[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:07

Hahaha liesje, ik herken mijzelf zo. Eet ik zoals vandaag btaaf een stuk komkommer.. Schreeuwt mijn lichaam gewoon om dat chocoladekoekje dat er nog ligt. Pff.. Soort verslaving denk ik. Zal wel de suikers missen ofzo.
Maar met een sinaasappel heb ik dat minder. Een banaan juist meer. Heel krom :+ Daarom is yoghurt voor mij ook niet vullend.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:07

EmptyWords schreef:
Squats zijn indd ontiegelijk saai.... die doe ik onder de douche, kan de conditioner mooi intrekken :Y)

:wow: Dan zou ik dus binnen 5 seconden op mn plaat liggen :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:09

my thoughts _O-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:10

Een keer in de zoveel tijd krijg ik last van een ''suikerdip''. Vast iets van ontwenningsverschijnselen ofzo :')

Wel heb ik al wé-ken (al dan niet maanden) ontzettend veel zin in een echte italiaanse pizza salami met een berg kaas er op :')

En aangezien ik echt van pizza hou denk ik dat ik binnenkort maar een keer ga zondigen :D :o

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:11

Haha oh man alles wat je opnoemt vind ik juist heerlijk tussendoor! Maar ik lust ook redelijk veel. :P
Probeer vooral iets te vinden waar je langere tijd vol van zit. Dus niet van die makkelijk verteerbare koolhydraten die in veel repen zitten. Wat voor mij helpt zijn dingen die wat vet en eiwit bevatten, zoals zuivel of noten, inderdaad gekookte eitjes... Maar noten eet ik niet vaak omdat er zo veel calorieën in zitten (vind ze wel erg lekker!).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:14

Simoonzel schreef:
Haha oh man alles wat je opnoemt vind ik juist heerlijk tussendoor! Maar ik lust ook redelijk veel. :P
Probeer vooral iets te vinden waar je langere tijd vol van zit. Dus niet van die makkelijk verteerbare koolhydraten die in veel repen zitten. Wat voor mij helpt zijn dingen die wat vet en eiwit bevatten, zoals zuivel of noten, inderdaad gekookte eitjes... Maar noten eet ik niet vaak omdat er zo veel calorieën in zitten (vind ze wel erg lekker!).

Ja, maar ik kan toch moeilijk een hele bak kwark in mn tas doen..? :+
Dan zou ik sowieso ook van die lekkere zoete aardbeienkwark willen. Hmm. <3

Ik heb gewoon een reep nodig. Gezond, lekker, en waar ik 3 uur vol van zit.
Heeft dan echt niemand deze nog uitgevonden? Want dan ga ik het doen en wordt ik schathemeltjerijk *D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:15

Wel magere kwark dan hè! Doet mijn vriend ook. Maar daar mis ik dan weer die heerlijk zoete smaak :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:17

Ik neem van die kleine bakjes mee. Meestal Griekse yoghurt van de Lidl. Wel met aardbei erin, hoor. Dat beetje suiker doe ik niet zo moeilijk over. Er zijn best wel veel repen die daaraan voldoen denk ik, maar je moet wel goed op de verpakkingen kijken. En veel van die repen bestaan voor een groot deel uit noten i.p.v. granen of gepofte rijst. Zelf lust ik geen gedroogd fruit en dat zie je er ook vaak in terug. ;(

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:18

Inney schreef:
Wel magere kwark dan hè! Doet mijn vriend ook. Maar daar mis ik dan weer die heerlijk zoete smaak :')

Ja, dat bedoel ik. Magere kwark, dat lijkt me niet te kanen _O-
Ik blijf op internet maar die ongezoute noten tegenkomen.. Maar die vind k dus echt niet te kanen. Ga er bijna eekhoorngeluiden bij maken.
Maarja; ik kan ook niet blijven leven op thee, geroosterd brood met smeerkaas en snackerjacks want dat is ook niet bepaald gezond. :Y)
Bij die repen zie ik de bomen door het bos niet meer.. De ingrediënten op de achterkant zeggen me ook niks. Ik weet niet wanneer iets veel is en wanneer niet. :')

Oh wat schaam ik me :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:21

Schaamte is nergens voor nodig! :D
Het meer bewegen gedeelte is het makkelijke gedeelte, het goed eten lijkt imo onmogelijk. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:22

Je moet ook gewoon veel uitproberen, dan krijg je vanzelf een idee wat je fijn vindt! :j
Het gezonder eten is wel het belangrijkste trouwens. 80% van je lichaam kweek je in de keuken. ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:24

Ik vind dat ook zo lastig. wil niet met eten alles weer teniet doen. Ik zal heus bij een traktatie wel een stuk taart eten of een keer een pizza. Maar ik wil niet meer standaard slechte dingen eten. Maar wat dan wel lekker en gezond is lijkt bijna niet te bestaan of is enorm veel werk.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:26

Hallo! Mag ik me hier melden?
Ik wil niet zo zeer afvallen, maar wel fitter worden. Dus ga vanaf 21 maart (begin van de lente) beginnen met een grote lichaams lente schoonmaak!
Dit willen we met een zo groot mogelijke groep doen om elkaar gemotiveerd te houden. Lijkt me heel erg leuk, maar wel lastig om van de pasta met roomsaus, koekjes, snoepjes en chocolaatjes af te blijven...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:30

Zelfde probleem hier Eefke85 :')
Ik ben gek op lekker eten en snacken, alleen vaak zijn dit juist de ongezonde keuzes :+

Ook vind ik het vooral lastig omdat wij een klein budget hebben voor boodschappen. Ongezond eten is vaak goedkoper dan gezond eten, dus dat wordt nog uitzoeken hoe of wat we dat moeten doen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:30

Grappig trouwens hoe je in de MFP app ook dingen als ''horse grooming'' ''horseback riding -general'' ''walking'' en ''trotting'' kan kiezen :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:33

Eefke85 schreef:
Hallo! Mag ik me hier melden?
Ik wil niet zo zeer afvallen, maar wel fitter worden. Dus ga vanaf 21 maart (begin van de lente) beginnen met een grote lichaams lente schoonmaak!
Dit willen we met een zo groot mogelijke groep doen om elkaar gemotiveerd te houden. Lijkt me heel erg leuk, maar wel lastig om van de pasta met roomsaus, koekjes, snoepjes en chocolaatjes af te blijven...

Welkom!
Waarom pas vanaf 21 maart, en niet morgen? }:)
Van uitstel komt afstel :D

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:35

Precies! Ik moe heel eerlijk zeggen: sinds ik in mijn eigen huisje woon en voor mezelf kook heb ik geen aardappel meer in handen gehad... Het is alleen maar pasta en rijst hier en dat is natuurlijk niet zo lekker zonder saus en een flinke berg kaas eroverheen....
(en ik heb ook nog een zakje chocoladerozijnen naast me liggen.... -O- )

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:37

Omdat we op 21 maart met een groep gaan starten. Zo kan iedereen elkaar gemotiveerd houden. We hebben een facebook groep om ervaringen en successen uit te wisselen.
Wie nog mee wil doen kan dus tot 20 maart nog aanmelden!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:39

Eefke85 schreef:
Omdat we op 21 maart met een groep gaan starten. Zo kan iedereen elkaar gemotiveerd houden. We hebben een facebook groep om ervaringen en successen uit te wisselen.
Wie nog mee wil doen kan dus tot 20 maart nog aanmelden!

Aaah, vandaar. Klinkt goed!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:45

Klinkt zeker goed Eefke!

Ik wou dat ik mensen in de buurt hadden die hetzelfde streven hebben als ik, maar ik ben de enige. :')
Mijn vriend is al fit als een hoentje en absoluut heel slank en redelijk gespierd, dus hij heeft het niet nodig. Evenals mijn meeste vriendinnen, ik steek er altijd een beetje tussenuit met m'n extra vetjes rond de heupen. :+

Dus ik ben echt op mezelf aangewezen om gemotiveerd te blijven.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:48

PureSG schreef:
Klinkt zeker goed Eefke!

Ik wou dat ik mensen in de buurt hadden die hetzelfde streven hebben als ik, maar ik ben de enige. :')
Mijn vriend is al fit als een hoentje en absoluut heel slank en redelijk gespierd, dus hij heeft het niet nodig. Evenals mijn meeste vriendinnen, ik steek er altijd een beetje tussenuit met m'n extra vetjes rond de heupen. :+

Neehoor, nu heb je ons! *\o/*

Krentenbollen!! :)* Zijn die gezond? Met een dun laagje boter?
Jody! Krentenbollen! Makkelijk, lekker, snel klaar.. :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:50

Daar heb je gelijk in natuurlijk! :D

Morgen begint het voor mij, dan begint mijn weg naar een sexy lichaam. :+ *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:54

Liesje1611 schreef:
PureSG schreef:
Klinkt zeker goed Eefke!

Neehoor, nu heb je ons! *\o/*

Krentenbollen!! :)* Zijn die gezond? Met een dun laagje boter?
Jody! Krentenbollen! Makkelijk, lekker, snel klaar.. :D

Krentenbollen zitten 150 tot 200 calorieën in, dus als tussendoortje zou ik t niet doen, wel als ontbijt/lunch :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:55

Hmm okee. En eierkoeken dan? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:59

Ik ga gewoon even een realistisch lijstje van mijn kant posten hier, niet wat ik elke dag eet maar hoe mijn dag er bijvoorbeeld morgen uit gaat zien. Voor sommigen misschien karig, eentonig of whatever, maar ik ben geen grote eter en er moet toch echt wat vanaf uiteindelijk :=

O: Banaan-ei pannenkoek met een kop koffie en een halve liter water
(geen eerste tussendoortje omdat ik morgen kan 'uitslapen')
L: Banaan-ei pannenkoek (dikkere dan de eerste, heb toevallig twee verschillende diktes gemaakt) en een eiwitshake die ik dan verspreid over de hele middag opdrink
T: Een appel en een handje cashewnoten als ik thuis kom
A: Wokgroente met kip teriyaki en weer een handje cashewnoten
T: Als ik nog trek krijg een gekookt ei

Ik drink over de hele dag minimaal 2 liter water. Heb nu toevallig een zak cashewnoten in huis dus dan eet ik die weer een hele hoop. Denk dat als je zo veel behoefte hebt aan tussendoortjes, Lisanne, dat het misschien tijd is om te kijken wat er mis gaat in je hoofdmaaltijden