Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:57

blingpiggy: dank je. Het was niet eenvoudig, maar achteraf is de echte verslaving vrij snel verdwenen.
En de rest zit gewoon tussen je oren, oftewel: ingesleten gedragspatroon.
In mei ben ik 2 jaar rookvrij. En ik durf geeneens 1 te proberen, zelfs geen trekje.
Ben als de dood dat ik gelijk weer begin... en dat wil ik dus ook niet!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:22

Volgens mij kan je dat ook het beste niet doen. Ik durf het ook niet hoor, en ik ben ongeveer 5 jaar gestopt.

Lastig he, slecht slapen. Door mijn medicijnen heb ik er ook wel last van, gelukkig met vlagen. Maar ik wil niet ook nog eens aan slaappillen. Ik red het aardig zonder en zoals gezegd heb ik er niet constant last van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:35

In die Stoppen met Roken kalender staat: als je onverwachts toch 1 sigaret hebt gerookt,denk dan niet;ik heb gefaald.Ook na die ene sigaret ben je niet verloren!
Maar ik ga dat niet uit testen,ook ik durf het niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:39

Dat vind ik altijd zo raar hè.. 'dan heb je gefaald'...
Stoppen met roken is geen prestatie die je neer moet zetten 8)7
Je hoeft jezelf niet te bewijzen.. aan niemand..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:41

Nou aan de ene kant vind het ik toch wel een prestatie hoor als je stopt met roken.
Maar het is geen wedstrijd waarin je faalt als je de top niet gehaald hebt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:53

Zo zie ik dat niet, en zo heb ik het ook nooit ervaren..
Ik zie dat meer als verantwoordelijkheid nemen.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:35

Ik heb helemaal geen zin om een trekje te proberen. Misschien klink ik nu als een stereotiep ex-roker maar ik vind het echt vies wanneer mensen nu in mijn buurt roken en ik vind rokers ook stinken, hun kleding, haar en adem. Ik ben er nu een jaar en 2 maanden vanaf.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:24

Oke snap ik wel Repelsteel na zo'n lange tijd.
Maar wij zijn nog maar net gestopt snap je.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:30

Begrijpelijk Repelsteeltje... ik ben er, zoals al geschreven, in mei 2 jaar vanaf.
Maar ik vind het niet stinken. Ja, ik ruik het wel. Tuurlijk, je reuk gaat met sprongen vooruit als je zelf niet meer rookt. Als ik de supermarkt uitloop ruik ik al dat ze buiten staan te roken.
Maar toch heb ik er niets op tegen, ook niet als mensen hier in huis willen roken.
Ik had er zelf altijd een gloeiende hekel aan als er ergens niet gerookt kon worden, voelde me niet prettig.
Dus nu doe ik dat andere mensen niet aan.

Ook het feit dat ik dan hoogstwaarschijnlijk rook inadem zal me biet zijn. Ik ben niet roomser dan de paus en na 40 jaar doorstomen denk ik niet dat andermans rook inademen nu nog zo schadelijk kan zijn.

Ik steek er alleen zelf nooit meer 1 op en zal ook absoluut geen trekje proberen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:37

En ik ervaar dat weer anders.. :D

Ik vind het prima als mensen in mijn omgeving roken.. en een vleug van die lucht kan ik zelfs wel waarderen.. :j
Maar ik kan er dus niet meer tegen als er een echte rooklucht hangt.. dat irriteert mijn luchtwegen en krijg er ook keelpijn van.
Dus hier in huis wordt ook niet gerookt :+

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:26

Ik ben jaloers op de mensen die kunnen zeggen dat ze al maanden/jaren niet meer roken !
Maar goed, de 1e mijlpaal is gehaald : 1e week niet gerookt

Voor degenen die willen afvallen (of t aankomen voor willen blijven) appelazijn schijnt goed te werken.
3 x per dag een glas water met 2 a 3 eetlepels appelazijn drinken schijnt goed voor de spijsvertering te zijn, maar ook voor meerdere dingen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:37

Dag 1 hier :=

Heb net een Nicotinell kauwgompje genomen, weet niet wat ik daarvan moet denken. Voelt aan als rubber, wel een frisse smaak, maar er komt een minder prettige tinteling vanaf (voelt achterop je tong aan alsof je een hele avond hele zware sigaretten hebt gerookt). Of het nou wat doet verder? Geen idee? Hoe snel zal je dat merken? Hmm wel heeeeel lichtjes woozie in m'n hoofd, niet een gewenst effect :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:48

Geen idee Mayo, heb die rotzooi nooit gebruikt :D Maar super dat je wilt stoppen! Gewoon doen, hou jezelf bezig met van alles en wees trots als dag 1 je lukt!

Morgen 12 weken, dus 3 maanden, dus een kwart jaar rookvrij! Yeah!!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:52

Nou dat is wat ik mij nog afvraag, die standaard sigaretten tussendoor bijvoorbeeld tijdens het koken of tv kijken, waar laat ik mijn handen? Hoe haal je die gewenning eruit? Doe je daarvoor iets in de plaats?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:54

Ik dacht dat ik erg was, maar ik rookte niet tijdens het koken, gatver! :D

Tijdens het koken zul je je handen nodig hebben voor het eten, toch? Anders ga je maar wat ingewikkelds maken, veel snijwerk, roerwerk etc. ;)
's avonds op de bank aai ik de kat veel meer, die vindt dat niet erg. Ik heb iets met mijn handen te doen, en kat ligt hard te snorren!

Maar dat gaat wel weg hoor, dat je bezig moet zijn met je handen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:59

Als ik 3 kwartier af en toe in een pan moet roeren pak ik er gerust een tijdschriftje, Facebook en een sigaretje bij :D

Oh dat is ook wel een goede! Heb er 5 om lastig te vallen :D Hoop dat dat snel wegtrekt en ook de gedachte dat je een sigaret wil. Zou best fijn zijn :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:01

Dan zou ik echt wat anders gaan koken! :')

En op de bank heb je dan beide handen hard nodig met 5 stuks... gaat helemaal goed komen :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:43

Mayo schreef:
Nou dat is wat ik mij nog afvraag, die standaard sigaretten tussendoor bijvoorbeeld tijdens het koken of tv kijken, waar laat ik mijn handen? Hoe haal je die gewenning eruit? Doe je daarvoor iets in de plaats?

Goed dat je gestopt bent.
Daar zat ik ook erg over in voordat ik ging stoppen en in het begin is het ontzettend onwennig, om niets in je handen te hebben, maar het wende bij mij verrassend snel. Ik heb daarvoor verder geen alternatief gebruikt.

Succes en sterkte.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:39

Ik hoop ook dat het ernstig snel went, dat is mijn grootste 'ding' eigenlijk :)

Vraag mij echt af of ik er een ben die nicotine kauwgom 'nodig' heeft om te ontwennen. Voel mij er een beetje raar door in mijn hoofd en heb de minst sterke variant :? Nu kan ik überhaupt gerust uren niet roken en dan bij m'n eerste sigaret staan te tollen :+ En dat na 17 jaar roken :? Ik rook gemiddeld 15 sigaretten per dag, denk wel meer in het weideseizoen van mijn paard.

Misschien dat gewone kauwgom kauwen al helpt? Door de bezigheid?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:09

Ik zit nu op de 5e dag, en stop zonder middelen.
Het enige wat ik nog moeilijk vind is idd als ik niks te doen heb, niet weet wat ik moet doen :+.
En in de auto heb ik gewone kauwgom of een lolly, want dan rookte ik ook altijd. Moet zeggen dat het aardig goed gaat, als ik maar bezig ben.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:16

Ik betrap mijzelf erop dat ik mij bedenk van 'Oh straks even lekker onderuit gezakt zitten met een sigaretje!'

Vraag mij dan ten zeerste af of ik mijzelf nu niet voor de gek aan het houden ben met mijn poging :+ Maar goed, we gaan het zien :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 19:12

Mayo
Nee je bent jezelf niet voor de gek aan het houden! het voelt wél zo maar dat is echt niet zo.
Houd vol,die eerste week is zó zwaar.
De enige die je wél voor de gek probeert te houden is je hersens.Trap er niet in,wees sterk!
Je kán het.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:22

Hmm.. het voelt echt alsof ik een duiveltje op m'n schouder heb zitten. 'Toe maar, maakt niet uit, je bent er nog niet aan toe en straks pak je er toch wel een.'

Wat irritant!!! Maar heb nog niet gerookt. Heb in de auto naar huis weer een Nicotinell gepakt en dat hielp vreemd genoeg wel. Ben nu ruim een uur in de situatie waar ik écht standaard rook en heb het nog niet gedaan *\o/*

Op de dag valt het enigszins mee omdat ik dan op mijn werk ben. Daarbuiten ligt de grote uitdaging.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:23

Pas een uur, dat klinkt suf :+ :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:28

Nee hoor, klinkt stoer. Kwartier zou wel suf klinken :)