Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:24

Ah Elmira, geen spierpijn is niet per definitie slecht hoor :D je lichaam raakt ook steeds meer gewend aan alles hè. Als jij alles gegeven hebt tijdens die les, en je kan op dat moment niet beter, maar je hebt geen spierpijn dan is het echt niet zo dat je het niet goed hebt gedaan. Als je wél beter kan, dan kan het zijn dat je idd geen spierpijn krijgt haha.

Ik heb gisteren bijvoorbeeld ook heel veel gewichten zwaarder gepakt of echt op mijn grens, en de spierpijn is niet echt aanwezig.

Zie ook: http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei
Citaat:
Spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.

En Steffi is goed bezig zie ik!

Gina, het komt heus wel goed. Gewoon proberen te blijven eten, ook al voel je je niet in de mood ervoor. Is hartstikke belangrijk dat je goed eet, ook/juist omdat je zoveel sport :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:30

Zo, nu weer lekker gesport, geen laat van mijn knie gehad, whoohoo *\o/* , haha.
Heb nog wel moeite vooraf te bedenken hoe zwaar ik kan hebben. Neem altijd vooraf teveel hooi op mijn vork als ik bedenk wat ik ga doen. Herkenbaar?

moonfish13

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:22

Ik ga zo naar spinning! :-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:38

Succes!!! Ik ben op weg naar paaldansen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:55

Succes beide!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:17

Ik ben in slaap gevallen op de bank en ik had nog wel een funxtion les in de planning. Morgenavond in de herkansing.

Lekker sportief bezig meiden! Ik begrijp niet al jullie termen en gewichten, maar ik doe dan ook nog maar het rode beginnerscircuit met drukknoppen ipv gewichten. Scheelt ook zittingen verstellen haha.

Volgende week ga ik weer echt aan de slag

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:45

Paaldansen ging top.. Echt leuk dat ik merk per week leniger en sterker wordt :D

Mama3: laat je niet intimideren om bij andere apparaten te trainen he

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 07:29

Paaldansen lijkt me ook echt gaaf :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:39

is het ook echt :D :D echt een aanrader!! hou je niet echt van dans/sierlijk (sexy) zijn, is pole fitness zo'n onwijze aanrader :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:02

Bij ons hebben ze het niet, maar mijn dochter van bijna 8 wil graag paaldansen als ze oud is. Dat word nog wat:-)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:06

Mijn sportmaatje gaat vanavond weer niet, sinds we gestart zijn in maart hebben we ik gok 6x samen gesport. Ik vind het zo jammer, maar het is niet anders. Ik ga vanavond weer, weet alleen nog niet wat ik ga doen. Vrijdag weer een follow up. Ben benieuwd. Heb echt veel pepernoten gegeten, die van de hema zijn te lekker. Ook net een hele pure letter op.

Gaat niet goed... Maar gelukkig ben ik wel van het avond snoepen af

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:12

Mama3 schreef:
Mijn sportmaatje gaat vanavond weer niet, sinds we gestart zijn in maart hebben we ik gok 6x samen gesport. Ik vind het zo jammer, maar het is niet anders. Ik ga vanavond weer, weet alleen nog niet wat ik ga doen. Vrijdag weer een follow up. Ben benieuwd. Heb echt veel pepernoten gegeten, die van de hema zijn te lekker. Ook net een hele pure letter op.

Wat jammer!! Dat is echt maar heel weinig in zo'n lange tijd.

Ik heb een sporttas in de auto liggen. Ik hoop dat ik me straks over de drempel kan slepen om te gaan beginnen :=

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:28

Pole fitness heb ik ook een keer gedaan. Erg leuk!
Wat ik wel jammer vond is dat je met nog drie andere een paal moet delen. Is dat bij jou ook zo? Dit vond ik zo'n groot nadeel dat ik het de prijs niet waard vond..

Wat jammer Mama, misschien kan je iemand anders vinden als je het fijner vindt om samen te gaan.
Tja dat snoepen.. maar daar is het december voor hihi :o Het is al knap dat je bent gestopt met avond snoepen!

Kom op manzano, gewoon gaan! Je weet dat je daarna je beter voelt :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:32

Haha dat weet ik helemaal niet, want ik ben nog nooit geweest :P

Ik heb helemaal niks op aan kruidnootjes/chocoladeletters etc. Dus dat scheelt haha.
Heb laatst wel 3 zakken chocokruidnootjes met 50% korting gehaald. Dat wilde vriendlief. Maar ik kan er prima vanaf blijven.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:37

Haha, oeps sorry :P

Dan moet je het maar ondervinden.. :Y)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:44

Ik heb ook al 2 chocoladeletters gehad, maar nog niks van gegeten. En ik heb in totaal 10 chocoladepepernoten gehad. Het enige wat ik nu wel af en toe drink is chocolademelk, maar dat moet kunnen vind ik. Ik snoep/snack verder helemaal niet meer, terwijl ik eerder wel een hele zak chips kon leegeten :=

Nu eet ik tussendoor een banaantje of een eitje ofzo.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 17:48

Mag ik mij ook melden? Ik heb me vorig jaar november aangemeld bij de sportschool en ging tot september dit jaar braaf 4 x per week sporten. Begonnen met een nieuwe studie, veel reizen, onregelmatig, nog wat werken, vriendje, druk druk druk. Maar ik wil echt weer beginnen, dus morgen ga ik weer!

Ik doe voornamelijk krachttraining en doel is nog wat afvallen + gewoon superstrak en spierdefinitie. Heel misschien dat ik in de toekomst eens mee wil doen met de FlexCup, de voorbereidingen en het regime daarvoor zijn redelijk pittig dus dat houdt me tegen. Aan de andere kant lijkt het me echt supertof om het een keer gedaan te hebben. Voor alle haters die me vroeger gepest hebben toen ik nog erg dik was.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:30

dag dames,

Wie kan mij wat informatie geven over hoe de eerste les PowerYoga was? :o
Ik zit wat te twijfelen want volgens mij ga ik me daar een lompe stijve hark voelen,
maar toch.. erg benieuwd!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:42

Nimber schreef:
Het is ook wel een beetje verslavend hoor. Ik vind t best een Kick geven dat ik in 5 weken bij de meeste apparaten al dubbel kan met gewicht waarbij ik eerst dacht dat ik dood ging met de helft :D

Vandaag gewoon een uur eerder vrij genomen van mń werk zodat ik kan sporten. Ik heb vanavond vergadering. Daarvoor moet ik rijden en dan heb ik geen tijd voor t sporten. Dan maar eerder weg .
Dat had ik 5 weken echt niet gedacht dat ik met weerzin ging

bij ons passen ze je programma na 10 weken pas aan.
sommige dingen kan ik misschien ook wel zwaarder maar aangezien ik 20 jaar niet meer in een sportschool ben geweest dacht ik toch rustig op te bouwen voor de pezen.

bij mij is aankomen helaas niet moeilijke als afvallen :o

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:44

Drunksheep schreef:
Ah Elmira, geen spierpijn is niet per definitie slecht hoor :D je lichaam raakt ook steeds meer gewend aan alles hè. Als jij alles gegeven hebt tijdens die les, en je kan op dat moment niet beter, maar je hebt geen spierpijn dan is het echt niet zo dat je het niet goed hebt gedaan. Als je wél beter kan, dan kan het zijn dat je idd geen spierpijn krijgt haha.

Ik heb gisteren bijvoorbeeld ook heel veel gewichten zwaarder gepakt of echt op mijn grens, en de spierpijn is niet echt aanwezig.

Zie ook: http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei
Citaat:
Spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt.

ik heb bij bodypump ook geen spierpijn. als ik gewichten te zwaar pak red ik t einde van de les niet :o

En Steffi is goed bezig zie ik!

Gina, het komt heus wel goed. Gewoon proberen te blijven eten, ook al voel je je niet in de mood ervoor. Is hartstikke belangrijk dat je goed eet, ook/juist omdat je zoveel sport :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:52

Mama3 schreef:

kun je geen ander sportmaatje vinden op de sportschool?
das wel jammer zeg. en zonde van t geld.

je hebt zeker geen snoep meer over :D
zo werkt t hier ook, als t lekker is moet t op, kan er niks aan doen.

gisteren een vreetdag, vandaag weer netjes en zo nog een rondje cardio/kracht

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:55

welkom CCCCC

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:24

Welkom ccccc!

Mama, wat zonde! Idd, kun je niet iemand anders vinden om samen te gaan? E anders een motivator om alleen te gaan?
Sandy, vreetdagen moet ook kunnen, haha.

Vandaag een rustdag, heb wel een klein schemaatje gevonden om te doen dnel voor het douchen, misschien doe ik die nog wel ffies straks ;)
Manlief heeft mijn chocoladeletter ingepikt, mooi! Kan ik ook niet in de verleiding komen, haha.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:35

Ik ben enorm kapot.. Nieuwe schema voor MN kont.. Pfoe voel die wel.. Daarna flink gestrecht onwijs blij dat dit nu standaard doe.. Ben echt zoveel leniger geworden!!

Als ik thuis ben zal ik op rest reageren

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:52

Bijlezen gaat me iets te onhandig op m'n telefoon, sorry. Zal van de week bijlezen!

Ik ga morgenochtend voor het eerst sinds een paar weken :o weer naar de sportschool, lesje xcore. Zin in. :D

Zag op de site dat ze hier alleen standaard trainingsschema's hebben, dat is wel een beetje jammer...