Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:10

Nee, ze zijn niet te klein. Sterker nog, gewoon wandelen lukt prima uren achter elkaar. Het probleem begint bij het rennen, ik klauw met 2 tenen en die willen niet meewerken in de speedcross. Eens kijken hoe de asics gaan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:21

Gisteren op 1 dag op en neer naar Terschelling voor Trailrun Terschelling. 8 uur reizen voor nog geen 2 uur rennen (15km) :') Dat ga ik niet meer zo doen, maar heb geen spijt. Heerlijk gelopen en was een prachtige route! Leuke slingerpaadjes die op en neer gingen, bredere paden, mulle zandpaden, duinen, strand, bos, alles.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:56

Djilna ik ben nog nooit op Terschelling geweest maar inderdaad veel te veel reizen en veel te veel onkosten voor een wedstrijd. Voor een ultra trail zou ik het nog overwegen maar voor een marathon vind ik het al te veel gedoe. Met hetzelfde gedoe kom ik dan op wedstrijden die hoger op de lijst staan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:14

Ik ben nog nooit op 1 van de eilanden geweest dus ik vond het een mooi excuus. Maar met benzine en bootkosten loopt het dan aardig op ja, klopt. Al zou ik eigenlijk met iemand carpoolen en dan is het toch alweer goedkoper autorijden. Die meldde zich alleen af helaas. Maar vandaar dat ik er volgende keer zeker 1 dag aan vast zou plakken. Er was ook een Hoge Veluwetrail om de hoek, maar de Hoge Veluwe kom ik makkelijker en eerder dan dus op 1 van de eilanden. Dan pak ik toch liever die :)

Maar goed, ik ben ook al jaren gewend om met paard en hele hebben en houden ook overal heen te reizen :D Dit is dan nog relatief makkelijk haha.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:21

De volgende keer een weekendje weg met overnachting boeken. De eilanden zijn echt prachtig!!!

Eerste rondje met mijn nieuwe trailschoenen gelopen. Alle nagels zitten er nog op. Wel enorm wennen, de loopeigenschappen zijn enorm anders. Morgen nog een rondje!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:03

Maaike ik heb wel al een paar keer de 60 van Texel gedaan en voor komend jaar sta ik weer in geschreven. Maar 60km vind ik dat nog de moeite plus dat het eiland dan overspoelt is met ultralopers en het dat lange weekend daar dan reuze gezellig is. Maar de komende keer plan ik het zo dat ik dan ook nog een dagje na Vlieland kan.
in twee -drie uur sta ik ook in de Ardennen of in de Eifel dus de verleiding om daar naar uit te wijken voor een wedstrijd en zeker een trainingsweekend is dan veel groter dan richting de eilanden gaan vanuit het zuiden van het land.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:11

Daar lan ik mij iets bij voorstellen. Al ben ik al heel blij wanneer ik een duin heb opgerend ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:29

Ja maar die duinen en dat losse zand hakken er ook echt in hoor kunnen als je er maar lang genoeg doorheen moet nog zwaarder zijn dan een flikse klim in de Ardennen. Heb de trail bij de sea gelopen de marathon afstand daar ging een heel groot deel van het parcours dwars door de duinen. Nu stond er ook nog windkracht 7 dus we werden ook nog gezandstraald maar ik kon gewoon geen zand meer zien zo zwaar was het op een gegeven moment.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:34

Ik vond het gelukkig op Terschelling met deze route heel erg meevallen met de stukken mul zand. Het zand was ook plakkeriger dan hier op de Veluwe waardoor je toch net iets meer stevigheid had. Maar de hellingen zelf bleven zwaar pittig ja!
En natuurlijk staat er dan een fotograaf :D
https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/1 ... 5646_o.jpg

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:01

Lekker klimmetje Djlina maar je kunt nog lachen. Jammer dat zo'n trail dan een soort van file lopen wordt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:04

Deze was op texel. Hier geen klim ook al waren er die ook wel maar enkel het losse zand is na tig km al slopend.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:05

nog een poging

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:05

Ja dat scheelt dan wel weer bij zo'n file. Dan ga je langzamer omhoog dan anders. Dus meer lucht en dan kun je nog lachen :D
Gelukkig was het geen stilstaande file trouwens, liep wel door. En aan de andere kant heerlijk met grote sprongen naar beneden. Dat is wel super in mul zand haha. Dikke pret. Op hardere ondergrond is dat toch meer oppassen.

Als ik de foto's zo zag waren wij ook 1 van de weinige file's. Bij de rest was duidelijk meer ruimte zichtbaar. Dus het viel nog best mee. Gelukkig ook.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:06

Die ook weer niet is gelukt. Ik geef het op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:09

Jammer!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:18

Ik kan ze uploaden maar wat moet ik dan doen om ze geplaatst te krijgen. Of kan dan niet rechtstreek vanaf de computer?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:19

Misschien ook beter maar niet hoor zo fotogeniek ben ik niet. En al zeker niet hardlopend.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:29

Nee, wel via de uploadhulp onderaan als je op Nieuw Antwoord klikt. Dan kun je ze uploaden naar bokt en dan in je post zetten.
Eh, die uploadhulp zie ik op de pc niet. Wel op mijn mobiel? Raar

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:45

Afbeelding
[/img]

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:46

Niet vragen hoe maar het is gelukt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:50

Oh meiden, wat een knappe foto's. Rennen jullie het duin op of is het meer wandelen? Ik heb in 1 rondje een duin zitten van een meter of 10-15 en die is een training op zichzelf.

Ik oefen nog even door!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:53

Kracht conditie maar ook techniek.

Toevallig gister heuvel training gehad. Heb nog zat om bij te schaven

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:59

Maaike bij de zestig van texel heb ik alles gerend maar bij een zware lange trail wandel ik bewust vaak sommige stukken hoor. Dan is het tijdsverlies zo gering in verhouding tot de energie die ik er mee uit spaar waar ik dan op het eind weer profijt van heb. Maar ik doe wel specifiek heuveltraining in voorbereiding op dergelijke wedstrijden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:02

Hoe train je dat? Want ik heb met 10 km al ernstige moeite, laat staan dat ik 60km met heuvels red :') . Is er een bepaalde techniek?

Ik ben meer een wegloper en neem de duinen en de heuvels daarin mee om kracht en stabiliteit te trainen. Moeilijk, maar ik ga het steeds leuker vinden. Je voelt je echt even weg.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:10

Oh maar de 60 van texel is de tweede helft geheel verhard en vanaf 32km zo goed als vlak. Dus daar zit het venijn enkel in het begin. Maar ik heb wel een trail van 75km gelopen waarin de pittigste zandheuvels in de laatste 25 zaten. Ja hoe train je dat, in ieder geval veel duurvermogen, veel heuveltraining ( en die doe ik zelf gewoon op een viaduct of te wel door die anderhalf achter elkaar op en af te rennen dan wel door heuvel sprintjes dus sprinten naar boven en dan wandelen naar beneden) en regelmatig trails lopen. Beginnen met korte afstanden en die opbouwen. Verder je wedstrijd hardheid trainen want uiteindelijk zit het bij die lange afstanden ook vooral tussen je oren; gewoon door blijven gaan ook al gilt het lijf dat die wil stoppen.
En natuurlijk kun je een goede techniek goed gebruiken vooral bij het afdalen maar al doende leert men. Ik kom zelf op de weg ook beter uit de bus maar feitelijk vind ik de trails veel leuker. En als ze maar lang genoeg zijn wordt mijn gebrek aan kracht, gebrek aan techniek , gebrek aan souplesse gecompenseerd door mijn doorzettings vermogen. Op korte trails win ik het niet van de jonge garde maar hoe langer de trails hoe meer het podium voor mij in zicht komt.