zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jajakall_x3

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 08:50

ik denk dat het beste is dat we een tijdje bij zijn baas gaan wonen en zo kunnen we sparen voor iets anders. en ja we gaan niet meer naar onze ouders toe want als we gisteren niet waren gaan vluchten waren er ergere dingen gebeurd. mijn vriend durft me ook niet meer alleen laten omdat hij bang heeft dat zijn vader me iets aandoet. gisteren wou hij dat al doen maar toen heb ik geluk gehad met als gevolg dat mijn vriend nu slaag heeft gehad.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:59

Jeetje meid :( wat vervelend dat jullie ouders zo naar doen.. ik hoop echt dat ze bijdraaien..
Ik weet dat hier in nederland ( geen flauw idee of je in nederland woont )
Heel veel instanties zijn voor jonge ohders, die wellicht kunnen helpen aan een woonruimte :)

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:02

ik woon niet in nederland en ik denk niet dat ze gaan bijdraaien want hij heeft al heel zijn leven een slechte band met zijn ouders en zijn ouders willen niet dat hij samen is met mij dat is al van in het begin zo dat ze mij buiten wouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:03

Wat een vreemde vader heeft hij. Zou wat dat betreft toch eens serieus gaan nadenken over aangifte.
Een man die een zwangere vrouw iets wil aandoen is niet helemaal goed bij z'n hoofd. Dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en in ieder geval melding maken.

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:05

veel sterke!

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:06

ja maar dan gaat het alleen nog erger worden zijn vader is echt zot die is instaat om mijn vriend iets aan te doen. hij heeft mijn vriend toen hij klein was al van de trap gegooid enzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:08

jajakall_x3 schreef:
ja maar dan gaat het alleen nog erger worden zijn vader is echt zot die is instaat om mijn vriend iets aan te doen. hij heeft mijn vriend toen hij klein was al van de trap gegooid enzo.

Daarom juist aangifte te doen. Je wilt het risico toch niet lopen dat hij jou of je (ongeboren) kind wat aan doet?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:08

Jeetje dat hij woest is en je meent onder druk te kunnen zetten daar verschiet ik niet zo van, het zal niet de eerste en niet de laatste vader zijn die een (in zijn ogen véél te jonge) dochter of schoondochter denkt te les te moeten spellen over zoiets. Maar dat hij je fysiek wil aanvallen daar schrik ik wel van, zeker nu je zwanger bent. En zeker als zijn eigen vrouw hetzelfde heeft meegemaakt. Maar ik denk dan niet met hem maar met iemand anders?
In elk geval vind ik het heel knap en moedig wat je doet. Laat door zo'n situaties zeker niet beïnvloeden, het is jouw buik en jouw(of jullie) kindje, en JIJ bent degene die elke dag moet worden met de gedachte "wat heb ik gedaan.." als je het tegen je wil zou weghalen, niet jouw of zijn ouders die gewoon fluitend kunnen verdergaan.
En je eigen ouders? Zijn die ook nog steeds woedend?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:12

jeetje ts het wordt er allemaal niet leuker op.

ik denk dat jullie goed om jullie zelf moeten denken en de baby.
vind het heel aardig van je vriend zijn baas en zou daar ook gebruik van maken.
verder zou ik ook hulp gaan zoeken (maatschappelijk werk of zo). niet omdat het moet of zo.
maar als je dat nu al doet, heb je er later vast profijt van

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:13

TS zit je trouwens in België dan?

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:16

mijn ouders zijn ook nog kwaad heel kwaad zelfs. mijn vriend ging vandaag alles vertellen tegen zijn baas wat er gisteren is gebeurd en dan gaan we zoeken naar een oplossing. bij zijn ouders kunnen we niet meer gaan want dan gaan er ongelukken gebeuren en naar mijn ouders ook niet dus we moeten onze plan trekken. ik en mijn vriend hebben nu een moeilijke periode maar ik ben blij dat hij het voor me opneemt en oplossingen zoekt. als alles voorbij is gaan we samen gelukkig zijn met ons kindje.

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:16

Kwanyin schreef:
TS zit je trouwens in België dan?

ja in belgië

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:26

Heel erg veel sterkte ermee, wat ontzettend lastig dat jullie ouders zo vreselijk moeilijk doen.
Hopelijk vinden jullie snel een plekje en kunnen jullie gaan genieten van de zwangerschap.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:28

Jullie hebben dus samen besloten om het te houden, van harte gefeliciteerd!!! ALs de baas van je vriend dit aanbied, zou ik daar gebruik van maken en vandaar uit een plekje voor jullie zelf proberen te vinden. In nederland is er hulp voor jonge moeders, wellicht in Belgie ook. Ik zou daar naar informeren in verband met huis, hulp, raad. Zodat jullie er niet alleen voor staan. Ik denk dat aangifte doen niet zo veel zin heeft, zeker omdat de moeder van je vriend er niet negatief tegenover staat. Misschien kan ze jullie nog helpen, als de rust weer wat is wedergekeerd. In ieder geval, veel geluk samen!!!!

jajakall_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 09:29

ik denk niet dat de rust gaat keren :(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:30

Gefeliciteerd! Het komt allemaal goed, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt en iedere keuze was de juiste als jij je er goed bij voelt.

Voor wat betreft ouders en schoonouders, het was fijn geweest om steun van hun te krijgen. Deze krijg je echter niet, contact zoeken maakt het alleen maar erger. Soms is loslaten de beste oplossing, hoe moeilijk dat ook is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:36

TS ik zou zeker zo snel mogelijk eens langsgaan bij Kind en Gezin dan om jullie situatie te vertellen en te zien in hoeverre zij je kunnen ondersteunen of doorverwijzen voor de problemen (vooral de huisvesting)die je nu hebt. Je kan ook naar een OCMW of sociaal verhuurkantoor gaan, misschien kom je wel in aanmerking voor een sociale woning en dan kan je maar beter zo vlug mogelijk op een lijst staan, dan krijg je tenminste nog je stekje. Ik weet niet hoe je financiële situatie is maar moest je het moeilijk gaan hebben om iets privé te gaan huren/kopen.

Als je wat handig bent in zoeken kan je ook eens op http://www.desocialekaart.be kijken. Ik kan niets voor je invullen omdat ik niet weet van welke regio je bent, maar je kan er bv bij "zoeken op ligging/locatie" je buurt ingeven (of op kaart aanduiden) en bij zoeken op trefwoord onderaan bv kijken naar zwangerschap, kind, kinderzorg....zo vindt je misschien nog vzw's en andere organisaties die wel eens nuttig kunnen zijn, hetzij voor financiële ondersteuning, hetzij gewoon als je steun zou willen zoeken bij mensen in dezelfde situatie....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:19

Ik zou je inderdaad adviseren, als dat in België net als in Nederland werkt althans, melding te doen bij de politie. Dat is géén aangifte, maar dan registreert de politie het feit wel en staat het dus op papier. Dan weten zij ervan, en mocht zijn vader jou of hem dan echt iets aan willen doen en gaan bedreigen/stalken kan de politie sneller ingrijpen omdat ze die melding al hebben staan.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:30

Ts wat een moeilijke periode maak je nu door. Heel veel sterkte. Prijs jezelf heel gelukkig dat je vriend zo goed voor je is!!! Steun en vertrouw op elkaar om later met zn 3tjes een mooie toekomst tegemoet te gaan.

Sterkte met de situatie maar bovenal gefeliciteerd met je zwangerschap!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:33

:(:) Jeetje wat lastig.
Ik zou ook even een melding bij de politie doen.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:44

TS waar woon je? Mag per pb, ik ben ook van België, misschien kunnen we je wel een beetje helpen?

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:29

Ik heb zonet het hele topic gelezen...
Je hebt zo te horen goed nagedacht over jullie keuze.

Spijtig dat jouw ouders en zijn vader nog niet bijgedraaid zijn. Hopelijk komt dat nog.

Ik ben ook van België en heb dezelfde vraag als JoAnn. Ik wil eventueel ook zien of ik je op een of andere manier kan helpen, als is het door een luisterend oor te zijn, net als de rest hier in het topic.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

Jeejte meid heftig!! heb respect voor jullie en wat heb je een top vriend dat hij bij je blijft en zo voor je opneemt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:20

Zo snel mogelijk weg daar. Jammer dat het zo loopt. Toch een hoop zorgen :(:)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:48

ik had al 7 jaar relatie dat ik zwanger bleek te zijn, mijn schoonmoeder was er ook totaal niet blij mee.
was 6 maanden zwanger dat ze voor het eerst weer wat zei (kom er iedere week) en het enige dat ze toen zei dat ik absoluut moest zorgen dat er geen 2e van mij zou komen, ik moest maar 3dubbel voor anticonceptie zorgen.

En nu??? Het is haar lievelings kleinzoon, het liefst heeft ze hem iedere dag elke dag.
Ik vergeet maar gewoon wat ze mijn hele zwangerschap heeft gedaan en gezegd, dat ik maar beter ook.
En wanneer we wel (Gepland) voor een 2e gaan dat ze wel oprecht blij is met mijn zwangerschap.

Ik hoop dat ze toch uiteindelijk wel bij gaan draaien als ze zien dat alles bij jullie op rolletjes loopt, mijn schoonmoeder dacht dat we ons huis moesten verkopen, en ik fulltime moest blijven werken.
En wat doe ik?? ben fulltime moeder en wonen nog lieflijk en goed in ons huis en redden ons prima ;)