zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:02

@Tazzey vanuit hier ook een knuffel :(:) ik snap dat je er even door heen zit, je verheugd je op een fijne avond iets waar je lang naar uitgekeken hebt, even op "andere" gedachte komen.

@ dreamybol inderdaad fijn dat je rolstoel er eindelijk is.

@ Tyke doe rustig aan en denk aan jezelf.

Ik ben dinsdag bij de ha geweest deze schrok toch wel erg hoe mijn been eruit zag (was een beetje blauw en paars). Hij heeft gelijk het ziekenhuis gebeld waar ik 's middags dan ook terecht kon. Daar heeft de dermataloog gekeken naar mijn been. Been is opnieuw ingezwachteld weliswaar anders (nu kan ik helemaal niet meer fietsen en kan dus nu niet "stiekem" naar mijn paarden gaan) als voorheen. Mocht gelijk bloed prikken om te kijken of ik trombofilie heb.. erg fijn als bang bent voor naalden :n het zou volgens de assistente maar een paar buisjes dat bleken er 12 te zijn... _O-
Verder gaan ze nu proberen me binnen 14 dagen in te plannen voor een vaatonderzoek daarna word er gekeken wat voor behandeling ik ga krijgen.

Vandaag ben ik bij de arbo arts geweest en hij vond dat ik best een kleine wijk kon gaan lopen (ben postbezorger) pff heb hem gevraagd hoe hij dat voor ogen had nu mijn been anders ingezwacheteld is en ik niet kan fietsen.. bovendien als ik een 20 minuten met mijn hondjes heb gelopen ben ik blij dat ik weer even kan gaan zitten.. laat staan een wijk lopen. In overleg met de arbo arts en leidinggevende mag ik dus aangepast werk gaan doen. Vanaf as dinsdag mag ik binnen gaan werken en ondanks dat ik niet lang kan staan en of in een bepaalde houding kan zitten ben ik blij dat ik wat kan gaan doen.

susanne_m

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 15:13

een knuffel voor iedereen :(:) :(:)

ik zat deze week even niet zo lekker in mijn vel, daarom wel gelezen maar niet gereageerd.
een aantal gebeurtenissen deed mijn spreekwoordelijke emmer overlopen.

deze week bij de fysio tape gekregen, wat een opluchting en wat ging dat goed. helaas was het afgelopen nacht mijn knie zo dik geworden dat ik het eraf heb moeten pellen. nu een andere vorm van tape gekregen om de zwelling tegen te gaan. Wel heb ik de 60 omwentelingen op de fiets gehaald! ik ging heel goed zei de fysio.

leuk dat sommigen naar Jumping gaan! lijkt mij ook erg leuk om nog een keer te doen.
zijn er nog uitslagen te melden uit ziekenhuizen?
fijn dat de bestelde rolstoel komt! comfortabel zitten is wel een must!

sterkte voor degenen die moeten werken, ook al is het wel een fijne afleiding

stiekem naar het paard gaan zit er voor mij ook niet in.. wat steken al die leuke paard in sneeuw foto; s dan...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:53

Fijn dat het nu wat beter gaat.
Ik had ook een goede dag. Voor het eerst in het zwembad hier geweest. Superfijn zeg. Mijn arm kwam ook Super mee! (ik was smorgens vroeg dus de douche was schoon haha).
Sowieso veel verbetering in mijn arm met therapie, ook weer wat beter qua lopen, iets meer volume in mijn stem en na eens een goede nacht niet meer zo verlammend moe. Best wel positief dus.
Mijn gezicht beweegt nog niet helaas, maar lijkt wat symmetrischer en oog sluit iets beter, bijna helemaal nu.
Vanaf na t weekend ander slaapmiddel dus vanaf dan hopelijk elke nacht slapen en nog meer vooruitgang. Prognose blijft een beetje vaag qua duur, want ze weten niet goed hoe snel ik vooruitgang kan verwachten, maar prognose zelf is positief voor (bijna) alles.
ZE denken nu aan 6-8 weken hier, maar ik ga natuurlijk sneller naar huis proberen te komen door goed mijn best te doen. Kan niet wachten tot ik weer zelf thuis voor mijn dochter kan zorgen!
Beetje jammer van zon goede dag dat de komende dagen alleen maar tegen kunnen vallen, maar ok.
Nou ik wordt zo opgehaald voor het weekend thuis. Lekker!
Fijn weekend allemaal met alleen maar goede dagen!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:59

Fijn is het zwembad daar hè? Wie had je als therapeut in het water? Ik vond het heerlijk, ik zwom dagelijks en het liefst rond 16.30 dan was namelijk net het water opnieuw verwarmd. Nice :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:04

Ik was bij eline. Ik kan er nog niet zelf heen en me soepeltjes omkleden enzo, dus elke dag zal nog niet gaan, maar hopelijk komt het snel vast op mijn rooster! Of knap ik dusdanig op dat ik wel dagelijks kan. Idd heerlijk!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:10

Cerilene, wat een fijn positief bericht, en wat je schrijft over dat tegenvallen hoeft niet waar te zijn natuurlijk. Vooruitgang kan op vele plekken en manieren plaatsvinden en ik hoop voor jou dat er nog vele goede dagen zullen volgen.

Susanne, ook goed bezig, ondanks de zwellingen. Respect hoor! En het geeft vast een fijn gevoel dat je het gered hebt.

Ik heb vandaag in mijn oude (leen)rolstoel een stukje door het winkelcentrum gerold, zo'n overdekt winkelcentrum is mooi glad qua vloer en dat ging best goed met mijn elleboog en ik ging zowaar rechtuit. Kreeg vooral pijn in de spieren in mijn bovenarm, die zijn ook echt niets meer gewend. En ook zelf nog een drempel weten te nemen. Deels omdat ik vriendin niet zo vertrouwde met duwen (we misten op straat al een stoepje waardoor ik bijna uit mijn stoel lag :+) en deels omdat ik het gewoon wilde proberen. Geen centje pijn. Merk het wel nu in mijn spieren, maar dat is niet erg.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:19

voor rolstoel vooruit duwen heb je flink bovenarm spieren nodig ....

Allemaal goed bezig hier.

Ik heb momenteel veel frustratie/ stress van shet die steeds uitbreekt en de dijk op schiet. Moet meer stroom op maar kunnen nog weinig omdat er nog veranderingen aankomen waar wij niets mee kunnen.
Mijn arm is daarintegen ook niet fijn. nog steeds niet zo. Hand is de zenuwpijn ook erg irritant aan het worden. Hoop dat het morgen beter gaat.
Net wel met paard gewandeld. Eerst lekker gepoetst. Als ze zo relaxed is morgen ga ik erop

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:32

Brr, zenuwpijn vind ik echt de ergste pijn die er maar is, hoop ook voor je dat het morgen beter gaat en helemaal dat je paard morgen relaxed is, lekker rijden!
Ik heb geen verstand van uitbrekende paarden, maar het lijkt me erg vervelend en ook spannend als ze de dijk op gaat. Neem aan dat daar verkeer komt?
Toen ons paard nog niet van ons was is ie schijnbaar wel een keer over het hek het grote weiland in gesprongen (niemand snapte eigenlijk hoe hij daar kwam), maar hoewel het geen strakke actie was, kon het ook niet heel veel kwaad.

Ik heb sinds eind september een oude rolstoel van een vriendin te leen, te groot enzo, maar ik kan er aardig mee uit de voeten (ha). Toen ik hem net had ging ik veel te voortvarend van start, ik vond het leuk, voelde me zó vrij eindelijk en rolde maar door, na 2 dagen kon ik mijn armen niet meer optillen van de spierpijn. En doordat die stoel te groot was, was ik ook nog eens bont en blauw aan de binnenkant van mijn armen, kwam telkens tegen de rugleuning aan.
Dus als ik woensdag mijn eigen stoel krijg ga ik heel rustig aan opbouwen. Zowel voor mijn elleboog als de rest van mijn spieren. Na 9 weken rust, waarvan 6 weken echt geen kracht mogen zetten is er geen spierkracht in mijn arm meer over natuurlijk. ^)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:08

Gewoon rustig aan opbouwen idd. Te snel is ook niet goed, heeft ook weinig zin. Fijn dat je in ieder geval een rolstoel had maar niet handig in omgang....

Er rijden niet veel auto's op de dijk maar goed. Ook trekkers, en vrachtauto's. En is vrij bochtig. Is gewoon niet handig.
Heb er ook weinig ervaring in. Maar er moet gewoon veel meer stroom op. Volgens mijn vader was stroomapparaat prima maar dat is het gewoon weg niet. Dus daar moeten we wat mee.
Ooit komt het goed maar nu zou ik het liefst dat "beest' achter een stapel stenen willen stoppen en dichtmetselen :+

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 07:56

Hallo allemaal. Nu heb ik me al een keer gemeld in dit topic. Maar helaas kon ik jullie tempo niet bij houden. Dus nu ik niks anders kan dan op bed liggen ga ik het weer proberen. Mijn probleem in het kort. Vorig jaar oktober ben ik door een onbekende automobilist aan gereden die daarna ook gewoon is door gereden. De schade betrof een in de lengte gescheurde peroneus verbis pees, in je buiten enkel, en die is gisteren gerepareerd. Dat is goed gelukt en nu moet ik minimaal 2 met spalkgips bed rust houden. En de automobilist is tot op heden nog niet bekend.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:01

Jeetje stendo das ook niet leuk hopelijk gaatxhet snel wat beter

Vandaag krijg ik de uitslag eindelijk *\o/*
Ben zoooo benieuwd

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:52

Maatje mag ik vragen waarvoor ze geprikt hebben? Dat kon ik niet terug vinden.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:54

Ik moest bliedprikken en ontlasting inleveren omdat ik vaak heel erg last heb van me darmen enz ben ook te vaak ziek

Ze denken nu aan de ziekte van chrone een darmziekte

Aan de ene kant hoop ik dat dat het is omdat ik dan weet wat het is aan de andere kant weer niet omdat dat vrij heftig blijkt te zijn

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:07

Ja een oud collega van mij heeft dit ook. Hij was er elke keer verschrikkelijk ziek van. Totdat het zelfs zo ver was dat hij moest stoppen met werken. Ik ben toen in zijn plaats op de servicebus gezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet hoop dat je dat hebt. Zou heel vervelend zijn dat je nog niet weet wat je hebt. Maar de ziekte van crone is echt heel beroerd.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:16

Ja weet ik :( ze hebben tegenwoordig wel medicijnen waardoor het iets minder word maar of dat werkt weet ik ook niet

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:20

Hoe laat kun je de uitslag halen? Ik wens je in ieder geval succes. En ik zal duimen dat dat niet de diagnose is. Ik hoop op iets minder ergs.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:21

Half twee als goed is en dankjewel

Aan de ene kant denk ik dan van ja dan weten we wel iets maar aan de andere kant denk ik ook van hoop toch van niet

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:43

Dat is laf zeg Stendo! Ik hoop dat je snel hersteld van de operatie!

@Maatje, spannend! Ik zal voor je duimen dat het goed nieuws is. Ik heb een kennis die Crohn heeft. Ze kan er goed mee leven maar alles staat en valt met haar dieet. Zolang ze zich aan het dieet houdt is er niets aan de hand maar zodra ze ervan af wijkt gaat het mis.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:47

Nou Tazzey. Ik heb geen last gehad van woede neigingen jegens de automobilist. Maar gisteren heb ik haar wel een paar keer vervloekt. En voorals nog doet het best zeer. Maar goed ik heb nu ruim 3 maanden thuis gezeten dat het alleen maar slechter werd en nu is als het goed is het begin van het eind aangebroken. Het is nu gerepareerd en als het goed is ben ik over een jaar weer de oude die ik ooit was.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:53

Dat is een goede instelling! +:)+ Ik hoop dat je snel weer op de been bent.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:07

Oei Stendo, niet fijn. Nu maar hopen dat het snel beter gaat . hopen dat de pijn een beetje te houden is.

24 feb dan heb ik weer een scan en dan maar weer afwachten.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 14:05

Hoi Stendo, das ook niet niks! laf van die automobilist om door te rijden..
beterschap en hopelijk word de pijn snel draaglijker.

spannend Maatje! als het goed is moet je nu dus uitslag hebben!

hier gaat het met ups en downs, de fysio is zeer tevreden maar ik nog lang niet natuurlijk.
vorige week lymfe tape (of hoe zoiets mag heten) gekregen, jeetje daar heb ik veel baat van! de zwelling onder aan mijn knie is goed geslonken en mijn huid daardoor niet meer zo extreem gevoelig. het lijkt al bijna weer op een knie!
ik moet nog tot 6 maart wachten tot ik weer naar t ziekenhuis mag

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:15

6 maart. Dat duurt nog een tijd. Hopelijk zit ik dan in Mn laatste week gips. Of is het er zelfs al af.
Maar wat doet die lymfe tape dan precies?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:19

Lymfe tape is een gekleurde tape die uitgetrokken wordt en dan op de huid wordt geplakt waardoor doorbloeding gestimuleerd wordt. Ze hebben het bij mij ook wel eens aangebracht maar het doet niets voor mij, het geeft geen steun en van extra doorbloeding merkte ik ook niets.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 14:21

dat tape was aangelegd om de zwelling te doen afnemen. ik heb een ruitpatroon op mijn knie :)