Ik heb alleen jouw berichten doorgelezen ts, maar jeetje wat maken jullie veel door.. Heel, heel heel veel sterkte gewenst nog! Als je wilt mag je mij het adres ook wel PB'en, dan stuur ik ook een kaartje
Ach wat erg voor Christa en jullie allemaal ! Houd deze ellende dan nooit eens op. Natuurlijk blijven we kaartjes sturen maar wat zou het fijn zijn als het eindelijk eens beter zou gaan met haar. Heel veel sterkte
Ik weet niet of mensen van hier op Christa's wereld op fb zitten. IK heb even het bericht gekopieerd wat ze daar op heeft gezet:
Vandaag is er bloed afgenomen. Mijn bloed liet zien dat mijn nierfunctie enorm slecht was en gedaald. Dit betekent ik mijn geval dat mijn darmen geen vocht en voeding meer opnemen. Ik heb een gesprek gehad met de arts en er is uitgekomen dat ik Bloedvoeding moet krijgen wederom. Mijn darmfalen kunnen ze weinig aan veranderen want alles wat kon is de afgelopen maanden uit de kast getrokken. De Aankomende maanden zal ik dus totale parenterale voeding (TPV Bloedvoeding) krijgen. Ik mag hiernaast niks eten of drinken. Dit zal dus eventjes zwaar worden.. Nu zou ik tot volgende week tpv via het infuus krijgen maag vanavond is mijn infuus weer gesneuveld. De intensive Care heeft drie keer geprikt en ook andere verpleegkundige hebben hun best gedaan maar ze krijgen geen infuus in mijn bloedvat. De internist wilde dat er kosten wat het kost een toegang tot mijn bloedbaan werd gelegt omdat mijn nierfunctie al zo slecht is. Maar we hebben samen met de MDL en verpleegkundige besloten om vanavond maar niks te doen.. Morgen gaan ze kijken wat ze kunnen doen? Misschien toch een centrale lijn plaatsen of port a cath... Maar OK planningen staan hier redelijk vol... Maar er moet morgen iets in voor mijn nierfunctie..
De komende periode zal best zwaar worden en er zijn best wel wat risico's aan de bloedvoeding. Zo kan ik zoals eerder septisch raken. En heb ik dus een enorm hoog risico op bloedvergiftigingen.. Maar zoals het er nu uitziet is dit de beste oplossing... Zoals de arts zei ga straks naar huis met de TPV en geniet even van het leven wat je nog hebt... Zorg ervoor dat je even een half jaar even niet opgenomen wordt en je alles thuis zelf kan... Kom eventjes bij, laad op! En hij heeft gelijk. Ik verblijf momenteel 8 maanden per jaar in het ziekenhuis en het is eventjes genoeg. Het zou fijn zijn als alle infusen en toestanden thuis kunnen. Geen stres meer van het ziekenhuis, en hopen dat het na die 6 maanden beter gaat.
Ik heb persoonlijk nog nooit iemand gehad met sepsis door TPN. Er moet natuurlijk altijd goed proper gewerkt worden bij de procedures.
Maar wat gaan ze doen dan buiten de TPN? Of stopt de behandeling hier? omdat je zegt geniet het leven wat je nog hebt...
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-15 21:57
Helaas had mijn zusje laatste keer bloed vergiftiging. Ik weet er niet alles meer van maar er moesten ook dingen dagelijks vervangen worden of door gespoten worden...? Jij weet het vast wel. Gebeurde ook niet. En normale infusen stoot haar lichaam ook af. Het is elke keer een heel gedoe. Lijkt wel alles wat lichaams vreemd is wil het lichaam eruit hebben.
Ik denk dat ze het gaan aankijken. In nijmegen (waar contact mee is) zeggen ze als ik het goed heb begrepen een half jaar tpv kan de darm tot rust komen. En daarna kijken wat er gebeurd als je weer gaat eten. Veel is daarna niet meer te doen. Misschien nog een operatie...? Maar de meeste opties heeft ze nu wel gehad. En er zijn ook al wat verklevingen. Het is echt afwachten hoe alles nu verloopt en wat de artsen beslissen. Hopen dat de tpv dit keer goed blijft gaan en daarna weer aankijken. Het is per dag bekijken weet ik nu wel bij me zusje.
Dankjewel allemaal Ondanks dat mijn zusje en ik jullie in het echt niet kennen behalve Gohya dan ze woont in de buurt geven jullie echt veel steun en de kaarten doen haar echt goed. Heeft ze toch het gevoel dat ze er niet helemaal alleen voor staat en dat er ook echt mensen ook buiten ons gezin aan haar denken. Het zijn kleine dingetjes die je voor iemand kan doen maar het doet erg veel met iemand!
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-15 10:21
Dankjewel weer een kaart binnen. vanavond ga ik de kaart langs brengen ☺
Er is gisteren weer een kaart binnen gekomen! Super heel erg bedankt. Breng deze van de week!
Christa haar lijn was weer gesneuveld ze krijgt als er geen spoed gevallen tussendoor komen een centrale lijn. Krijgt ze daar tpv (bloed voeding) doorheen. Volgende week wordt ze over geplaatst naar Nijmegen en gaat daar een cursus volgen voor de tpv. Zodat ze ermee naar huis kan. Het is dan de bedoeling dat ze het daarmee half jaar volhoud. Kan ze tot rust komen en haar darm ook. En daarna mag ze weer gaan proberen wat te gaan eten en te drinken. En kijken hoe de dunne darm daarop reageert. Kans is heel klein maar het is het proberen waard.
Wat fijn zeg, hopelijk blijft alles goed gaan en kan ze lekker uit het ziekenhuis blijven voorlopig! Ik zal van de week nog eens op zoek gaan naar een mooi kaartje!
Phoeh...heb net Christa haar blog gelezen ! Ik blijf het toch allemaal heel heftig vinden wat ze door moet maken. Ik hoop dat ze snel naar huis kan en jullie allemaal weer wat rust en geluk kunnen vinden. Heel veel sterkte en binnenkort maar weer een kaartje op de post !
saskiakefie
Geplaatst: 28-04-15 22:27
Weer even bij gelezen. Heftig zeg, kan me voorstellen dat je soms ook de hoop verliest, zowel jij als je zusje. Als het telkens weer mis gaat... Ik hoop van harte dat ze nu even een half jaar uit dat ziekenhuis kan blijven en een beetje pijnloze tijd heeft en mag genieten....