Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 22:21

Hier is het helaas ook weer helemaal misgegaan :(
Ik ben een maand geleden gestopt met roken en gelijktijdig weer begonnen met bijten.
Ik ga binnenkort weer een poging tot stoppen met bijten beginnen. Een aantal nagels zijn nu bijna net zo kort als op de beginfoto |( Zijn er meer mensen die weer een nieuwe poging willen beginnen en wat motivatie kunnen gebruiken? Ik weet nog niet hoe ik het dit keer ga aanpakken. Misschien toch met bite-ex, want ik ben niet meer zo'n gruwelijke nagelbijter. Het is echt op bepaalde momenten. En ik ben helaas ook meer gaan pulken (als mijn nagels lang zijn trek ik ze eraf). Dat laatste ga ik op een andere manier compenseren (rudiments op mijn knieën slaan, lekker effectief, zo gaat mijn drumwerk ook vooruit :D ).

Chiave

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:25

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:42

Ik zou er zo graag vanaf willen, ik bijt altijd het vlees om mijn nagels weg. Een vreselijke gewoonte die zich altijd uit als ik niet weet wat ik met een situatie aan moet. Of als ik even niks te doen heb of als er stiltes vallen en ga zo maar door.

Ik ben een tijdje gestopt maar wist niet wat ik met mijn handen aan moest en het werd alleen maar weer erger.

Sorry voor het zo ineens binnen vallen maar ik zoek zeker wat motivatie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:00

Chiave schreef:
[MWS] Zwaar aangetaste nagels/traumavingers Ik ben zo ten einde raad dat ik een topic geopend heb.

Ik weet ook niet echt wat je eraan kan doen :(:)

Hier konden nepnagels net aan, gingen er wel heel snel af. Maar steeds meteen nieuwe gezet (door m'n zus anders onbetaalbaar), iedere keer bleven ze iets langer zitten omdat m'n nagels langer werden.

Laatst even zonder neppers. Nagels hadden een klein wit randje (heel raar zag dat eruit want t was alsnog een halve nagel zegmaar :+ ) en ik vond het VERSCHRIKKELIJK. Later nog eens geprobeerd maar ik kan er niet aan wennen. :( Het gevoel is zo anders. Nee. Voor mij of veel te korte nagels, of nepnagels.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:03

Chiave, bij jou werkte de pleisters destijds toch best goed? Wat naar dat het nogsteeds zo erg is als eerst!

Binnenvallen mag hoor Laura! Wat mij betreft is het tijd voor een nieuwe ronde nu :) Ik ben van het roken af, wat ik persoonlijker belangrijker vind dan het nagelbijten. Tenminste, dan het nagelbijten wat ik nu doe. Ik zit gelukkig niet meer overal op ieder willekeurig moment ongegeneerd aan mijn vingers te knagen. Het is nu vergeleken met de OP al een heel stuk minder en verbeterd! Alleen zijn mijn nagels nog wel kort :( Ik wil graag weer terug naar die mooie handen die ik ineens had mét nagels. En weer terug naar heerlijk lakjes uitproberen en tutten met mijn nagels. Als ik nu mijn nagels wil lakken zitten mijn vingertoppen vol nagellak :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:08

Goed dat je weer gaat beginnen, Animal! Blijf je dan wel consequent smeren, de Bite-Ex? Op zich zou ik niet eens lakjes hoeven of dergelijken, maar een mooie verzorgde nagel is voor mij al genoeg.

Wanneer er bij mij pardoes een pleister loslaat of ik ermee zit te piemelen, dan moet ook echt alles eraf en gaan de nagels ook kort.

Geryon, wat voor nepnagels gebruikte jij precies? En over die gellak... Is dat niet gewoon die doorzichtige lak van de drogist? Ik vind het namelijk heerlijk om die eraf te knagen. 8)7

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:19

Ik vind nepnagels altijd zo raar voelen, dan wil ik ze er alleen maar sneller af hebben.

Nette en verzorgde nagels helpt mij ook, totdat ik zenuwachtig wordt maak ik express iets lelijk en begin ik weer.

Herken me wel erg in jullie verhalen wat toch eigenlijk wel fijn is (a)

Hebben jullie al ideen voor de nieuwe ronde om het te laten slagen?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:21

Heb ik ook hoor, Laura. Voelt zo 'dik'.

Mijn nieuwe plan is om sowieso even naar de huisarts te gaan, vanwege de ernst van mijn probleem. Wat ik nu wel ga proberen is een bijtjuweel: http://www.stimtastic.co/stim-jewelry/c ... t-necklace . Ben heel benieuwd of dat voor thuis werkt. Vooral in bad en achter de laptop heb ik echt even een afleidinkje nodig waarbij ik mijn handen vrij kan houden.
Ben benieuwd. Kreeg net ook een linkje over een MIR-methode, maar dat klinkt redelijk zweverig. Ik ga het gewoon allemaal even bestuderen morgen en dan zien we vanzelf wel weer. :)

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:30

Die sieraden zien er nog best mooi uit ook en vind het best een mooie oplossing.
Weet niet of ik zo zou kunnen wisselen van nagels naar een stukje rubber/plastic.

Ik ben toen naar de huisarts geweest en hing bij mij echt samen met stress daarvoor ook behandeld wel minder geworden maar nog lang niet over.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:32

Chiave schreef:
Goed dat je weer gaat beginnen, Animal! Blijf je dan wel consequent smeren, de Bite-Ex? Op zich zou ik niet eens lakjes hoeven of dergelijken, maar een mooie verzorgde nagel is voor mij al genoeg.

Wanneer er bij mij pardoes een pleister loslaat of ik ermee zit te piemelen, dan moet ook echt alles eraf en gaan de nagels ook kort.

Geryon, wat voor nepnagels gebruikte jij precies? En over die gellak... Is dat niet gewoon die doorzichtige lak van de drogist? Ik vind het namelijk heerlijk om die eraf te knagen. 8)7

Gelnagels heb ik volgens mij. Weet het verder ook niet, kan wel even aan m'n zus vragen voor je? Gellac moet uitgehard worden onder een lamp. Dat gaat er geloof ik niet snel af!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:11

Ik heb het opgegeven, ik vijl mijn nagels bij dat het niet al te lelijk is, maar op school en met stages moet ik toch korte nagels hebben.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:48

Ik kan het ook niet, ik blijf maar falen :+

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:57

Ik heb vandaag mijn acrylnagels eraf getrokken. Wat een troep. Bij een Chinees zaakje laten doen, maar hoorde vandaag dat het echt rotzooi is en je nagels verwoest. Dus ik ga morgen maar een afspraak maken, dan maar wat meer geld kwijt. Ik heb nog niet gebeten, als ik wel neiging krijg ga ik weer anti bijt spul opdoen! Het is namelijk al wel een stuk gegroeid!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:40

Wie doet er weer mee? :Y)

Ik heb vanochtend een Raylex pen gekocht en de app geïnstalleerd.. Nog eens een poging wagen!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:55

bij mij is het inmiddels niet meer nodig *\o/*
was er opeens klaar mee, en nu zijn ze mooi lang! :D
succes aan de mensen die er mee beginnen! :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:59

Sem_ schreef:
Wie doet er weer mee? :Y)

Ik heb vanochtend een Raylex pen gekocht en de app geïnstalleerd.. Nog eens een poging wagen!

Jep..... Raylex hielp goed totdat ik stopte met de pen :o. Baal er zo van!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:01

En....... weer terug bij af. :(

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:09

Het is ook een duur grapje om te blijven kopen zo'n pen!

Mijn motivatie is.. Mooiere handen, want ja het ziet er toch niet heel charmant uit. Plus mijn vriend ziet
het al helemaal voor zich hoe fijn het kriebelen dan wordt. :)) Dus die helpt me graag.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:11

Ik werk tegenwoordig bij Rituals en móet dus eigenlijk wel mooie handen hebben. Ik doe nu acryl erop, bij de nagestyliste, maar wat een gedoe om er niet aan te komen. :n

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:13

Dat geloof ik ja! Ik zit ook zo vaak met mijn vingers in mijn mond zonder dat ik het merk en dan lukt het
me gewoon niet om te stoppen. Tot pijnlijke kaken aan toe.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:16

ik voel jullie pijn. ik kan er redelijk vanaf blijven maar moet er dan wel heel bewust mee bezig zijn. zit er ook maar iets van een randje of oneffenheid aan is het prijs. ik houd het dan wel meestal bij alleen die vinger dat scheelt wel. :Y)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:19

Nou, wat bij mij is: als er één nagel is, dan moeten ze gelijk alle tien.

Ik ga idd ook tot pijn aan toe door, Sem... Echt, ik word er onderhand hondsdol van. Ben het zo spuugzat om elke keer m'n handen te moeten verbergen of uit te moeten leggen waarom ik niet kan stoppen of whatever. :roll:

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:22

vroeger had ik dat ook. uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik het niet meer wilde. die mentale omstelling hielp mij heel erg. helaas is dit niet 100% succesvel zoals ik net al schreef.

bite-ex hielp bij mij niet, dat likte ik er zo vanaf. mijn moeder dreige altijd met stront aan mijn vingers te smeren. dit lijkt me vrij effectief maa rook echt te ranzig voor woorden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:22

En een upje... Ik ga weer starten met Raylex, wie doet met me mee?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:52

Ik heb afgelopen donderdag acryl nagels laten zetten. De eerste dag was een ramp, nu ben ik er al aardig aan gewend. Behalve dat ik nog steeds vol verbazing naar die vrouwelijke handen kan kijken, huh zijn dat mijn handen :+