij een luie moeder is die het niet goed genoeg geprobeerd heeft. En ik denk dat deze persoon wel graag bv wilde maar het niet lukte. Dan is alles wat er geprobeerd is genoeg.

En zoals ik op t einde zei. Ieder z'n eigen keus. Mijn kind krijgt geen kv. Een ander kind geen bv

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:58

Ah, ok.

Dan komen we overeen dat men niet eerst borstvoeding geprobeerd hoeft te hebben, eer het ok is om fv te geven.

K heb een vraagje over die donormelk, hoe word dat gecontroleerd dat die melk niet besmet is? Wordt dit door een officiële instantie gedaan?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:12

Je moet een formulier invullen als donor en als afnemer.

Je kan als afnemer vragen of de donormama zich laat testen. Maar dit is niet verplicht. En verder is het vooral vertrouwen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:18

Mmm, ik zou dat niet vertrouwen, ze kunnen zeggen wat ze willen.

Vind dat wel raar dat men vaak het argument gebruikt dat je niet weet wat men in kv en potjes allemaal draait, maar dan vertrouw ik liever dat, dan iets wat totaal niet gecontroleerd wordt en enkel op vertrouwen is gebaseerd. Zeker als het van onbekende vrouwen komt.

Maar, ieder zijn gedacht daarover hé

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:22

Via de moedermelkbank wordt vaak een bloedscreening gedaan. Vergeet niet dat tijdens je zwangerschap je bloed ook gecheckt wordt en als daar iets geks naar voren komt hoor de dat ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:22

Grappig, dat hoor je niet veel van de donormelk. Krijg je dat dan ingevroren of vers?

Ik heb er wel reclame van gekregen destijds.
Voor mij is het nadeel dat ik dan niet weet wat diegene eet en drinkt.
Stel dat je kind dan erg veel buikpijn heeft dan kan dat zijn omdat hij koemelk allergie heeft en de donor melk drinkt.
(Slechts een voorbeeld).
Lijkt me heel ondoorzichtig (voor de controlfreaks onder ons :+ )

Ook heb je natuurlijk niet de gedeelde afweer. Dat was voor mij eigenlijk de grootste reden om deels te blijven kolven.
Ook al is dat ook slechts een gevoelskwestie en met geen objectief bewijs dat het iets bijgedragen heeft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:20

Maar als je kind koemelkallergie heeft zoek je toch een donor die kma vrij eet en drinkt?

Meestal vriezervoorraad. Soms ook vers.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:22

En ik maak gebruik van donormelk omdat ik niet voldoende kolf. Ik heb live wel voldoende. Met de voorraad die ik nu heb kan ik mijn dochter tot een jaar voeden. Daarna wil ik dat langzaam vervangen door andere melkproducten omdat melk dan niet meer de hoofdvoeding is van een baby.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:27

quera schreef:
Maar als je kind koemelkallergie heeft zoek je toch een donor die kma vrij eet en drinkt?

Meestal vriezervoorraad. Soms ook vers.

Is dat zo makkelijk dat je zulke eissen kunt hebben? Ik was in de veronderstelling dat het vrij moeilijk was om aan te komen.
Dat met de melk was een voorbeeld he.
Ik zag regelmatig reacties op wat ik gegeten had. Al is dat uiteraard na enkele maanden niet meer zo'n issue.

Fijn dat de optie er is.
Zijn het vrijwillige donoren?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:59

Ja je kunt een gezocht bericht plaatsen.

Het gebeurt altijd vrijwillig. Het enige wat er soms als vergoeding gevraagd wordt is bijv voor de flesjes of zakjes

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:36

Volgens mij is er best een groot beloop in donormelk, ik heb daar ook gebruik van gemaakt. Maar toen ik had geaccepteerd dat ik mijn zoon niet volledig meer kon voeden vond ik de inhoud van de fles niet zo heel belangrijk meer. En om je kind volledig op donormelk te zetten vond ik te veel werk (kleine vriezer en geen donoren in de buurt)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:37

Ik heb nu 2 volle vriezerlades :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:07

Ook al wil je überhaupt geen bv proberen, dat moeten mensen zelf weten.

Ik heb dat geloof ik wel aangegeven bij de intake; dat de kraam mijn wensen zou respecteren op welk gebied dan ook. Ik heb overigens wel BV gegeven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:37

Sees schreef:
Ook al wil je überhaupt geen bv proberen, dat moeten mensen zelf weten.

Ik heb dat geloof ik wel aangegeven bij de intake; dat de kraam mijn wensen zou respecteren op welk gebied dan ook. Ik heb overigens wel BV gegeven.

Geloof ook dat er nergens gezegd wordt dat mensen niet zelf mogen bepalen of er bv of kv gegeven mag worden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:40

Nee... Niet letterlijk...
Maar als je ziet hoe in de praktijk gedramd kan worden dat a of b het Beste is, je het gevoel aangepraat word dat je de foute keuze maakt welke keuze dat dan ook is , je eigenlijk je kind bijkans mishandelt bij keuze a of b en je het gevoel krijgt excuses te moeten maken voor welke keus je ook maakt
Dan is het toch een heel beladen iets