30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:26

Ik vind de frontraise ook een rotoefening. Ik ben erg blij dat die als laatste komt, als ze die aan begin van de workout hadden gedaan dan was ik niet veel verder gekomen :')

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:29

Rebel_Jits, dat heb ik ook! Bij de frontraise is die 1KG bijna te zwaar idd, en bij de biceps icm de squats voel ik idd helemaal niets daar := Goed plan om daar dan 2KG voor te gebruiken :)

Het is trouwens ook goed om je voor te nemen dat je alleen mag zondigen met iets wat je ECHT lekker vind. Iets waar je al daaaagenlang trek in hebt. En verder ook niet te zondigen met iets wat je eigenlijk helemaal niet zo bijzonder vindt om te eten :) Dat werkt bij mij iig heel goed :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:55

zo mijn derde keer is achter de rug *\o/*
deze keer ging het al een stuk beter dan de tweede keer. Maar ik houdt nog niet alles lang genoeg vol. Maar dat gaat nog wel goed komen.
Morgen heb ik een dag pauze, dan heb ik yoga les :) heerlijk ontspannen en daarna ga ik niet nog dit doen. Voor de les heb ik geen tijd ivm stage. Dus dinsdag voor mij les 4.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:10

Aan iedereen die hieraan meedoet, succes! Heb dit vorig jaar ook geprobeerd, in combinatie met 3x per week 5km lopen. Maar na 10 dagen achter elkaar was ik kapot, elke spier in mijn lichaam deed pijn, push ups waren onmogelijk, jumping jacks deden de tranen in mn ogen springen.. Ja, dat was wel eventjes afzien :')
Hopelijk houden de dames hier het beter vol! :D

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:13

Net dag 3 level 1 gedaan. Was echt afzien, vooral de cardio. Stomme jumping jacks >;)
Maargoed, nu wel een voldaan gevoel, heb het weer volgehouden!
Daarna had ik mijn lunch wel verdiend :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:14

jumping jacks heb ik juist de minste moeite mee:P touwtje springen vind ik veel erger
Ik ga nu ook lunchen :) makreel met salade :9

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:15

Heb het topic al een 3 dagen geleden toegevoegd aan m'n eigen berichten om mee te gaan doen, en wil er vandaag mee beginnen! :)
Ga nu gelijk opmeten en dan les 1 van work out 1 doen!
Hopelijk mag ik hier mee kletsen om de motivatie te houden voor het dagelijkse sporten :) !

Mijn conditie is trouwens bar slecht := Ik werk op kantoor, minimaal 40 uur per week en probeer in de pauze wel 30 minuten te wandelen, maar 2 trappen snel op en ik ben buiten adem :=
Buiten die 5 dagen per week 30 min wandelen rijd ik nog 2 dagen paard waarvan ik om de week ook een uur les heb en de bijbehorende klusjes als stal/schuur aanvegen/mesten etc. Verder niet veel beweging :o , wil wel graag beginnen met hardlopen/op de crosstrainer aangezien mn conditie echt prut is.

Mijn maten:

Nek 30,5
Borst 89
Bovenarm r 28,5
Bovenarm l 28
Taille 63
Navel 82
Heupen 89
Billen 98
Bovenbeen r 56
Bovenbeen l 55
Kuit r 34
Kuit l 33

Ik ben overigens 23, 1.70 lang en weeg 57 kg.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:15

Bhriseis schreef:
VogeltjeM schreef:
Aah jullie maken me enthousiast.. Ik ben alleen zo extreem onbespierd dat ik gewoon zonder gewicht mn benen amper langer dan 10 seconden omhoog kan houden. Heb nog nooit in mn leven gefitnest (enkel hardgelopen). Maar ik heb wel wat kilootjes overgewicht die zo hardnekkig zijn.. En dit is maar 30 min per dag! Ik wil ik wil :D

Doe gezellig mee *\o/*
De work-out is zwaar, maar het gaat snel allemaal wat beter. Ik heb wel spierpijn, maar dat lijkt normaal te zijn dus bijten we even op de tanden, toch? En eens je weer aan het sporten bent is de pijn een beetje weg, dus geen reden om het omwille van de pijn niet te doen (al helemaal met de sociale controle van dit topic :o )

@phormicola: hihi oke, dan laat ik die pannenkoeken maar een maand achterwege; het is hier sowieso al moeilijk om elke avond gezond te eten aangezien ik niet zelf kook (zo zijn het vanavond frietjes, en oh wee als ik niet mee eet, dus eet ik een frietje of zeven om niet té veel vet binnen te krijgen). Ik kijk alvast een beetje minder uit naar de volgende levels; ik was net zo blij dat het al beter ging :') (maar het viel een beetje te verwachten natuurlijk).

Goed om weten dat de spierpijn weg is door de opwarming van de spieren; misschien moeten we met z'n allen een paar minuutjes ter plaatse wandelen vooraleer we de trap af gaan :=

Overigens at ik denk ik wel al gezond, maar waar ik soms eens kcal durfde op te sparen om 's avonds iets te kunnen snoepen doe ik dat nu niet meer. Ik probeer 3x per dag fruit te eten, en in plaats van 's middags kaas eet ik nu vaker vegetarisch beleg. Ook neem ik er 's middags altijd iets van rauwkost bij; dat scheelt niets in kcal maar maakt de lunch denk ik toch ietsje gezonder. Ik eet 1x per dag noten en af en toe een eitje. En ik let er op dat ik waar mogelijk 's avonds een vleesvervanger eet (waar ik dat anders wel eens durfde overslaan).

Normaal gezien rijd ik 1x/week tijdens school, maar nu begin ik pas weer met rijden op 21 januari. Verder deed ik hiervoor cardio tijdens examens, maar aangezien ik niet zo heel veel tijd (en moed) heb en gewoon elke dag 'iets' van sport wil doen, doe ik alleen deze work-out. Verder ploeter ik elke dag wel een uur door de modder met balen hooi, maar buiten dat zit ik de ganse dag aan mijn bureau.

Misschien kun je de rest zover krijgen om voor ovenfrites te kiezen? :) Scheelt weer wat in calorieën.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:19

Welkom Destino, en veel succes :)

Iemand vroeg hier overigens of een springtouw nodig was? Is niet nodig hoor, aan gewichtjes en eventueel een matje heb je voldoende :)

Ik doe de work-out vandaag voor het avondeten, dan hebben mijn kuiten nog een tikkeltje meer rust :=

@Bonjoy: helaas; alles wat enigszins met diëten te maken heeft wordt hier beschouwd als des duivels -O-

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:20

arabella2000 schreef:
jumping jacks heb ik juist de minste moeite mee:P touwtje springen vind ik veel erger
Ik ga nu ook lunchen :) makreel met salade :9

Haha nou touwtje springen en hakken-billen vind ik dus veel minder erg :D

Eetsmakelijk!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:24

Gister begonnen en nu toch wel spierpijn, zeg.
Ben benieuwd wat het resultaat wordt.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:29

vanochtend beetje slecht ontbeten dus nu wat lichter gelunchd met 2 flinke appels met kaneel en straks een rijstwafeltje.

Wat zijn gezonde broodbeleg?
Heb nu beetje smeerkaas 20+ ipv 40+kaas, sandwichspread, kipfilet, fricandeau, rosbief.. weet verder niet zoveel wat meer?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:29

Bhriseis schreef:
@Bonjoy: helaas; alles wat enigszins met diëten te maken heeft wordt hier beschouwd als des duivels -O-

Ai, vervelend is dat zeg :\ Ik kook hier regelmatig voor de rest van de familie (Mag op het moment zelf niet eten ivm. Cambridge dieet), maar ze staan er wel open voor, dat is wel fijn. Tijdens mijn tussenweken kook ik gewoon voor mezelf, misschien dat het voor jou ook een optie is?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:31

Ik vind de butt kicks en punches echt en lachertje, ben al aan het bedenken hoe ik die intensiever kan maken, want m'n hartslag gaat daar echt naar beneden. Voor mij is de cardio een rustmoment geworden en volgens mij is dat niet de bedoeling :=

Hier een waanzinnig 30DS topic: http://www.myfitnesspal.com/topics/show ... red-thread

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:33

phormicola schreef:
Ik vind de butt kicks en punches echt en lachertje, ben al aan het bedenken hoe ik die intensiever kan maken, want m'n hartslag gaat daar echt naar beneden. Voor mij is de cardio een rustmoment geworden en volgens mij is dat niet de bedoeling :=

Hier een waanzinnig 30DS topic: http://www.myfitnesspal.com/topics/show ... red-thread

Wow, dat is wel een heel motiverend topic :oo

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:41

Die punches zijn ook niet veel soeps, maar als je je buikspieren goed aanspant en je torso met de punches meedraait, kun je er iig nog iets uithalen.. :P En lekker diep gaan staan..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:48

Jeetje net les 1 van level 1 gedaan, ik ben bek af zeg :=
Heb ook superspierpijn in mijn benen van mijn rijles gisteren, dus dat kwam in dit geval niet heel goed aan, morgen zal de spierpijn nog wel erger zijn!
Maarehm, het wordt dus wel snel minder zwaar := ?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:50

Anne. schreef:
Die punches zijn ook niet veel soeps, maar als je je buikspieren goed aanspant en je torso met de punches meedraait, kun je er iig nog iets uithalen.. :P En lekker diep gaan staan..

Ja ik voel ze wel hoor!
Draai idd ook meer met hele torso en gespannen buikspieren mee. En zo diep doorzakken dat je je bovenbenen goed voelt branden!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:58

Ik rij ook alleen mijn eigen paard (jong dier) hooguit 3 tot 4x in de week waarvan 1 of 2x les. Verder kantoorbaan dus te weinig beweging. Dieeten is een groot woord maar ik woon nu net 6 maanden opmezelf en daarbij mezelf niet echte beste eetgewoontes aangeleerd ;) Dus ik gebruik nu een boek van Sonja bakker als leidraad om gewoon weer goede gewoontes aante leren (3 gezonden maaltijden, afwisseling, gezonde tussendoortjes en daadwerkelijk koken :-p) en op dit manier hoop ik er toch wel een kilo of 10 eraf te krijgen :o

Net een zeer pittige les met mijn paard gehad, helemaal bekaf maar nog niet genoeg gezweet dus ik ga nu gewoon heel stoer dag 4 doen! wish me luck :P
Laatst bijgewerkt door Tootz op 06-01-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:58

hoe zwaar moeten die dumballs zijn??

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:59

ik heb genoeg aan 1 kg...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:02

Ik heb net een stel foto's gemaakt :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:03

Hoever ben jij Mootje?
Ik ga zo ook foto's maken en dan elke keer na 10 dagen weer :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:03

Ik vind het jammer dat ik geen foto's kan maken :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:04

Destino, vanochtend dag 4 van level 1 gedaan :)
Phor, geen webcam, telefoon met camera? Balen zeg -O-