Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:02

Leeftijd Vaccinatie
direct na geboorte Hep B per 1 aug 2011, alleen voor kinderen wiens moeder drager is.

2 maanden DKTP-Hib- Hep B + Pneumokokken
(De DKTP-Hib-HepB wordt tegelijk gegeven met de inenting tegen pneumokokkenziekte, maar wordt op een andere plaats ingespoten.)

3 maanden DKTP-Hib-HepB
4 maanden DKTP-Hib-HepB + Pneumokokken
11 maanden DKTP-Hib-HepB + Pneumokokken
14 maanden BMR, Men- C
4 jaar DKTP
9 jaar DTP, BMR
12-13 jaar* HPV-1 + HPV-2 + HPV-3

StalNollie

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:23

Ben in het boek begonnen. Leest lekker weg. weet niet of ik een foto kan plaatsten maar vond de eerste grafiek toevallig over mazelen al reuze interessant, kijken of ik foto kan plaatsen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:27

Afbeelding

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:31

Anoniem schreef:
JAH!!

+:)+

http://www.fda.gov/downloads/BiologicsB ... 123789.pdf

Pagina 6

Cardiovascular System
Vasculitis.

Oja en voor het geval je denkt dat het MMR II vaccin hier in nederland niet gegeven wordt...
Het MMR II vaccin is de amerikaanse licentie en het MMR-vaxpro vaccin is de europese licentie, beide gewoon hetzelfde vaccin van dezelfde fabrikant, Merck.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02184572

Biological: Merck & Co., Inc.'s M-M-R®II (also called M-M-R Vax Pro®), combined measles-mumps-rubella virus vaccine

dus.... :\

en heej LHO, check de afkomst van die bronnen <<)

:) Je bent de eerste tot nu toe _/-\o_ Het is nu wat te laat om op onderzoek te gaan, maar ik kom hier nog verder op terug :)

StalNollie schreef:
[ [url=m/6aHz0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de VS:
Afbeelding

UK (Bron: Oxford University)
Afbeelding

Is toch een ander plaatje dan in je boek.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:35

Wij wonen alleen niet in Amerika of Engeland. Op de site van het RIVM staan de grafieken van Nederland, daarvan vind ik alleen die van polio overtuigend.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:38

JAH!!

Mijn reactie was: Jeetje. (maar zie hem nergens terug).

+:)+

http://www.fda.gov/downloads/BiologicsB ... 123789.pdf

Pagina 6

Cardiovascular System
Vasculitis.

Oja en voor het geval je denkt dat het MMR II vaccin hier in nederland niet gegeven wordt...
Het MMR II vaccin is de amerikaanse licentie en het MMR-vaxpro vaccin is de europese licentie, beide gewoon hetzelfde vaccin van dezelfde fabrikant, Merck.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02184572

Biological: Merck & Co., Inc.'s M-M-R®II (also called M-M-R Vax Pro®), combined measles-mumps-rubella virus vaccine

dus.... :\

en heej LHO, check de afkomst van die bronnen <<)[/quote]

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:52

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 02:26

Sizzle schreef:
Maar dan snap je het principe niet. Van de DRAGERS is 70% MenB drager. Waarom zou je tegen MenC beschermen als je MenB drager bent. dat is niet logisch.
In zware besmettingstijden kan 90% van de mensen drager zijn (normaal 15%) van 1 of beide (of een andere zoals C) en toch worden enkel 4 op de 100000 besmet (enkele daarvan HIV positief) en ook weer een percentage (weet niet precies, rond 20%) daarvan sterft. MenB is net zo gevaarlijk als MenC. De bacterie zelf dringt echter normaal niet naar binnen als er geen achterliggende oorzaak is. Op het moment dat het naar binnen kan maakt het geen fluit uit wie er voor de ingang zit want die gaat naar binnen en veroorzaakt het probleem. Roei je C uit dan neemt de evengevaarlijke B de plek nog meer in terwijl voor B geen vaccinatie mogenlijk is. Dat dit ook zo is blijkt uit alle overheidsraporten die bij ons vrij te vinden zijn. Het aantal totale infectie (dus zwaar zieke) gevallen blijft vrij constant, maar het percentage MenC neemt af (nu 30%) waarbij MenB nu de overhand heeft (50%) en dan heb je nog MenC met 20%. Van alle 3 ga je net zo hard dood. Dus hoe minder mensen dood gaan aan C (hoera het werkt) hoe meer er dood gaan aan B -O-
Zelfde met pneumokokken.

Ik begrijp je opmerking over de dragers niet helemaal. Het dragerschap bij kinderen onder de 4 jaar is erg laag waardoor de incidentie van meningitis in deze groep hoger is. (E.M. Rouppe van der Voort, Meningococcal vaccines, a continuous crusade? Academisch proefschrift VU 1998). Ik ben wel benieuwd waar ik kan vinden dat het toenemen van MenB zou komen door de afnamen van MenC. Overigens is er in 2013 een menB vaccinatie goedgekeurd door de EU.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:19

pmarena schreef:
Het is echt heel erg neerbuigend om in feite te zeggen, dat wat de wetenschap (nog) niet algemeen aanvaard, niet bestaat en slechts goedgelovige en verkeerd geïnterpreteerde verzinsels zijn van wat dommige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Nogmaals: de praktijk loopt eigenlijk altijd voor op wat de wetenschap bewijst :)*

Nee, dit klopt niet.
Een homeopatische behandeling als alternatief voor vaccineren is gewoon nonsens.
Homeopathie is niet "iets wat de wetenschap (nog) niet algemeen aanvaard".
Homeopathie bestaat al een paar honderd jaar, en in al die tijd is er geen letter van bewezen.
Het is puur bijgeloof, met hooguit het effect van een placebo-behandeling.
Nu wil ik wel geloven dat onder bepaalde omstandigheden een placebo-behandeling zijn nut kan hebben,
maar je houdt er echt geen polio of mazelen mee tegen.

En neen, de praktijk loopt niet voor op wat de wetenschap bewijst.
Net omgekeerd, en gelukkig maar.

pmarena schreef:
Genoemde boeken of websites waar je niet naar wilt kijken staan vol bronnen, verwijzingen naar onderzoeken en echt geen boerenfluitjes-beweringen alleen maar :)

Wel, ik heb het merendeel van je links en sites bekeken,
en eerlijk gezegd, het gaat bijna altijd om pseudo-wetenschap en kwakzalverij.
Dat klinkt niet echt beleefd, maar zo is het wel.
Kijk, ik wil gerust studies of onderzoeken met een afwijkende mening bekijken,
maar dan wel studies die goed zijn opgezet, betrouwbaar zijn uitgevoerd,
en waarvan ik minstens het abstract op pubmed kan vinden.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:46

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 12:00

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Het is echt heel erg neerbuigend om in feite te zeggen, dat wat de wetenschap (nog) niet algemeen aanvaard, niet bestaat en slechts goedgelovige en verkeerd geïnterpreteerde verzinsels zijn van wat dommige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Nogmaals: de praktijk loopt eigenlijk altijd voor op wat de wetenschap bewijst :)*

Nee, dit klopt niet.
Een homeopatische behandeling als alternatief voor vaccineren is gewoon nonsens.
Homeopathie bestaat al een paar honderd jaar, en in al die tijd is er geen letter van bewezen.
Nu wil ik wel geloven dat onder bepaalde omstandigheden een placebo-behandeling zijn nut kan hebben,

pmarena schreef:
Genoemde boeken of websites waar je niet naar wilt kijken staan vol bronnen, verwijzingen naar onderzoeken en echt geen boerenfluitjes-beweringen alleen maar :)

en waarvan ik minstens het abstract op pubmed kan vinden.

Ach, ik vind het onlogisch klinken dat homeopathie zou kunnen werken, maar ben niet zo arrogant om het uit te sluiten op de basis dat ik het me niet voor kan stellen dat het kan werken. Vind het toch frappant dat je wel heel veel goede ervaringen er mee hoort waarvan het eigenlijk teveel toeval is om dat toeval te noemen :)

Merendeel van mijn links en sites bekeken...? Zoveel heb ik niet geplaatst volgens mij :)
Heb je het boek Vaccinaties doorgeprikt gelezen? En die lezing van de gepensioneerd huisarts? Dat vind ik eigenlijk wel 2 van de meest interessante bronnen om een beeld te krijgen van de kant van het kritisch kijken naar het vaccinatie-beleid :)

Ben ook wel benieuwd naar iets van voorbeelden hoe je dit bedoelt:

Citaat:

Want dat komt op mij vrij bizar over, alsof de praktijk pas iets zou gaan doen als de wetenschap het bewezen heeft, dat kan natuurlijk niet _O-

Even simpel gezegd: de zwaartekracht was er niet pas nadat Newton die appel op zijn knarretje kreeg :P

De praktijk is hoe die is.
De wetenschap probeert daarvoor theoretisch onderbouwde bewijzen te vinden.

Het is ook maar net wat je probeert te bewijzen, waar je je op focussed en op welke manier je het onderzoek opzet en uitvoert en met welke middelen. Zat voorbeelden van zaken die n.a.v. onderzoek als onschuldig werden aangemerkt maar jaren later toch ineens heel gevaarlijk bleken te zijn, omdat de praktijk toch duidelijke vermoedens gaf van problemen die uit het gebruik voortkwamen.

Als je (nog) niet weet waar je naar moet zoeken dan valt het ook niet mee om het te vinden, immers :)

In de praktijk gebeurt iets allang voordat "de wetenschap" het bewijst / onderbouwt. Anders kun je het ook niet bewijzen :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:34

Nee, dit klopt niet.

pmarena schreef:

en waarvan ik minstens het abstract op pubmed kan vinden.[/quote]

Ach, ik vind het onlogisch klinken dat homeopathie zou kunnen werken, maar ben niet zo arrogant om het uit te sluiten op de basis dat ik het me niet voor kan stellen dat het kan werken. Vind het toch frappant dat je wel heel veel goede ervaringen er mee hoort waarvan het eigenlijk teveel toeval is om dat toeval te noemen :)

Merendeel van mijn links en sites bekeken...? Zoveel heb ik niet geplaatst volgens mij :)
Heb je het boek Vaccinaties doorgeprikt gelezen? En die lezing van de gepensioneerd huisarts? Dat vind ik eigenlijk wel 2 van de meest interessante bronnen om een beeld te krijgen van de kant van het kritisch kijken naar het vaccinatie-beleid :)

Ben ook wel benieuwd naar iets van voorbeelden hoe je dit bedoelt:

Citaat:

Want dat komt op mij vrij bizar over, alsof de praktijk pas iets zou gaan doen als de wetenschap het bewezen heeft, dat kan natuurlijk niet _O-

Even simpel gezegd: de zwaartekracht was er niet pas nadat Newton die appel op zijn knarretje kreeg :P

De praktijk is hoe die is.
De wetenschap probeert daarvoor theoretisch onderbouwde bewijzen te vinden.

Het is ook maar net wat je probeert te bewijzen, waar je je op focussed en op welke manier je het onderzoek opzet en uitvoert en met welke middelen. Zat voorbeelden van zaken die n.a.v. onderzoek als onschuldig werden aangemerkt maar jaren later toch ineens heel gevaarlijk bleken te zijn, omdat de praktijk toch duidelijke vermoedens gaf van problemen die uit het gebruik voortkwamen.

Als je (nog) niet weet waar je naar moet zoeken dan valt het ook niet mee om het te vinden, immers :)

In de praktijk gebeurt iets allang voordat "de wetenschap" het bewijst / onderbouwt. Anders kun je het ook niet bewijzen :)[/quote]

Als goede onderzoeker probeer je juist je eigen hypothesen te ontkrachten. Dat dit niet altijd in de praktijk gebeurt, is wat anders.

Echt onderzoek zegt altijd dat iets niet zo is. Er zijn 2 hypothese. Ho en Ha(lternatief). Bijvoorbeeld H0 ik ben ... kg. Halternatief ik ben geen ...kg.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:05

zonnebloem18 schreef:
Wij wonen alleen niet in Amerika of Engeland. Op de site van het RIVM staan de grafieken van Nederland, daarvan vind ik alleen die van polio overtuigend.

1. De grafieken van StalNollie zijn ook voor de VS en VK.
2. Wij zijn prima te vergelijken met de VS en VK, zo anders zijn we hier niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:22

Lara, het is uiteindelijk simpel. Het totaal aantal sterften door meningokokken is nog niet afgenomen het zwengt gewoon rond de normaal.
In Nederland kun je nergens harde cijfers zien helaas (kan ze in iedergeval niet vinden) dus daar kan ik niet veel over zeggen. In Zwitserland was er al helemaal geen link tussen vaccineren en afname/toename. In een jaar dat MenC sterk afnam was bijna niemand ingeent.
Bijna alle sterfte gevallen onder zuigelingen zijn door MenB.
Ik heb behalve bij een erg simpel incompleet RIVM grafiekje voor leken nog nergens overtuigende data gezien.

Ik weet wel dat toen in Engeland 3 miljoen mensen waren ingeent er 16 alsnog gestorven zijn.
16/13000000 is 1.6/1300000
En is dus gewoon hetzelfde als de 1 op de 100000 die je normaal ook gehad zou hebben. 0 winst dus.

Dus als jij wel overtuigende data hebt: laat maar zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 13:48

Het entingsbeleid in andere landen kan toch best verschillen hoor LHO, net als de inhoud van de entingen.

Dat is ook het frappante er aan: als we het allemaal zo goed weten waarom dan die verschillen...

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:02

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:10

Dank. Ja die had ik gezien.
Maar waarom hebben landen waar toen nog niet zo daartegen ingeet was dan dezelfde daling?
Want dat is een beetje raar.
Hier was een extreme daling (zelfde als in Belgie) in een periode dat nog geen 10% ingeent was.
Het is enkel halfzachte correlatie die weg zou vallen als ze landen mee nemen die niet zo fanatiek geprikt hebben.

Ik ben hardcore wetenschapper en mijn publicaties moesten echt wel wat meer body hebben dat dit om geaccepteerd te worden. Ik heb echt nog geen goede studies kunnen vinden behalve correlatie studies waarbij niet eens onderscheidt gemaakt is tussen wel en niet ingeente mensen.

Als je iets nieuws brengt doe je toch op zijn minst een goed opgezette prospective study? Of waren ze bang dat het niets opleverde? Of toch maar tijd=geld

Tegen MenB is nog veel kritiek aangezien deze 20% van de dodelijke B serotypes niet dekt. Dan is de kans groot dat deze hun kans waar zien en sterk toenemen als de competitie weg valt.
Een beetje wat gebeurd is met kinkhoest. Biologie is uiteindelijk 1 grote stoelendans. En deze vind ik vrij gevaarlijk om mee te spelen. Straks heb je net als bij Pneu een stam die eerst weinig kans had die nu ineens toegeslagen heeft bij wegvallen van competitie en dan helaas ook nog antibiotica resistent blijkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:33

Ook curieus:
http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... en-trends/

Je ziet daarbij bv een flinke piek in 2001. Die wordt in de tekst niet echt verklaard. Hoe ontstond die piek, en zou vaccinatie nodig zijn als het aantal ziektegevallen beperkt was gebleven tot rond de 80(?) per jaar die het was in 1994-2000?

Ook zie je een flinke daling bij de meningokokken B, terwijl daar volgens mij niet tegen wordt ingeent. Dat wijst er mi op dat de relaties een stuk complexer zijn dan ze lijken. (Maar het lijkt ook in te gaan tegen de stelling dat MenB nu toeneemt.)

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk waar de cijfers in de tekst gaat om de gecombineerde cijfers en waar het gaat om de cijfers specifiek voor MenC. Ook het verloop van de sterftecijfers wordt niet gegeven (en de link naar de volledige rapportage werkt niet) waardoor het niet helemaal duidelijk is wat het nou allemaal precies betekent.

De site van het nationaalkompas biedt op het eerste gezicht niet voldoende informatie om iets te kunnen zeggen over alle vormen van meningitis samen.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:50

Sizzle schreef:
Lara, het is uiteindelijk simpel. Het totaal aantal sterften door meningokokken is nog niet afgenomen het zwengt gewoon rond de normaal.
In Nederland kun je nergens harde cijfers zien helaas (kan ze in iedergeval niet vinden) dus daar kan ik niet veel over zeggen. In Zwitserland was er al helemaal geen link tussen vaccineren en afname/toename. In een jaar dat MenC sterk afnam was bijna niemand ingeent.
Bijna alle sterfte gevallen onder zuigelingen zijn door MenB.
Ik heb behalve bij een erg simpel incompleet RIVM grafiekje voor leken nog nergens overtuigende data gezien.

Ik weet wel dat toen in Engeland 3 miljoen mensen waren ingeent er 16 alsnog gestorven zijn.
16/13000000 is 1.6/1300000
En is dus gewoon hetzelfde als de 1 op de 100000 die je normaal ook gehad zou hebben. 0 winst dus.

Dus als jij wel overtuigende data hebt: laat maar zien.

De data die ik vind laten zien dat na de introductie van conjugate vaccines de incidentie significant afneemt (MC Thigpen et al, 2011, N Eng J med; Hsu et al, 2009, N Eng J med; Castelblanco et al, 2014, The Lancet). Als je hier data neer zet zie ik ook graag de source. Hoeveel procent is "bijna alle sterfte gevallen zijn onder zuigelingen"? En dan kom ik gelijk weer terug op mijn eerste post, al overlijden er 5% van zuigelingen aan MenC met een ziekte als MenC zou ik er alles aan doen om dit voorkomen zelfs al overlijd maar 5% aan MenC.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:06

In 2007 waren alle (100%) sterfgevallen in Zwitserland dankzij MenB. Een raport daarna heb ik nog niet gezien.

Maar is toch ook logisch dat je serotypen verschuivingen krijgt?
Hoe dom denk je dat de natuur is? Doorgaans holt de medicatie achter de evolutie van de ziekten aan.
Als je iets aanpakt moet je het volledig aanpakken anders blijf je valkuilen houden, niets nieuws onder de zon.

In 1999 werd ook de opmars van een daarvoor zeldzaam serotype in Engeland (een W serotype) ineens gezien. Er werd toen terecht de vraag gesteld of dit te maken had met serotypenverschuivingen door vaccinatie.
Dat doet de natuur nou eenmaal als je de kern niet aanpakt, zoiets al een halve antibiotica kuur geven en verrast zijn dat het beestje resistent is.
Dat geeft potentieel storingen waarvan we niet kunnen weten of dit zelfs nog gevaarlijker gaat uitpakken.
Bij totaal gebrek aan inzicht vanuit de wetenschap (wat ik in dit geval erg treurig vind) kan ik daar persoonlijk niet achter staan.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-02-15 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:11

Sizzle schreef:
In 2007 waren alle (100%) sterfgevallen in Zwitserland dankzij MenB.

Maar is toch ook logisch dat je serotypen verschuivingen krijgt?
Hoe dom denk je dat de natuur is? Doorgaans holt de medicatie achter de evolutie van de ziekten aan.
Als je iets aanpakt moet je het volledig aanpakken anders blijf je valkuilen houden, niets nieuws onder de zon.

In 1999 werd ook de opmars van een daarvoor zeldzaam serotype in Engeland (een W serotype) ineens gezien. Er werd toen terecht de vraag gesteld of dit te maken had met serotypenverschuivingen door vaccinatie.
Dat doet de natuur nou eenmaal als je de kern niet aanpakt.

Nogmaals als je hier data neerzet wil ik graag een referentie. Het is natuurlijk makkelijk roepen, maar ik zou deze artikelen graag zelf willen lezen.

Dus omdat er serotypen verschuiving is moeten we het maar gewoon zo laten? Moeten we dan ook maar niet meer met antibiotica behandelen omdat we dan resistentie krijgen? De kern kan op dit moment niet aangepakt worden dus je zult moeten roeien met de riemen die je hebt. En dat is helaas met veel ziektes zo, en dat zal ook altijd zo blijven. Maar als we niks doen weten we zeker dat het niet werkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:03

Lara_ schreef:
Hoeveel procent is "bijna alle sterfte gevallen zijn onder zuigelingen"? En dan kom ik gelijk weer terug op mijn eerste post, al overlijden er 5% van zuigelingen aan MenC met een ziekte als MenC zou ik er alles aan doen om dit voorkomen zelfs al overlijd maar 5% aan MenC.

Het gaat zeker niet om 5%! 5% sterfte zou betekenen dat er 5000 zuigelingen per jaar overlijden aan de infectie.

Het aantal dat ik vond is 56 doden in 2001 over alle leeftijden en zowel MenB als MenC (zie linkje hierboven.) Ergens anders wordt een aantal van 10 in 2001 genoemd voor alleen MenC in de leeftijd 0-18
( http://www.kennislink.nl/publicaties/oo ... gokokken-c )

Dat betekent dat als je heeeeel ruim rekent, bv aanneemt dat die 10 doden allemaal zuigelingen waren, de kans 0,01% was (1 op 10.000 dus.) Dat scheelt toch een factor 500 met jouw 5%. Als je uitgaat van de hele populatie tot 18 (~1,8miljoen) kom je op een kans van 0,0005% uit.

Citaat:
De kern kan op dit moment niet aangepakt worden dus je zult moeten roeien met de riemen die je hebt. En dat is helaas met veel ziektes zo, en dat zal ook altijd zo blijven. Maar als we niks doen weten we zeker dat het niet werkt.

Maar dat hangt wel af van de ernst van de situatie en hoe groot de kans om ergens door getroffen te worden werkelijk is. Want als die kans laag is, kan een klein risico aan de andere kant al snel onvoordeliger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:25

Wat ik opmerkelijk vind is dat het rivm op zijn site vermeld dat de enige manier om voldoende beschermd te zijn tegen tetanus via vaccinatie kan gebeuren.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tetanus

Iemand die tetanus heeft gehad en dit heeft overleefd, is niet beschermd tegen een volgende tetanusinfectie. Er moet in het bloed een bepaald niveau van antistoffen aanwezig zijn om de bacterie direct bij binnenkomst op te ruimen. Dit niveau bereik je alleen door vaccinaties.

Maar er is al aangetoond dat mensen natuurlijke immuniteit tegen tetanus kunnen opbouwen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC261948/

Literature on natural immunity to tetanus is scarce. We examined antitetanus antibody levels with the enzyme-linked immunosorbent assay in 200 people living in an isolated community and clarified the influence of age and sex on immunity. In 197 subjects, antitoxin antibodies were measured. No sex differences were noted, and 30% had protective levels (above 0.01 IU/ml). The percentage of those considered protected was age dependent.

Weliswaar niet bij baby's maar ik weet niet hoe het zit met de overdracht via de placenta.

Bij meningokokken is ook zo'n opbouw van natuurlijke afweer waargenomen bij blootstelling aan, als ik dit goed begrijp?

http://m.jem.rupress.org/content/129/6/1327.abstract

Krijg je bij vaccineren dan niet hetzelfde probleem als bij bijv. het bmr vaccin dat baby's korter via de moeder beschermd zijn omdat het niet de natuurlijke antilichamen betreft maar de vaccin gerelateerde waarvan de werkingsduur slechter is?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:29

Shadow0 schreef:
Het gaat zeker niet om 5%! 5% sterfte zou betekenen dat er 5000 zuigelingen per jaar overlijden aan de infectie.

Het aantal dat ik vond is 56 doden in 2001 over alle leeftijden en zowel MenB als MenC (zie linkje hierboven.) Ergens anders wordt een aantal van 10 in 2001 genoemd voor alleen MenC in de leeftijd 0-18
( http://www.kennislink.nl/publicaties/oo ... gokokken-c )

Dat betekent dat als je heeeeel ruim rekent, bv aanneemt dat die 10 doden allemaal zuigelingen waren, de kans 0,01% was (1 op 10.000 dus.) Dat scheelt toch een factor 500 met jouw 5%. Als je uitgaat van de hele populatie tot 18 (~1,8miljoen) kom je op een kans van 0,0005% uit.

Die 5% was een voorbeeld. Omdat Sizzle het had over "de meeste zuigelingen" en dus geen percentage. Maar goed niet alleen de sterfte cijfers zijn belangrijk maar ook de incidentie, gezien de kans op blijvende invaliditeit (bijv doofheid). Iedereen moet uiteindelijk voor zichzelf besluiten of ze het risico groot genoeg vinden ja of nee. Ik vind het risico op het krijgen van MenC groter als het risico op het krijgen van ernstige bijwerkingen van vaccinaties. Om deze reden zou ik mijn kind laten vaccineren. Iemand anders kan het hier uiteraard niet mee eens zijn, en dat is hun goed recht.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:32

Anoniem schreef:
Wat ik opmerkelijk vind is dat het rivm op zijn site vermeld dat de enige manier om voldoende beschermd te zijn tegen tetanus via vaccinatie kan gebeuren.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tetanus

Iemand die tetanus heeft gehad en dit heeft overleefd, is niet beschermd tegen een volgende tetanusinfectie. Er moet in het bloed een bepaald niveau van antistoffen aanwezig zijn om de bacterie direct bij binnenkomst op te ruimen. Dit niveau bereik je alleen door vaccinaties.

Maar er is al aangetoond dat mensen natuurlijke immuniteit tegen tetanus kunnen opbouwen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC261948/

Literature on natural immunity to tetanus is scarce. We examined antitetanus antibody levels with the enzyme-linked immunosorbent assay in 200 people living in an isolated community and clarified the influence of age and sex on immunity. In 197 subjects, antitoxin antibodies were measured. No sex differences were noted, and 30% had protective levels (above 0.01 IU/ml). The percentage of those considered protected was age dependent.

Weliswaar niet bij baby's maar ik weet niet hoe het zit met de overdracht via de placenta.

Bij meningokokken is ook zo'n opbouw van natuurlijke afweer waargenomen bij blootstelling aan, als ik dit goed begrijp?

http://m.jem.rupress.org/content/129/6/1327.abstract

Krijg je bij vaccineren dan niet hetzelfde probleem als bij bijv. het bmr vaccin dat baby's korter via de moeder beschermd zijn omdat het niet de natuurlijke antilichamen betreft maar de vaccin gerelateerde waarvan de werkingsduur slechter is?

Als ik het goed heb (ga nog even het artikel zoeken) is de baby tot 6 maanden beschermd via de moeder. De MenC vaccinatie wordt later gegeven.