CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:42

Ik doe ook de laagste, maar ik verwacht niet door de voorrondes heen te komen. Als ik hoor wat sommigen voor gewichten kunnen..
ik red net 20 KG bij sommige oefeningen..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:19

Ik doe ook de scaled versie :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:48

ik heb nog niet ingeschreven, ben nog maar veel te kort bezig daarvoor :p

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:02

Ik heb een onwijs vervelende maand achter de rug, na 3 weken sterfbed is mijn oma overleden. Oma woonde een 150km afstand dus veel heen en weer gependeld. Bleef dus weinig tijd over om naar CF te gaan (we hebben ook nog een boerderij met 6 paarden, 1 hond en ik werk 40 uur :+ ).

Aankomend weekend mijn rentree in de wedstrijdring met de paarden, helaas niet helemaal wedstrijd klaar maar dat mag de pret niet drukken -dan maar geen WP- waardoor de focus deze week op de paarden ligt.

Ik heb ook besloten om te stoppen met sporten, na 2 akkefietjes met de trainer kan ik niet meer lekker sporten en loop ik constant op mn tenen. CF heeft me heel veel gebracht en wil eigenlijk niet stoppen ermee, maar ik moet heel veel laten om te kunnen gaan sporten en dan is me die stress die het me nu opleverd absoluut niet waard. (Reistijd naar de box is ongeveer 45min enkele reis, uurtje sporten betekend voor mij bijna 3 uur weg zijn.............)

Er is helaas ook geen box wat in de buurt ligt helaas. Ik heb wel geruchten gehoord dat er iemand bezig zou zijn met een CF box in Roermond, dat zou in de toekomst wel interessant zijn :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:05

Misschien kan je thuis wat WOD's maken? Sommige heb je niet super veel voor nodig :)

veel sterkte trouwens!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:00

Mijn man heeft een "powercage" (stangen, gewichten en KB's) maar staat helaas niet op omdat ons huis half in puin door een enorme renovatie :Y) In de zomer heb ik dat idd wel vaker gedaan -buiten- maar helaas in de winter is het niet mogelijk om te doen ivm regen/donker/kou en helaas binnen geen ruimte op het moment.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:28

Sterkte Allienda..

Wat balen van je box zeg, maar ik snap dat je stopt. Als je het niet leuk vind én zo ver moet rijden is het niet niks..

Ik heb vandaag weer getraind, zaterdag de qualificatie van DTD. Dat wordt geen finale denk ik :')

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:47

Wie weet verras je jezelf as zaterdag :j Gewoon je stinkende best doen ~~}> en wie weet #ThinkPositive

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:58

ik duim alvast voor je!!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:49

Bedankt!

Ik doe zeker mijn best! Maar meedoen is voor mij op dit moment belangrijker dan winnen :Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:00

Gisteren complimentje gekregen van de coach dat ik goed bezig was. Van men groep die gestart is ben ik momenteel de enige die nog bezig is, en hij zei dat ik goed men best deed. Deed me best deugd om te horen :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:36

Voor diegene die snel zijn, er is nog 30% korting in de reebok store!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:24

fijn zulke complimentjes! En ik heb de reebok shop even netjes gemeden :o

Wij hadden gisteren Nancy (5RFT 400m run en 15 OHsquat, met 25kg gedaan). Leuk, maar met die kou ook brrrr. Had gedacht buiten echt te bevriezen tijdens het rennen, maar het tegendeel was waar: Ik paste me aan aan de buitentemperatuur en stond de OH squats echt in bloedhitte te doen binnen. Niet echt ideaal, maar wel lekker gewerkt. Niet helemaal afgekregen vanwege de timecap van 20min, maar dat maakte het wel extra uitdagend.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:42

Vandaag hebben we de feelgood challenge gedaan; dat is een challenge van onze gym die elke 4 maanden terug komt, altijd dezelfde oefeningen.

Ik heb het de eerste keer in september gedaan, en nu vandaag weer. ongelooflijk hoe hard je vooruitgaat op die 4 maanden, tegenover toen je net begon. Ik heb vandaag bijna het dubbele gesquat. Toen 20 kg, vandaag gestopt op 35, ik denk dat de 40 er zelfs inzat, maar de tijd was om, en we moesten natuurlijk rustig opbouwen. Ook men pull ups gingen beter, ik heb veel minder zware rekker nodig dan toen. En men cal row, box burpees en wall ball shots waren in totaal 30 reps meer dan toen :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:58

Inmiddels beide wods voor de kwalificatie gedaan!

Ik vond het echt super leuk om te doen, de 2e wod was wel meer mijn straatje dan de eerste. Maar ach!

Ik ben geen laatste geworden en dat was voor dit jaar het doel, dus dat is mooi! Nu weer verder trainen :)

Zo'n wedstrijd wod is echt heel anders dan gewoon trainen. Ik had echt een heel andere mentaliteit! Super leuk, heb me meteen voor 3 trainingen ingeschreven voor volgende week *\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:03

Toppie! :) zolang je er maar plezier aan beleefd toch? ;)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:23

Klopt!
Ik kan het iedereen aanraden. Al zijn er ook mensen die 23 rondjes hadden bij wod 1a en ik 6. Dus of ik ben heeeel slecht, of die mensen hadden geen scaled moeten doen haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:45

Ik heb de eerste gedaan, tweede staat voor morgen maar twijfel een beetje.
Zit niet top in mijn vel en ben druk. En baal eigenlijk beetje van de uitslagen. Mensen met 350reps? Kom op, in een scaled competitie? Dat is iedere 2sec een rep doen zonder rust, 10min lang. Dan hoor je toch niet meer bij scaled thuis? Ga je haar op facebook opzoeken, is ze fitnesstrainster....
Ik had een beetje andere verwachtingen bij een wedstrijd die juist speciaal voor de recreanten was. Gewoon jammer en merk dat het mijn motivatie niet goed doet. Vind het jammer van de 2x 10euro :+ (mijn man en ik doen beide mee)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:20

Ja dat is zeker waar hoor!

Maar er is in de voorwaarden als het goed is opgenomen dat de organisatie nog mensen mag diskwaliceren als ze zich eigenlijk in een andere categorie hadden moeten inschrijven. Dus wellicht gebeurd dat nog!

Ik hoop het eigenlijk stiekem wel :Y) (ook al maakt het voor mij niks uit. Het is gewoon oneerlijk..)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:05

Pff. Das inderdaad balen. Ze zouden inderdaad niet in de Scaled moeten zitten dan.. Hopelijk kijken ze inderdaad eens naar die filmpjes van die mensen dan!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:38

Zolang ze niet eerder n competitie gedaan hebben en geen pull ups en DU kunnen mogen ook zij gewoon meedoen.
ik ga er maar van uit dat als ze die wel kunnen ze gewoon advanced mee hadden gedaan.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:43

Maar hoe kun je op basis van een filmpje met SU en jumping PU bepalen of zo iemand DU kan en PU? Dat is toch niet te doen?

Ik kan trouwens wel DU, niet heel veel en zeker niet snel. Maar ik doe ook scaled. Dus dat vind ik niet echt een criterium.

Daarnaast is bij ons iemand in de masters die geen DU kan. Dus die heeft wod 2a 1 rep gehaald. Vind ik zelf sportiever dan zeggen dat je geen DU kan of PU en dan maar scaled doen terwijl je veel fitter bent dan andere 'echte' scaled sporters.

(En dit zeg ik niet omdat ik jaloers ben ofzo, ik zou me toch nooit kwalificeren)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:30

Mja inderdaad, ik volg suus_pepper een beetje. Ik zie ook niet echt de eerlijkheid in iemand met ongelooflijke krachten meedoen in de scaled enkel omdat hij geen DU kan, maar dan wel iedereen het nakijken geeft op iets anders

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:20

Afgelopen vrijdag een heel goed gesprek gehad met mijn trainer. Het hele "gedoe" is opgelost, ik heb wel mijn abonnement opgezegd en heb in onderling overleg met de trainer besloten om verder te gaan met een 10-rittenkaart. Hij vond het heel erg als ik zou stoppen en stelde dit voor -no strings attached- om langzaam weer wat vertrouwen op te bouwen en als ik dan alsnog wil stoppen zit ik niet aan een abo vast.

Ik heb dus besloten om het een kans te geven.............Door drukte thuis ga ik voorlopig 1x de week crossfitten en 1 a 2x hardlopen. Volgende week maandag pak ik het weer op, deze week een beetje op mn werk sporten (we hebben een kleine gym op het werk, kleine gewichtjes en wat cardio apparatuur)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:00

Ik wil me ook graag melden hier :):)