Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pandour4evuh schreef:ja en als je dan op een dieet zit (vanaf mijn 10e gestuurd door mijn ouders) en je komt dan thuis met een dieetplan. nee steph je eet gewoon met de pot mee. ze wouden dat ik naar de dietiste ging maar vooral dan niet meedoen in het koken (toen kon ik nog niet zelf koken)
![]()
en mijn vafder ook altijd nej je hoeft geen tussendoortjes (in dieetplan maarjah)
En alsnog wordt er gezegd dat ik dat koekje echt wel kan hebben hoor, ja dat kan ik ook wel, ik hoef hem alleen niet! 

)...._Rapido_ schreef:De reacties in dit topic zijn zó herkenbaar. Ik heb dan wel de andere kant, ben te licht. Ik heb de hele dag door geen honger door een ziekte, maar ik eet iedere 2 uur omdat ik anders afval. Eigenlijk eet ik tegen mijn zin in omdat ik toch geen honger heb maar ik doe het wel. Hoe vaak ik wel niet de opmerking heb gehad of ik anorexia heb. Niet bij te houden. Ik snap ook echt niet hoe iemand het in z'n hoofd haalt om zoiets te zeggen/vragen. Ook altijd op verjaardag 'neem jij maar een extra stukje taart etc.' Ik bepaal zelf wel wat ik eet, dat hoeft een ander niet voor mij te vertellen.
Ik denk trouwens dat het nooit goed is. Als je iets te dik bent, krijg je opmerkingen 'of je dat stukje taart wel zou nemen', als je te dun bent vragen ze of je anorexia hebt en als je 'gemiddeld' bent zeggen ze 'ja jij hoeft nooit op je lijn te letten he, lekker makkelijk' (terwijl je er bijvoorbeeld veel voor doet om je lijn zo te houden, dat weten anderen niet).
Dat krijg ik ook vaak te horen van mensen die me niet kenden toen ik 100 kilo woog
lifaya schreef:Piloetje schreef:Tja ik denk dat dat hetzelfde is als tegen iemand zeggen die rookt, of veel alcohol drinkt dat hij dat beter kan laten. Waar bemoeien die mensen zich mee? Als jij lekker van een peukie geniet, of van een vette hap of van bankhangen en te weinig bewegen? Ja je kunt er ziektes van krijgen en het is slecht voor je gezondheid. Mensen bemoeien zich graag met andermans zaken. Goedbedoeld of niet, dat zit blijkbaar in onze natuur...
vind dat er wel een verschil in zit. Als jij binnen in huis bij iemand een peukie opsteekt trek je andere mensen mee met je slechte gewoonte. Als jij aan de alcohol zit kun je andere mensen er ook mee lastigvallen. Als jij aan je whopper zit met kingsize twister val je eigenlijk niemand lastig
Romyv schreef:pandour4evuh schreef:ja en als je dan op een dieet zit (vanaf mijn 10e gestuurd door mijn ouders) en je komt dan thuis met een dieetplan. nee steph je eet gewoon met de pot mee. ze wouden dat ik naar de dietiste ging maar vooral dan niet meedoen in het koken (toen kon ik nog niet zelf koken)
![]()
en mijn vafder ook altijd nej je hoeft geen tussendoortjes (in dieetplan maarjah)
owww het lijkt mij zoo intens irritant dat iedereen altijd belerend doet over hoe je moet afvallen, waarom je te dik bent ed! Mijn ervaring is: de mensen met het meeste verstand ervan, hebben vaak een maatje meer!! Omdat zij er altijd mee bezig zijn
Piloetje schreef:Ik ben het daar totaal niet mee eens! Je wordt gebombardeerd met programma's over veel te zware mensen! Obese, help mijn kind is te dik, de grootste verliezer, en dan nog tal van Amerikaanse en Britse programma's over overgewicht.
De media heeft het niet op super dun. Wel op super gezond en verantwoord. Biologisch, ecologisch, gezond en fit. En dat maakt wel dat mensen bewuster kijken naar mensen met een maatje meer die iets eten wat zeer onverantwoord is.
Dat is de hype. Niet het slank zijn..