Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:49

wat vervelend loes, dat je nog geen datum hebt. hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

zien jullie op tegen de operatie? of valt het mee?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:50

kosseh schreef:
Apart dat je operatie niet vast staat. Kan je dat niet bij een ortho specifiek onder behandeling blijven? Lijkt mij niet handig om twee mensen te hebben die samen over je beugel gaan. Hoe langer je voor je operatie met de beugel loopt hoe minder lang je er na moet. Dus het uitstellen van de operatie heeft vast wel voordelen.
De maand van min operatie stond al vast voor de beugel er in kwam. Mei 2016 gaat het bij mij gebeuren, en dan nog halfjaar tot jaar beugel....

Volgens mij was het gewoon een miscommunicatie tussen die twee orthos. Mei 2016 duurt nog even. Hoe lang heb je nu je beugel?
edit; lees dat je 'm pas net hebt. :D

Nee ik zie totaal niet op tegen de operaties. Krijg ik eindelijk weer een prachtig gebit. *D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:37

Ja heb hem bijna 2 weken. Zou er ongeveer 2 jaar mee lopen werd gezegd.

Ik kijk ook niet op tegen de operaties. Kan ik eindelijk afbijten met mijn voortanden zonder tong :D
Kijk wel heel erg tegen het revalideren op. Ze hebben gezegd dat ik 6 weken niet mag sporten :(. Ik sport 6 dagen in de week minimaal. (5 keer paardrijden en 3 keer basketbal, verdeeld over 6 dagen) En heb zelfs dan nog energie over... Word heel snel chagrijnig als ik niet kan sporten, en ga stuiteren. De energie moet er dan echt uit. Oja om overal te komen fiets ik 4 dagen per week ook nog is 30-35 km :)

Afbeelding
Dit is hoe ze nu staan. Alleen de achterste kiezen raken elkaar...

_Ekenna

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:16

Lekker energiek jij. :')
Ik denk dat je sowieso de eerste 3/4 weken niet eens aan sporten wilt denken. Dus ik zou me er niet te druk om maken.

Zie ik goed dat je iets een onderbeet hebt?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:22

Yes, een openbeet en een onderbeet.. De onderbeet hoeft evt niet met operatie. Dat lag aan hoe ze het krijgen met de beugel.

Nee denk idd dat ik 3 weken niet sport. We zien het wel. Hoop dat het niet zo lang duurt.

Ik had laatst een blog van iemand gelezen die ook boven en onder kaak operatie had gehad. Die kon na 6 weken nog steeds alleen maar vloeibaar voedsel. De rest deed te veel pijn.
En na 4 weken kon ze pas wil 3 halve dagen per week gaan werken. Hoop niet dat dat bij iedereen zo is.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:48

Onderbeet lijkt me erg vervelend.. Vooral lastig met kauwen, afbijten enzo.. Fijn dat er wat aan gedaan wordt.

Oh fijn. Bedankt voor de info. Ik lees me juist expres niet in op internet. _O-
Ik moet ook mijn boven en onderkaak laten opereren + kin correctie. Jeuj. 6 weken alles door de blender halen.. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:27

De kaakchirurg zei tegen mij dat je binnen 2 wekeb weer normale dingen kon eten zoals brood zonder korsten en banaan enzo.

Zullen we die maar aan houden?

Mijn tante heeft het zelfde laten doen, haar kaak had de zelfde stand als de mijne (familie kwaal) maar die zei dat het allemaal wel mee viel en je snel weer kan eten

Komt goed we komen er dpor heen

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:32

Tja, ligt er natuurlijk aan wat voor operaties je krijgt. Mijn KC had het over 3/4 weken, 6 weken klinkt een hel en 2 weken klinkt chill. Ik krijg dan wel 3 operaties, dat maakt misschien ook uit..
Ach, we kunnen toch niks anders doen dan afwachten. :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 03:07

Jaa nu die beugel er in zit kunnen we eigenlijk al niet meer terug :) we zien het allemaal wel

Ik krijg maar 2 operaties.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:08

Ligt inderdaad aan de operatie.
Ik ben twee weken geleden aan mijn bovenkaak geopereerd en kan nu zacht voedsel eten (en chips gaat ook al :') ). Heb een week lang alleen vloeibaar op.

Maar aan het eind van het traject moeten beide kaken nog verschoven worden, dat herstel gaat langer duren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:49

Heftig die operaties!
Ik die de bitjes inderdaad enkel uit om te eten. Water drinken ermee mag wel en metddrinken ben ik er ook niet zo strikt mee
elke twee weken krijg ik nieuw bitje!

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:28

nou ik heb onlangs wat info gelezen en gezien over kaak operaties, maar poeh hee, dat is niet niks!
je krijgt er wel wat moois voor terug, maar lijkt me doodeng!

@poes. elke 2 weken is best snel ja! moet je dan ook elke keer naar de orthontist? of is dat minder vaak?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:38

In het begin wel en na een tijdje krijg je telkens drie setjes mee!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:44

Mooney, dat is best snel al toch. Dat je nu al weer zacht voedsel eet?
Hoe gaat het nu?

Ik ben weer stapje dichterbij. Vandaag links mijn verstandskies verwijderd. Ben nu wel een hamster... Gaat leuk worden morgen op school. Hoop dat het snel weg trekt. Heb er geen pijn aan alleen als ik er op lig dus dat scheelt.

Hoe staat het met de rest er voor?? Het is zo stil hier

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:22

Ik moet vanmiddag weer op controle, vorige keer heeft een tand (die niet wil draaien) een extra ijzerdraadje gekregen, maar helaas... Er is geen beweging in te krijgen :n hij moet eerst recht staan voordat ik een sterkere draad krijg.
Alle beugelbekkies sterkte en degene die een operatie staan te wachten: extra sterkte!

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:52

kosseh, oef arme jij! nare rotdingen zijn het. ging hij er makkelijk uit? is het gehecht? ben je goed de nacht doorgekomen?

ceetje, oh wat vervelend dat hij niet mee wil werken. wat zei de ortho er van? hebben ze er een andere oplossing voor bedacht?

hier geen bijzonderheden.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 08:31

Volgens mij ging hij er makkelijkk uit. Moets wel gespleten worden en aan het begin geboord (hij was nog niet door)
Zitten hechtingen in ja. Daar geen last van. Meer last van het stuk bijten van mijn wang doordat het zo dik is.
Over een uurje er mee gaan paardrijden kijken of het lukt.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:33

De assistente had een briljante ingeving en een scherp zicht! Onder de bracket zat de lijm iets te hoog! Bracket verwijderd en opnieuw eropgezet dat zou er nu voor moeten zorgen dat ie gaat draaien. Gisteravond voelde ik hem goed, dus da's een goed teken.
Iedereen weer veel sterkte met al het ongemak en pijnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:12

Ik ben gisteren om mijn derde setje bitjes geweest. Binnen twee weken zit ik in Barcelona en omdat ik geen vijf dagen wou verliezen heb ik gevraagd om het vierde setje ook mee te krijgen en dat kon gelukkig.
Ik heb nergens last van deze keer, vorige keer had ik erg gevoelige tanden als ik de bitjes uit had. Maar dat komt omdat ik flinke griep heb en onder de pijnstillers zit :D

Het is wel fascinerend om te zien hoor. Sommige tanden zijn ze flink op aan het werken en andere Nog helemaal niet. Vind het nog steeds ideaal. Ik vertel er niet zi heel actief over maar ik maak er ook geen geheim van. Toch best grappig dat als ik er wat van zeg dat mensen het ver niet geloven. Zelfs met de attachments valt het dus niet op.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:52

Ceetje, oo als je het voelt trekken staat er iedergval druk op en gebeurd er vast wel iets toch :)

Poes, dat is wel grappig dat niemand het ziet. Ook een van de redenen dat je die bitjes zou nemen.
Mijn slotjes onder ziet ook niemand. Lip zit er altijd over.

Bij mij is de zwelling gelukkig al wat aan het af nemem. Als het morgen nou nog minder is ben ik geen erge hamster meer achter de kassa

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:38

Hier schiet het aardig op. Ik ben anderhalf jaar verder. Deze maand drie keer naar de ortho en dan is het alleen een kwestie van tijd want dan staat alles op zijn plek en hopelijk het laatste spleetje gesloten. Laatste paar maanden gaat wel een hele organisatie worden. Orthodontist is maar twee dagen per maand in de praktijk en ik ga 200 km verderop wonen. Aan het einde van de maand ga ik zelfs naar zijn andere praktijk nog een uur van mijn huidige praktijk vandaan. Je moet er wat voor over hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:32

Wow dat zijn afstanden. Ik vind het al lastig nu omdat ik voorlopig om de twee weken moet een het kan niet vroeger want dan heb ik de bitjes Nog niet lang genoeg in om al te wisselen en later wil ik niet want dan moet ik langer beugelen. Maar aangezien ik in Brussel werk en zij in Gent zit is het ook niet ideaal.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:22

Ik lees hier al lange tijd mee maar heb nu even zelf een schop onder m'n kont nodig :)
Ik ben nu 23 en heb vroeger een blokjesbeugel gehad, omdat voortanden niet gelijk stonden. Na een klein jaartje mocht deze eruit en kreeg ik een nachtbeugel in de plaats. Deze heb ik jammer genoeg te weinig gedragen (koppige puber :roll: ) waardoor alles weer schever was geworden. Terug blokjes gekregen en na een half jaartje was alles weer recht, juist nog wat overbeet. Ik kreeg een spalkje achter mijn voortanden om alles recht te houden. Enkele jaren later is dit afgebroken, terug naar orthodontist maar omdat ik een gaatje had moest ik eerst langs de gewone tandarts voor er een nieuw spalkje aankon. Jammer genoeg ben ik nooit meer terug gegaan en zijn mijn voortanden weer scheef gegroeid.

Nu ben ik dus 23 jaar en ontzettend onzeker wat m'n tanden betreft. Ik durf niet met open mond te lachen en vind het zelfs verschrikkelijk om te praten met iemand die tegenover me staat dus het is dringen nodig om stappen te ondernemen...

Ik ga al mijn moed verzamelen en toch maar eens een mailtje voor info naar de orthodontist sturen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:43

Gewoon doen! Mailtje sturen houdt niks in en eens Het balletje rollen gaat, gaat het vanzelf.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:51

kosseh schreef:
Mooney, dat is best snel al toch. Dat je nu al weer zacht voedsel eet?
Hoe gaat het nu?

Ik ben weer stapje dichterbij. Vandaag links mijn verstandskies verwijderd. Ben nu wel een hamster... Gaat leuk worden morgen op school. Hoop dat het snel weg trekt. Heb er geen pijn aan alleen als ik er op lig dus dat scheelt.

Hoe staat het met de rest er voor?? Het is zo stil hier

Ging aardig snel ja, maar dit was ook een relatief simpele operatie. 8 kiezen trekken en de bovenkaak doorzagen.
Ondertussen ben ik klaar met draaien, de kaak is nu genoeg verbreed. Nu moet het bot eerst weer gaan helen en midden april gaat de eerste beugel erin :) .
Eten gaat best goed trouwens, eet alweer zo goed als normaal. Moet alleen nog kleine stukjes snijden.