Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

merrylegs

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:24

Even een andere vraag, is het tegenwoordig ook een trend om je armen te laten ontharen? De laatste tijd zie ik veel haarloze armen. Doen jullie je armen ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:25

Ik scheer mijn armen wel eens, of trimmen, maar wil ze binnenkort misschien eens harsen. Dan laat ik het wel door mijn moeder doen, want zelf gaat me dat nooit lukken :+ Als de pijn meevalt kan ik het met de epilator doen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:25

merrylegs schreef:
Even een andere vraag, is het tegenwoordig ook een trend om je armen te laten ontharen? De laatste tijd zie ik veel haarloze armen. Doen jullie je armen ook?

Ik niet, moet er niet aan denken dat daar zwarte haren komen die ik ook elke dag moet gaan bijhouden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:26

merrylegs schreef:

Scheren mensen hun armen? o.O
Dat haar hoort daar gewoon vind ik, en mijne is ook niet zichtbaar.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:27

Gelukkig ben ik daar blond, terwijl mijn haar bruin is :+ Maar ik blijf er ook af hoor, anders worden ze nog veel zwarter en dikker!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:31

Haha goed topic! ik volg! Inderdaad ook bultjes!
En armen scheren... no way!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:31

Nee ik scheer mijn armen ook niet :')

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:33

Milo2012 schreef:
Robynn schreef:
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar ik gebruik de Philips Lumea :j
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid

Bij mij werkt hij perfect! ik heb geen last meer van ingegroeide haarworteltjes! :)
Het duurt wel even voordat het effect er is. Bij mij duurde het zo'n 4 maanden eer alles weg was (en nu dus alleen een streepje die ik af en toe kortwiek :') )

Het is wel een hele investering, want ik hoor ook wel eens verhalen dat het met blond of rood haar niet werkt. Ik doe mijn benen, bikinilijn en oksels ermee :j en ben bijna geheel haarloos nu :j
Je kan na 2 weken precies zien welk stukje je vergeten bent te behandelen :+

wij zijn ook van plan zo'n ding aan te schaffen! En hij werkt dus echt? We waren een beetje angstig dat het resultaat minimaal zou zijn.

Bij mij perfect! Ik heb een middelmatige blanke huid met donkere haren. (Zwart/donkerbruin)

Ik heb zelf heeeel lang zitten twijfelen of ik hem zou kopen of niet. De eerste maand merk je al verschil in hoeveelheid haar wat terug komt. Als je het daarna goed bij blijft houden gaat alles weg. Ik vergeet het nog wel eens, maar na 1 behandeling is het daarna weer weg. Bikinilijn ging bij mij het snelst. Daarna benen en daarna oksels :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:34

Ik moet er niet aan denken dat die donshaartjes op mijn armen zouden veranderen in dikke donkere haren door het scheren :=

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:34

Ik scheer mijn armen wel, mja anders ben ik ook net een aap :')
En de haargroei van mijn armen is nog minder snel/donker dan op m'n benen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:36

Bij mij helpt even flink wrijven met een (ruwe) handdoek tegen bultjes, na het scheren en de volgende dag, heb er heel weinig last van daardoor :) Armen begin ik niet aan, zat ooit bij een meisje in de klas die haar armen schoor en dat voelde aan als schuurpapier :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:40

Hier ook alles weg, en ook last van bultjes (alleen bij mn bikinilijn) oksels en benen scheer ik ook maar mijn armen niet hoor, zou me dood irriteren aan stoppels.. Ik heb wel donkere haren op mn armen maar in de zomer kleuren die toch lichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:42

Haar komt niet donkerder terug van scheren hoor, dat is een fabel.
Ik scheer mijn armen nu regelmatig sinds 6 maanden en de structuur + kleur is er niet door veranderd!

Mijn haar daar is donkerblond, in de winter goed zichtbaar, in de zomer minder. Maar vind het gewoon lelijk omdat ik vrij veel haar heb op mijn armen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:58

merrylegs schreef:

Ik doe dat wel, al jaren.. Enne er groeien echt geen donkere haren terug hoor :+
Hoeft maar 1x per maand, het groeit heel langzaam. Ze groeien net zo licht en zacht
terug als dat ze er ooit opzaten ;)

Ik heb een hekel aan haar, overal behalve op mijn hoofd.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:04

Bij mijn benen waren mijn haren voor dat ik ze ging scheren ook lichter dan erna, de stoppels zijn heel donker en dikker als dat ze eerst waren ,haren komen dikker terug toch?

Ik moet trouwens mijn benen en oksels in de zomer echt dagelijks scheren wil je de stoppels niet zien.. meer mensen hier last van? Ik wil ze met zon epilady doen maar daarvoor moet je eerst je haren laten groeien en het was steeds mooi weer dus dan kon ik geen korte broek aan haha..

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:04

Ik heb mijn armen ook wel eens gedaan met suikerhars, maar dat vond ik toch wel flink zeer doen. Haartjes zijn nu zo dun en blond dat ik ze maar laat zitten :+

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:05

Haha, geniaal topic!
Ik zou ook wel eens 'all the way down under' willen doen, scheren. Maar ben bang dat het best moeilijk is en dat het er dadelijk half wel half niet uitziet? En is het ook niet moeilijk/bloederig omdat de huid daar niet glad is zoals op je been?
Hahah niet dat ik dadelijk voor schut sta bij m'n vriend :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:11

Kayleigh_ schreef:
Is oksels epileren niet vre-se-lijk? Doet dat niet meer pijn dan je bikinilijn? Het lijkt me geweldig als het haar daar wat langer wegblijft aangezien ik donker haar heb, dus als ik scheer blijft het hoe dan ook donker door het stukje haar dat onder de huid overblijft. Ook moet ik het echt elke dag scheren (snelle haargroei) waardoor heel mijn huid daar geïrriteerd is.

De eerste keer is even doorzetten, dan merk je ook dat die haartjes die altijd geschoren zijn echt stevig zijn en diep geworteld zitten ofzo. Ik epileer mijn oksels nu wekelijks (vaak meerdere keren per week) en daar voel ik echt niets meer van. Ik gebruik die kleinere epilator van Philips, vind het ideaal. Geen irritatie meer en ook niet na 1 dag weer haar terug :Y)
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 17-06-14 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:13

wat ik trouwens eerste keren deed was met pincet epileren (de oksel) raakt je huid er ook iets aan gewend en doet echt stuk minder pijn

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:14

En welke epilator raden jullie aan? Ik weet dat mijn moeder een (dure) heeft maar die laat ingegroeide haren achter, dus duur is dan denk ik niet altijd ook goed?
En de epilator die ik hier al een paar keer voorbij heb horen komen, is dat een goede?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:14

Ik vind het soms nog wel een aardig klusje dat scheren daar beneden hoor := maar ik ben dan ook enorm perfectionistisch. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:16

Haar groeit niet donkerder terug van scheren, FABEL!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:17

Ik scheer alles wat weg te halen valt behalve mijn wenkbrauwen en hoofd haar :+
Dus ook m'n armen, en dat doe ik al jaren wat ik vind armhaar afschuwelijk en vies vooral mensen met donker haar. Ik ben een halfbloed dus ik had van dat vies gorilla haar en nu niet meer. Is een persoonlijke voorkeur trouwens, als ik blond armhaar had had ik het misschien niet gedaan.

Anoniem

Kasmir schreef:
Kayleigh_ schreef:
Is oksels epileren niet vre-se-lijk? Doet dat niet meer pijn dan je bikinilijn? Het lijkt me geweldig als het haar daar wat langer wegblijft aangezien ik donker haar heb, dus als ik scheer blijft het hoe dan ook donker door het stukje haar dat onder de huid overblijft. Ook moet ik het echt elke dag scheren (snelle haargroei) waardoor heel mijn huid daar geïrriteerd is.

De eerste keer is even doorzetten, dan merk je ook dat die haartjes die altijd geschoren zijn echt stevig zijn en diep geworteld zitten ofzo. Ik epileer mijn oksels nu wekelijks (vaak meerdere keren per week) en daar voel ik echt niets meer van. Ik gebruik die kleinere epilator van Philips, vind het ideaal. Geen irritatie meer en ook niet na 1 dag weer haar terug :Y)

Thanks, denk idd dat het alleen de eerste keer enorm pijnlijk is. Misschien zelf eens aan de slag met een pincet, zo ben ik ook begonnen bij mijn bikinilijn. Kost wel enorm veel tijd :+ Of laten harsen door m'n moeder (heb nog strips liggen), ik denk er nog eens over na...

Iolanthe

Kayleigh_ schreef:
Haar groeit niet donkerder terug van scheren, FABEL!

Wel dikker, toch? Of is dat ook een fabel die mij al heel veel tijd gekost heeft? :+
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 17-06-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt