hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:12

Ik ben ook licht hypermobiel.. Helaas zijn mijn spieren wel vrij kort waardoor ik dus niet heel lenig ben haha..

Kan mijn duimen tegen mijn pols leggen, ga snel door mijn enkel.. Ik krijg tegenwoordig bij lopen etc ook heel snel pijn in mijn schouder, kan dat er mee te maken hebben? Voelt een beetje als een frozen shoulder denk ik (nooit gehad maar zo stel ik het mij voor), echt alsof het een soort van verlamd is..

En soms zit mijn knie of enkel ineens op slot, dan moet het eerst pijnlijk kraken voordat ik normaal kan lopen

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:15

hier ook licht hypermobiel.. zit nu op fysio om de spieren rondom mijn gewrichten te trainen zodat ik straks weer gewoon zware tassen kan dragen zonder dat mijn schouders eruit hangen :') ben verder wel heel lenig kan zonder enige oefening mijn benen achter mijn nek etc. krijg wel snel last van mijn knieen en heupen. rijd veel paard en na het rijden voel ik mijn gewrichten wel...

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:52

Fijn dat je een oplossing hebt katja! Kan je tenminste toch het gewoon gaan gebruiken :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 10:07

phoe.. gisteren een zware dag gehad. Gewoon lekker rustig opgestaan zoals iedere zondagochtend, beetje opgeruimd, keukentje netjes gemaakt, even wat gestreken... en daar ging het fout. Handen deden zeer maar ik dacht: kom joh, niet aanstellen! Dus na een kopje koffie wilde ik gaan freubelen, lekker een paar kaarten maken. Tijdens het knippen kwam de pijn terug en ik werd echt zo hard geconfronteerd met het feit dat ik niet alles kan doen wat ik zou willen doen! Heel hard moest ik even huilen, vriend begreep het gelukkig en troostte me.. maar leuk was het niet. Soms is het zo moeilijk...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:13

Wiebke, wat vervelend dat je er gister zo geconfronteerd mee werd. :(:)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:16

TS, zo is mijn jeugdreuma begonnen.
Ben ook hypermobil en uiteindekijk zijn ze er achter gekomen dan ik reuma heb.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:19

Ach wiebke, vervelend hè als het zo confronterend is :(:)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:20

Dikke knuffel Wiebke, zulke momenten zijn altijd moeilijk.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:46

Pff wat een vreselijke kou vandaag. -O-

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:06

pff met die kou altijd extra last van mijn enkels bah!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:17

Ik heb er ook meer last van met de kou, heel vervelend.
Laat het voorjaar/zomer maar weer komen! :D

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:21

Wat mij betreft ook. Gister per ongeluk gestoten en vandaag een flinke blauwe plek zoals gewoonlijk dat
vind ik best vervelend ze komen zo snel bij mij. Hebben jullie dat ook?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:25

Mijn benen ook altijd vol blauwe plekken.
Ziet er zomers altijd zo charmant uit haha.
Met dit weer ook weer lekker veel last van m'n knieën bah!!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:43

van mijn knieen heb ik gelukkig geen last maar me enkels verzwik of draai ik heel snel en dat is niet fijn..

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:33

Dit weer is echt funest voor m'n handen.. Ik zou nu eigenlijk voor school een verslag af moet en maken, maar kan het niet opbrengen...
Ik zit ook helemaal onder de blauwe plekken, maar weet niet of het komt doordat ik snel blauw wordt of omdat ik zo'n slechte coördinatie heb :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:58

ik zou het ook niet weten. Dat weer vinden mijn enkels ig. niet fijn evenals mijn polsen.

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:06

Niet alle pagina's bijgelezen maar meld me ook met hypermobiliteit.

Ben al geopereerd aan mijn schouder omdat die al tijdens het aantrekken van mijn jas uit de kom schoot of bij het poetsen van de tafel. Andere schouder zit ook niet lekker maar heb zoveel pijn gehad na de OK dat ik er even niet aan moet denken.
Heb zeer snel blauwe plekken.
Heb altijd hele harde spieren in nek/schouder met als gevolg regelmatig hoofdpijn. Ben vooral erg mobiel in onderrug, knieen, ellebogen, vingers, schouder, enkels, polsen.

Eind maart wordt het plaatje uit mijn enkel gehaald die ze erin hebben gezet omdat ik die gebroken heb en ze hebben op het formulier van de anesthesist geschreven dat ze niet met me mogen gooien en smijten omdat er anders van alles uit de kom vliegt ;( En dat ze voorzichtig moeten zijn met het intuberen ivm kaak.

Ik heb er mee leren leven. Fysio heeft niet veel meerwaarde, sport nu zelf. Ben veel moe. Kan niet lang slenteren, hangen, liggen of zitten omdat ik dan last krijg van mijn gewrichten.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:10

Nou Jooltje dat klinkt niet fijn ik hoop dat je niet altijd last hebt van je hypermobiliteit. Ik heb alleen last van me enkels en polsen en van de blauwe plekken. Vooral met dit weer. ;)

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:16

Ik denk er eigenlijk niet meer bij na....zolang ik door kan lopen is het prima. Loop tijdens mijn werk als verpleegkundige dan ook altijd te rennen haha.

Wel "grappig" om te lezen dat er toch nog meer mensen zijn die er "last" van hebben. Vroeger vond ik het gaaf omdat ik dingen kon die andere niet konden. Heb de fysio verbaasd doen staan van wat ik kon...had hij nog niet eerder gezien, mocht het ook niet nog een keer doen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:19

Als ik wil leg ik me arm helemaal plat of buig ik me vingers een heel eind naar achteren. Verbaas ik mijn klasgenootjes altijd mee.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:34

Louisjuh schreef:
Als ik wil leg ik me arm helemaal plat of buig ik me vingers een heel eind naar achteren. Verbaas ik mijn klasgenootjes altijd mee.

Je bent er wel van op de hoogte dat elke keer dat je overstrekt per ongeluk of expres je schade aanbrengt? Het beste kun je dat dus niet doen en je spieren trainen zodat ze zo min mogelijk overstrekken.

Ik heb ook wel last van de kou hoewel het op dit moment wel aardig goed gaat! Al is m'n enkel nog wel mooi gekleurd..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:27

blauwe plekken krijg ik ook altijd snel, weet vaak niet eens waar ze vandaan komen...

'TS, zo is mijn jeugdreuma begonnen.
Ben ook hypermobil en uiteindekijk zijn ze er achter gekomen dan ik reuma heb.'

ik heb ook sterk het vermoeden dat er meer aan de hand is... heb zo';n onderbuikgevoel..

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:17

Zijn er hier mensen die hardlopen ondanks de hypermobiliteit?
Ik ga het toch maar weer proberen. Eerst een paar goede schoenen aanschaffen zodat ik minder door mijn enkels ga. Paar jaar geleden een poging gedaan tot hardlopen maar enkels waren te slap. Inmiddels doe ik alweer jaren aan ballet en zijn mijn enkels toch wel een stuk sterker geworden dus ik ben benieuwd.
Hoop dat ik niet gelijk allemaal blessures en pijnlijke gewrichten oploop zoals na een dagje door de stad lopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:18

Ik niet, ik ga er kapot aan :=

Ipv hardlopen doe ik skeeleren :j

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:21

__PrinCes schreef:
Zijn er hier mensen die hardlopen ondanks de hypermobiliteit?
Ik ga het toch maar weer proberen. Eerst een paar goede schoenen aanschaffen zodat ik minder door mijn enkels ga. Paar jaar geleden een poging gedaan tot hardlopen maar enkels waren te slap. Inmiddels doe ik alweer jaren aan ballet en zijn mijn enkels toch wel een stuk sterker geworden dus ik ben benieuwd.
Hoop dat ik niet gelijk allemaal blessures en pijnlijke gewrichten oploop zoals na een dagje door de stad lopen..

Yep, ik loop inderdaad hard ondanks hypermobileit. Rustig opgebouwd, het wil prima, alleen niet als het zo koud is helaas. Dus staat nu even op lager pitje.