Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zahlina schreef:Ruim 5 jaar later:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0946672X17308763
Het bewijs is daar, aluminum, het middel waarom ik uiteindelijk niet gevaccineerd heb.
Een onderzoek wat in maart dit jaar gepubliceerd is.
Waarom ik dit topic weer naar boven haal?
Omdat ik er benieuwd of er nu nog het zelfde over nagedacht wordt, of ik nog steeds een gevaar ben of dat ik misschien kijkende naar mijn kinderen achteraf wel eens een hele juiste keuze heb gemaakt.
Chubby schreef:Punt is een beetje dat er ouders zijn die wél hun twijfels hebben bij de gevolgen van vaccins bij hun kind. Die gevolgen kunnen niet altijd maar afgedaan blijven worden met onzin. Persoonlijk vind ik dat je ook nog altijd niet kunt spreken van 'lange termijn gevolgen' naar aanleiding van vaccineren. Daarvoor wordt er toch echt nog te kort gevaccineerd. We zijn nog niet eens aan de derde generatie begonnen sinds vaccins breed zijn ingevoerd en voor sommige vaccins geldt zelfs dat er nog niet eens 1 generatie mee groot is geworden.
Citaat:Punt is een beetje dat er ouders zijn die wél hun twijfels hebben bij de gevolgen van vaccins bij hun kind.
In termen van de grote getallen klopt dit, maar er zijn dus uitzonderingen op.Citaat:Persoonlijk vind ik dat je ook nog altijd niet kunt spreken van 'lange termijn gevolgen' naar aanleiding van vaccineren. Daarvoor wordt er toch echt nog te kort gevaccineerd. We zijn nog niet eens aan de derde generatie begonnen sinds vaccins breed zijn ingevoerd en voor sommige vaccins geldt zelfs dat er nog niet eens 1 generatie mee groot is geworden.
Citaat:Er zijn ook ouders die geloven dat de aarde plat is, dat het goed is om je kinderen alleen rauw voedsel te geven of dat het een goed idee is je kind alles zelf te laten betalen. Die twijfels zijn er, maar de onderzoeken zijn er ook die de twijfels zouden moeten wegnemen. Je kan feitelijk dus wel zeggen dat het onzin is.
Citaat:Het vaccinatieprogramma in Nederland is dacht ik in 1950 of begonnen, dus er is zoiezo 60 jaar vaccinatie, onderzoek en medische vooruitgang geweest. We weten - van vrijwel alle - vaccins dus wat de lange termijn gevolgen zijn.
Citaat:Het is bekend wat de werking is van een vaccin (een klein beetje virus zodat het immuunsysteem deze herkent en zich er tegen kan verweren), de ingredienten zijn bekend (yep, die klinken vreselijk eng, maar als je kijkt wat je voor enge dingen met enge namen er zitten in de dingen die je doordeweeks eet schrik je je ook dood. Zoek maar is wat er in een banaantje zit) en er word al meer dan 50 jaar gevaccineerd. Ieder vaccin (en medicijn) word uitgebreid onderzocht, met echte onderzoeken met toetsbare resultaten. De procedures zijn heel streng. De overheid heeft geen financieel belang bij enten behalve dan een gezonde beroepsbevolking en heeft er ook geen belang bij onjuiste informatie te verspreiden of “dingen in de doofpot” te stoppen.
Citaat:Gebruik inderdaad desnoods een alternatief enting schema als je je daar fijner bij voelt.
Sizzle schreef:Een ieder moet gewoon zijn eigen afwegingen maken, maar dat doorslaan in extremisme (beide kanten op) is nergens voor nodig.
Ik zal de laatste zijn die beweert dat je pharma en onderzoek gewoon blind moet vertrouwen (er zijn voldoende doofpotjes bekend) maar alles verketteren slaat ook nergens op.
Wij hebben voor een aangepast schema gekozen.
Popstra schreef:Als ouder zijnde ben je vroeger toch ook gevaccineerd??? Jou vader en moeder wellicht ook enz enz... En heb je daar wat aan over gehouden?
Waarom zou je dat dan nu in ene je kind willen onthouden??
Ik snap daar werkelijk niks van.