Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elias7

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:33

Lovebrechjex bedoel ik whaha

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:10

Fijn dat het goed gaat Isa! Paardrijden ook weer goed? :)

Elias7 tot gauw! X

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:23

Beterschap, Elias7! :j

Ja, paardrijden gaat ook erg goed brechje! :)
Vorige week vrijdag weer een vol uur gereden, zonder pijn. (wel heel veel spierpijn :+)
En zondag meteen weer, voor een FNRS wedstrijdje :D
Geen winstpunt gereden, maar het ging goed, dus was ik erg blij mee! :j

Gaat bij jou ook alles weer goed met paardrijden? :) Kan je ook alweer lichtrijden?

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 00:00

Heel fijn dat je weer kan paardrijden. Ik had het ook zo erg gemist.

Bij mij ook alles goed, lichtrijden, springen, allemaal geen probleem! :D laatst een rit van ruim 3 uur gemaakt en geen pijn, dus we kunnen weer lekker kilometers maken. Heerlijk!! :j

Ik heb gewoon geen spierpijn gehad toen ik er na 8 weken weer opklom, had verwacht dat ik het wel zou voelen, maar niet dus! :P

Hoevaak heb je nu fysio? Kan je alweer rennen enzovoort?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:27

Wow, geen spierpijn! :P Ik heb gister weer les gehad, was best pittig en dat voel ik nu ook wel weer hoor haha :')
Weet niet of ik alweer kan springen, maar verlichte zit gaat wel :j

Mag nog steeds niet rennen helaas, maarja als dat het enige is.. ;) :+

Heb nog steeds 2 keer in de week fysio, de oefeningen worden wel steeds zwaarder, maar tot nu gaat het best goed! :D
Waarschijnlijk nog zo'n 2/3 maanden en dan ben ik er eindelijk vanaf _/-\o_

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:20

xxIsaa schreef:
Wow, geen spierpijn! :P Ik heb gister weer les gehad, was best pittig en dat voel ik nu ook wel weer hoor haha :')
Weet niet of ik alweer kan springen, maar verlichte zit gaat wel :j

Mag nog steeds niet rennen helaas, maarja als dat het enige is.. ;) :+

Heb nog steeds 2 keer in de week fysio, de oefeningen worden wel steeds zwaarder, maar tot nu gaat het best goed! :D
Waarschijnlijk nog zo'n 2/3 maanden en dan ben ik er eindelijk vanaf _/-\o_

Haha, precies. Niet meegymen is voor mij geen straf! :P

Vandaag weer een super dressuurles gereden, toch een uur best intensief maar ging prima! :D mijn enkel word ook steeds minder dik na een dag van alles gedaan te hebben. Eerst was het zo dat als ik had gereden ik m'n enkel amper uit m'n laars kreeg.. nu gelukkig niet meer! :)

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:57

He he naar 4 rampzalige nachten vannacht eindelijk redelijk geslapen.
De pijn word nu ook minder gelukkig, en van een douche knap je ook lekker op
Wat fijn dat het met jullie goed gaat, top!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:07

Even een update. Ga morgen lekker 14 dagen er tussen uit. Eerst 3 dagen naar een dressuurclinic kijken (zie er een beetje tegen op met 2 krukken) en dan beetje vakantie houden.
Lopen gaat steeds beter. Ik kan nu de de 2 km lopen met 2 krukken. Dus nu moet/mag ik dat rustig gaan opbouwen naar zo ver lopen met 1 kruk. Kost me moeite omdat me enkel zo stijf en en niet omhoog wil maar ik hou stug vol.

Fysio richt zich nu alleen nog maar op het losmaken van de enkel en de pezen. Beetje apart, maar lijkt veel beter te werken dan steeds oefeningen te doen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:20

Fijn te horen dat het goed gaat. Enkel losmaken kan je zelf ook goed doen, door telkens een beetje te rekken. op de trap staan en hak uitdrukken dan op je tenen weer omhoog duwen.
Ik vond op 1 kruk vermoeiender dan 2. Op 1 kruk ga je gauw scheef lopen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:47

Ik loop ook liever op 2. Fysio ziet naar 1 gaan gewoon als een overgang naar 0. In het begin dacht ik ook dat 1 beter/minder erg uitziende is dan dan 2. Maar van 1 krijg ik toch echt meer last van me schouders. Wel prettiger om dingen mee te nemen.

Punt is dat ik zelf dat rekken en lossen niet zo goed kan doen. Kom steeds weer tegen dat punt aan dat het blokkeert. Fysio pakt voet, enkel en achillespees nu steeds apart. En daardoor zit er veel meer beweging in naar links en rechts daarna. Niet naar boven, dat komt waarschijnlijk pas na 3 oktober (of als de schroef breekt).

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:27

Goed om te horen dat het beter gaat, veulen84! :j
Fijne vakantie alvast! :D

Ik had afgelopen dagen weer enorm veel last van m'n knie helaas.. :n
Gister heeft de fysio er weer even goed naar gekeken, en een echo gemaakt, maar daar kwam niet veel bijzonders uit ;)
Kniepees is geïrriteerd en overbelast, ik wil/doe gewoon veel te veel.. :+
Zijn advies was om dit weekend rustig aan te doen, maar dat gaat 'm niet worden.. :')
Vanavond weer een uur les op de manege, morgen naar Horse Event & zondag heb ik weer een wedstrijd.. _/-\o_
Vanaf maandag zal ik rustig aan gaan doen haha :o :+

Hoe gaat het met jullie? :)

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:42

Heehee allemaal.

Ik ben inmiddels weer helemaal de ' oude ', loop weer zo goed als normaal, kan steeds beter rennen. Weinig last meer.

Daarom ga ik dit topic verlaten! :j vond het erg fijn om in die rot periode met jullie te praten, de tips en adviezen die jullie me gaven. Echt top! Bedankt hiervoor.

Het gaat jullie allemaal goed, ooit worden we allemaal weer de oude! :D

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:47

Heeey lovebrechjex

Wat goed joh! Heel erg fijn dat je weer de oude bent.

Heeey jongens,

Ik ben vandaag even bij mijn paardje geweest en dat deed me zo goed, zo ontzettend fijn even hem te zien en hem te kroelen, heerlijk.
Het lopen gaat inmiddels ook beter, het zit nogsteeds in dik verband maar met speciale schoenen kan en mag ik lopen.
Nog een paar dagen en dan gaat het verband eraf en kan ik voor het eerst zien hoe de operatie is gelukt.
Dit vind ik toch wel erg spannend wat als het resultaat niet is wat ik hoop of het doet zeer om het verband eraf te krijgen of of of....
Er komt zowiezo weer verband omheen maar voor hoelang weet ik niet...afwachten.

Hoe gaat ie bij jullie?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:09

Hoe gaat het met iedereen?

Ik wordt dus vrijdag geopereerd. Om 8 uur 's ochtends al. Waarschijnlijk gaan naast de 2 stelschroeven het plaatje er ook uit. Dat was even ene verassing toen ze dat net aan de telefoon vertelde.
Operatie gaat gebeuren met ruggenprik en roesje.
Toch wel beetje nerveus nu. Voor dat plaatje moeten ze wel een stukje snijden natuurlijk := Maar dit keer meteen geen pijnstillers. Hopelijk wordt ik dan minder ziek.
Wel krijg ik iets tegen de misselijkheid. Niet dat ik de vorige keer na de operatie zo misselijk was. Maar wel daarvoor, van het in de auto zitten zonder voedsel in me maag.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 22:18

Veulen wat spannend! Heel veel sterkte.

Hier gaat het na 2 maanden toch weer minder. Opeens is er pijn en hoe! Een zeurend gevoel dat zo overheersend is dat ik er niet van slaap dus morgen terug naar de dokter.

Ellias fijn even lekker naar je paard <3

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:16

Vervelend dat je ineens weer pijn hebt Pauline. Misschien toch overbelast of last van de kou? Komt er ooit een eind aan de ellende?

Mijn operatie is inmiddels al weer 10 dagen geleden. Uiteindelijk zijn er 4 schroeven en het plaatje uit gegaan. Heb nu alleen rechts nog een pin en een schroef.

Ik moet zeggen dat het heel goed voelt. Na 5 maanden (aankomende zondag) doet me enkel eindelijk weer een beetje wat ik wil. Woensdag mogen de hechtingen er uit (13 stuks) en dan mag ik vol gaan belasten. En voor het eerst lijkt het er voorzichtig op dat het gaat lukken.

Wel is me been enorm dik van het vocht. Het geheel loopt nu van me tenen tot me knie. Dat hindert aan het einde van de dag wel. Maar dat kan nog weggaan als de wonden dicht gaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 00:41

Hee maar dat klinkt wel goed!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:53

Inderdaad, het voelt vooral fijn omdat ik ruim 2 maanden geen vooruitgang voelde. Er was gewoon niks. Alleen maar een geblokkeerde enkel. Nu ineens in 10 dagen praat de fysio over lopen zonder krukken en krachttraining.

Voorzichtig denk ik aan weer werken, me paarden rijden, autorijden, de hond mee nemen voor lange wandelingen en nog een paar dingen die ik verschrikkelijk mis.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 09:51

Ja kan ik me voorstellen!
Ik doe alles maar ik merk dat de pijn steeds meer toeneemt. Vlg mij ia die injectie gewoon uitgewerkt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:02

:(
Deze week nog een ct scan en een echo.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:18

Oh nee... Waar denken ze nu aan?

Ik hoopte dat het inderdaad de injectie was die uitgewerkt zou zijn... :(:)

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:16

Onee pauline wat vervelend, ik hoop er niks naars uit de echo komt.

Veulen84 wat fijn om te horen dat het de goede kant op gaat, top!

Bij mij gaat vrijdag het verband eraf en hoef ik niet meer op die rotschoenen te lopen, heb inmiddels aardig last van mijn rug en nek gekregen na zes weken op die dingen te hebben gelopen.
En dan mag ik eindelijk proberen normaal te gaan lopen, ben benieuwd naar het resultaat.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:39

Me gevoel is bevestigd vandaag. Alles lijkt goed. Behalve het kraakbeen, maar dat kan jaren duren voor dat problemen geeft. Het vocht blijft, chirurg denkt dat ik daar over 5 of 10 jaar nog wel last van zal hebben.

Maar ik mag het krukken gaan afbouwen, en al me andere activiteiten gaan opbouwen.
Behalve rennen, hoogspringen, bungy-jumpen, skiën of skeeleren. Maar goed, die behoefte voelde ik toch niet echt.

Meer behoefte aan paardrijden en werken :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:52

Woehoeeeee!

Ze denken aan een breuk, nog altijd die is gaan rommelen. Een van de gewrichten ziet er heel rafelig uit. Op de echo vandaag zag ik echt dt een inham veel dieper is geworden. Ook de buitenste banden zijn niet goed. Bwegh.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:54

En wat zijn de plannen nu?