Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:34

Kwarktaart als ontbijt?! Met magere kwark en notenbodem oid? Lekker!!

Hier maar een shake vervangen door wat eieren in de middag, lekker Italiaanse frittata. Merk dat ik door PBP juist meer inspiratie heb omdat je toch beperkter bent in producten! Je wordt wat creatiever haha! :=

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:31

Nee kwark , roomkaas light , en als bodem proteïn cookie deeg van body en fit

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:26

Goed idee!! Gebruik je dan wel gelatine door de kwark?

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 01:06

elinebakker schreef:
Goed idee!! Gebruik je dan wel gelatine door de kwark?

Yep! Recept van pbp (vezelrijke kwarktaart) alleen dus andere bodem

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:02

Zijn er nog meer deelnemers voor 1 februari ? Ik heb lang getwijfeld maar heb het net echt betaald en ga het echt doen. Erg veel zin in al lijkt het me wel eng de eerste keer in de sportschool tussen alle mannentoestellen hihi. Is het misschien een idee een leuke app te maken voor alle deelnemers? Of is deze er al?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:49

ringo94 schreef:
Zijn er nog meer deelnemers voor 1 februari ? Ik heb lang getwijfeld maar heb het net echt betaald en ga het echt doen. Erg veel zin in al lijkt het me wel eng de eerste keer in de sportschool tussen alle mannentoestellen hihi. Is het misschien een idee een leuke app te maken voor alle deelnemers? Of is deze er al?

Deze is er al..

Voor wie erin wilt stuur mij een pb met je 06nr en ik zal je toevoegen (ga wel morgen voor een week richting Oostenrijk voor wintersport dus kan dan even duren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:31

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:48

Paulaa_ schreef:
ringo94 schreef:

Ik heb mijn net ingeschreven! Ben heel benieuwd :)

Wat super leuk dan beginnen we tegelijk wat heb jij als doel? Afvallen of strakker worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:39

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:44

Voor mij ook afvallen. Wil graag mijn oude figuurtje terug en hoop dan ook weer wat positiever in me vel te zitten wanneer die kilootjes er weer af zijn.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:22

Spannend!! Succes beide :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:37

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-25 01:39, in het totaal 1 keer bewerkt

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:47

Ik ben op het moment echt verschrikkelijk bezig.. Trainingen zijn goed te doen maar met eten val ik terug in extreem snoepen.. Dus vanaf morgen probeer ik het weer op te pakken. Het is vallen en opstaan (aldus mn coach) maar dat opstaan is toch best zwaar..

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:57

Met Eline eens :-)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:16

Wat werkt voor jou goed Maybritt om het weer op te pakken?

Ik heb nu wat ik nog over had (paar cakejes) in de vriezer gegooid en gisteren weer gepland wat ik vandaag zou eten. Komende dagen heb ik daar ook wat meer tijd voor.. Maar januari is zo chaotisch! Kan wel wat tips gebruiken wat betreft eten ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:24

Hoe gaat het hier? :)

Wat nemen jullie aan 'normale voeding' om aan je eiwitten te komen? Dus alles behalve shakes e.d.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:25

elinebakker schreef:
Hoe gaat het hier? :)

Wat nemen jullie aan 'normale voeding' om aan je eiwitten te komen? Dus alles behalve shakes e.d.

Kip! 100 gram en je hebt al iets meer dan 20 gr eiwitten binnen. En 100 gram kip is niks.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:55

Magere yohghurt of kwark, bonen/linzen/kikkererwten (ik eet vrijwel altijd vegetarisch en ook grote voorkeur voor veganistisch).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:00

Ik eet dus ook geen vlees.. Ik haal het met name uit vis, kwark en eieren, maar wil eigenlijk wat minderen met dierlijke producten (gisteren een artikel gelezen over zalm bijvoorbeeld).
J508, heb je lekkere recepten met bonen, linzen en kikkererwten? Ik heb de blikjes staan maar wat ik er mee moet... :=

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:56

Je kan kijken op ohsheglows.com, zij heeft alleen veganistische recepten en daar haal ik veel inspiratie uit. Ze heeft ook een hele afdeling met bonengerechten. Ze gebruikt wel vaak veel avocado/noten dus daar moet je wel mee opletten ivm de vetten.

Verder vind ik het lekker om bonen (uit blik, afspoelen en verder niks aan doen) door een salade te doen. Bijv. voorgekookte bietjes met gemengde sla, linzen (afgespoeld), eventueel 1/4 avocado en daar dan een dressing van mosterd en azijn bij (als je geen avocado erbij doet dan kan er wat olijfolie door de dressing).

Of dit recept:
http://ohsheglows.com/2014/04/25/roasted-potato-and-asparagus-lentil-salad-with-tangy-mustard-lemon-dressing/

of deze:
http://ohsheglows.com/2014/02/05/my-favourite-vegan-chili-with-homemade-sour-cream/

Of kikkererwten met bloemkoolroosjes roosteren in de oven (180 graden, tot de bloemkool goed begint te kleuren, ongeveer 30-45 minuten), en dan als het warm is dressing eroverheen van mosterd, citroensap en eventueel wat olijfolie om het wat vloeibaarder te maken. Even schudden en klaar.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:57

elinebakker schreef:
Wat werkt voor jou goed Maybritt om het weer op te pakken?

Ik heb nu wat ik nog over had (paar cakejes) in de vriezer gegooid en gisteren weer gepland wat ik vandaag zou eten. Komende dagen heb ik daar ook wat meer tijd voor.. Maar januari is zo chaotisch! Kan wel wat tips gebruiken wat betreft eten ;)

Heb niet echt iets dat werkt. Meer het gevoel dat ik aan het falen ben en dan morgen ochtend weer een frisse start maken. Wat wel helpt is alles in huis te hebben en dus keuze te hebben. Geen zin in snijbonen ? Dan maar groentesoep

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:47

Ik volg dit topic nu al een tijdje en wil in september starten met PBP als ik weer studeer :) Maar mag ik jullie vragen hoeveel jullie eten van eiwitrijke producten? Ik merk zelf namelijk dat ik al moeite heb om 79 gram eiwit per dag binnen te krijgen met normaal eten (sport op dit moment ook niet), maar ik snap niet hoe je ooit aan 144 gram eiwit per dag kan komen :oo

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:54

Ei
Kwark
Vis
Vlees
Whey
Eiwit repen
Hennepshakes
Noten
Peulvruchten

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:13

Ik zie dat er al eventjes niet meer gereageerd is in dit topic, hopelijk zijn jullie allemaal nog wel met PBP bezig? ;)

Momenteel ben ik erg aan het twijfelen of ik me aan zal melden ook doordat ik nog met een paar vragen zit. Of eigenlijk 1 vraag die daadwerkelijk gaat bepalen of ik het wel of niet ga doen, namelijk ..

Hoeveel dagen gaan jullie naar de sportschool, kortom is dit te combineren met het hebben van een paard? Ik werk fulltime en zie het niet zitten om nadat ik na het werk heb gereden (4 a 5x p/w) ook nog eens naar de sportschool te gaan |( (houd ook graag wat tijd voor mezelf over)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:48

Je zult er wel dingen voor moeten laten wijken ja.
Je moet 3 of 4x per week naar de gym.