Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 09:50

Ik ben trouwens helemaal weg van een apparaat in de sportschool. Weet de naam niet maar je maakt daar van die schaatsbewegingen. Ik doe hem lekker kort afgewisseld met even lange bewegingen maar vooral veel kort. Voel me spieren echt al snel branden maar het is goed vol te houden, denk dan altijd wow morgen kan ik niet lopen maar dat valt achteraf dan best mee (of tegen is maar net hoe je het ziet). Moet ik het dan langer doen? Of vaker?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:44

Das de Wave (tenminste bij mij heet ie zo)

Ik heb van het weekend een trainingrondje met me paard gedaan van 23km door het Twiske. Lekker tempo erin, maar de dag erna spierpijn, echt ongelofelijk. Dus van de week wat hersteltrainingen gedaan en vanmiddag er weer volle bak tegenaan.

Ik merk wel dat mijn conditie een stuk beter is, maar ik moet echt meer core oefeningen gaan doen. Ik hoop dat ik ze een beetje op kracht krijg voor de 22ste, want dan hebben we onze eerste oefenwedstrijd weer in kootwijkerbroek.

Ff me lijstje erbij gepakt om te kijken wat er veranderd is;

Mijn gegevens:
Leeftijd: 29
Kilo: 85 (was 110) nu 82 kilo :D maar in cm lijkt het meer te zijn
Streefgewicht: 73,3 ik twijfel of dit realistisch is
Lenge: 1.73m
Doel: strak lichaam, mongol derby, endurance (klasse 2 halen)
Eten: zo gezond mogelijk, ik ben al 10 jaar bezig met dieeten, gezond eten en mijn gewicht.
Burn out gehad en daardoor heel veel aangekomen
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 1700
Sport:
3x per week sportschool nu 4 tot 5 keer in de week
4x per week paardrijden (nu niet intensief, mijn paard heeft een blessure gehad en we zijn aan het opbouwen) weer erg intensief aan het trainen, ook lange afstanden

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 11:54

Mijn update:
4 weken geleden op de weegschaal gestaan met als doel om na 4 weken, vandaag dus, pas weer te wegen. Nou dat is gelukt en daar ben ik heel trots op (ik woog me namelijk voorheen zowat 4x per dag). Er is in 4 weken 1,5 kilo af en vraag me af of ik wel goed bezig ben, ergens zegt me hoofd ja want:
Ik wil vooral vet verliezen maar geen spieren, want die wil ik juist opbouwen.
Maar ik zie verder geen verschil in de spiegel of merk niks aan mijn kleren.
Morgen ga ik opnieuw wegen en meten en ga dan over 4 weken kijken of ik (als ik over 4 weken ben afgevallen) ook centimeters ben verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:25

Ik denk dat gewicht niet zo veelzeggend is in jouw geval, Nathalie. Ik zou gewoon elke 4 weken al je maten opmeten en naar die verschillen kijken. Met die maten kun je ook een vetpercentage 'check' doen. Als je altijd die check aanhoudt, zou je moeten zien of er iets verandert of niet.

Ik zit al maanden op een, in mijn ogen, hoog gewicht terwijl ik wel vele malen slanker ben dan toen ik op een, wederom in mijn ogen, mooi gewicht zat. Dat hele cijfer op de weegschaal probeer ik dus een beetje los te laten. Moeilijk is dat wel :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 12:34

Ja ik wil uiteindelijk ook niet naar de cijfertjes kijken maar tevreden zijn met hoe ik er uit zie. En aangezien ik na 4 weken nog niks zie of merk maar de weegschaal wel -1,5 aangeeft vraag ik me af of ik wel goed op weg ben..
Ga nu 5x per week naar de sportschool en eet naar kcal behoefte toe, ik ben dus veeeel meer bezig met het proces dan voorheen. En dan is 1,5 kilo afvallen in 4 weken imo te weinig. Maar ik ga daarom ook gewoon meten en over 4 weken kijken of er daar wel iets in verandert.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:59

Gewicht moet je langzaam verliezen dan blijft het er ook af. Als je te snel gaat blijft het er niet af.
Daarnaast bouw je met het sporten spieren op, daardoor blijft je gewicht gelijk, maar in cm wordt je smaller en slanker.

Ik ben heel erg bezig met het aanpassen van trainingsprikkels om meer uit mijn workout te kunnen halen. Dit geeft me een goed gevoel en wat nieuws te doen.

Eten ben ik heel strikt in momenteel. Iedere 2 uur iets en over het algemeen groente of rauwkost.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:51

Ik heb een hele belangrijke vraag :')
Ik ben tevreden met mijn redelijk platte buik (of nouja, hoe dan ook, goed genoeg vind ik).
Alleen mijn bovenbenen zijn redelijk aan de dikke kant..
Ik weet echt niet hoe ik hiervan af moet komen..
Heeft iemand tips?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:05

Gedeeltelijke tips. Helaas, is di je bouw. Jij slaat gewoon vet daar op (peertje). Je kan het wel een eind beïnvloeden. Maar je zal ook jezelf moeten accepteren zo.

Wat je kan doen is veel wandelen en fietsen. Lekker in bewegen blijven en wat krachttraining. Daarnaast clean eten en veel water drinken. Er valt echr vanaf te komen maar dat hangt ook van je motivatie af en helaas hebben veel vrouwen/meiden Eem verrekend zelfbeeld. Dus wat jij dik vind hoeft niet dik te zijn.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:08

Ik hoef ook niet een perfect figuur te hebben, maar ik vind het wel fijn als ik inderdaad minder ga lijken op een peertje, en kan voorkomen dat ik een ontzettende peer word.
Wat voor oefeningen raad je aan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:37

Legpress, seated leg curl, squats, etc. Veel krachttraining voor de benen. Verder minder calorieën binnen krijgen dan dat je verbruikt zodat je je opgeslagen vet gaat verbruiken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:24

Ik ga voor hit training. Stuur zo voorbeelden

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 03:17

Hey ik ben nieuw hier dus ga me even voorstellen ! :)
Ik volg momenteel de Bikini body guide van Kayla Itsines (12weken) en laten we zeggen dat het voor mij een doel is om die 12weken vol te houden aangezien sinds ik begonnen ben bijna 2x gestorven ben -grapje- zit momenteel in de 2de week.

Mijn gegevens:
Leeftijd: 20
Kilo: 65,4
Streefgewicht: 50
Lengte: 1.57m
Doel: strak, gespierd, slank lichaam
Aantal kcal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: ik eet gewoon heel gezond, veel fruit en groeten en veel proteinen en 1 dag in de week een maaltijd ongezond.

Sport hangt af van de schema dat ik volg, ieder week is het intensiver en meer sporten dus momenteel doe ik 6x in de week sport waarvan 3x cardio (35 a 45min) en 3x spiertraining (35min)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:36

Ik zit semi in de lappenmand. Ik ben als voorbereiding op mijn wedstrijd van 22 maart wat extra gaan trainen om mijn vormspanning wat beter vast te kunnen houden op de lange afstand, maar het was echt een onrealistisch schema. Zowel sporten 5x per week, als paardrijden 6x per week (2x dressuur, 2x buitenrit en 2x per week een ander paard dressuren) en strak op mijn voeding letten is niet iets wat mijn lichaam goed accepteerd. Ik merkte vooral dat mijn benen zwaar aan gingen voelen en dat ik niet meer behaalde aan duur en kracht dan wat ik van mezelf gewend was.
Ik probeer nu de juiste balans te vinden tussen voeding, mijn dagelijks leven en sporten/trainen, maar dat is nog best wel een gedoetje.

Iemand tips hoe ik het beter kan inrichten?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 12:23

cloudspoetry schreef:
Hey ik ben nieuw hier dus ga me even voorstellen ! :)
Ik volg momenteel de Bikini body guide van Kayla Itsines (12weken) en laten we zeggen dat het voor mij een doel is om die 12weken vol te houden aangezien sinds ik begonnen ben bijna 2x gestorven ben -grapje- zit momenteel in de 2de week.

Mijn gegevens:
Leeftijd: 20
Kilo: 65,4
Streefgewicht: 50
Lengte: 1.57m
Doel: strak, gespierd, slank lichaam
Aantal kcal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: ik eet gewoon heel gezond, veel fruit en groeten en veel proteinen en 1 dag in de week een maaltijd ongezond.

Sport hangt af van de schema dat ik volg, ieder week is het intensiver en meer sporten dus momenteel doe ik 6x in de week sport waarvan 3x cardio (35 a 45min) en 3x spiertraining (35min)

Welkom!

Hier op dit moment even het sporten op een laag pitje, probeer wel zoveel mogelijk eiwitten binnen te krijgen. Scriptie stress en aankomende maandag een deadline, daarna 2 weken 'niks doen' aan scriptie en kan ik weer lekker het sporten oppakken :j
Voel me altijd wel schuldig als ik niet sport en ben bang dat ik binnen no-time weer aankom :')

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:31

Oke, ik zou graag wat advies willen...
Ik ben sinds ik in Amsterdam woon (half jaar ongeveer) wat aangekomen, ik ben niet té zwaar, maar voor mezelf vind ik het teveel. Ik ben 1.74 en weeg nu 67kg. Mijn doel is uiteindelijk onder de 60kg komen.
Wat ik aan sport doe is/was hardlopen, krachttraining thuis en paardrijden/stalwerkzaamheden, daarnaast fiets ik vaak naar school (half uur heen en half uur terug). Maar sinds een tijdje heb ik vaker last van mijn knie, dit is een oude blessure van skiën.

Ik wil echt graag afvallen, want ik voel me nu gewoon lamlendig, ik heb een opgeblazen gevoel en het voelt gewoon niet fijn. Nu ga ik vooral goed op mijn voeding letten en thuis meer krachttraining doen, hardlopen moet ik maar even op een laag pitje zetten -O-

Kan iemand mij tips geven over voeding en evt andere manieren om te sporten om wat af te vallen?
Ik ben overigens vegetariër en arme student :+

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:32

Dit is zo ontzettend demotiverend..
Ik sport nu sinds een paar weekjes in de sportschool en eet niet extreem veel (en niet heel ongezond).
Maar ik merk dat mijn buik dikker is, ben verder niet tot bijna niet aangekomen.
Ik snap er geen zak van. (Ben niet zwanger :P )

Dit is zo ontzettend vervelend, ik snap er niks van.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:05

Ik ben de eerste 3 maanden geen cm kwijt geraakt, geen kilo en geen 1% vet.
Toen ik opeens in december, 3% kwijt was en een paar kilo.
Dus heb hoop!
Het kan ook zijn dat je wat vocht vasthoud, probeer dan juist meer water te drinken :j

Ik heb vandaag ook weeg/meet moment en gesprekje met trainer. Ik heb nog 5 weken tot stage dus ik wil even weten wat ik nu het beste kan doen. Merk dat mijn vet% omlaag is gegaan, ik denk zelf 2% ( althans hoop ik ) Maar mijn buik werkt nog niet helemaal mee. ( hardnekkige vetjesss) Wil het liefste die nog weg krijgen en nog wat kracht opbouwen
Vanmiddag zonnebankje pakken om niet meer als een bleekscheet met korte broek in de sportschool te lopen haha

Cloudspoetry:

In 1 keer 6 x in de week sporten is wel erg veel, is het geen optie kracht en cardio samen te voegen?
Even 10 minuutjes opwarmen, dan kracht doen en dan je cardio 30 minuten en 5/10 cooling down?

Yasmijntje:
Ik ben gelukkig gezegend met brede schouder en redelijk brede heupen, inclusief flinke bovenbenen. Maar ik zie het als een + punt! De binnenkant van mijn benen is zichtbaar dunne geworden ( geen schurende bovenbenen meer haha) En de rest is nu lekker gespierd aan het worden maar niet perse dikker.
Ik denk dat je gewoon bezig moet gaan met kracht training voor je benen, lunges en squats maar ook oefeningen voor je bilspieren. En idd genoeg water drinken.

Schrok van de week hoe weinig mijn klasgenoten drinken :roll:
Ik heb voor de grote pauze mijn halve liter flesje al leeg, en tijdens ontbijt al 2 glazen op.
En dan drink ik al snel nog een halve liter water weg, en dan de rest van de dag nog!
Vertelde 2 meiden me dat ze de hele dag teren op een halve liter of minder :oo !!
Ik zou echt doodgaan van de dorst

Purple:
Hier ook vega en arme student :))
Ik vind 1,74 en jouw gewicht eigenlijk wel goed.
Ik ben ook 1,74 en weeg 10 kilo meer O:) heb ook 68 kilo gewogen met ongeveer het zelfde lichaam als nu dus is uiteraard een kwestie van bouw en spiermassa
Lamlendig voelen en opgeblazen is waarschijnlijk een kwestie van je eten, ik merk dat heel gauw wanneer ik te veel koolhydraten heb gehad of minder goed verteerbaar eten. Dus ik denk dat je daar naar zal moeten kijken

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:10

Ik denk het ook SuzanLarissa, over het algemeen eet ik gezond en gevarieerd (huisgenootje en ik koken om de beurt en altijd wel vers), maar ik denk dat ik tussendoor gewoon teveel snaai en met avondeten ook best met een schepje minder kan doen :=
Weet jij nog gezonde vega-recepten? :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:55

Oww weet heet veel lekkere gezonde vega recepten :D
Zal er vanavond na trainen is een paar posten

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:35

Wat is het stil hier!!!

Zo mijn wedstrijd is bovenverwachting echt top gegaan, maar daarna lang nodig gehad om te herstellen (paard niet, die was de dag erna gewoon weer fit :+ ) Nog een klein griepje gehad.
Nu na 2 weken (ruim) weer aan het sporten en aan gezonde shakes van jasper alblas (http://www.jasperalblas.nl/afvallen-met-shakes/) 1x per dag en de rest van de dag "normaal" eten meestal een salade 's middags en 's avonds wat de pot schaft.
Ik moet zeggen dat dat wel erg lekker voelt. Ik zie mijn huid gewoon per dag verbeteren. Ik hoop dat het de vetjes ook gaat doen verdwijnen.

Met sporten was ik nog niet eens teleurgesteld over de opbouw van mijn conditie

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:15

Wat voor wedstrijd had je ookalweer? Hier gaat het even barslecht aangekomen tot 80,5 kilo wat ontzettend demotiveert. Na de paasdagen weer de motivatie gevonden en vanochtend 79 kilo. Hecht er nog niet teveel waarde aan eerst eens zien of deze dalende lijn zich doorzet want de afgelopen weken gingen de getallen alleen maar omhoog. Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief thanks voor de tip!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:53

Ik had mijn eerste endurance wedstrijd weer na 3 jaar ellende. Heerlijk gereden 22km in Kootwijkerbroek.

Ik hecht ook nooit zo veel waarde aan de getallen op de weegschaal. Daarom weeg ik ook maar 1 keer in de 2 weken nu. Ik kwijt liever even in de spiegel af en toe.
Wel balen dat je je motivatie even was verloren, hopelijk gaat het nu weer wat makkelijker ook met de tips uit de nieuwsbrief.
Ik moet zeggen hij is wel heel erg pro koolhydraatarm, maar zijn shakes zijn zoooooo lekker :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:51

Zo maar dat afslankplan kost 28 euro. Heb even het boodschappen lijstje bekeken maar daar staat bij matig consumeren alle lekkere fruit bij: kiwi, ananas, appel, watermeloen, druiven, aardbeien, sinaasappels. Moet je dat mijden of niet elke dag eten? Want ik maak nu bijv elke dag een smoothie met aardbeien..
Het ziet er ook een beetje tell sell achtig uit. Deze maand 28 euro ipv 66 ofzo? Zal volgende maand net zo zijn denk ik :=

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:04

Hahaha ja dat klopt idd, ik ben alleen lid van de nieuwsbrief en haal van de site de dingen die ik echt interessant of lekker vind.

Matig consumeren is niet iedere dag, maar bijvoorbeeld om de dag/2 tot 3 keer per week.
Het is idd wel al het lekkere fruit, maar als je van de hele lijst iedere dag 1 stuk eet ben je de week alweer bijna voorbij.

Ik vind vooral de groene shakes heel erg lekker. Ik merkte dat ik steeds moeilijker deed met ontbijten en daardoor eigenlijk alleen maar slechter ging eten. Nu maak ik de avond van te voren een shake (700ml) en die drink ik op. Dan zit ik de hele ochtend vol.
Voor de middag lekkere salades met vis, garnalen, groente en soms speltpastasalade. Heel erg lekker.
Tussendoor een hand noten en zaden en een stuk fruit en 's avonds eet ik gewoon met mijn vriend mee.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 16:44

Oke dat klinkt goed! Ik drink nu ook in de ochtend een smoothie moet alleen meer varieren maar ga de site wel ff afspeuren dan! Vind alleen vrij moeilijk om bepaalde ingredienten te kopen waar je maar de helft ofzo van gebruikt. Vind het zonde om het weg te moeten gooien..