Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Mijn opa zei altijd: je moet alleen dat verzekeren wat je niet kunt betalen. Het lijkt voor iemand met weinig inkomen logisch om een goedkope verzekering te kiezen, maar het is het eigenlijk niet.
Ik denk dat ik weer niet overstap. Andere vergelijkbare verzekeringen zijn soms iets goedkoper, maar bieden minder.
senna21 schreef:Mijn opa zei altijd: je moet alleen dat verzekeren wat je niet kunt betalen.
amoj schreef:Ik snap er geen zak van.
Ik moest van mijn haptonoom op de site van VVH kijken. Daar staat dat zij wel een contract heeft met Unive. Kijk ik via Unive zelf staat ze er niet tussen.
Ook kan ik bij Unive niet vinden welke ziekenhuizen ik wel of niet heen kan met een select polis.
MarijeR schreef:Ik ben vorig jaar overgestapt naar DSW en nergens problemen mee gehad.
Het eigen risico is in meerdere delen 'verbruikt' ipv alles in 1x verrekenen aan het eind van het jaar.
Nu zijn er tot nu toe alleen nog geen declaraties van ziekenhuizen verwerkt, daar verbaas ik mij iedere keer weer over.
Zelfs van vorig jaar zijn bij de vorige verzekeraar gewoon diverse operaties niet in het overzicht te vinden en ook dit jaar niet bij DSW. En ik heb kosten gemaakt bij 3 verschillende ziekenhuizen, o.a, diverse operaties en meerdere opnames en behandelingen.
Daar is nog niets van gedeclareerd terwijl een bezoekje aan de HAP bij wijze van spreke de volgende dag al verwerkt is (en dat is in 1 van de ziekenhuizen waar ik onder behandeling ben).
En dan wordt je bij de HAP 's avonds na 2 minuten doorgestuurd naar de SEH en daarna opname (wat ik al weet voor ik naar de HAP ga, zal wel een logische route zijn om kosten te besparen??? Alleen die 2 minuten HAP zijn al 110 euro) en dat zie je gewoon nergens terug bij de zorgverzekering in het overzicht.
Ligt dat dan aan alle 3 de ziekenhuizen dat ze er zo traag mee zijn?
amoj schreef:Ik ben net overgestapt naar Bewuzt.
Dit heb ik via zorgkiezer gedaan en nu was de laatste vraag zijn alle aangevraagde personen woonachtig in Nederland en dragen zij belasting af?
Ik woon inderdaad in Nederland maar draag ik ook belasting af? Ik werk via een uitzendburo en daar wordt dat allemaal voor mij geregeld, ik krijg mijn loon gewoon netto.
Sorry, voel me echt stom nu, maar misschien iemand die dat weet?
Fenneeee schreef:Ik zit best wel te twijfelen.
Ik zit op dit moment bij cz en heb een top collectief extra aanvulling ( ivm vergoeding medicatie ) en betaal 123 euro per maand
Volgend jaar zou ik bij cz 129 euro gaan betalen.
Nu heb ik even met mijn moeder zitten kijken en ik zou kunnen overstappen naar ditzo dan zou ik 119 euro betalen per maand.
Mijn enige twijfel punt is dat er bij ditzo geen vergoeding voor bril en lenzen bij zit en bij cz wel ( ik heb zelf ook een bril )
dan is het dus of de afweging van 10 euro per maand minder betalen maar wel een bril zelf moeten betalen, of 10 euro meer en dan zit er 200 euro vergoeding bij voor een bril.
Wat zouden jullie doen ?