Ik hou vocht vast als ik stevig train, dus m'n broeken zitten momenteel strakker dan ooit... Komt wel weer goed hoor, veel water drinken en ik raak het wel weer kwijt (ooit) en dan gaat het ineens heel hard.
Sall
Geplaatst: 05-05-13 12:19
Mijn resultaat begin april: Eerste cijfer is waar ik begon, tweede na de shred en derde is na de 6w6p Borst - 86 - 77 - 75 Taille - 78 - 73 - 70,5 Buik - 86 - 80 - 77
En een kleine 4,5 kilo kwijtgeraakt
Ik ben nu weer de shred ah doen, zit op level3 dag 2, ga na dit level weer een keer meten
Ik snap er bij mij niets van. Ik heb me daarnet gewogen en ben gewoon bijgekomen. Een week geleden woog ik 63 kg bij 1m69 en nu 64,2, kg, dit is het zwaarste dat ik ooit gewogen heb... Ik had wel al mijn ontbijt op en normaal weeg ik mezelf zonder ontbijt, zou dat zoveel verschil maken? Ik begin nu aan de 4e week van Body Revolution, loop 2x per week hard en ben gedurende die tijd ook bezig met gezond eten (én in januari deed ik ook al 30 day Shred). Ik gebruik nu valtaf.nl om mijn calorieën bij te houden en ik schommel nogal hard. De ene dag eet ik 1500 kcal, de andere dag 1800 en soms ook 2000 kcal. Ik heb deze week wel meer biertjes als anders gedronken en gisteren ook pannenkoeken gegeten, maar dat kan toch niet zo'n stijging in gewicht verklaren (want zooooveel biertjes waren het ook niet). Ik voel me er eerlijk gezegd niet goed bij, ik laat me normaal niet beïnvloeden, maar bij mij lijkt het vaak hoe meer ik er op focus hoe moeilijker het is om gewicht kwijt te raken... Qua metingen moet ik mijn startmaten nog eens opmeten in de ochtend, mijn vorige metingen dateren van januari dus die kloppen waarschijnlijk niet meer.
Maar wegen met ontbijt kan toch nooit 1,2 kg in gewicht verklaren, mijn ontbijt woog hoogstens 300 gram . Ik zal maar gaan hardlopen en paardrijden vandaag, dan voel ik me er misschien wat beter bij.
SpikkelFire, dankzij dit topic heb ik geleerd dat spiermassa nooit zoveel kan toegenomen zijn, dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik.
Ik kreeg gisteren trouwens 2x de opmerking of ik veel aan sport deed want ik had zo'n gespierde armen Wat ik eigenlijk absoluut niet wil, want ik heb van mezelf al redelijk brede armen en schouders en is één van de redenen dat ik wat gewicht wil kwijtraken.
Ehona
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-13 13:32
Je gewicht schommelt heel erg, het kan ook afhankelijk zijn van of je die dag daarvoor misschien veel hebt gegeten, weinig of juist veel hebt geslapen, of je die dag daarvoor hebt gesport, enz enz. Dus die ene kilo verschil, zou me daar echt niet al te druk om maken. Het beste is inderdaad om ongeveer rond hetzelfde tijdstip in dezelfde situatie te wegen.
En daarom is het juist zo belangrijk om jezelf op te meten, want daaraan (en aan je kledingmaat) kun je meer aflezen dan aan je gewicht
SpikkelFire
Geplaatst: 05-05-13 13:59
Dan zou ik het ook niet weten... kan het misschien te maken hebben met (bijna) ongesteld zijn, dat je vocht vast houdt b.v.?
Weet iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag over de muesli? Of dat nou goed of slecht is?
Heb vanochtend dag 2 gedaan, was best pittig, zo kort op dag 1 Maar ben wel superactief gelijk, heel mn kamer opgeruimd en alle kusjes gedaan die altijd blijven liggen.
Tin
Geplaatst: 05-05-13 14:01
Wow, goede resultaten Sall! 6w6p wil ik over een poosje gaan doen, is nu nog veel te zwaar
Armario, misschien ben je er teveel mee bezig? Ik werd zelf heel erg gefrustreerd door het wegen en at daardoor volgensmij weer te weinig en dan kom je ook aan ( volgensmij). Nu probeer ik te letten op wat ik eet, te sporten en weeg ik mezelf niet meer. Voel me nu een stuk beter, resultaat komt later wel.
Ik ben net terug van een fietstochtje naar mn verzorgpaard. Net nog gewandeld met de hond en misschien vanavond nog shredden als mijn knie dat nog toelaat
Vorm van de dag, hormonen, wel/geen alcohol, zwaar trainen etc. scheelt bij mij zo 1,5 kilo, naar boven en naar beneden. Naar boven is het absoluut niet motiverend Ik probeer me er maar niet teveel van aan te trekken, als de gemiddelde trend maar dalend is.
Bij mij ook hoor. Ik weeg mij tegenwoordig 1x per 1 a 2 weken, dan hou ik de globale lijn in de gaten, maar maak bij niet meer druk om tussendoor schommelingen
Als ik ongesteld moet worden dan weeg ik ruim 1 kilo meer. Als ik na het ontbijt weeg kan ik ook makkelijk een kilo meer wegen.
Ik weet niet hoe het weer nu in Nederland is, maar veel mensen beginnen vocht vast te houden zodra het warmer wordt wat je ook weer op de weegschaal terug ziet.
Ga door zoals je bezig was, laat het alcohol even staan en ga over 4 dagen nog eens op de weegschaal staan. Grote kans dat het weer recht getrokken is.
Wat een superresultaten! Ukkie, nu al 11 centimeter
Wie het vroeg: tuurlijk is een schaaltje yoghurt prima na een workout. In kwark of Griekse yoghurt zitten ook veel eiwitten (kwark denk ik toch tenminste, van Griekse yoghurt ben ik het zeker). Je kan er nog altijd een beetje noten indoen, njamnjam heerlijk!
Watermelon
Geplaatst: 05-05-13 14:40
Rapons ik wilde jou nog iets vragen over het gezonde eetlijstje (voorbeeld).
Is deze gemaakt voor iemand die wel sport en wilt afvallen? Of niet sport en een paar kilo kwijt wil?
Ik kan me er opzich wel in vinden maar dat avond eten lijkt me zo weinig, die pannekoeken zijn inderdaad erg lekker maar ik eet ze liever als lunch of een kleine als tussendoortje ipv als avond eten.
Nu is het niet zo dat ik me savonds helemaal volstop maar ik eet toch altijd flink wat groente en sla en ik denk dat het te weinig is voor mij.
Mijn lijstje O 2 snee bruin brood (stevig Duits brood ) met kipfilet en 1 beschuit met Hüttenkäse
T Grote rode appel
L 1 snee Duits brood met Hüttenkäse en 1 bolletje met kipfilet
Drinken: tot nu toe alleen water, vanavond een wijntje.
Tussendoor straks nog wat fruit en vanavond kip uit de oven met flink groenten.
Beweging 5 km rennen buiten en 6w6p
Bhriseis ik zie nu dat je een halve meter kwijt bent..wat goed!! Ukkiee ook super natuurlijk,
Ok, ik ga inderdaad door zoals ik bezig was. Bedankt iedereen voor de tips en de geruststellingen!
Ben zonet 4 km gaan hardlopen (niet zo ver), maar wel aan 9,6 km per uur, wat voor mij een topsnelheid is vergeleken met vroeger. Ik voel me dus weer tiptop in orde!
Wat leuk dat de resultaten er bij velen wel al zijn, dat zorgt voor veel motivatie om het vol te houden .
Ik heb in mijn omgeving ookal 4 mensen aangestoken met programma's van Jillian Michaels, pay it forward .
Maayke
Geplaatst: 05-05-13 15:04
Phoe...Ik heb nr1 van level 1 er opzitten....Viel mij best tegen
Het lijstje is puur een voorbeeld om te laten zien hoe gevarieerd en hoeveel je op een dag wel niet kunt eten terwijl je toch gezond blijft eten.
Mensen denken vaak dat als je af wilt vallen je honger moet lijden of als een konijn moet eten en dat is natuurlijk helemaal niet zo. Je kunt juist grotere hoeveelheden eten omdat die minder calorieen bevatten.
Het voorbeeld eetlijstje bevat 1900 calorieen. Het zou een lijstje kunnen zijn van iemand die in rust 1400 calorieen per dag verbruikt en 500 calorieen verbrand met sporten en op gewicht wil blijven. Het zou ook een lijstje kunnen zijn van iemand die normaal 1400 calorieen at en graag aan wil komen. Het zou ook een lijstje kunnen zijn van iemand die af wil vallen en normaal 2000 calorieen at zonder lichamelijke beweging en nu 500 calorieen verbrand met sporten.
Om er achter te komen hoeveel jij mag eten betreft calorieen kun je de formule uit de OP gebruiken.
aronneke
Geplaatst: 05-05-13 15:15
Mij ook maayke, maar achteraf voelde het zo goed dat ik het gedaan had!!
Maayke
Geplaatst: 05-05-13 15:57
aronneke schreef:
Mij ook maayke, maar achteraf voelde het zo goed dat ik het gedaan had!!
Ja voelt zeker fijn! alleen tril nog steeds. Lijf is geloof ik wat van slag.
Hoe volgen jullie de instructies op trouwens? via een laptop en tablet?
Op de tv. Heb de filmpjes gedownload en op een usb stick gezet die ik in de tv plug. Heb boven niet altijd een stabiele internetverbinding en het zou toch jammer zijn als je pauze moet houden omdat je filmpje het niet meer doet
Maayke
Geplaatst: 05-05-13 16:04
ow ideaal! ik loop nog een beetje te klungelen met de laptop... Bureau,grond,bureau,grond