Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:50

Met de sigaretten ben ik terug bij af. Nu te veel stress om mij daar mee bezig te houden. De redbull was ook erg moeilijk vandaag, maar dat is gelukt. Wel al een liter cola op, maar dat vergeef ik mezelf voor 1 keer.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:51

poetser schreef:
Met de sigaretten ben ik terug bij af. Nu te veel stress om mij daar mee bezig te houden. De redbull was ook erg moeilijk vandaag, maar dat is gelukt. Wel al een liter cola op, maar dat vergeef ik mezelf voor 1 keer.

Nou je mag evengoed verdomd trots op jezelf zijn!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:52

Je bent goed bexig mag ik ook pb

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:56

Dank je, pbtje komt er aan

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:58

Zoals ik per pb zei. Ben supertrots op jou!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:16

Cola zero én caffeine vrij is echt een goede. Zelfde smaak als regulier.
En die peuken komen wel een keer, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 23:18

Dit is wel gewone cola, maar nog altijd gezonder als 2 en halve liter redbull op een dag.

Morgen ga ik weer gezonder proberen te drinken, maar vandaag heb ik heel diep gezeten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:21

jeetje, je bent echt super goed bezig.

misschien niet fijn dat je terug moet naar je moeder, maar wel super fijn dat ze je helpt en je opvangt wanneer nodig! is ook een pluim waard vind ik :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:23

Een dip zal nog wel eens vaker voorkomen.Je hebt je kranig geweerd.
Goed dat je het volhoudt en steun zoekt/accepteert als je het nodig hebt.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:49

Jeetje, even twee avonden geen tijd gehad en wat ben je ondanks de stress die je nu hebt toch nog goed bezig. Als je nog een pb-tje aankan hoor ik het heel graag. Laat die sigaretten lekker even voor wat het is, stress situaties zijn de slechtste om hiermee te stoppen. 1 ding tegelijk. Laat je je niet teveel verleiden door de cola? Want ook al is redbull veel slechter, cola is ook niet mis. Maar ik snap het wel hoor en als het 1 dag is, dan is het zo! Morgen weer verder. Merk je aan de cola dat je moeier wordt na een uur of wat?

Ik ben en blijf je top vinden en superlief van je mams dat ze meedoet! Enne, geef je kleintje maar een dikke knuffel..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 08:02

Ik heb zelfs last gehad van de cola. Ik ben nu gewend om de dag af te sluiten met een beker camille thee, dat ik gisteravond heel moeilijk in slaap viel Door de cola.
Daar in doorslaan zal niet gebeuren. Misschien 1 of 2 kleine glaasjes op een dag, maar dan wel een beker koffie mindering de ochtend. Beetje compenseren en zoeken wat mij het beste bevalt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:10

Jemig TS, had je het net lekker voor elkaar, komt dit er weer tussen geglipt.
Zou ik ook een pb mogen? Ik denk en leef met je mee :(:)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:37

He wat kl*te zeg :(:) , maar bekijk het ook vanuit een positief punt: in een behoorlijke dip heb je geen redbull gedronken! En die cola dat maakt voor een keer niet uit.
Als je energie hebt ook graag een Pb'tje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:19

PB?

Je doet het hartstikke goed, wat Maaikevdk ook zegt! Dat is bewonderenswaardig!! Super ook dat je moeder er zo achter staat!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:45

Bedankt dames.

Vandaag heb ik het wel moeilijk, maar dit is omdat mijn moeder en ik daarnet samen een vergeten blikje gevonden hebben in de kast. Ik ga toch sterk zijn, ik moet sterk zijn, voor mijn zoontje en voor mijzelf natuurlijk ook.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:05

Als je er aan toe bent, kun je dat blikje ritueel als allerlaatste drinken.
Ik weet nog wanneer ik mijn laatste sigaret heb gerookt :7 :Y)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:55

Goed bezig TS!
Wel jammer dat je nu bij je moeder gaat wonen, nu wordt stoppen met roken wel heel lastig als zij ook rookt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:15

Dit is maar een tijdelijke oplossing. In het beste geval ga ik maandag terug naar huis

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:43

Ts heb je het met de huisarts nog gehad over het afvallen? Opzich is het wel logisch natuurlijk je krijgt opeens nu een stuk minder calorieën binnen daar moet je aardig wat voor eten om dat te vervangen. Misschien kan de huisarts als er verder geen lichamelijke redenen zijn voor het afvallen. Je verwijzen naar een diëtiste voor wat gezonde betaalbare manieren op voldoende calorieën binnen te krijgen.
Wel super goed hoe je met dit om gaat.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:41

Hee ts, bedankt voor de pb hoor! Ik snap het helemaal.

Op zich wel fijn om weer naar je eigen huisje te kunnen toch? Toch je eigen stekkie denk ik zo. Enne, als je zelfs last van de cola kreeg denk ik dat dat doorslaan inderdaad wel losloopt :) Niet fijn, wel mooi. Enne, wat hebben jullie met dat blikje gedaan? Ritueel leeggegooid? Was ook nog een optie :)

Hoe dan ook, je bent duidelijk nog steeds onwijs goed bezig!!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:26

Dat blikje is vanmorgen op gegaan, maar ondanks dat hij smaakte heb ik geen drang om er meer te drinken. Lichamelijk deed hij mij goed, ook eindelijk nog eens van de hoofdpijn afgeweest, maar geen behoefte aan nog een blikje. Ach ik heb het 4 of 5 dagen (ben de tel zelfs kwijt) volgehouden, onder flinke stress, waarvan ik 2 dagen wist dat het blikje er was. Mag op zich niet klagen. Af en toe moet kunnen toch?
Cola drink ik nu 1 glas per dag, gewoon overdag en niet meer.

Verder kijk er toch wel tegenop om naar huis te gaan. Hier is het echt een huis, gezelschap in de vorm van volwassenen, in de avond geniet ik stiekem toch wel van de tv en de kleine kan hier in een slaapkamer liggen. Thuis is het weer stil als hij op bed ligt, geen huiselijke sfeer en last van mijn buren.

@genja, de huisarts is op de hoogte van mijn gevecht met mijn gewicht. Hij wilt eerst afwachten of mijn gewicht toeneemt als mijn lichaam zich aan het herstellen is van mijn verslaving. Redbull verslaafde kunnen namelijk ofwel heel dik worden hierdoor, ofwel zoals ik juist heel erg vermageren. Momenteel hang ik rond de 58 kilo. Kom niet bij, maar dat is niks ongewoon voor mij, maar ik val ook niet af en dat is al een stap in de goede richting. Verder is dus afwachten wat mijn gewicht gaat doen en hoe mijn reactie op een gewichtstoename zal zijn. In het verleden woog ik 80 kilo en heb Door mijn eerste ex een lichte vorm van anorexia gehad, vermoeden we. Ben in een paar maanden tijd van de 80 naar de 48 kilo gegaan en geobsedeerd Door de weegschaal. Daar ben ik inmiddels 5 jaar bij weg en sindsdien probeer ik tevergeefs weer aan te komen. Dit is ook een rede dat ik bij de psych ben. Eigenlijk de hoofdredacteur dat ik daar terecht gekomen ben.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:41

Tot vandaag zonder redbull gezeten. Vandaag 1 blikje op. Ik heb het wel moeilijk gehad, maar om 3 tot 4 dagen blikje en dit zo volhouden, dat was mijn doel en het lijkt erop dat dat binnen bereik is *\o/* Nu alleen uitkijken dat ik niet weer in de fout ga als ik alleen en met mijn eigen geld naar de winkel ga.

Voor de rest lijkt mijn leven weer in een rustiger vaarwater te komen. Ten laatste vrijdag ga ik terug naar huis. Zoontje stelt het heel goed. Morgen gaan we naar het huis van sinterklaas, even de zinnen verzetten en na afloop gaan we de goede afloop vieren in de MC donalds.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:11

Klinkt goed, poetser !!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:39

Meid, wat ga je goed. De knop is om, dat is al de helft van het gevecht

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:52

Terug thuis en zoontje ligt heerlijk in zijn bedje te slapen. Hoe gek hij ook is op oma, hij is blij terug thuis te zijn. Ik daarentegen heb het er moeilijk mee. Voor mij voelde dit al niet als een thuis en na een week bij mijn moeder mis ik echt die huiselijke sfeer.

In de winkel was het wel heel moeilijk om de redbull te passeren, maar het is gelukt *\o/*