Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:17

Femek2902 schreef:
Ik wandel eerst altijd een minuut of 5 in een stevig tempo en dan begin ik gewoon aan de training :)

Hier hetzelfde. Zowel met canicross als hardlopen

SteffiiY

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:23

Ik ga vanavond weer, nog meer?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:12

Ik ben zojuist geweest! Zelfde rondje gedaan als de vorige keer. Alleen runkeeper heeft moeite zodra er bomen staan waardoor het nu lijkt of ik een minuut langer er over heb gedaan.. Dat is wel jammer. Maar ben al heel blij dat het ongeveer gelijk was want er stond een felle wind hier.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:58

Ik mag vanavond niet, helaas... Ben gisteren al geweest. Heb vandaag lekker les gehad met Zucci - paard, dat wel. Het enige wat ik vandaag nog mag is huishoudelijk werk en dat zoek ik niet. :+ :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:10

Het motiveert blijkbaar wel dit topic, allemaal enthousiastelingen hier!

Heb zelf maandagavond nog een groepstraining gedaan. Was een klein groepje deze keer met de wat langzamere lopers. Past mij wel beter. Het ging echt super en heb nu voor het eerst 5 minuten achterelkaar gerend. Dat was twee jaar geleden dat ik dat voor het laatst kon (tussendoor wel een tibiaplateau fractuur opgelopen), dus was helemaal blij. Dinsdag een heerlijke les hot yoga gedaan en gisteravond nog een rondje gelopen volgens schema. Kan nu echt merken dat de conditie vooruitgaat, het is makkelijker vol te houden en het lopen wordt stabieler. Heb nu al zin in de training van morgen! Dat ik dat ooit nog zou zeggen :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:29

Ik mag vandaag ook weer! Ik hoop alleen dat het weer iets gaat opklaren :')

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:04

Ik ben gisteren begonnen met les 1 van Evy!
Viel me eigenlijk niks tegen dus nu proberen vol te houden! :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:28

Wat fijn Moska dat je weer lekker kan lopen! Kleinere groepjes lijkt mij ook wel fijn. Voel me nog te beginner om met een groep mee te gaan. Ben dan bang dat ik de rest ga afremmen.

Ik heb gister begin vd middag mn rondje gedaan. 8/2/8/2/8/2 in 8:37/km. Best tevreden :) Ook nog even de uitslagen van de 4em van vorig jaar bekeken. Waren honderden dames die 50min of langzamer liepen dus ik ben nu echt wel gerustgesteld :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:02

Och, ik ben ook een beginner en het niveau in de groep loopt erg uiteen, maar op zich maakt dat niks uit. Ze "stofzuigeren" ons wel :D Maar om te leren welk tempo het prettigst is voor jezelf is het wel iets lastiger. En ik vind dat de groepstraining een goede stok achter de deur is, voor mij wel in ieder geval!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:34

Echt leuk hoe iedereen zijn best doet. Surprise_iris, gewoon lekker Evy volgen, dan houd jij het vast ook vol.
Amethist ik zou willen dat ik dat zou kunnen! Ruim 8 km! Wow! Ik denk dat ik dat nooit ga kunnen!

Vandaag in het bos hardgelopen. Die bodem was toch iets te ongelijk dus ik moet voor het bos op zoek naar een ander rondje. Ik had gezellig de hond van mijn instructrice bij me, dat beviel wel goed! Heb vandaag 3,47 gelopen in gemiddeld 7,7 km/uur. Was les 7 van Evy. Nu minimaal 1 dag rust en vanwege mijn knie misschien toch maar 2 dagen. Wil niets forceren (Nou ja dat wil ik wel, maar moet ik beter niet doen O:) )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 08:58

Ik loop nu al voor de derde week les 1 van evy, sinds deze week is manlief ook ingestapt om mee te doen. Alleen moet dan de kinderwagen ook mee en dat is niet ideaal :')
Gister wel duidelijk 200 m verder geindigd en hoger tempo gelopen dan anders, wat dat betreft gaat het best aardig. Maar ooit een keer bv 5 km achtereen is nog een ver van mijn bed idee!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:03

Zucchero, nee joh ik heb het over minuten!! Qua tempo en afstand zitten wij redelijk gelijk hoor! Als je googlet op 'tempo snelheid omrekenen' kom je uit bij oa een linkje van chatnrun, die geven je een hele rits aan soorten snelheid. Denk aan km/h en tempo maar ook minuten per mijl. Heel handig!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:35

Ik heb gisterochtend ook gelopen! Iets langzamer gedaan dan vorige keer, want liep de vorige keer dikke 3 dagen met spierpijn :o Nu gelukkig nergens last van gehad!

Wel echt plat op mijn rug gelanceerd gister vanaf het paard, dus nu vooral even chillen en wat wandelen. De spierpijn loopt vanaf mijn bovenbenen tot bovenin mijn nek :+

Ik vind dit topic super motiverend! En er komen ook nog eens goede tips langs, heel leuk. Ga ook zeker eens naar dat Evy kijken, klinkt goed.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:41

Leuk, er is ook een beginnerstopic! Ben nu bezig met Couch to 5 K, is vergelijkbaar met Evy. Net klaar met week 3. Nu begint het serieus te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:55

Ik heb me net ingeschreven bij een hardloopclub, ook in het kader van nieuwe contacten opdoen gezien recente ontwikkelingen in mijn leven :')

Ben heel benieuwd.

Deze week helaas geen tijd gehad maar in overleg met mijn fysio is een herstelweekje heel af en toe ook niet erg voor mijn heup.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:11

Nooit geweten dat er ook hardloopclubs zijn.
Lijkt me wel leuk. Maar in mijn geval niet zo handig.
Ik neem mijn honden altijd mee dan heb ik twee vliegen in een klap

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:12

Robijntjah schreef:
Ik heb me net ingeschreven bij een hardloopclub, ook in het kader van nieuwe contacten opdoen gezien recente ontwikkelingen in mijn leven :')

Ben heel benieuwd.

Deze week helaas geen tijd gehad maar in overleg met mijn fysio is een herstelweekje heel af en toe ook niet erg voor mijn heup.

Loopgroep is echt superleuk! Ik heb er in 8 maanden tijd hele leuke vriendschappen opgebouwd :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:18

Fijn om te horen. Heb er behoorlijk zin in.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:19

He kak. Na een reset van mn telefoon moet ik mn trainingsschema opnieuw invoeren in Runkeeper :/ Godzijdank ben ik de gegevens van gelopen rondjes niet kwijt.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:20

Gisteravond nog even gelopen, rondje van 4 km. Had mijn interval verkeerd. Gezet in runceeper. Stond op 2 km ipv 2 minuten Maar toch nog lekker gelopen. Ik wil eerst 2 om 2 lopen met gemak! Voor ik verder ga.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:27

Hier gisteren voor het eerst sinds lange tijd (2 maanden) weer geweest. Heb de interval van Evy, de 1e les van week 5&6 gelopen; 2s/2w/3s/2w/5s/3w/5s/3w/5s
Ik loop met de hond, dus her en der in het wandelstuk een plaspauze. Snelheid lag dan ook rond de 7:40/km. Maar goed, we zijn in ieder geval weer begonnen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:33

mooie tijd hoor WenK, die snelheid komt vanzelf.

Wij Zijn net weer een rondje wezen canicrossen.
5km dit keer ivm de warmte voor de honden .
Liepen echt in de volle zon.
Dacht dat ik 6.30 min/km gelopen had dus de 5.46 min/km was een goede meevaller.
10.4 km/uur
Mijn blessure houdt zich gelukkig goed.
Nog twee weekjes dan de 7.5 km natte neuzen trail.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:57

Wat een weer ! Ik had het te warm gewoon hahaha 4,9 km met broer gelopen. aan het eind alleen even uitgelopen woehoe. En van de week nieuwe schoenen gekocht en wat lopen ze fijn,en heb ze lekker goedkoop kunnen kopen!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:46

Het is echt warm. Ik denk dat ik maar een zomerstop inlas straks. Of ik moet sochtends vroeg gaan lopen.

Ik heb net een rondje van 4,2km gedaan in 36:02, wat neer komt op 8:35min/km. Waarschijnlijk zit ik nog wel in de categorie slak, maar voor mij is dit dikke vette vooruitgang! Ik vond het ook echt niet grappig. Nieuw rondje, lekker langs de Ijssel een stukje en langs een bos. Prachtig, maar veel meer wisseling in hoogte.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:11

Horsii als de honden nu al last hebben van de 'warmte' dan kun je wel inpakken het komend half jaar. Vanmorgen niet met hond gelopen want daar leende de training zich niet voor maar daarna wel een klein rondje van 10km op de fiets met de hond. Maar 3 keer zo ver was voor de hond met deze temperaturen echt geen probleem geweest hoor.