Is je hoofdpijn nu al wel draaglijker? Heb vroeger zware migraine gehad en weet niet of dat vergelijkbaar is. Maar zware hoofdpijn in combinatie met misselijk zijn en overgevoeligheid voor licht en geluid zijn in ieder geval geen pretje. Ik heb met je te doen. Hoop dan ook dat je snel die eenpersoons kamer krijgt. Heb je in ieder geval rust aan je hoofd.
De pijn is met pomp redelijk te doen, maar ben zo gefrustreerd. Heb al honderd keer gevraagd voor een eenpersoons kamer, maar lig nog steeds op dezelfde drie persoonskamer. Nu met twee zeer luidruchtige mannen (gewoon tv kijken met geluid hard aan in plaats van koptelefoon, enz). Heb t niet meer. Lig meer jankend in bed ver onder de dekens dan wat anders. Continue op zoek naar plekjes waar t wel rustig is. Bizar. Dan kan t best druk zijn en alles vol liggen (wat niet zo is...!), maar zeg dan in ieder geval er wat van dat ze t geluid niet zo hard zetten. Naar mij luisteren ze niet bepaald.
Vanochtend hebben ze foto's gemaakt van hoofd, hals, borst en buik en drain lijkt goed te liggen. Twijfel ik ook niet aan, werkt goed zo ver ik dat nu kan beoordelen dan. Vanmiddag bij de gyn geweest die echo gemaakt heeft en ook inwendige echo. Spiraaltje ligt goed en verder ziet t er ook goed uit. Alleen veel vrij vocht in de buik holte, vooral rechts onder.
Mijn hand is ook echt enorm geworden, fikse ontsteking. Paar keer aan gegeven, maar ze kunnen daar niets aan doen... Vanavond kwam anesthesie/pijn team langs voor de pomp (was de man die mij bijna elke keer geprikt heeft en raak! Moeilijk probleem noemt ie me. leuke en hele aardige man). Ik vroeg aan hem dus of hij iets wist dat ik met die hand kon doen, ijs erop! Dat helpt gelukkig een beetje, hand is iets minder dik, rood en warm nu. Ook minder pijnlijk nu gelukkig, is ook nog rechts.
Helaas nog steeds echt enorme felle en heftige steken in m'n rechter onderbuik, sommige bewegingen zijn een hel. Héél stil liggen verminderd het wel enigzins en trekt t soms ook wat weg. Verder veel overgeven, eet al bijna niets meer door de pijn en daardoor overgeven.
Daarnaast zijn ook nog mijn darmen er helemaal mee gestopt, daar dus ook flink geklooi mee met klysma's en die troep.
Bah, ben er zooo klaar mee. Wil gewoon naar huis. Voel me heel beroerd en zit niet fijn in m'n vel. Al die medicijnen zullen ook vast niet helpen. Ook nog een geweldig uitzicht als ik straks met alle medicatie mag stoppen, ga daar paar dagen heel ziek van worden en moeten afkicken.
Sorry even hier beetje stoom af blazen...
Linnie050
Geplaatst: 10-07-15 22:05
Herken het allemaal van mijn zusje en nu maak jij het ook allemaal nog eens mee Wat vreselijk irritant dat je geen eenpersoons kamer krijgt! Zijn er besmettelijke/ernstige gevallen of iets? En een tweepersoonskamer?
Misschien oordopjes? Anders blijven bellen en eisen dat ze kop telefoon aan doen en nietn het geluid gewoon aan.
Hoe kom je aan de ontsteking? Door het steeds opnieuw prikken? Hoop dat de pijn snel minder wordt. Sterkte!!
Wat verschrikkelijk dat die 2 zo luidruchtig zijn, en ik snap niet dat ze iemand niet verplaatsen naar een andere kamer, vooral met de klachten die jij hebt! Heel veel sterkte en blaas de stoom maar gewoon van je af (:
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 22:58
Er zijn maar een paar meer persoon kamers, meeste is eenpersoon... Normaal zijn een persoon kamers voor mensen die aan t hoofd geopereerd worden en meer persoon voor rug en zo, waarom lig ik dan in vredesnaam hier in die herrie. Er zijn eenpersoon kamers vrij op deze afdeling en ook op de afdeling aan de andere kant.
Tv staat nog steeds hard aan, irritante egoïstische vent is t. Als ze zeggen dat geluid stuk zachter moet of koptelefoon op doet hij dat, maar zodra verpleging de deur uit loopt gelijk weer terug hard.
Ontsteking komt door het gerotzooi op t infuus. Infuus is meerdere keren door gespoten omdat die dicht zat, nu dus tromboflebitis. Ontstoken en dichte aders. Hand ziet er nu ook t zelfde uit als m'n trombose been. Iets hoger in dezelfde arm zit nu t infuus, die gaat nog best goed. Wordt wel al rood...
Oordopjes kan ik niet in op dit moment. De drain loopt direct achter m'n oor en achter m'n oor zit t pompje/de klepjes (je voelt ze ook best goed zitten hihi). Oor is dus behoorlijk gevoelig, kop telefoon ook geprobeerd maar lukt ook niet langer dan 5 minuten. Andere oor zou wel kunnen maar daar lig ik op dus die "hoort" al niet zo veel meer. Alleen m'n rechter oor en kan er dus ook niet op liggen om daar t geluid weg te halen. Heb de deken over m'n hoofd getrokken nu.
Om 11 komt de nacht dienst, dan maar weer op de bel drukken zo. Verpleegster die nu op deze kamer staat is niet zo heel leuk, zacht gezegd. Meeste zijn juist wel heel fijn en willen je ook echt helpen en luisteren fijn naar je! Zij vind haar koffie belangrijker en neemt nergens de tijd voor. Ze geeft me nu niet eens de medicijnen die ik hoor te krijgen nu...
Mja, moet misschien ook gewoon niet zo zeuren. Zit alleen echt niet fijn in m'n vel, door alle pijn en tegenslagen weer. Vooral m'n darmen zit ik flink mee in m'n maag en kijk enorm op tegen morgen... Dan proberen de darm leeg te krijgen.
spatter
Geplaatst: 10-07-15 23:09
Meid je hebt alle recht tot klagen
Walgelijke vent bij jou op de kamer en triest dat het personeel zo'n man niet aanpakt of jou verplaatst, grrrr Kan je partner niet eens hard aan de bel trekken, beetje stennis maken?
Heel veel sterkte vannacht, hopelijk gaat die vent een keertje slapen en krijg je rap je medicijnen.
Als er iemand recht heeft om te klagen, eens flink boos te zijn, te balen en verdrietig te wezen dan ben jij dat. Je altijd groot houden is echt niet nodig. Hoop dat je vandaag een betere dag hebt
Mrijn
Geplaatst: 11-07-15 08:32
Hoe is de nacht gegaan? Je hebt alle recht tot klagen hoor! Rust is enorm belangrijk voor je herstel, lijkt me. Als je zelf de energie niet hebt om op je strepen te gaan staan (kan ik me heel goed voorstellen), kan je vriend dat idd niet voor je doen? Drammen, poot stijf houden! Moet ik naar Tilburg komen, ik ben toch al chagrijnig
Ik heb echt een k*t nacht gehad, ontzettend veel pijn in mijn hoofd en buik. De halve nacht boven de toilet pot gehangen en alles er uit gekotst, blijf over geven ook al is m'n maag onder tussen allang leeg. De wond op m'n buik doet daar nu ook flink zeer van, door elke keer de druk die er op komt.
Ze hebben net de pijnpomp er afgehaald. Dus vandaag gaat echt een enorme hel worden. Wel hele lieve verpleegster die er alles aan gaat doen om met zo min mogelijk pijn de dag door te komen...
Als de pijn weer heel heftig wordt komt t pijnteam weer terug en kijken wat ze dan kunnen doen en gaan doen. Deze pomp mag maar drie dagen blijven zitten.
Vanmiddag darmen proberen weer leeg te krijgen, zie ik ook echt enorm tegen op. Doet allemaal al zo'n zeer. Even maar heel hard hopen dat t daarna dan maar wat beter gaat met iets wat minder pijn...
Dadelijk voor t eerst douche na de operatie en mag m'n haren weer heel voorzichtig wassen met baby/Zwitsal shampoo, ben benieuwd hoe dat gaat. Wel fijn weer even douche! Er zitten ook heel veel "korstjes" en troep van de operatie nog in m'n haren, restjes bloed en zo. De huid aan de rechter kant van m'n hoofd is wel helemaal gevoelloos, vraag me af of dat normaal is... En of t gevoel weer terug komt.
SpeechLess
Geplaatst: 11-07-15 10:33
Jeetje, wat heftig allemaal zeg! Heel veel sterkte vanmiddag. Heb je nog 'lekker' kunnen douchen? Zal ook wel pijn gedaan hebben.. Maar wel fijn om je weer wat schoner te voelen denk ik.
Bah bah bah Quir wat word ik soms boos en naar van je berichtjes! Zijn ze helemaal besodemieterd.... Zo ga je toch niet met mensen om! Ze hebben in je hoofd gezeten notabene! Ik vind het zo vreselijk voor je Ik heb nog nooit zo hard geduimd in mijn leven, denk dat ik nog maar een paar kaarsjes erbij aan ga steken! Het word verdorie eens tijd dat het geluk aan jou kant staat!! Ik hoop het uit het diepst van mijn hart dat je je snel beter gaat voelen en dat die rot pijn weg gaat. En meid, kots je helemaal leeg hier! Daar zijn we voor, krop het in godsnaam niet op! Je hebt alle recht tot klagen hoor. Heel veel beterschap
spatter
Geplaatst: 11-07-15 12:33
Ik hoop dat je lekker uitgebreid kan douchen, dat kan zo heerlijk zijn. Even alle ellende eraf spoelen, helemaal schoon worden en een lekker potje janken omdat niemand het toch ziet, lucht ook op.
Fijn dat je vandaag een lieve zuster hebt.
En hopelijk kunnen ze nog wat betekenen voor de pijn.
Ongelooflijk hoe je dit allemaal doorstaat, ik vind je echt heel erg dapper! Als je zo beroerd bent en zoveel pijn hebt dan komt alles natuurlijk ook dubbel aan, geluid lijkt tig keer harder, licht is veel feller dan normaal. Daar mogen ze best rekening mee houden vind ik en een eenpersoons kamer lijkt mij niet meer dan logisch in zo'n situatie.
Houdt vol meid, hopelijk knap je snel op en mag je snel weer thuis verzorgd worden door je vriend, dat is volgens mij ook echt een kanjer hoe hij jou helpt of niet? En thuis is toch het fijnste om te zijn. Ik duim gewoon net zo lang door totdat het nodig is....
Heel veel sterkte vandaag hoop dat laxeren een beetje meevalt en dat je van het douchen een beetje opknapt. Mogen de heren op jou kamer vandaag niet naar huis? Anders gewoon vragen of je een 'hoofdzuster'of teamcoördinator te spreken kan krijgen. Die hebben vaak net wat meer invloed kom op zeg met zulke klachten moet je gewoon rust en dus alleen op een kamer.
Iris82
Geplaatst: 11-07-15 15:31
Niet schrikken als je dadelijk weer op je kamer bent.
Ach meid, vreselijk dat je luidruchtige kamergenoten heb. Wbt het gevoelloze, als het goed is zal dat uiteindelijk wel weer normaal worden. Dat duurde bij mij wel een tijdje trouwens, ik had ook meer last van de klemmen die op mijn hoofd hebben gezeten tijdens de operatie, die plekken zijn nu nog wel eens gevoelig .
Een ontzettende dikke knuffel en kop op, je bent een topper!
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 16:45
Iris82 schreef:
Niet schrikken als je dadelijk weer op je kamer bent.
Jaaa ontzettend leuk en lief!!! Was net met schoonouders beneden in t restaurant wat drinken en ijsje eten, jammer dat ik je net gemist heb.
Maar heel erg bedankt! Super leuk!
De man naast me is vanochtend naar huis gegaan, tegenover me niet. Maar hij heeft nu braaf koptelefoon op, snurkt wel flink. Heb nog steeds ontzettend veel hoofdpijn en buikpijn. Krijg de pomp helaas niet terug, maar wel morfine spuiten en morfine tabletten. Verder maximale dosis tramadol, paracetamol en naproxen. Helaas is t nog niet echt te doen, stomme is omdat het verder eigenlijk heel goed gaat. Mag pas naar huis als de pijn minder wordt en me niet meer zo ziek/beroerd voel (waarschijnlijk door de pijn en alle medicatie telt ook vast mee).
Douche was wel even heel fijn. Haren drie keer heel voorzichtig gewassen met Zwitsal, vond t in t begin best even eng haha. Heel de douche vloer was rood van de bloed resten en zo. Nu jeukt het ook een stuk minder, ook wel fijn. Wonden op m'n hoofd doen gelukkig niet echt pijn, zelfs douche water er over was niet vervelend. Alleen voor op mijn hoofd waar ze in de schedel geboord hebben (wel recht onder de wond...) is pijnlijk, moest ik ook vergelijken met een bot breuk... En de plek waar het pompje achter m'n oor zit is gevoelig, maar dat wordt de huid flink opgerekt. Verder valt t reuze mee. Drain traject is ook amper blauw, alleen op m'n buik een beetje en heel klein beetje in m'n hals en op m'n borst. Sleutelbeen is wel gevoelig met aanraken, zijn ze met tunnelen met de "naald" (flinke lange stalen naald haha) tegen aan gekomen.
De wond op mijn buik begon weer te bloeden onder de douche en warm water op de wond was ook niet fijn. Nu weer even pleister op geplakt, maar wond blijft pijnlijk. Waarschijnlijk ook omdat ik nu een enorm opgeblazen buik heb en echt dik en hard is. Darmen zijn helaas ook nog lang niet leeg, ze reageren nergens op en liggen nog steeds volledig dood te wezen. Wel niet meer overgegeven vanaf vanochtend, da's al wat.
Bedankt allemaal!!
spatter
Geplaatst: 11-07-15 16:51
Mijn darmen kwamen pas na 3 dagen weer een beetje opgang en dat na een ruggeprik. Duurde tot de 4de dag er ik naar de wc kon gaan en er ook iets uit kwam dus ik vind het niet zo gek dat ze nog weinig actie vertonen.
Mag je wel al eten? Ik mocht pas vast voedsel nadat ik naar de wc was geweest.
Mijn darmen doen het sowieso heel erg slecht, dikke darm werkt veel te traag en begin van de darm werkt niet meer. Daarbij, om het makkelijk te maken, ook nog een dolicho colon (extreem lange dikke darm ). Als niks mee doen is 3/4 weken niet naar t toilet niet bijzonder of raar...
Narcose legt de darmen inderdaad nog meer stil en alle morfine en opiaten nu in de hoge doseringen doen dat ook nog eens extra.