Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Veel hangt af van wat en hoe je het wilt doen, tent mee, hotels, B&B's (vrienden op de fiets is aanrader in dat opzicht), hoeveel km, wat wil je meenemen, wil je zelf de route uitzetten of het door een bedrijf laten organiseren etc. Dus als je daar wat meer richting over geeft, is het wat makkelijker tips geven.
Susan88 schreef:De afstanden liggen steeds rond de 20 km (behalve Hoenderloo-Otterlo, dat is minder). Dat lijkt mij goed te doen op 1 dag. Ik ken het gebied redelijk goed (voornamelijk op de fiets) en ik heb kaarten van de gebieden dus ik ga zelf mijn route uitstippelen. De bedoeling is om een tent mee te nemen. Ik heb zelf al een lichtgewicht slaapzak en matje, rugzak kan ik lenen en ik heb al veel ervaring met 'alleen meenemen wat nodig is'.
Lalidan schreef:Hou er dan vooral rekening mee dat een rugzak, net als schoenen, moet passen. Een rugzak lenen lijkt heel leuk, maar als jij 10-15 kilo meeneemt in een rugzak met te lang of te kort rugpand of te brede of te smalle schouderbanden, ben je niet blij meer.... Dus voordat je op pad gaat, pas die rugzak. Als het niet fijn zit zou ik toch kijken of je ergens anders wat kan lenen.
Verder is de beste tip nu je spul inpakken en beginnen met lopen. Dan weet je tegen die tijd of de rugzak past, of je bagage niet te zwaar is, de verdeling goed is. Dus neem je tijd om proef te lopen.
Als je al veel ervaring hebt met 'alles wat je niet meeneemt is mooi meegenomen', valt er denk ik weinig aan tips te geven.... hoewel ik toch de tip geef: hou er rekening mee dat je niet de hele dag aan het lopen bent. Wat doe je 's avonds? Ook al vinden ultra-ligh-hikers het haast ketterij, ik neem toch echt mijn e-reader mee. Ding weegt 200 gram (zo uit mijn hoofd, veel meer zal het niet zijn maar hij staat gewogen en wel in mijn lijstje) en ik vind het heerlijk 's avonds nog wat te kunnen lezen. Dat is misschien wel een tip: weeg alles. Dan weet je precies wat je wint of verliest door iets wel of niet mee te nemen.