Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:33

milou123 schreef:
Ja, ik weet wat het is en inhoud.

Mooi, ik denk vaak in extremen.

milou123

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:35

Ja, dat snap ik.
Maar, heb je door wat het met anderen mensen doet?
Niet altijd misschien, maar bij dit soort dingen, denk je daar dan over na of floep je het er zo uit?
Ik vind het namelijk nogal wat, wat je stelt.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:37

Vergis je niet, beroemde schilders, muzikanten, architecten, beeldhouwers etc etc ow en paardenfokkers uiteraard, die allen hebben ergens een steekje los.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:39

milou123 schreef:
Ja, dat snap ik.
Maar, heb je door wat het met anderen mensen doet?
Niet altijd misschien, maar bij dit soort dingen, denk je daar dan over na of floep je het er zo uit?
Ik vind het namelijk nogal wat, wat je stelt.

Ik floep het eruit wanneer ik in zo'n gedachtegang zit.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:39

Briljantie en krankzinnigheid zit dicht bij elkaar ja, daar ben ik het mee eens.
Maar om die dan uit te bannen van het krijgen van kinderen?

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:41

Daarnaast kan ik me ook helemaal terugtrekken in mijn eigen wereld.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:43

Zo jee wat herken ik veel zeg, ben gediagnostseerd op adhd en waarschijnlijk pdd nos dus alles horen wel maar er zijn dingen die ik weer wel kan dus iets minder punten oftewel niet 100% autisme waarschijnlijk, om het simpel te houden. Wat ik wel even wil zeggen is Je mag best zeggen dat komt omdat ik dit heb want je moet je niet in een bocht gaan wringen die je erg moeilijk vind, waarom zou je. Je kan niet veranderen voor de hele wereld, tuurlijk je kan je aanpassen maar het moet voor jou ook leuk blijven. En anders zijn is ook een bevolkingsgroep we zijn gelukkig niet allemaal zo saai, :D
En mensen zullen in sommige gevallen wel eens rekening met je houden maar niet als het ze niet uitkomt. Heb ik zelf ervaren.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:43

milou123 schreef:
Briljantie en krankzinnigheid zit dicht bij elkaar ja, daar ben ik het mee eens.

Mijn 1e opmerking in dit topic was ook gewoon te bot, hoop dat de nuance wat duidelijker is?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:54

Wow, herkenbaar, citaat uit dat boek niet ongevoelig: ''Praten over koetjes en kalfjes e.d. dus contact maken omwille van contact, is voor mij erg lastig. Het idee dat je eigenlijk zo weninig mogelijk meot zeggen, nergens dieper op in mag gaan, vind ik hinderlijk en niet leuk.''

En natuurlijk heb ik dat even gecheckt, of dat zo is.
'Normale' mensen vinden het dus werkelijk prima om over niks te praten. 8)7
Ik vind dat dus op verjaardagen altijd zo lastig, want ik praat het liefst over werk, studie, kinderen van mensen, toekomstplannen, interessante dingen. En ik merkte wel vaak dat mensen dat niet deden en over 'niks' praatte.
Maar ik dacht altijd dat iedereen het eigenlijk verschrikkelijk vond om over koetjes en kalfjes te praten.
Had ik dat even mooi mis. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:20

Nee, ik had wel door dat ik 1 van de weinige ben die daar niet goed in is. Maar ik vind het ook verschrikkelijk. Sterker nog, ik weet niet eens HOE ik het daar over moet hebben. Wat zeg je dan in hemelsnaam :S ... dan ben je toch na 3 zinnen al uitgepraat?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:28

Nou, dat denk ik dus ook altijd.
Ik merkte wel dat mensen het lastig/vervelend/saai? vonden dat ik het altijd over iets nuttigs had.
Maar ik ben anders echt zo uitgepraat. En ergens besefte ik ook dat ik dan vaak over kom als een suffige, stoffige muts, maar ik heb echt altijd gedacht dat eigenlijk iedereen het koetjes en kalfjes geneuzel verschrikkelijk vond. :')

Die 'normale mensen' zijn echt maf. :+

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:32

Ik denk overigens dat het daar ook vaak 'fout' gaat.
Zij kunnen uren over niks praten, en ik val dan na 3 zinnen echt stil omdat ik gewoon niet weet wat ik nu nog meer voor onzin moet verkopen. Dus dan begin ik al gauw over interessante zaken. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:23

shagya schreef:
milou123 schreef:

Mijn 1e opmerking in dit topic was ook gewoon te bot, hoop dat de nuance wat duidelijker is?

Maar er zit wel een kern van waarheid in als je het mij vraagt.
Kijk ieder zijn eigen keuze en dat moet het ook blijven.
Maar ik ben als je recht in mijn hart kijkt echt geen voorstander van aan kinderen beginnen met een handicap.
En je hebt handicaps en handicaps, maar ik wil mijn kind het leed besparen. :)

Maar het is en blijft iemands eigen keuze. Ik ben ook geen voorstander van IVF.
Ik geloof dat de natuur het wel regelt, en als het niet lukt dan heeft dat een reden.
Hangt er nog een beetje van af waar het probleem zit, maar an sich vind ik het niets.
Ik ken een stel met 3 kinderen, 2 IVF en alle drie een handicap. Adhd, ernstige hartafwijking, autisme en dat is het nog niet.
Zelf geloof ik dat de natuur dat met een reden niet toe liet via de natuurlijke weg.
En ik gun het ze echt, daar niet van maar toch zou het mijn keuze niet geweest zijn.

Bij mij gaat er dus ook een ''knoop'' in binnen nu en een paar maanden als het goed is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:34

Jullie hebben wel door dat jullie dus eigenlijk zeggen dat ik er niet had moeten zijn. Nou, leuk dan.

Ik zie het probleem echt niet, alleen omdat we anders zijn, zijn we defect? zijn we niet goed? Anders is juist goed! Anders is diversiteit! Diversiteit is goed voor overleven.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:38

Shiloh schreef:
Jullie hebben wel door dat jullie dus eigenlijk zeggen dat ik er niet had moeten zijn. Nou, leuk dan.

Ik zie het probleem echt niet, alleen omdat we anders zijn, zijn we defect? zijn we niet goed? Anders is juist goed! Anders is diversiteit! Diversiteit is goed voor overleven.

Nou inderdaad.
Je zegt gewoon dat je er zelf niet had mogen zijn. Alsof we niet goed genoeg zijn en maar beter meteen een einde aan ons leven kunnen maken.
Je moest eens weten hoe veel ik te geven en te bieden heb in deze wereld.
En nee, dat bedoel ik niet arrogant, uit de hoogte of wat dan ook.
Ook met mijn asperger. Ook al ben ik vreemd, raar, anders. Misschien wel juist daarom.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:39

Goed lezen Shiloh wat ik zeg.
Het is een keuze en ik zeg niet dat je niet mag bestaan, maar voor MIJ is de keuze heel makkelijk.

Mijn diversiteit is dus dat ik 100% afgekeurd ben, streng op mijn voeding moet letten en ik nog niets ''extra'' kan doen.
Dan mag ik verder wel punten hebben waar ik op uitblink maar daar heb ik nog niet bijster veel aan, en leeftijdsgenootjes van mijn kind ook niet.
Want het kind kan je ondersteunen, maar de hele maatschappij/school etcetera niet.

Dat is mijn onderbouwing, niet omdat niemand anders mag zijn.. Maar ik wil niet dat de geschiedenis zich herhaald.
En dat mag, niet iedereen is hetzelfde.
Maar nogmaals, ik zal niemand er scheef op aankijken of er ook maar iets van denken als ze het wel doen.
En daar zit hem het grote verschil tussen de WOII en mijn mening. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:34

nou ergens snap ik het punt van shagya wel een beetje, ergens is het ook gewoon stom dat iedereen maar kinderen kan krijgen toch?
Maargoed, daarmee wil ik niet zeggen dat je autisme maar er uit moet fokken, want ik denk dat het serieus best positieve kanten heeft... En ik denk ook dat er behoorlijk wat mensen soort van autistisch zijn, maar net niet helemaal omdat ze er op een goede manier mee om kunnen gaan ed.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:36

Menino, helemaal niet iedereen kan kinderen krijgen.
Was 't maar zo'n feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:38

nouja. idd...
goed punt...

Maar helaas hangt dat dus niet samen met hoe verstandig het is voor sommigen om kinderen te krijgen....

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:39

Nee, helaas niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:43

Maar ik ben het er dus absoluut niet mee eens dat autisme nou serieus genoeg is om dus maar geen kinderen te (mogen) krijgen. Ik vind dat dus absoluut niet minder verstandig of zo. Althans, in de meeste gevallen niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:44

Daar sluit ik mij bij aan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:49

Haha, kom net weer een mooi voorbeeld van letterlijk denken tegen.
Iemand plaatste op facebook een stukje lyrics met de tekst "I'm on top of the world"
Dat heb ik altijd zon vreemde uitspraak gevonden, er is toch zwaartekracht! De aarde is toch rond, hoe kun je dan "on top of the world" zijn, dat zijn we dan toch allemaal. Want, wie bepaald wat de top is? De enige echte verklaring van de bovenkant is de wereldkaart en dan zou je alleen maar on top of the world zijn als je op het bovenste puntje van de Noordpool staat. Maar ja, als je science mag geloven hangt de aarde een beetje scheef, dus, waar is het topje dan!

Haha, waar je zoal al niet over na kunt denken.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:55

Haha, heerlijk. :D

Ik had pas op de B&B chat ook een gesprek met een jongen die mij steeds tussen 2 dingen liet kiezen.
Bijv. hem laten koken of schoonmaken.
Nja, koken, want schoonmaken doe je toch nooit goed genoeg in mijn ogen.
En zo stelde hij steeds wat vragen, uiteindelijk vroeg hij:
2 dagen op een onbewoond eiland of een kamer behangen.
En in plaats van antwoord te geven ging ik vragen stellen.
- Wat voor weer is het op dat onbewoond eiland?
- Zit ik alleen of ga je mee?
- Is er voldoende eten en drinken?
- Hoe groot is de kamer die we moeten behangen?
- Moet er nog behang gekocht worden?
- Moet er nog behang afgehaald worden? Zoja, met zo'n stoomding of krabben?

Oeps. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:43

Haha :')