Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:25

En weer ruim elf kilometer gewandeld, eerst 7,2km. Daarna onverwacht nog een wandeling en nog 4,5km afgelegd! Beide wandelingen veel stil gestaan en rustig aangedaan. Eerste wandeling omdat ik gelijk ook foto's maakte van de drie groepen die vanuit de manege waren gaan rijden. Tussendoor af en toe wel flink door stappen! Tweede wandeling was met vriendin en haar drie hondjes, tja, ging ook wat langzamer, want hondjes moeten wel kunnen snuffelen enzo, haha! Ach, al met al een heerlijk dagje buiten er op zitten!

AfricanLady

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:54

Ik heb vandaag ook weer een lekker stuk in het zonnetje gewandeld.

En ik heb een startbewijs voor de Nijmeegse 4 daagse gewonnen dus ik heb nu weer iets om naartoe te werken

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:26

Hoe gaat het met wandelen? Nog mooie wandelingen in de sneeuw?

Ik zit eraan te denken om een paar dagen in juni/juli een trektocht te maken. Zelf woon ik in Arnhem dus leek het mij wel mooi om zo te wandelen: Arnhem-Laag Soeren, Laag Soeren - Hoenderloo, Hoenderloo-Otterlo, Otterlo (rondwandeling), Otterlo-Arnhem. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zulke wandeltrektochten? Eventueel tips en tricks?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:30

Ik heb twee keer zoiets gedaan, eenmaal de kustroute, toen maakte ik gebruik van stichting vrienden op de fiets.
Ik ben van het zomer ook nog drie dagen weg geweest met mijn tent.

Veel hangt af van wat en hoe je het wilt doen, tent mee, hotels, B&B's (vrienden op de fiets is aanrader in dat opzicht), hoeveel km, wat wil je meenemen, wil je zelf de route uitzetten of het door een bedrijf laten organiseren etc. Dus als je daar wat meer richting over geeft, is het wat makkelijker tips geven.

Wandelen staat nog steeds wat op een laag pitje, ondanks dat mijn trui binnen is :+. In Italië heerlijk gewandeld, maar het weer hier moedigt mij eerlijk gezegd niet aan :o. Hoewel ik ook weet dat als ik eenmaal op weg ben, het weer erg mee valt, maar ja, zie jezelf maar eens zover te krijgen. En geen sneeuw hier. Maar morgen mooi weer en dan ben ik vrij, dus dan staat er zeker wat op de planning. Moet alleen nog even kijken waar.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:18

Ik heb zaterdag in duitsland gewandeld.
Een stukje achter Osnabrück,Afslag Melle,naar Barkhausen,in de buurt van Bad Essen.(ook een mooi plaatsje)

Bij Barkhausen is een oude steengroeve,waar voetafdrukken van dinosauriers in het steen staan.
Voor meer info:
https://de.wikipedia.org/wiki/Dinosauri ... Barkhausen

Maar het is ook gewoon een mooie omgeving.
Ik heb wandeling 10 gelopen,iets meer dan 5 km.
En daarna aan de overkant van de straat een stukje tot een mooi uitzicht punt.

Toen had ik het eigenlijk wel weer gehad. :o

En ik had ook een filmpje gemaakt.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:20

Lalidan schreef:
Veel hangt af van wat en hoe je het wilt doen, tent mee, hotels, B&B's (vrienden op de fiets is aanrader in dat opzicht), hoeveel km, wat wil je meenemen, wil je zelf de route uitzetten of het door een bedrijf laten organiseren etc. Dus als je daar wat meer richting over geeft, is het wat makkelijker tips geven.

De afstanden liggen steeds rond de 20 km (behalve Hoenderloo-Otterlo, dat is minder). Dat lijkt mij goed te doen op 1 dag. Ik ken het gebied redelijk goed (voornamelijk op de fiets) en ik heb kaarten van de gebieden dus ik ga zelf mijn route uitstippelen. De bedoeling is om een tent mee te nemen. Ik heb zelf al een lichtgewicht slaapzak en matje, rugzak kan ik lenen en ik heb al veel ervaring met 'alleen meenemen wat nodig is'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:00

Ik heb afgelopen zaterdag 30 kilometer gelopen, had twee dagen herstel nodig want voelde hier en daar wel wat pijntjes in mijn lijf.
Vandaag nergens meer last van.

Was wel koud trouwens maar door het lopen blijf je warm. En de route zo gelopen dat we veel wind in de rug hadden en op stukken dat we zijwind en tegen wind hadden liepen we in de beschutting van bomen en huizen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:22

Heerlijk hoor OsMo! Ik ben blij als ik de 15 km aantik. :=

Hier vanmorgen heerlijk met de zonsopgang gelopen en genoten van het heerlijke weer. Heb zo'n 10 km gelopen. Begin eindelijk weer een beetje op te bouwen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:32

Ik wandel vooral in Zweden, waar wij een huis hebben. Heerlijk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:03

Zweden lijkt mij ook prachtig om te wandelen maar een beetje duur voor mij om daar ff voor een tochtje heen te gaan.
Het goedkoopste alternatief is wandelen in de duinen :') .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:29

Een wandeltopic, leuk! Ik zie hier regelmatig mijn eilandje voorbij komen. :D
Zelf wandel ik dagelijks 5-7 km door de bergen met mijn honden, en op mijn vrije dagen vaak langer. Heerlijk ontspannend. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:23

Susan88 schreef:
De afstanden liggen steeds rond de 20 km (behalve Hoenderloo-Otterlo, dat is minder). Dat lijkt mij goed te doen op 1 dag. Ik ken het gebied redelijk goed (voornamelijk op de fiets) en ik heb kaarten van de gebieden dus ik ga zelf mijn route uitstippelen. De bedoeling is om een tent mee te nemen. Ik heb zelf al een lichtgewicht slaapzak en matje, rugzak kan ik lenen en ik heb al veel ervaring met 'alleen meenemen wat nodig is'.

Hou er dan vooral rekening mee dat een rugzak, net als schoenen, moet passen. Een rugzak lenen lijkt heel leuk, maar als jij 10-15 kilo meeneemt in een rugzak met te lang of te kort rugpand of te brede of te smalle schouderbanden, ben je niet blij meer.... Dus voordat je op pad gaat, pas die rugzak. Als het niet fijn zit zou ik toch kijken of je ergens anders wat kan lenen.

Verder is de beste tip nu je spul inpakken en beginnen met lopen. Dan weet je tegen die tijd of de rugzak past, of je bagage niet te zwaar is, de verdeling goed is. Dus neem je tijd om proef te lopen.

Als je al veel ervaring hebt met 'alles wat je niet meeneemt is mooi meegenomen', valt er denk ik weinig aan tips te geven.... hoewel ik toch de tip geef: hou er rekening mee dat je niet de hele dag aan het lopen bent. Wat doe je 's avonds? Ook al vinden ultra-ligh-hikers het haast ketterij, ik neem toch echt mijn e-reader mee. Ding weegt 200 gram (zo uit mijn hoofd, veel meer zal het niet zijn maar hij staat gewogen en wel in mijn lijstje) en ik vind het heerlijk 's avonds nog wat te kunnen lezen. Dat is misschien wel een tip: weeg alles. Dan weet je precies wat je wint of verliest door iets wel of niet mee te nemen.

Ik heb gister heerlijk in het zonnetje gewandeld en toch weer 7,5 km gelopen. Afgelopen zaterdag ook al 6 in de duinen bij Katwijk, dus het begint er heel langzaamaan weer wat op te lijken. Nou hopen dat het weer blijft meewerken.

Gaan er nog mensen naar de Fiets en Wandelbeurs aankomend weekend?

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:07

Lalidan schreef:
Hou er dan vooral rekening mee dat een rugzak, net als schoenen, moet passen. Een rugzak lenen lijkt heel leuk, maar als jij 10-15 kilo meeneemt in een rugzak met te lang of te kort rugpand of te brede of te smalle schouderbanden, ben je niet blij meer.... Dus voordat je op pad gaat, pas die rugzak. Als het niet fijn zit zou ik toch kijken of je ergens anders wat kan lenen.

Verder is de beste tip nu je spul inpakken en beginnen met lopen. Dan weet je tegen die tijd of de rugzak past, of je bagage niet te zwaar is, de verdeling goed is. Dus neem je tijd om proef te lopen.

Als je al veel ervaring hebt met 'alles wat je niet meeneemt is mooi meegenomen', valt er denk ik weinig aan tips te geven.... hoewel ik toch de tip geef: hou er rekening mee dat je niet de hele dag aan het lopen bent. Wat doe je 's avonds? Ook al vinden ultra-ligh-hikers het haast ketterij, ik neem toch echt mijn e-reader mee. Ding weegt 200 gram (zo uit mijn hoofd, veel meer zal het niet zijn maar hij staat gewogen en wel in mijn lijstje) en ik vind het heerlijk 's avonds nog wat te kunnen lezen. Dat is misschien wel een tip: weeg alles. Dan weet je precies wat je wint of verliest door iets wel of niet mee te nemen.

Dankjewel voor de tips! Ik zal vragen of ik de rugzak zsm kan lenen om te testen en proef te lopen. Qua gewicht wil ik echt wel onder de 10 kg blijven. Dat moet mij wel lukken :j

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:34

Goede tips Ladidan.

Ga je alleen Susan? Lijkt me heel leuk om zo'n tocht te doen.

Resistance, waar in Zweden woon je ergens?
Ook heel mooi om te wandelen.

Hier is gelukkig niet veel sneeuw meer, maar op heel veel plaatsen nog ijs. Ik heb dan wel van die ijzers onder m'n schoenen, maar die zijn best zwaar.Dus de wandelingen zijn nog niet zo lang...

Mooi stukje DL lizard. Ook lekker wandelen daar.

OsMo, , jeetje 30km dan kan me voorstellen dat je pijntjes hebt ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:18

Ik heb afgelopen dinsdag al weer 23 kilometer gelopen := .

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe diegenen die ook lange afstanden lopen hun voeten verzorgen na een dag wandelen?
Tot nu toe heb ik nog geen blaren gehad maar ik heb wel hele droge huid onder mijn voeten.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:07

Lekker hoor OsMo! :D

Lopen jullie ook wel eens in de regen? Voor jullie plezier of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:52

Als het regent en ik moet nog weg dan vind ik het wel lastig om door te zetten maar als de regen ons overvalt tijdens het lopen dan gaan we gewoon door.
Een paar week terug hebben we nog 20 kilometer gelopen in de regen en harde wind. dat was echt flink afzien maar aan de ene kant ook wel weer lekker.

Voor mij is het wel beter om gewoon te gaan als het regent omdat ik mijn hoofd er ook mee leeg loop :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:38

Wat OsMo zegt :j. Ik zou moeten gaan, ongeacht het weer (en heb ook de ervaring dat het weer vaak minder erg is dan het er van binnen uit ziet), maar het lukt me vaak toch niet om het daadwerkelijk te doen. DUs ook hier eigenlijk alleen als de regen begint te vallen nadat ik ben gaan wandelen. En dan heb ik er eigenlijk ook geen probleem mee.

Voeten verzorgen doe ik eigenlijk niks bijzonders aan, behalve zorgen voor goede sokken. De sportsokken van de Xenos voldoen absoluut niet :+. Wat je zou kunnen proberen is insmeren met kamferspiritus.

Susan88, heb je ook over eten nagedacht? Zowel ontbijt, onderweg als avond eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:54

Okay volgende week zijn er weer wandel sokken bij de lidle. Daar had ik nu ook 2 paar van vorig jaar gekocht en die voldeden wel alleen zit er in beide paren nu een gaatje op de teen.
Dat loopt natuurlijk niet lekker :o .
Ik heb ook 4 paar sportsokken vorig jaar bij de CA weg gehaald maar die voldoen iets minder dan die speciale wandelsokken van de lidle.

Ik heb de afgelopen dagen glycerine zalf op de onderkant van mijn voeten gesmeerd en dat heeft de kloofjes wel doen herstellen maar die ruwe huid die heel droog aanvoelt niet.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:07

Ik zweer bij de sokken van Falke.. Ze zijn wel duur maar sinds ik die sokken draag heb ik nooit meer last van zweetvoeten.. :=

Brr, sokken met gaten loopt inderdaad niet lekker. Misschien kokosolie op je voeten smeren? Ik smeer het altijd op m'n gezicht en sinds ik dat doe geen droge huid meer op m'n gezicht.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:36

Ik loop bijna dagelijks een uur, ongeacht het weer. Gewoon hier in/rond het dorp. Daarmee hoop ik mijn basisconditie een beetje op orde te houden, en ik vind het gewoon lekker om wat te bewegen in de buitenlucht na een dag kantoorwerk.
Voor dit dagelijkse wandelwerk trek ik geen speciale schoenen of zo aan.
Voor het betere werk heb ik ook Falke wandelsokken, hartstikke fijn zijn die.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:00

@noortje: Waarschijnlijk ga ik alleen.

@OsMo: ik krijg zachte/weke voeten tijdens het lopen van lange afstanden. Dus ik doe droge sokken aan en na het lopen lekker op blote voeten. De kruidvat heeft zalf voor droge handen. Misschien ook te gebruiken voor droge voeten?

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:40

Wij hebben vorige week 11 kilometer gelopen. Was weer de eerste keer sinds een lange tijd. Was erg leuk om te doen. We hebben de Elspeetsche heideroute gelopen. Is een route van 17 kilometer waar halverwege de route ingekort kan worden. (hebben wij gedaan) Het is echt een aanrader. Als iemand wat meer info wilt. Ik heb een pfd bestand met alle info over deze route. PB voor meer info
Afbeelding

@lalidan wat een fijne informatie.

@Veseosunce, Als het heel erg giet dan bekijken we via een weer app hoe de dag verder verloopt. We proberen altijd te gaan als het regent maar ik vooral doe het wel met moeite. Als het tijdens het wandelen gaat regenen dan vind ik het juist weer heerlijk. Waarom weet ik niet.

@Osmo, Ik doe verder ook niks met mijn voeten na een lange wandeling. Moet ook eerlijk zeggen dat ik helemaal geen pijntjes aan de voeten heb. Mijn partner is vaak jaloers. Die loopt al veel langer kan maar niet de juiste schoen vinden. Ik ga voor het eerst naar een winkel en koop direct een schoen die perfect zit.

Aankomende donderdag gaan wij weer wandelen en hopen dit keer de lengte te verlengen naar 15. Locatie is nog niet bekend. Dus als iemand een route weet die gemarkeerd is en die ongeveer 15 kilometer en in Gelderlands is laat het mij dan even weten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:52

Wat het weer met mijn wandelgedrag doet: Vandaag voor de derde keer deze week gewandeld, dik 7 km. Vrij? Mooi weer? Eruit!!! Heerlijk dat voorjaar. Onderweg nog een vreemd vogelgeluid gehoord, terwijl er iets verder op het pad iemand stond met een giga telelens en verrekijken. Dus ik vroeg haar of ze kon vinden wat het geluid maakte, bleek het een raaf te zijn. Ze heeft mij haar verrekijker geleend zodat ik ook even kon kijken. Erg bijzonder en leuk!

Ik heb geen wandelroutes voor je IVfotos, ik loop eigenlijk altijd op GPS. Dus gemarkeerd zou ik zo niet weten. Je kan in elk geval even op www.wandelnet.nl kijken en op www.wandelzoekpagina.nl, op beide staan geloof ik ook gemarkeerde routes. En anders kan je vaak pdf-jes downloaden.
Overijssel heeft een super wandelnetwerk, heeft gelderland zoiets inmiddels niet ook? Net zoals het fietsnetwerk, dat je van knooppunt naar knooppunt loopt? Dan zou je zelf je route kunnen samenstellen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:14

Oh, wat erg.... ik ben naar de fiets en wandel beurs geweest.... dat had ik niet moeten doen.... Reinsteige, moezel, eiffel, ardennen, Ierland, het rijtje is eindeloos. Gelukkig ditmaal ook eens heel veel informatie waarmee je zelf op pad kan, ipv alleen maar aangeboden reizen. Dus de etappes al in de informatie folder, route goed weergegeven etc. Word een mens hebberig van!

Ook een reisorganisatie gevonden met fatsoenlijke prijzen en, nog belangrijker, fatsoenlijke toeslagen voor 1persoon. Sommige reisorganisaties vragen dan haast het dubbele, dat is niet leuk meer. En aangezien ik meestal nog alleen loop...

In elk geval reden genoeg weer om te zorgen voor een fatsoenlijke wandelconditie, als je dan onverwacht eens een paar dagen weg kan, ik ook zo iets kan gaan lopen!

Hoe gaat het bij jullie verder met wandelen?

Edit: Iemand bekend met www.wandelpool.nl?