Les Mills Lessen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soez

Re: Les Mills Lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:34

Jaa, betere titel zo :D

Eileen_ schreef:
Volgens mij zou bodybalance echt niks voor mij zijn als ik her allemaal zo hoor. Lijkt me zo zweverig :')

Nou, het is ook niet echt mijn ding hoor, maar het werkt wel heel goed als je last hebt van gespannen kuiten ;)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:01

Heb voorlopig geen tijd voor pump.. druk met krachttraining en op de pump dagen heb ik dan nog te erge spierpijn :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:27

Ik ben gister weer geweest *\o/*
Ging goed! Alleen niet lachen om de gewichten, dat was echt niks.

Warming-up: 2,5
Squat: 4,5
Borst: dumbell 2 kg
Rug: 4,5
Triceps: schijf 5 kg en dumbells 2 kg
Biceps: 2,5
Lunges: geen gewicht
Schouders: 2.5

:') ik schaamde me diep. Zal zo mn oude lijstje eens opzoeken.

Edit: oud lijstje van juli:
Warboel schreef:
1. Warming up 4,5 kilo per kant
2. Squats 7,5 kilo per kant
3. Chest 5 kilo per kant
4. Back 6 kilo per kant
5. Triceps 4,5 kilo per kant, dips 5 kilo schijf op schoot
6. Biceps 2,5 kilo per kant (ik doe 'm met de bar ipv losse gewichten in deze release)
7. Shoulders 3,5 kilo per kant, de losse gewichten 3 kilo per hand..
8. Lunges 6 kilo per kant

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:39

Je bent geweest, niks om je voor te schamen dus ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:26

Het was ook meer dat ik bij squats dacht "euh.. die 9 kilo die ik nu in totaal heb, heb ik ooit aan beide kanten gehad. 10 zelfs een paar keer" haha. Ga nu wel stuk van de spierpijn, net even een stukje gefietst en zo lekker wandelen met m'n bijrijdpaard. Dan is het zo weg :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:48

Jij hebt een ongeluk gehad, niks om je voor te schamen dus! Al pumpte je met een halve kilo per kant!

Ging het wel goed? Was het lekker om weer gepumpt te hebben? :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:44

Goed joh Warboel!
Bij ons zeggen ze altijd, gewicht niet belangrijk, de beweginen wel!

Ik ga morgen voorzichtig bodybalance proberen. Kijken of ik daar mijn nek en hoofd mee kan ontspannen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:31

Ja ik weet wel dat het niet om de gewichten gaat (zei de instructeur gister ook al) maar toch. Het ging wel goed! En ja het was echt heerlijk. Ik merk echt dat ik weer een beetje "chubby" word. Ik kom best wel makkelijk aan, ben ook zeker niet slank ofzo maar door het sporten was ik toch wel een stuk strakker! En dat was een beetje weg :P heb wel wat last van m'n heup nog steeds, maar ik moet 7 november naar de sportarts dus dan kaart ik het even aan. Ik loop bij de sportarts voor een scheenbeenblessure, maar die is echt zoveel verbeterd na 6 weken niet sporten. Is dat ongeluk toch nog ergens goed voor geweest :+

Succes Simone, las dat je K.O. gegaan was eergister, doe rustig aan he!

Ik ga zo ff sh'bammen, spierpijn eruit dansen {:}

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:38

Warboel, klopt, k.o door bloddoneren, gelukkig niks met sporten te maken.
Helaas wat nek en hoofdpijn klachten aan over gehouden. Huisarts zei even aankijken. Maar bodybalance helpt me vaak wel te ontspannen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:48

Balen zeg! Hoop dat het gaat met de Balance. Sterkte!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:53

Dankje bodybalance heb ik hele fijne instructrice voor.
Die weet zoveel van het lichaam en weet ook precies hoe ze je ergens mee kan helpen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:20

K.o is knock out. Dus flauw gevallen.

En vind het ook erg schelen wie d'r les geeft. Zijn 2 bij ons daar heb ik echt geen power in de les. Zit ik steeds op de klok te kijken. Terwijl ik bij de anderen personen maar dezelfde lessen echt knal en kapot de les uit kom

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:29

.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:27

Ik ga altijd bij dezelfde instructeur lessen eigenlijk. Aardige gast, kan het wel goed met 'm vinden en hij geeft leuk les.
Die lessen zonder pit zijn zooo vervelend. Word daar altijd zo chagrijnig van :o

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:45

Nou, heb op jullie advies keertje balance geprobeerd :D Vond t niet heel veel aan. De les zelf was wel oke, maar t mediteren vond ik echt zweverig :')
Daarvoor nog lekker gecombat. Morgen maar écht rustdagje qua sportem want heb mu elke dag iets gedaan. Maandag pump, dinsdag combat, woensdag pump, donderdag combat+ balance.
Wil balance wel wat vaker gaan doen ivm spieren, straks kom ik anders paard niet meer op :') zit alleen met de tijden/ dagen... Is pilates anders ook effectief daarvoor?

Oh bah! Hopelijk werkt balance een beetje daarvoor, SsSimone!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 01:05

Mag ik wat advies vragen? :)

Ben aan het denken om groepslessen te gaan nemen bij sportschool. Lijkt me veel leuker en motiverender dan dat saaie fitnessen. Hoe ervaren jullie dat? Heb al wat gelezen in het topic en lees veel positieve dingen!
Het nieuwe houdt me alleen beetje tegen. Ken er nog geen mensen, is allemaal nieuw, sport vrijwel nooit :\ Is dat gewoon een kwestie van doen oid?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:16

Ik kende er ook niemand wn ging er gewoon heen. Nu ik elke week 3x ga wwet ik ongeveer al wie er zijn

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:21

Ik vind groepslessen echt leuk ja, wel leuker dan gewoon fitness. Al vind ik fitness ook leuk :P Je hebt veel verschillende groepslessen waarmee je ook verschillende dingen traint, dus er zit vast wel iets bij wat je leuk vindt.
Ik heb mezelf ook alleen ingeschreven en kende er ook niemand. Heb er zelf helemaal geen problemen mee, vind het ook wel fijn om alleen te sporten. Daarnaast leer je ook wel mensen kenmem in de sportschool :)
Vaak heb je wel een proefweek/ proefdag bij een sportschool, misschien dat je dat kan proberen? Het is sowieso een kwestie van gewoom doen ja ;)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:21

Ik kan maar een ding zeggen gewoon gaan!
Zeg even tegen degene die les geeft dat je nieuw bent( vooral handig met pump en step). Dan helpt diegene je met je spullen neerzetten.
Ook voor de andere lessen is het handig dan vertellen ze wat je kan verwachten :)

Gewoon gaan mensen maken vanzelf wel een praatje met je.
Tenminste bij ons is ht altijd erg leuk!

(edit) Moet ik wel zeggen ik bij mijn oude sportschool ook niks voelde voor groepslessen.
De instructeurs die daar liepen deden ook geen moeite om je te motiveren( je kreeg geeneens een hoi als je sportschool binnenkwam)

Bij mijn huidige sportschool sport ik nou alweer een jaar. En met aanmelden zeiden ze meteen, nou zometeen is er sh'bam doe maar lekker mee.
Nou ook altijd als je binnenkomt ooh doe je daaraan mee. Oh doe je mee in de les.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:07

Inderdaad gewoon doen! Ik heb de eerste 2 jaar alleen gefitnesst, ben nu helemaal om voor de bodypump. Bij ons zijn er op bepaalde dagen altijd vaste mensen, je leert ze vanzelf kennen.

Mijn instructrice zei gisteren na de les dat ze bij mij progressie ziet en dat ik duidelijk steeds sterker wordt, jippie :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 11:13

Ik zou ook echt willen dat er balance bestond zonder dat mediteren.. blegh vind dat zo suf.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:08

Dan toch maar een kijkje gaan nemen bij sportschool :) Bedankt voor de reacties!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:13

Ik fitness bijna nooit _O- alleen als het moet van de fysio. Ik kende dan wel wat mensen op de sportschool maar die volgen toch weer andere lessen, dus meestal ga ik alleen. Maarja joh je komt er voor jezelf. Inderdaad even zeggen dat je nieuw bent, dan helpt de instructeur je even met neerzetten :)

In welke omgeving wil je gaan sporten? Misschien zijn er bokkers die je een keer op sleeptouw kunnen nemen!