Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stefaaah schreef:Jammer eigenlijk, ik vond het een mooi alternatief om geen shampoo te gebruiken en tegelijk niet met vettig haar rond te lopen..
mlc schreef:Nou, ik heb een borstel gevonden! Ik heb hem bestelt en als het goed is komt die morgen aan.
Het is een Denman D81. Deze heeft een mix van haar en nylon, precies wat ik zocht dus. Het was nog wel een heel karwei om een site te vinden die deze verkoopt in de maat medium (ik vind grote borstels niet zo fijn, ben ik niet gewend), maar het is gelukt. Ik ben erg benieuwd. Het is overigens wel de bedoeling dat er ooit een Mason Pearson komt.
Maaike_Indy schreef:Stefaaah schreef:Jammer eigenlijk, ik vond het een mooi alternatief om geen shampoo te gebruiken en tegelijk niet met vettig haar rond te lopen..
Ik denk dat het wel een goede overgang zou kunnen zijn van shampoo naar alleen water. Ik ben wat dat betreft echt best een hele tijd tevreden geweest over wassen met baking soda.
Wat voor mij de truc was, en wat ook aangegeven wordt bij het wassen met alleen water, is dat het eigenlijk alleen werkt als je niet te hard water hebt. Wij hebben echt mega hard water en ik gebruik dus regenwater en dat is super! Het is wat omslachtig omdat je het moet opvangen. Lekkende afdakjes en regenpijpen genoeg hier, dus dat is voor mij geen probleem. Ook icm de bakingsoda was dat voor de uitkomst. Met gewoon water en bakingsoda had ik echt een soort van vettig laagje over mijn haar heen wat heel viezig aanvoelde en er ook niet direct heel fris uitzag. Ik stond op het punt om weer gewoon de shampoo fles te pakken want na 3 maanden proberen was ik mijn vieze haar wel zat. Als laatste poging regenwater gebruikt en dat gaf mij uiteindelijk wel lekker schoon haar
EskeGirl schreef:M'n haar reageert niet helema zoals gehoopt... het is heel erg touw. Ik ga het nog 2-3 weken aankijken, alleen wassen met water, en anders ga ik een shampoo zoeken zonder dat SLS (of dat schadelijke) spul. Hier wordt ik ook niet blij van.
M'n hoofdhuid is wel een stuk rustiger en m'n haar wordt niet meer zo snel vet. Maar het is gewoon niet zacht en glanzend.