Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:43

Rustig aan doen, als je je echt blesseert ben je verder van huis!

Burpees zijn echt de masters van de bodyweight oefeningen, dan train je alles. Maar ze zijn wel hatelijk ja :D

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:53

Ik haat de burpees ook! Ik heb eindelijk mijn foto's gemaakt :') En ik heb ook alles gemeten:
Gewicht: 56.4kg
Bovenbeen L/R: 55.5/56cm
Heup: 83cm
Navel: 80cm
Taille: 68cm
Arm: 28cm
Borst: 85cm
Nek: 31cm
Misschien ook wel leuk om daar veranderingen in te zien :)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:57

Doen jullie trouwens met de LISS alleen wandelen? Ik vind fietsen veel leuker!

Merken jullie ook dat je meer brandstof aka eten nodig hebt?

Heb net mijn schema voor de aankomende 12 weken gemaakt, wordt een zware tijd haha! Ik doe er ook geen sporten meer naast, dus maximaal aan de Kayla! Ik ben benieuwd!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:58

dianta op welke plek meet jij je bovenbenen?
ik was net toevallig ook in de weer met het meetlint en bijna alle maten hetzelfde ahah

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:24

Loose schreef:
Jodie, jij was toch supplementenkenner/fan? :P
Ik heb nog tarwegras poeder staan, weet jij waar dat eigenlijk voor is? Ik vind het niet lekker dus wil het weggooien, maar als het echt heel gezond is kan ik er nog wel eens wat mee proberen. :)

Tarwegras is smerig maar heeel erg gezond. Er zijn ze die zeggen dat een 1-2 theelepels tarwegras gelijk staat aan 1kg groente per dag. Of je d'r in gelooft moet je natuurlijk zelf weten maar ik ben wel fan! Ik gebruik natuurlijk meer supplementen maar krijg er meer energie van en het zit vol vitamines (http://www.optimalegezondheid.com/tarwegras-wordt-steeds-populairder/

Ik neem sochtends een tarwegras shot, 2 theelepels tarwegras in een shotglaasje en vullen met water, goed roeren en in één keer achterover gooien en snel wat lekkers achteraan drinken. Echt heel vies maar het is zo weg!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:37

@ dianta: moet ik straks ook even doen! hoe groot ben je?
Ik weeg nu 52.0 kg
en meet 1m68

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:40

zo straks proberen 35 min te joggen ipv 30!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:29

Ik heb vandaag mijn Full Body gedaan ipv morgen omdat ik morgen op vakantie ga voor een week. Ik wil wel graag Kayla er naast blijven doen maar ik vrees het ergste. Sportkleding is mee en ik hoop dat ze een fitnessruimte op de cruise hebben zodat ik toch iig 3x kan trainen. Ik heb anders het idee dat afgelopen 3 weken voor niets zijn geweest (kan ook niet echt verschil zien....). Wish me luck!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:54

soof14 schreef:
dianta op welke plek meet jij je bovenbenen?
ik was net toevallig ook in de weer met het meetlint en bijna alle maten hetzelfde ahah

Haha wat grappig :D Ik meet net onder mijn kont, ik denk ook wel het dikste stuk van mijn bovenbeen

nanoukkie, ik ben maar 1m60 :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:45

Kak, werk liep uit nu ga ik het vandaag niet redden om te sporten :( Moet nu snel eten en dan door naar de universiteit, balen dit!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:00

Vandaag w3d2 ingehaald, voel 't nu wel goed in mijn buik en armen. Ik krijg alleen wel het gevoel dat ik bij de arm oefeningen meer mijn triceps moet gebruiken dan mijn biceps, herkent iemand zich hier in?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:13

Ik had juist toen ik W3D2 deed dat ik het veel minder zwaar vond en ook veel minder voelde dan in de eerste week. Ik heb ook amper spierpijn nu terwijl ik na week 1 echt kapot ging haha. Ik had zelfs zoiets vandaag dat ik dacht, ik doe W3D3 vast, omdat ik morgen niet kan, maar vond toch dat ik de gebruikte spiergroepen wat rust moest geven dus heb vandaag een extra eigen biltraining ingelast haha. En dan zaterdag W3D3!

Voor wie het wat interesseert, mijn biltraining van vandaag was als volgt:
4 sets van:
15x hip thrusts met 6kg kettlebell
15x elevated hip thrusts (dus schouders op bankje)
30x reverse lunge + kick back (15 per leg)
30x donkey kicks (15 per leg)
15x squat
15x sumo squat

Echte biloefeningen vind ik tot nu toe wat ontbreken in de BBG, dus las ik daar zelf maar een extra dagje voor in haha!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:09

Zou je voor HIIT kunnen touwje springen een kwartier lang?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:04

ik heb eens een keer 100x10 keer gedaan.
Ook als hit geteld :d
15 min aan een stuk lukt niet :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:10

zo..
Mijn dag ging redlijk goed.
O: vk snee brood, geroosterd met nutella en banaan. Yoghurt, havermout, zadenimx, meer banaan. Dieetconfituur (ipv agavesiroop) voor eens iets anders. Verse banaan & sinaasappelsmoothie. Klein glas maar
T: appel, 4 mini vk crackers, handje hazelnoten
M: salade, kip, pijnboompitten, wortel en komkommer. Bieslook en peterselie. Cereal fruit en 'witte chocolade' bar (83 kcal)
T: een paar happen van mijn zus dr softijsje met milka en caramel. oliebol!
T: ? Heb erge honger en het is hier ( zuid amerika) nog maar 5 uur.
Mss even wat fruit en gezonde pannekoekjes maken?

voel me dus zeer schuldig over dat ijsje. Het is hier altijd mooi weer. Dus als het eens, zoals vandaag, slecht weer is ben je meteen depri. Geen win om buiten te komen met dqt hondenweer. Zal ook even touwtjespringen:net zoals intervaltraining :D
Zou geen hitt moeten doen maar beter als niets, zal wel wat stretchen erna!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:57

net om de honger een beetje te stillen gezonde pannekoekies gegeten, heeerlijk!
- halve banaan
- een ei
- beetje melk
- havermout, ongeveer 3 el

Mixen, en gewoon kleine pannekoekies bakken! ik heb een theelepel olijfolie gebruikt voor 4 pannekoekjes. Ze zijn heel erg luchtig! ik heb er frambozen doorgedaan (tijdens het bakken) en afgetopt met kokosschilfers en agavesiroop. Heerlijk!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:58

Wie houd zich trouwens aan die 1600 kcal ? Ik vind dit geen doen ...en is denk ik ook niet gezond om zo bezig te zijn met wat je eet. Dat je je al schuldig moet voelen om een ijsje dat houd je je leven toch niet vol ? Whahaha.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:01

oh zo dus jij bent ook 16, duidelijk. Ik tel geen kcal, maar ik vind het gewoon heel stom van mezelf dat ik altijd moet toegeven aan ongezond eten. Want wat is het nu. Het hele verlangen en dan 2 minuutjes genot en dan de rest van de dag schuldig voelen..

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:16

Ik begin volgende week opnieuw..
Deze week was heel erg heftig voor me, kan me er deze week niet toe zetten om te sporten. Volgende week een nieuwe frisse start :)

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:21

Ja dat is waar :p gezond eten vind ik heel belangrijk maar afetoe genieten van iets lekker kan geen kwaad . post was ook niet perse naar Jou bedoelt alleen toen ik dat las over dat ijsje dacht ik er even over na

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:00

ik eet ook ieder dag wel minder gezonde dingen hoor. Vast een boke met choco :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:20

Hoewel ik het er op zich ook wel mee eens zijn dat je je niet overal schuldig over hoeft te voelen, ben ik weer van mening dat het juist gezond is om zo bezig te zijn met wat je eet. Heel bewust bezig zijn met wat je eet is mijns inziens juist goed. Zeker als je wil afvallen of fitter wil worden, is voeding 80% en sport maar 20%. Hoe weinig je ook sport als je heel gezond en consequent eet kan je alsnog afvallen en fit worden, maar hoe ongezond je ook eet hier valt niet tegenop te sporten. 'Abs are made in the kitchen' :D

Om het zelf vol te houden heb ik voor de snacks die ik het ergste mis vervangers, bijvoorbeeld gezonde muffins/brownies en protein chips. Verder heb ik 1 keer in de week een halve junkdag (normaal gezien zou dat een junkmeal zijn maar in 1 maaltijd kan ik niet alles proppen wat ik in een hele week mis haha), waarbij ik vanaf het avondeten tot ik naar bed ga alles van mezelf mag eten wat ik wil. Er zijn ze die zeggen dat een junkdag zelfs goed is voor fitness, omdat het je lichaam schokt als het ware, ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik mijn gezonde eten heel goed vol kan houden met het idee dat ik straks die ene avond lekker hamburgers ga eten, en chippies, en waar ik nog meer zin in heb!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:44

Ik lees al een tijdje mee. Waarom hebben jullie perse voor dit programma gekozen? Ik kom zoooo veel programma's tegen en zie door de bomen het bos niet meer.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:10

Nou, toch redelijk op kunnen letten gisteravond bij het etentje, als voorgerecht een salade met geitenkaas en honing, en als hoofdgerecht zalm met citroen, en heb welgeteld 5 frietjes gepakt! Niemand had een toetje, dat was weer een meevaller :Y)

Moet zeggen dat ik me deze week er redelijk goed toe kan zetten om op te letten op m'n eten. Zat gisteravond nog even op de bank, en wilde eigenlijk een dropje, maar uiteindelijk niet gepakt, omdat ik weet dat het niet bij één dropje blijft ;) (voel me dan stiekem toch wel weer goed dat ik het niet heb gedaan). Afvallen is 80% voeding en 20% sporten, en ik wil er dit keer echt helemaal voor gaan, dus eventjes streng voor mezelf :o

@nanoukkie, die pannekoekjes zijn inderdaad lekker, en gezond! :9

Vanavond W3D3!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:51

@ Chantal511; het is duidelijk en makkelijk te volgen wat je moet doen. Daarnaast kan ik mij er nooit toe zetten om me naar de sportschool te slepen en heb ik bijna alle benodigdheden thuis. Ook heb ik na elke workout het gevoel dat ik echt wat heb gedaan :j