Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivione

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:38

Ik wil mij hier graag aanmelden.

Bewegen doe ik redelijk veel (lange basketbaltrainingen), maar ik wil graag mijn abs en armen en schouderspieren meer trainen (rolstoelgebruiker) ook wil ik graag mijn conditie verder opkrikken en gezonder gaan eten, niet om af te vallen wel om fitter te worden. (wel met een low-budget wat zijn hier voor jullie ultieme tips) ?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:13

Leuk Suliko! Ik ben ook verschillende soorten aan het proberen, maar zwemmen en al helemaal vechtsporten kan ik niet ivm piercings dus dat is wel jammer ):

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 16:18

Deetjeeuh, ik gebruik ze ook liever door hartige dingen. Dit was ook een experiment maar het smaakte prima! Ik denk dat muts ook lekkerder er doorheen was geweest. Ik neem gewoon een handjevol verse kruiden en doe dat door de rest.
Lijnzaad, tja, gewoon lijnzaad. :+ Ongebroken, al zullen ze vast breken door de keukenmachine. Verder is ongebroken of gebroken niet beter of slechter. Enige is dat lang bewaarde gebroken lijnzaad een soort giftig stofje ontwikkeld. Dus ik koop liever gewone lijnzaad en als ik gebroken nodig heb, doe ik het in de keukenmachine. :D

Loolotte, hoezo kan je niet zwemmen of vechtsporten met piercings? :') Ik heb piercings (gezicht + flink volle oren) en zwemmen houd mij niet tegen. Vechtsport heb ik een aantal jaren fanatiek gedaan. Kwestie van eruit halen, die die er niet uit te halen zijn door genezing bijvoorbeeld afplakken met een pleister (dat is vaak wel verplicht, al kijken ze niet echt om naar piercings in je oren).
Ik heb nu ook een behoorlijk verse piercing, net een maandje oud. Maar ga gewoon zwemmen. Kwestie van mijn hoofd boven water houden en goed ontsmetten erna.
Ook lichaamspiercings zijn geen punt, sportmaatje zwom na een maand al met tepelpiercings. ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:46

Tja, ik ben er gewoon voorzichtig mee. Ga het risico niet nemen :)
Ik doe eigenlijk nooit ergens kruiden doorheen eigenlijk want ik weet helemaal niet wat waarmee goed smaakt en heb eerlijk gezegd nooit de moeite genomen om dat uit te zoeken, misschien moet ik dat een keer doen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:50

Suliko schreef:
Er zijn meer kruiden dan koriander. :P

Met allemaal een compleet andere smaak. Basilicum, bieslook, munt, rozemarijn en peterselie bijvoorbeeld.

Klopt, ik sta graag en veel in de keuken, kruiden zijn mij niet vreemd. Maar omdat je zei dat je zelf een smoothie had gemaakt met koriander.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:03

Weet iemand wat een 'leg up' voor oefening is? Ik moet hem doen voor mijn challenge, maar ik heb geen idee wat het is :') En google helpt mij ook niet echt, daar krijg ik allerlei verschillende resultaten...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:06

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:08

Oke, bedankt :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:36

Ego post hier, 5 x 70 kg backsquat
Ben benieuwd wat mijn max gaat zijn over een paar weken *\o/*

Met kruiden kun je inderdaad super veel en leuke gerechten maken, heerlijk en je gerechten net altijd iets anders.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:39

Jeany schreef:
Ego post hier, 5 x 70 kg backsquat
Ben benieuwd wat mijn max gaat zijn over een paar weken *\o/*

Met kruiden kun je inderdaad super veel en leuke gerechten maken, heerlijk en je gerechten net altijd iets anders.

You go girl *\o/* Ik heb net mijn equestrian challenge weer gedaan, pfhoe, mijn buikspieren voel ik nu wel! Maar he, het is fijne spierpijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:07

Hier gaat het helaas niet zo. Ik begon goed, maar daar is nu niks meer van te zien. Mentaal zit ik er een beetje doorheen, waardoor ik 's avonds alleen nog maar op de bank wil zitten en mezelf vol vreten. En dat is de afgelopen dagen dus ook gebeurt.. Ik baal zo van mezelf, maar ik weet biet waar ik de wil vandaan moet halen. Ik kan mezelf er gewoon niet aan toe zetten, het lukt niet meer om nee tegen mezelf te zeggen.:(

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:39

Het enige wat bij mij werkt is het gewoon niet kopen. In de winkel ben ik me heel bewust van wat ik wel en niet meeneem maar als het er eenmaal ligt, kan ik mezelf niet inhouden :n En vooral niet boos op jezelf zijn! Hoe stom dat ook klinkt maar iedereen heeft die buien en iedereen heeft slechte dagen, die gaan ook weer voorbij :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 23:41

Loolotte, nee oké dat kan, dat is dan jou keus! Maar het zou zo zonde zijn als piercings je tegen houden om sporten te beoefenen die je graag zou willen doen. :)
En sluit mij helemaal aan bij je laatste bericht! Nooit te streng zijn voor jezelf. :D

Krissis, de koriander was gelukkig niet overheersend anders had ik het waarschijnlijk ook niet heel lekker gevonden. Maar doe het echt erdoor voor de gezondheid, even als de spinazie.

Vanmiddag dus voor het eerst in mijn leven gesquasht. Was wel lekker moet ik zeggen, heb even flink wat frustraties/emoties af gereageerd door dat balletje tegen de muur te rammen. Maar was eventjes vergeten dat de lyme altijd heerlijk opspeelt als ik iets doe wat mijn lichaam totaal niet gewend is... Compleet beurs nu dus. :') In mijn kont, rechter ribben, arm en bovenrug. Zitten is laat maar zeggen al zeer oncomfortabel. Dat gaat morgen waarschijnlijk nog lekkerder voelen. :Y)
Nu een hete douche nemen en snel onder de dekens kruipen!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:04

Hallo,

Ik wil me hier ook graag aanmelden.
Mijn doel is om 15 kilo af te vallen.
Helaas zit ik nu ziek thuis en kan ik niet sporten, en dan vind ik het dus echt super moeilijk om gezond te eten. Het is bij mij dan echt alles of niets -O-
Heeft iemand daar tips voor?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:07

Loolotte schreef:
Leuk Suliko! Ik ben ook verschillende soorten aan het proberen, maar zwemmen en al helemaal vechtsporten kan ik niet ivm piercings dus dat is wel jammer ):

Wat voor piercings heb je dan?
Zwemmen is meer dan alleen maar baantjes trekken hoor, momenteel wordt er bij ons ook aquabootcamp aangeboden :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:15

:wave: Mag ik me ook melden?

Hier weer grootse plannen om te gaan beginnen met sporten. :)) Deze keer ga ik ze waar maken!
Ben altijd ontzettend afgetraind geweest, tot mijn 21e. Toen sloop het studentenleven er in en ging ik van 10 uur sport in de week naar ongeveer niks, tja... Dan gaat het hard.

Afgelopen september weer hard bezig geweest met onder andere Kayla Itsines BBG, toen ben ik in 2 maanden tijd ruim 8 centimeter rond mijn heupen kwijtgeraakt. Helaas... Die zitten er nu bijna allemaal weer op (6 van de 8).

Ik ben 1.59 en weeg op dit moment 63kg. Ik denk niet graag in gewicht omdat ik ervan overtuigd ben dat het gaat om hoe je je voelt in je lichaam. Ik ben niet te dik maar heb zeker een buikje en zit gewoonweg niet lekker in mijn vel. Mijn doel is dan ook om weer fit te worden :)

Ik heb volgende week woensdag mijn eerste afspraak met een personal coach. Niet vanwege gebrek aan kennis, maar vooral voor een stok achter de deur. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 11:21

Welkom Desteny en Muurp! :D

Ik ben hier langzaam aan het sterven van de pijn. _O- Gelukkig kan ik er nog wel om lachen. Spierpijn had ik wel verwacht, maar niet zo erg, helaas komt dan de lyme gewoon echt om de hoek kijken. Werd vannacht telkens wakker als ik mezelf wou omdraaien en kreeg amper mijn sokken aan, ik kwam gewoon niet bij mijn voet door de pijn in mijn rug, arm, bovenbenen en KONT. Mijn hele kont doet pijn.
Ben nu langzaamaan het huis door aan het strompelen/waggelen en ga zo meteen de gigantische uitdaging aan om de afwas te doen. :+

Maar, ik wil vanavond wel gaan zwemmen! Je kan vanaf 9 uur in het doelgroepenbad zwemmen wat warmer is dan het wedstrijdbad, dus dat is alleen maar goed voor mijn arme spiertjes. Geen ambities voor snelheid of tijd, lekker ontspannen baantjes zwemmen. :D

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:26

Ik zal mij hier ook even gezellig aanmelden! Ik ben student, 25 (bijna 26) jaar. 5 jaar geleden enorm veel aangekomen door slecht in mijn vel zitten. Nu gaat het langzaam maar zeker steeds beter met mij. Ik ben in oktober serieus begonnen met mijn levensstijl te verbeteren. Ondertussen ben ik misschien zelfs al wel verslaafd aan mijn nieuwe levensstijl haha. Ben inmiddels zo'n 12 kilo kwijt. Het liefst zou ik nog 10 kilo aan vet verliezen.

Afbeelding

Dit was het verschil van 10 kilo (vet) verlies. Ik probeer heel gericht te trainen zodat ik optimaal vet verlies en optimaal spier blijf behouden. Ik volg daarom dan ook Body Support bij mijn sportschool.

Qua sporten zoek ik een balans tussen cardio en kracht. Body Pump, hardlopen, spinnen, Pole Fitness en paardrijden vind ik allemaal erg leuk om te doen, maar de grootste vooruitgang heb ik geboekt met alleen spinnen en body pump.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:36

Hoi allemaal, mag ik hier gezellig meepraten? :)

Momenteel sport ik niet en mag ik ook nog vier weken niet, door een operatie.
Nadat ik dus in totaal 6 weken niet gesport heb :O wil ik het wel weer op gaan pakken. Voornamelijk benen en billen.

Het allermoeilijkste vind ik echt het eten, ik ben echt een snaaier, vooral chips.

Ik ben trouwens 1,63 en ik weeg 54 kilo, ik wil terug naar 50 kilo :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:59

Welkom allemaal! En lekker bezig iedereen!

Gister sportschool geweest. Vandaag ga ik buikspieren doen. Ga zo wel lunchen met een vriendin maar ga naar delifrance dus wel redelijk gezonde dingen te vinden lijkt me!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:03

Welkom nieuwelingen, mooie doelen allemaal!! *\o/*

Wauw Macchiato, wat een verschil!! Mag je heel trots op zijn!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:06

Machiatto, dat is al een verschil. Top zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:14

Welkom iedereen! En Macchiato wat een mooi verschil, dat zal je zeker wel motiveren! :D

Vandaag na school heb ik eens een bakje fruit genomen ipv een koekje wat ik meestal doen. Het zijn maar kleine stapjes, maar uiteindelijk maakt dat het wel. :P

Ik heb nu de 7 Weeks app, waarbij mijn doel is elke dag wat aan beweging te doen waarvan 3x pw naar de sportschool. Tot nu toe gaat dat best oke. Het liefste zou ik ook instellen 7 weken niet snoepen bijv, maar ik weet dat dat onrealistisch is en dat ik dat niet volhoud. :+ Zeker niet agz ik in een van die weken ook nog op vakantie ga, verjaardagen heb etc.

Suliko, hier helaas ook last van spierpijn. :') Maar he, dan hebben we wel goed gewerkt. :D Vandaag rustdagje, morgen weer denk ik.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:35

Deetjeeuh, ik heb met mijzelf afgesproken dat ik op een normale dag (dus geen feestje/verjaardag) slechts 1x iets met suiker mag. Dit werkt voor mij tot nu toe heel goed! Ik weeg echt af wat er in huis is, wanneer ik het ga eten, geniet er intens van en dan is het goed. Nu scheelt het dat ik sowieso geen hele dag door snoep, daar word ik nooit prettig van, ik hou meer van hartig eten.

Twijfel stiekem wel om vanavond te gaan zwemmen. Niet zo zeer het zwemmen maar de 5 min. er naar toe fietsen en omkleden wel, ik strompel nu zo ontzettend en moet alle bewegingen heel langzaam uitvoeren haha. Vooral het idee om mij om te kleden struikel ik nogal over. :')
Stiekem komt het ook omdat ik nu voor het eerst dus ga zwemmen... en dan ook nog in mijn eentje. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:38

Suliko, dat is inderdaad ook een goede! :)) Nu snoep ik niet abnormaal veel, maar het is wel vaak zo dat als ik thuis kom ik een koekje eet. En na het eten nog een paaseitje, wat er dan twee worden etc. (Maar dan eet ik nog steeds niet de hele pot leeg hoor).

Lastig is dat altijd he! Het is lastiger jezelf ertoe te gaan zetten dan om het daadwerkelijk te gaan doen. Ik zou het toch proberen te gaan doen als je genoeg tijd hebt. Als je te weinig tijd hebt is het met omkleden misschien niet zo handig. En in je eentje sta je meer open om mensen te leren kennen dus gezelliger. :D