Sizzle schreef:Ligt maar net aan de situatie toch?
Als opa en oma een uitstapje zijn is dat heel wat anders dan als opa en oma de kinderopvang zijn.
BloemBloem schreef:En ik niet ....!
Tegengestelde boodschappen mogen in deze situatie in mijn ogen.
Opa en Oma zijn is heel anders dan Mama en Papa oftewel de opvoeders!
In een normale situatie is het prima en natuurlijk dat er verschil is.
Maar in een probleemsituatie, en daar hebben we mee te maken hier, moet iedereen op 1 lijn staan, anders gaat het de moeder niet lukken om het op te lossen.
Als een moeder zorgt dat een verslaafd kind niet aan alcohol kan komen en de oma geeft hem een fles jenever, dat heeft het ook geen zin meer dat de moeder hem niks geeft. Snap je?
Hier is zelfs in dit topic voorbij gekomen dat kind zelf het eten had uitgekozen, maar vervolgens gaat het met opa en oma mee en zit het alweer in een pannekoekhuis.
Wat heeft het zelf eten uitzoeken dan voor nut gehad? Dat is gewoon ondermijnd door opa en oma.
Daar moeten gewoon afspraken over gemaakt.
Kind moet eerst weten wat de regels zijn thuis en zich er aan houden, om ze los te kunnen gooien bij een ander. Niet dat hij overal de situatie maar bepaalt.... Dat geeft hem de macht. En als hij thuis van alles moet en van alles niks mag maar bij een ander wel dan is het echt wel "ik heb het zo rot thuis", terwijl als het bij de ander óók gewoon zo is, het gewoon geaccepteerd wordt als normaal.
Nogmaals het gaat niet om een normale situatie, daar ligt het anders.
Het hoeft dus ook niet altijd zo te blijven. Zodra er thuis orde en regelmaat is, is het anders.