Bewust alleenstaand moeder worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:10

benangelique schreef:
shenavallie, doneren van semen is niet meer anoniem. Dus dat mannen het niet willen weten is tegenwoordig voor de donoren een heel groot obstakel.

Ik leef duidelijk nog in een ander tijdperk! :D Weer wat geleerd!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Bewust alleenstaand moeder worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:13

Mh ik lees in de OP dat er gevraagd word naar ervaringen van BAM moeders. Toch lees ik in de laatse paginas toch een hoop anders.

Beste TS mijn ervaring met BAM moeders is dat ze het vaak zwaar vinden maar toch belonend. Ik werk met veel verschillende kinderen en merk zelf niet veel verschil in houding tussen het kind van een alleen staande moeder of deze uit 2 ouder gezinnen. Vaak zie ik dat opa en oma veel in the picture zijn. Maar dat zie ik niet als een beperking. Vaak zijn de kindjes van alleenstaande moeders noujuist wat meer open naar andere kinderen.

Ikzelf heb (nog) geen kinderen maar daar zal ook geen vader aan te pas komen. Wel zijn mijn vriendin en ik overwegingen aan het maken hoe aan te pakken wanneer we wel een kindje hebben. Om toch een vader rol in het leven te hebben brengen we het minimaal een dag in de week naar een van de opa's . Die dag zijn ook de kinderen van mijn broers er. En dan aanvullend ook dagje spelen bij een van de nichtjes. Aangezien ik 4 broers heb moet dat ook wel lukken om enkele goede mannelijke voorbeelden te hebben.