Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:01

ik ben extra vroeg gaan eten.. zodat ik nog met m'n hardloop maatje kon hardlopen.
We waren vooral de lasagne aan het opboeren HAHAHA.. heerlijk!
oke deze keer ging het wat minder goed maar we hebben het vol gehouden.. 3 km met 2 keer wandelen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:07

Ik kom mij hier ook melden. Ik wil al jaren graag wat kilo's eraf. Afgelopen augustus/september ben ik met een soort koolhydraat arm dieet begonnen via een boekje ''17 dagen dieet'' Toen ik eraan begon werkte het echt goed ik was in een paar weken 5 van de 15 kilo kwijt. Daarna viel ik langzaam weer een beetje terug. Heb het toen wel voor elkaar kunnen krijgen om niet weer aan te komen. Tot een maand geleden. Ik ben van mijn paard gevallen en heb daarbij mijn rug gebroken. Hierdoor zit ik dus het grootste deel van de dag thuis. En uit verveling ga ik gewoon echt weer slecht eten. Durf nu ook eventjes niet meer op de weegschaal te gaan staan en weet niet zo goed hoe ik mezelf weer aan het lijnen krijg.
Ik wilde in totaal 15 kilo afvallen. Ik vermoed dat het er ondertussen ook weer 15 zijn.
Ik hoop door hier actief mee te gaan praten en doen weer motivatie te krijgen om weer aan de gang te gaan.

Mijn Dag ziet er nu gemiddeld zo uit:
O: Yoghurt met niks erin
T: Cake of zoiets of 1 a 2 mandarijnen
M: iets van een pasta ofzo. Geen pakjes toegevoegd,veel groente,weinig nasi/macaoni/bamie/o.i.d.
T: Mandarijnen of sinasappel
A: Zelfde iets als middag
T: Sinasappel/mandarijn ofzo

Zoals jullie kunnen zien ben ik dus erg van het ''warme'' eten. Ik eet ook eigenlijk bijna nooit brood. Alleen als mijn ouders thuis zijn eigenlijk en dan zelfs niet altijd.
Overigens drink ik bijna niks anders dan water. Enkel als er visite is of als ik op visite of uit ben drink ik wat anders.

Nu kan ik dus op het moment niks aan beweging doen zo ongeveer en kan niet lang aan het aanrecht staan *lees max 5 a 10 min*. Dus het is nu best heel moeilijk vind ik om de draad weer op te pakken.
Hopelijk gaat het me wel lukken. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:16

Ships... Door mijn eten heen geslapen. Dus nu maar even niet meer eten. Tenminste geen maaltijd maar gewoon een paprika en komkommer

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:21

je kan toch alsnog eten?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:25

Ik moet afvallen met een doel dat trouwjurk heet.. Maar ik vind het wel prettig om in een nieuw topic in te haken omdat de lopende HK-topics toch wel vrij besloten zijn.

Maar ik eet de komende dagen weinig denk ik. Morgen gaat mijn grote paardenliefde naar een nieuw tehuis :( ben verdrietiger dan ik dacht.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:27

Ik heb 5 km gewandeld, vandaag dus in totaal 8 gelopen :)

Mijn eten van vandaag:
O: Brinta
T: stukjes ananas
L: 2 kaiserbolletjes met smeerkaas
T: halve mueslireep (blegh) en 2 crackertjes
A: 1,5 aardappel, boontjes en een worstje
T: twijfel nog over een broodje of crackers, heb honger nu haha. Komt vast door t wandelen :P

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:34

Hoi allemaal.

Ik was benieuwd of iemand tips heeft voor mijn eetpatroon?
Ik wil niet heel erg afvallen oid, maar wel gezonder gaan eten, aangezien onze familie aanleg heeft om dik te worden. (Ben ik nog niet gelukkig)

Dit is een normale schooldag, ik ben 18 jaar en 1.84.

O: kommetje Tresor met melk (is helaas het enige wat ik als ontbijt weg krijg, van al het andere word ik misselijk)
T: mandarijn, koekje (Time-Out of prince mini stars), soms al een boterham
L: 4 (donkerbruine) boterhammen met beleg (vaak gerookte kipfilet of kaas met komkommer)
T: mandarijn, plakje ontbijtkoek/crackers met kaas voor de 16:00 dip.. Soms een schaaltje chips als ik echt trek krijg...
A: 2 aardappels, groenten en vlees/vis
T: appel, koekje

Drinken: 3 glazen melk (1 in de ochtend, 2 in de avond), 500-700ml water, 250-500ml sap (Coolbest) of water.

Ik zie zelf al dat er best vaak snacks tussen staan als koekjes, chips, etc. Maar het probleem bij mij is dat ik tussen mijn maaltijden door vaak ontzettend veel trek krijg.. En dan ga ik snaaien. Dan begin ik gezond met een mandarijntje, maar vervolgens vult dat niet en pak ik een koekje oid.

Qua sport: ik rijd iedere dag een uur paard (+ stalwerkzaamheden) en fiets 30 minuten in totaal per dag.

Heeft iemand tips? Qua hoeveelheid eten denk ik niet dat het veel minder moet worden, ik word namelijk echt slap en wiebelig als ik geen tussendoortjes eet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:38

Nanno_123 schreef:
je kan toch alsnog eten?

Geen honger

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:40

Kun je het brood niet eens afwisselen met bijv. maaltijdsalade?
Brood zorgt voor o.a. suikerpieken waardoor je gaat snaaien.
Ik zit zelf nu ipv brood aan de afslankshake tussen de middag en merk dat ik ook minder behoefte heb aan koekjes enzo. Ipv koekje bijvoorbeeld een banaan? Meer drinken zorgt ook voor vol gevoel.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:42

berdien85 schreef:
Ik zit zelf nu ipv brood aan de afslankshake tussen de middag en merk dat ik ook minder behoefte heb aan koekjes enzo. Ipv koekje bijvoorbeeld een banaan? Meer drinken zorgt ook voor vol gevoel.

Salades vullen bij mij al helemaal niet.. En ik kom qua salade ook niet veel verder dan sla met wat groente en eventueel kip. :P Heb wel eens quinoa salade gemaakt (met kip en veel groente), dat vulde wel goed, maar dat is veel te duur (en kost teveel tijd) om voor iedere middag te maken..
Meer drinken ga ik zeker proberen! En in plaats van een koekje extra fruit kan ook, maar krijg ik dan niet veel te veel fruit binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:44

Maar je kunt bijv. bij Body & Fit wel quinoa kopen die je niet meer hoeft te koken. Scheelt weer tijd voor het bereiden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:50

Amaryllis schreef:
Ik moet afvallen met een doel dat trouwjurk heet.. Maar ik vind het wel prettig om in een nieuw topic in te haken omdat de lopende HK-topics toch wel vrij besloten zijn.

Maar ik eet de komende dagen weinig denk ik. Morgen gaat mijn grote paardenliefde naar een nieuw tehuis :( ben verdrietiger dan ik dacht.

:(:) :(:)
Dat is nooit goed voor je eetlust nee, vervelend joh. Sterkte!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:13

Havermout :D
Is nog goedkoop ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:40

Blacky94 schreef:

Door de salade, ja... Mij niet gezien.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:45

Nee niet dóór de salade..
Stond hierboven iets over brood afwisselen. Alhoewel het nu volgens mij meer over avondmaaltijden gaat en dat had ik in eerste instantie even gemist...

Heb wel al meerdere keren gelezen dat men het ook door smoothies doet of bijv havermout maken icm yoghurt. Zoveel dingen die je met havermout kan doen...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:50

Ik heb tot dusver achter mijn kiesjes

O: 2 witte boterhammen met Johma tonijnsalade
3 plakjes gebakken ontbijtspek
thee
M:Maaltijd kippensoep van struik
2 witte boterhammen
2 mandarijntjes
A:Flink bord gyros met rijst
T:Stuk cheesecake in de stad + warme chocolademelk
3x grote mokken thee
2x Heerlijke rode wijn <3

Heb ik voor mijn gevoel flink gegeten en naar mijn idee goed gesnoept (was daar zoooo aan toe) en nog heb ik 428 calorieen over volgens dat ding!

Sport: Verlengde 7 minute workout +- 25 minuten bezig geweest
Shoppen 3 uur lang :)
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 12-03-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:51

Kayleigh_ schreef:
Blacky94 schreef:

Door de salade, ja... Mij niet gezien.

Met melk op een vuurtje tot het een papje wordt? Beetje fruit erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:55

Ja, havermout is zeker erg veelzijdig en lekker. Maar ik dacht dat je reageerde op de kant-en-klare quinoa suggestie. Die was bedoeld voor de salade.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:59

Kayleigh_ schreef:
Ja, havermout is zeker erg veelzijdig en lekker. Maar ik dacht dat je reageerde op de kant-en-klare quinoa suggestie. Die was bedoeld voor de salade.

Nee, maar volgens mij was ik met 3 dingen tegelijk bezig waardoor ik pas vrij laat een keer op verzenden gedrukt had en de nieuwe reacties doorgeklikt had om daarna wel even terug te lezen.. :')

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:00

JA ik hou zo van havermout <3 <3 <3
Ik doe het meestal met appel en kaneel( appel ff in de melk warm late worden voor je de havermout er bij doet)
Of met bosbessen en frambozen of ander fruit. Dit haal ik in van die doosjes uit de vriezer, stuk goedkoper dan vers en net zo lekker.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:28

xLoki schreef:
berdien85 schreef:

Salades vullen bij mij al helemaal niet.. En ik kom qua salade ook niet veel verder dan sla met wat groente en eventueel kip. :P Heb wel eens quinoa salade gemaakt (met kip en veel groente), dat vulde wel goed, maar dat is veel te duur (en kost teveel tijd) om voor iedere middag te maken..
Meer drinken ga ik zeker proberen! En in plaats van een koekje extra fruit kan ook, maar krijg ik dan niet veel te veel fruit binnen?

Wat ik uit het boekje had wat ik heb is een salade maken van sla, tomaat, komkommer met een klein blikje tonijn. En dan een dressing met basamico azijn en beetje olijf olie en gesnipperde uitje.
Ik vond het erg lekker al moest ik wennen aan de basamico en het vulde ook heel goed. En in het boek hadden ze dan de afwisselingen om dat bijvoorbeeld in plaats van de tonijn. 2 gekookte eieren of stukjes kip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:32

Tonijn! <3 Ik vind tonijn echt een heerlijke snack. Ook super lekker om een tosti te maken van twee volkoren boterhammen, 1 blikje tonijn en curry! Maar als je brood vermijdt is dat niet echt een optie :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:40

Vandaag gegeten:
O: kwark, fruitpapje (mango/banaan/druif) en noten+zaden muesli
L: gevulde koek, 2 harinkjes met ui
T: frou frou koekje, 2 crackers met kaas
A: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en beker cup a soup (was aan het werk en moest met de kids naar dansles)
T: 2 snack a jacks
D: koffie, thee, suikervrije limo
En 6 km hardgelopen en een half uur mee gedaan met de dansles.

Ik maak op m'n werk wel eens havermout, maar alleen de substantie staat me al tegen. Het staat hier wel in de kast, als ik genoeg moed verzameld heb ga ik het morgenochtend wel proberen....

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:46

Pfoeeee even snel bijgelezen!

Die snaaidrang ’s avonds voor de TV is heeeel herkenbaar, al probeer ik wel van de chips en dergelijke af te blijven. Toppers bij mij ’s avonds zijn yoghurtjes, kaasblokjes, noten of een stuk fruit (waar je dan nog veel snij- en prutswerk aan hebt :+ ). Die weeg ik op voorhand af in een potje zodat ik me echt aan de portie hou! :j

Top zeg nrkee! En welkom :-)

Veel sterkte Amaryllis :(:) begrijpelijk dat je even geen eetlust hebt!

Net terug van etentje bij schoonouders. Schoonzus had verse lasagne gemaakt met spinazie, yummy! Als dessert een stukje taart met pudding, dus even flink gezondigd vanavond :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:47

Ohh ik meld me ook eens in zo'n topic. Ik ga deze zomer naar Amerika aan het strand en dan zou het wel mooi zijn om bikiniproof te zijn :')
Ik heb momenteel toevallig deze week echt de moed bijeen geraapt om te beginnen met lopen.. en wil uiteindelijk elke dag proberen een half uur te lopen en dat dan opbouwen naargelang mijn conditie beter word :+ Ben 1m68 en weeg nu 67 kilo wat best veel is vind ik zelf. Niet dat ik dik ben, ben gewoon wat breder gebouwd. Maar eigenlijk is mijn ideaal gewicht 59 kilo dus laat ons zeggen dat ik daar naar streef.. Wil vooral vet verliezen aan mijn bovenbenen want ben vrij onzeker daarover. En natuurlijk gezond eten gaat hier ook mee gepaard. Ik ben benieuwd of ik het ga volhouden! laat het maar een verslaving worden :P