Rudina schreef:Ik heb zelf verder geen idee hoe het zorg stelsel hier in elkaar zit, en wanneer zij besluiten iemand te laten gaan? Wellicht heeft de oorzaak van een ongeluk daar ook een rol in?
Mijn vader is die dag bijv. ladderzat achter het stuur gestapt, misschien dat ze voor zulke mensen niet zo veel moeite willen doen?
Ik weet het allemaal niet, natuurlijk had hij ook nooit zo achter het stuur mogen stappen maar er was ook niemand die hem heeft tegen gehouden die avond of een taxi voor hem gebeld heeft.
Ik weet in ieder geval dat mijn vader mij er op aansprak hij wou er even zeker van zijn dat ik geen donor was, en hij heeft dit zelf te horen gekregen van het hoofd van het IC.
Het heeft er echt geen LAARS mee te maken!!
Een besluit om te stoppen met behandeling wordt altijd in geprotocolleerd overleg genomen - de wensen van de familie en de mening van collega's over te verwachten resultaten spelen daarbij een rol - doorgaans zijn artsen nogal van het door blijven behandelen.
Dat iemand zelf een fout heeft gemaakt speelt daarbij geen enkele rol. (Het is strafbaar en het is asociaal gedrag, maar daar hebben we de politie voor, een arts helpt zelfs dat soort vreselijke mensen als Willem H.) Medische hulp wordt gegeven aan wie ziek /gewond/etc is, omdat die persoon die hulp nodig heeft - punt.
Dus meer dan een slechte grap of een volstrekt losgeslagen arts die het beroep uitgezet hoort te worden kan ik er niet in zien.
(Ik snap dat dit voor jou en je familie eerst de wereld uit moet, maar op dit soort on-gein moet je de beslissing om wel of niet te doneren maar niet baseren.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-08-14 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt