Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SinneJ schreef:Wat ongelooflijk mooi dat jullie dat allemaal doen zeg! Ik heb al een tijdje wat bloedarmoede en ijzertekort en krijg het niet volledig in orde. Misschien nog even wachten met doneren? Iemand hier ervaring mee? Word je heel slap dan?
JenW schreef:Ja dat zou geweldig zijn
Air schreef:Saddledancer: heb je het over bloeddonor worden in de UK of hier?
Want je mag hier niet doneren als je pasgeleden in de UK bent geweest oid.
Sting schreef:JenW: Nu nog 'ff' je nier afstaan? Dat lijkt me niet iets wat je 'ff' doet. Als iemand hersendood is zoeken ze direct een match, maar als een het een geplande Samaritaanse actie is, dan gaat er, voor jou, nog wel wat voorbereiding aan vooraf hoor.
saddledancer schreef:Ik ben ook orgaandonor voor alles behalve mijn hoornvlies, het zit Meer tussen mijn Oren Dan dat ik er echt een probleem mee heb, dus misschien verander ik dat nog wel.
verder heb ik idd contact gezocht en gaan ze kijken of ik toch als beenmerg donor ingeschreven mag Worden, bloed kan wss niet vanwege mijn gewicht en daar baal ik echt van.
ChantalSmook schreef:ikkeniet ik heb ook ab+. ze zeiden inderdaad ook dat het niet veel voorkomt, maar daardoor is het geloof ik ook minder nodig begreep ik ?
Ik denk dat ik daarom ook de oproep gekregen heb voor bloedplasma te doneren? Ga er vanuit tenminste dat ik dan geen gewoon bloed meer hoef te doneren.
Hoornvlies is inderdaad een onderdeel van je oog
Seltje schreef:ChantalSmook schreef:ikkeniet ik heb ook ab+. ze zeiden inderdaad ook dat het niet veel voorkomt, maar daardoor is het geloof ik ook minder nodig begreep ik ?
Ik denk dat ik daarom ook de oproep gekregen heb voor bloedplasma te doneren? Ga er vanuit tenminste dat ik dan geen gewoon bloed meer hoef te doneren.
Hoornvlies is inderdaad een onderdeel van je oog
Dat ze je voor plasmadonor vragen komt omdat in het geval van bloed AB+ universele acceptor is, die patiënten kunnen van elke bloedgroep bloed krijgen. Maar AB+ bloed kan je alleen aan AB+ patiënten geven (en dat zijn er niet veel)
Maar voor plasma is AB de universele donor, AB plasma kan dus aan iedereen gegeven worden.