Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A3a1 schreef:Ik heb het over humaan.
En humaan betekent voor mij dat we ons niet als een stelletje idioten gedragen.
Kennelijk heb je de documentaire waarover ik het had, niet gezien, we praten over totaal verschillende dingen.
Ik ik stop hier de discussie omdat ik niet weet hoe ik duidelijker kan maken wat ik bedoel, terwijl ik met 1 vinger op mijn telefoon rammel.
Ik herhaal, het lijkt nu een woordenkwestie te worden en goochelen met woorden,
ik stop hier.
Magrathea schreef:Kuggur schreef:En dan had je niet een minder extreem voorbeeld kunnen kiezen, laat me niet lachen (oh nee, te laat).
Waarom? Ik vind dit geen extreem voorbeeld als ik het vergelijk met het onnodig doden van onschuldige wezens (wat in essentie de vleesindustrie wel is). Ik vind het net zo erg als iemand lachend een kiloknaller in zijn mandje legt dan wanneer ik hoor dat iemand een kind mishandelt. Alleen is het ene sociaal geaccepteerd, helaas.
Resistance schreef:Vind je het ook zielig als een leeuw een antilope op eet in een natuurdocumentaire? Ik ben ook helemaal voor het afschaffen van de bio-industrie, daar niet van. Maar al sinds de prehistorie eet de mens vlees. Ja, misschien kunnen we zonder en als iemand dat wil houdt niemand diegene tegen, maar het is toch wel een veelvoorkomend voedselpatroon. Net zoals dat een leeuw een antilope eet. Daarbij lijdt een dier wat op een correcte manier geslacht wordt minder dan een antilope bij een leeuw.
Waarom zou het dan niet humaan zijn als we het echt al jaaaaren doen? Een IS-er die wegens extreme geloofsovertuiging iemand onthoofd. Dat is niet humaan.
LadyMadonna schreef:Ik weet sinds kort dat ik flexitarier ben(Waarom moet overal een label op?)
Vraag aan veganisten: ik heb hier drie kipjes lopen, die om de dag een eitje leggen. Ze lopen met z'n drieën en hebben de hele tuin tot hun beschikking. Zou je zo'n eitje eten, en waarom wel/niet?
Mallow schreef:Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is waarom dit opnieuw een veganisme discussie is geworden, wel of geen vlees eten.
Ts sorry maar het is me niet helemaal duidelijk waarom je dit topic hebt geopend? Vind je het daadwerkelijk vervelend dat je vriendin veganist is of meer dat ze haar opinie zo aan je opdringt? Ik heb het idee dat je het 2e bedoeld maar meer richting het eerste bent gegaan.
Ik ben zelf ook veganist, de meeste mensen om mij heen weten dit niet eens, zal er nooit iemand om veroordelen als deze er voor kiest het anders te doen. Maar ik zou het dan ook niet waarderen als iemand mij zou veroordelen.