Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:09

Wauw respect dat je zoveel afgevallen bent!

Ik raad je site ups af omdat het en flink je rug belast en niet erg efficiënt. Is met planken of ab wheel bereik je veel meer :)

@lonneke2001:soms gaat bij mij ook beter dan andere keren. Misschien was je al moe?

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:14

Gianti schreef:
Wauw respect dat je zoveel afgevallen bent!

Ik raad je site ups af omdat het en flink je rug belast en niet erg efficiënt. Is met planken of ab wheel bereik je veel meer :)

@lonneke2001:soms gaat bij mij ook beter dan andere keren. Misschien was je al moe?

Oke, dan ga ik morgen eens opzoeken wat dat planken ofzo inhoud (hoe dat moet als je het goed doet haha) want situps komen mijn neus uit. Wil eens wat variatie haha. Dankjewel voor de tip :)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:27

Jeetje, ik vind het zo knap van jullie, dat jullie zoveel gewicht zijn kwijt geraakt +:)+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:45

Ik wil me ook melden. Dringend tijd om terug in actie te schieten.
Zowel hier op bokt als in de sportschool heel actief geweest in krachtraining(topic).
Sinds januari terug actief in de gym, bijna alleen KT. Geen motivatie voor cardio. En nog veel belangrijker, motivatie om eten op orde te krijgen ontbreekt helemaal.

Planken is idd zeer effectief. Daar kan je zoveel spierpijn van hebben. Is zeer effectief om je core te versterken.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:58

Goedemorgen allemaal!
Welkom iedereen die nieuw is.

Quote: "Be stronger than your excuses"

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:04

Oké ik meld me ook. Ik moet echt afvallen. Schrok een beetje van de weegschaal laatst := . Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om van al het lekkers af te blijven of gezond te eten. ik wil dus ook vooral meer bewegen maar ben er nog niet helemaal uit. Ik vind overal wel een excuus voor :')

Zwemmen vind ik heerlijk maar ik heb bv geen zin om telkens te gaan scheren en ik heb niet echt comfortabele zwemkleding.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:47

Marjoow schreef:
Oké ik meld me ook. Ik moet echt afvallen. Schrok een beetje van de weegschaal laatst := . Ik vind het alleen ontzettend moeilijk om van al het lekkers af te blijven of gezond te eten. ik wil dus ook vooral meer bewegen maar ben er nog niet helemaal uit. Ik vind overal wel een excuus voor :')

Zwemmen vind ik heerlijk maar ik heb bv geen zin om telkens te gaan scheren en ik heb niet echt comfortabele zwemkleding.

Heel simpel ga harsen voortaan (scheelt zoveel tijd want groeit 10x zo traag terug) en eens goed winkelen :))

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:48

Ik heb altijd met harsen juist het probleem dat het wel lang wegblijft maar ook tegelijk twee weken zo rood en bobbelig is dat ik niet weg kan :n

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:54

_Yasmine_ schreef:
Ik heb altijd met harsen juist het probleem dat het wel lang wegblijft maar ook tegelijk twee weken zo rood en bobbelig is dat ik niet weg kan :n

Echt bij mij is Max half uur rood.. misschien reageer je op die spul? Epilator?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:57

Pff harsen. Nog nooit gedaan. Maar eens voor kijken anders.

En goed shoppen.. Als ik daar es geld voor had _O-

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:01

Er zijn zoveel manieren van epileren.
Mijn benen kunnen perfect met gewone hars, maar voor oksel moet het suikerwax zijn of ik heb weken blauwe oksels.
Gewoon even uitzoeken wat best voor je werkt.

Zijn toch veel winkels die goedkoop zwemkledij verkopen.. gewoon even zoeken.
En je eigen post misschien nog eens terug lezen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:02

I know. Maar ik wil wel graag een zwembroek :) De gewone bikini die ik heb is prima :) En die kan ik maar moeilijk vinden. Alleen de korte broekjes kan ik vinden, ik wil graag de broeken tot de knie. Dus mocht iemand die weten :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:17

Gianti schreef:
_Yasmine_ schreef:

Echt bij mij is Max half uur rood.. misschien reageer je op die spul? Epilator?

Wax, epilady of hars maakt allemaal niet uit. Mijn huid is het er gewoon niet mee eens als het er grof uitgehaald wordt :+

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:21

Ik scheer normaal, maar wil dit jaar gaan harsen. Ik durf het niet zelf te doen, dus ga even kijken of het hier in de buurt kan (voor niet al te veel). Hoeveel betalen de mensen die het laten doen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:00

Alnog beloofd mijn introductie.

Ik ben Jolanda en ben 25 jaar.
Vorig jaar op school een fittest gedaan en daar toch wel van geschrokken. Daarnaast baalde ik toch al wel even van mezelf. Terwijl ik ook niet dik was, meer mollig. Maartoch. En de enige die het kan verandern ben ik. Omdat ik mezelf geen verkeerde houdingen aan wilde leren heb ik Personal Training gedaan. 12 weken onder begeleiding sporten. 1uur in de week onder begeleiden en 2 uur zelf. Ook enkele voedingstips omdat voor mij een dieet niet werkte omdat ik thuis woon en mijn moeder geen verplichtingen op wilde dienen.
Ik begon op 81.4 kg en woog in januarie 74.1. Wat ik nu weeg weet ik even niet, omdat ik eerst mezelf wilde hervatten voordat ik op de weegschaal sta.

Ik heb 6 jaar geleden q koorts gehad en hiervan in de winters vaak nog wat na weeën. Ik heb meteen last van mijn longen waardoor sporten niet gemakkelijk gaat. En nu is mijn tegenslag wel even wat langer dan 2 maanden geweest en dat hakt er wel in. Momenteel giga druk met school en werk (bbl) bijna klaar.

Ik ben verder wel gezond aan het eten, al is een cola en zoetigheid ook wel lekker (blij dat de paaseieren op zijn hier)

Verder als ik fitness heb ik een programma vanuit de sportschool, mijn doel is naar de 72kg. Nog even doorbijten. Daarnaast wilde ik ook 5 km kunnen hardlopen. En nu begin ik weer vanaf les 2 met Evy..

Glas kan halfleeg zijn maar ik zie hem halfvol. Ik blijf gemotiveerd al vind ik het nu met wat stress erbij toch wel lastig.

En wanneer ik tijd en zin heb rijd ik nog wel eens een rondje paard. Maar dat telt voor mij niet qua sport.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:09

Welkom! Knap dat zoveel mensen hier zo veel afvallen!

Ik heb een vraagje, ik ben aan het bijhouden hoeveel ik eet, en ik blijk dus te weinig eiwitten te eten, maar weer te veel koolhydraten. Heeft iemand tips om de een iets omhoog te krijgen en de ander wat meer omlaag? Ik eet overigens vegetarisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:11

mingming schreef:
Welkom! Knap dat zoveel mensen hier zo veel afvallen!

Ik heb een vraagje, ik ben aan het bijhouden hoeveel ik eet, en ik blijk dus te weinig eiwitten te eten, maar weer te veel koolhydraten. Heeft iemand tips om de een iets omhoog te krijgen en de ander wat meer omlaag? Ik eet overigens vegetarisch.

minder aardappelen en brood, meer eieren, chiazaad, hennepzaad etc :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:15

Tja, dat is het nou juist, ik eet niet heel veel brood en aardappelen/rijst voor mijn idee. Ik ontbijt meestal met 2 boterhammen en dan lunch ook 2 boterhammen. In de avond gewoon een normale portie rijst (we eten nauwelijks aardappelen). Maar ik ga inderdaad wat meer eieren eten, maar die vind ik weer zo saai na een tijdje _O- _O- Helaas vinden mijn ouders chiazaad en hennepzaad erg duur om te kopen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:16

mingming schreef:
Tja, dat is het nou juist, ik eet niet heel veel brood en aardappelen/rijst voor mijn idee. Ik ontbijt meestal met 2 boterhammen en dan lunch ook 2 boterhammen. In de avond gewoon een normale portie rijst (we eten nauwelijks aardappelen). Maar ik ga inderdaad wat meer eieren eten, maar die vind ik weer zo saai na een tijdje _O- _O- Helaas vinden mijn ouders chiazaad en hennepzaad erg duur om te kopen.

Wat vind je veel koolhydraten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:18

Dan eet je misschien naar verhouding teveel koolhydraten. Maar 4 boterhammen en daarna rijst is eigenlijk naar mijn idee als geheel niet veel koolhydraten. Dan zou ik eerder producten met eiwitten toevoegen ipv koolhydraten weghalen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:19

Het zit waarschijnlijk ook nog in andere producten, zoals vandaag: ik heb nu 170 koolhydraten op (ongeveer) en het is pas half 6 :=

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:41

mingming schreef:
Het zit waarschijnlijk ook nog in andere producten, zoals vandaag: ik heb nu 170 koolhydraten op (ongeveer) en het is pas half 6 :=

Ik vervang mijn lunch met boterhammen voor een bak kwark. Zo neem je al wat koolhydraten weg en voeg je eiwitten toe! Ik doe hier vaak wel wat noten en fruit in

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:41

680 Kcal aan koolhydraten tot dusver. Ik weet niet wat voor percentages van inname jij aanhoudt? 40-50% ?

Hoeveel eiwitten en vetten heb je tot nu toe?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:48

Volgens die app die ik heb moet ik er rond de 150, op internet staat max 200. Eiwit heb ik pas 33 gram en vet heb ik 23 gram.

@soof14, dat is wel slim, want dan krijg ik meteen wat meer eiwitten binnen. Dan eet ik 's ochtend yoghurt (lust geen kwark :P ) en mee naar school wel brood.

Edit; vet klopt misschien niet helemaal, want ik krijg de olie niet ingevoegd die bv gebruik om te bakken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:05

Hmm ik geloof niet in al die superfoods.
Ik eet 2 boterhammen of 4 crackers met ontbijt of lunch.
Avond eten wat de pot schaft
Tussendoor wisselend. Vaak 1 koek (Liga evergreen, bolletje luchtge koek) en 1 stuks fruit. Afgewogen yoghurt en aardbeien erin. Soms ook zoete punt paprika. Als tussendoortje een kracker of peperkoek met fruit. Wissel wel veel want anders word het monotoon.ik Let niet echt op hoeveel eiwitten of kcal erin zit. Ik Let wel op suikers omdat ik van veel duikers heel druk word. Maar niet dat ik er iets voor laat. Maar een doosje skittels laat mij de kamer door stuiteren :p