Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Dat krijg je ook van teveel cola drinken en chips eten en ruzie maken met je moeder. Daar heb je niet eens per se de pil voor nodig dus zo ernstig is dat nou ook weer niet.
_helga_ schreef:Is er iemand wel eens overgestapt van de prikpil naar de slikpil?
Ik mag daar pas mee beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie tot die tijd moet ik het veilig doen want anders heb ik kans dat ik zwanger word.
Maar hij was allemaal op Google aan het zoeken wanneer ik met de pil moest beginnen
Dus kan dat niet gewoon eerder?
Kayleigh_ schreef:Ik vind je houding echt irritant [naam]. Jij bepaalt voor een ander, iets wat je gewoonweg niet kunt doen. Jij doet zaken af als niks, terwijl ik zelf duidelijk verschil merk of ik wel of geen hormonen binnen krijg. Wie ben jij dan om dat af te doen als onzin/niet waar/niet wetenschappelijk bewezen? Daaaag.
Sicayes, ik ben lang geleden ook de pil gaan slikken vanwege enorm heftige en pijnlijke menstruaties. Nu ik 10 jaar verder ben zijn mijn menstruaties prima te handelen. De eerste dag buikpijn, maar daarna zwakt dat af tot nihil.
Het is het proberen waard om eens een jaar te stoppen (ik denk dat het zo lang duurt voor je lichaam weer helemaal gezuiverd is), om te zien hoe je nu reageert
Kayleigh_ schreef:Sicayes, ik ben lang geleden ook de pil gaan slikken vanwege enorm heftige en pijnlijke menstruaties. Nu ik 10 jaar verder ben zijn mijn menstruaties prima te handelen. De eerste dag buikpijn, maar daarna zwakt dat af tot nihil.
Het is het proberen waard om eens een jaar te stoppen (ik denk dat het zo lang duurt voor je lichaam weer helemaal gezuiverd is), om te zien hoe je nu reageert
Anoniem schreef:_helga_ schreef:Is er iemand wel eens overgestapt van de prikpil naar de slikpil?
Ik mag daar pas mee beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie tot die tijd moet ik het veilig doen want anders heb ik kans dat ik zwanger word.
Maar hij was allemaal op Google aan het zoeken wanneer ik met de pil moest beginnen
Dus kan dat niet gewoon eerder?
Nee, je moet wachten tot je eerste menstruatie. Moest mijn dochter ook en dat heeft 2 jaar geduurd. Ik hoop voor jou dat je niet zo lang hoeft te wachten.
Anoniem schreef:Oh, ik nam alleen maar even de houding aan van TS wanneer het over iets gaat dat niet in haar straatje past.
Sizzle had hem al door.
Sizzle schreef:Ik vind ook dat men niet ineens moet doen alsof de pil het meest vreselijke middel op aarde is, maar om dat te horen van een bokker die elders al op de achterste benen staat om paracetamol of conserveringsmiddelen in voedsel dat kan ik dan niet al te serieus nemen.
In geval van de pil is het heel simpel: je neemt bewust bepaalde risico's (verhoogde kans op borstkanker e.d.) ten goede van het dagelijks gemak, namelijk niet ieder jaar een kind hoeven krijgen.
Het doel heiligt het middel, zoals altijd.
Komen daar extra ongemakken bij dan is het niet raar om eens te heroverwegen.
_Yasmine_ schreef:Dus back on track, is hier toevallig al eerder wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
(heb ook nog niet gezocht, maar dacht vraag het gewoon)