GeekGirl schreef:Of iets triggerend is, is inderdaad persoonlijk, maar we moeten er wel rekening mee houden dat dit topic gelezen wordt door mensen die een eetstoornis hebben of hadden. Sommige van deze mensen zijn nog gevoelig voor triggers en hebben het moeilijk met bepaalde opmerkingen die voor anderen niet als triggerend overkomen. Opdat het topic voor deze mensen ook een steun kan zijn vind ik het wel goed dat er bepaalde regels en beperkingen worden vastgelegd.
Helemaal mee eens hoor!
Alleen is het denk ik wel belangrijk ook te blijven bedenken dat een opmerking die je triggert niet altijd ook een triggerende opmerking is.
Ik ben zelf ooit eens vreselijk over de zeik geweest doordat iemand iets schreef over zelfmoord. Geen poging oid., gewoon het woord en de bijbehorende emoties. Schoot me helemaal in het verkeerde keelgat. Maar dat lag overduidelijk aan mij, want die opmerking was in de verste verte niets mee mis. Dat bedoel ik.
Als iemand schrijft dat het vandaag zo moeilijk was om die 2e boterham bij het ontbijt te eten zou dat voor iemand ook een trigger kunnen zijn, terwijl het best een normale opmerking is in de context van dit topic.