zou het dan toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 16:21

Waarschijnlijk een van de laatste updates.

Deze week voor de laatste keer naar Nijmegen.
Het gaat echt heel goed!
Ik heb laatst mijn rapport gekregen en ik had geen enkele onvoldoende :D

Het fietsen gaat helaas nog steeds niet goed...
Waarschijnlijk haal ik verkeerd adem? (volgens Nijmegen)
Maar ik hoop dat dat gauw beter gaat. :)

amber15

Re: zou het dan toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:41

Fijn om te horen, meid!
Ben blij voor je :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:47

Weer even een update.

Het gaat redelijk. Ik zit nu in de 4e en op school gaat het wel ok. Ik ga dit jaar ook fietsend naar school en dat is toch wel heel lastig. Ik ben algauw buiten adem en dan moet ik stoppen ook veel hartkloppingen tijdens het fietsen.. daarvoor krijg ik dinsdag weer een kastje. Ook gaan mijn gewrichten steeds meer 'knakken". Eerst alleen mijn voeten. Maar nu dus ook mijn nek en armen. Mijn arm gaat ook wel eens ' op slot' (of hoe dat dan ook heet) dan moet ik hem zeg maar eerst knakken en dan kan ik weer bewegen.. dit doet best pijn..

Met de hoofdpijn gaat het over het algemeen wel. En tja.. de vermoeidheid daar kan ik nu wel mee omgaan.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:16

Ben ik weer.
Al een paar maanden terug werd alles alweer moeilijker. Ondertussen word ik weer met de auto naar school gebracht. Na het 5e lesuur ongeveer is mijn energie op. Ook kan ik me dan echt niet meer concentreren. Ik ben dan wel aanwezig in de les maar ik zou net zo goed thuis kunnen zitten. Ook toetsen gaan niet zo goed. Normaal kon ik makkelijk een 7 halen. Vorig jaar en de jaren ervoor. Hoe moe ik ook was en hoe veel lessen ik ook had gemist. Nu haal ik met veel moeite een 7. Mijn concentratie is gewoon slecht en ik vergeet van alles... ;(
Ík had heel erg gehoopt dat mijn vorige update de laatste zou zijn. Maar ik ben bang van niet.

Eerst dachten we aan een terugval CVS maar met name die concentratieklachten laten me denken dat er toch iets anders is. Nog steeds heb ik het gevoel dat er maar eens goed moet worden gekeken naar Lyme... Want aan 'dubieus' heb ik niks :\

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:19

misschien een rare vraag...is je bloed weleens gecontroleerd op vitamines en mineralen tekort?
D,magnesium,B12,B6,B1....enzo?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:32

Geen rare vraag hoor :)
Pas geleden ben ik geprikt ja. Vit. d was inderdaad nog steeds niet goed. Dus die pilletjes moet
ik nu blijven slikken. Daarbij merk ik dat mijn hoofdpijn een stuk minder is.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:54

Wat vervelend om te horen :(
Dat concentratieprobleem komt me helaas heel bekend voor.
Ik kon vroeger echt op mn gemak 8en halen, zonder ook maar te leren, op t vwo.
Naarmate de CVS erger werd, werden dat cijfers als een 7, maar concentreren was/en is, gewoon een heel groot probleem. Is ook onderdeel van CVS bij veel mensen.

Goed dat je het alsnog allemaal weer laat testen hoor, zeker Lyme en t broertje daarvan liever een keer te veel gecheckt dan te weinig :)
Die zijn bij mij in de loop der jaren ook meerdere malen gewoon getest, puur omdat je dan weer alles bekeken hebt, en wie weet toch niet wat gemist hebt.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:18

Gadsiedarrie zeg! Wat een narigheid!
Hopen dat er eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt, wie weet word het in je hoofd dan ook een stuk rustiger :)

Ik wens je heel veel succes en sterkte toe! Een een dikke, virtuele knuffel :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:03

Update:

Precies een week geleden kreeg ik te horen dat ik inderdaad een vorm van Lyme heb.

Op school gaat het echt niet goed. Ik mis veel lessen en ik kan de stof niet goed bijhouden. Mijn cijfers gaan achteruit. En daar baal ik echt van. Het voelt als falen... ;( Ik doe dan zo mijn best om te leren en een hoog punt te halen. Maar het gaat gewoon niet meer. Ik kan niet nog eens blijven zitten op deze school. En daar heb ik ook geen zin in.. Nu dus maar proberen om die punten omhoog te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:03

Jeetje wat enorm balen

Je kan er niks aan doen , Lyme is niet niks

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:10

Wat vervelend dalena!
Krijg je nu wel een behandeling voor de Lyme?
Hoop dat je toch die punten nog wat omhoog kunt krijgen, maar hoe lastig het ook is, rust is denk ik toch het sleutelwoord.
Heel veel sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:32

wat vervelend!Maar wat is een vorm van Lyme?Dat heb je of niet...toch?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:33

Je hebt Lyme en je hebt het broertje van Lyme, beiden worden gezien als dezelfde familie zeg maar, dus beiden een vorm/soort van Lyme.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:37

YamaSaki schreef:
Je hebt Lyme en je hebt het broertje van Lyme, beiden worden gezien als dezelfde familie zeg maar, dus beiden een vorm/soort van Lyme.

oh...ik ken alleen de Borrelia...hoe heet zijn broer dan?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:38

Pffoe zou ik niet weten eerlijk gezegd, maar ben zelf een aantal keer op beiden getest, vandaar dat ik weet dat er een broertje is :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:13

Vervelend. Neem aan dat je dan wel nu behandeld gaat worden?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 23:30

Ik ben in behandeling bij een homeopaat. Ik weet dat mensen nou niet gelijk blij worden als ze dat weten.. Maar hij is wel degene die het uiteindelijk bij mij heeft ontdekt!

Nou heb ik al een paar dagen last van heel erge pijn linksonder mijn ribben. Vandaag had mijn moeder toch maar even een afspraak gemaakt bij de huisarts. Daar konden we vandaag nog terecht. Mijn moeder dacht zelf dat het de milt was. Eenmaal bij de dokter dacht hij dat het mijn dikke darm was. Ik zou iets tegen de pijn krijgen en woensdag even terug als de pijn bleef. Voor de zekerheid zou hij nog even mijn urine laten checken. Dus ik daar gelijk naar de wc en daarna ging een vrouw even checken of alles ok was. Dat bleek dus niet zo! :\ ontstekingscellen en wat bloed bij de urine. we moesten weer gaan zitten in de wachtruimte zodat de vrouw het tegen de dokter kon zeggen. Niet veel later zaten we weer bij de dokter in de kamer. Het zou een niersteentje kunnen zijn, al zou ik daar wel wat jong voor zijn. Maandag moet ik weer urine inleveren en ondertussen heb ik zetpillen meegekregen mocht ik weer zo'n erge pijn krijgen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:46

Ai t zit je niet mee dalena :(
Hopelijk is je urine maandag weer in orde!
En als je echt last krijgt, naar de huisartsenpost of de EH :j

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 11:49

Mijn moeder had nieuwe vit. d tabletten gehaald gisteren. Ik wilde vanochtend eentje nemen bij het ontbijt (zoals altijd.) Maar ik dacht : Laat ik toch maar even de bijsluiter lezen. Staat er: Niet innemen als u last heeft van nierstenen.. Dus ik laat ze maar even liggen. Dan maar even in de zon zitten xD {:}

@YamaSaki Nee klopt. Ik had echt zoiets van: Nou dat kan er ook nog bij. :P

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:50

Haha idd, beter de zon gebruiken dan! :)
En dat je er erg jong voor zou zijn, tsja zegt niks helaas, dus t risico maar niet nemen idd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:18

dalena schreef:
Mijn moeder had nieuwe vit. d tabletten gehaald gisteren. Ik wilde vanochtend eentje nemen bij het ontbijt (zoals altijd.) Maar ik dacht : Laat ik toch maar even de bijsluiter lezen. Staat er: Niet innemen als u last heeft van nierstenen.. Dus ik laat ze maar even liggen. Dan maar even in de zon zitten xD {:}

@YamaSaki Nee klopt. Ik had echt zoiets van: Nou dat kan er ook nog bij. :P

een blaasontsteking is geen niersteen hoor :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 14:32

I know :p
Maar de dokter dacht aan een niersteen! Dus ik wacht het even af. Als t het niet is dan ga ik de tabletten weer nemen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:39

dalena schreef:
Maar de dokter dacht aan een niersteen! Dus ik wacht het even af. Als t het niet is dan ga ik de tabletten weer nemen ;)

vreemde dokter...ontstekingswaarden komen vaak door een E.coli bacterie en niet door een stuk steen

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 14:49

Ik wist niet meer precies wat t was. xD Dat zei mijn moeder. Hij gebruikte andere termen.

Maandag horen we wat het nou was. Vandaag heb ik nog geen (erge) last gehad, gelukkig

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:34

geerke schreef:
dalena schreef:

vreemde dokter...ontstekingswaarden komen vaak door een E.coli bacterie en niet door een stuk steen

Wat een kolder!
1) We weten niet wat de precieze uitstag van de urinestaal was.
2) 'een stuk steen' kan gemeen zeer doen, wat vaak betekent dat er sprake is van een wond.
En zowel bij een wond als bij een verstuikte enkel zitten er ontstekingswaarden in je bloed - ontsteking hoort te zorgen voor weefsel herstel.

@Dalena
...zou die wond geïnfecteerd zou raken ben je verder van huis. (Bloed en urine horen steriel te zijn maar met een sirocheet in je lijf liever geen risico.)