Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:00

Ik heb het wel nog maar drie keer gebruikt, dus misschien zit het gewoon tussen mijn oren :+ Maar ik heb wel de indruk dat ik mijn haar veel beter kan doorkammen nu. En het ruikt ook zo heerlijk :D

Op het potje staat er trouwens wel bij dat je het kan gebruiken om de puntjes gezond en verzorgd te houden en dat probeer ik dus :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:03

ik blijf de aleppo zeep interessant vinden, maar ik durf het nog steeds niet aan met mijn bos krullen :=

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:30

Gewoon doen Sonja.
Bevalt het je niet, gebruik je de zeep gewoon voor je lijf te wassen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:40

ik kan je geen advies geven mbt de krullen maar kan je wel laten weten hoe de zeep mij bevalt.
ik heb kort haar wat erg futloos en zonder volume is.
nu ik de aleppo zeep gebruik heb ik wel volume. na het wassen met de aleppo zeep voelt mijn haar wel heer erg stug en wat klitterig, wat goed helpt is het haar naspoelen met een heel klein beetje appelazijn.
mijn haar glanst, heeft volume en ligt mooi glad (geen pluishaar). of dit bij krulhaar ook zo werkt zal je zelf moeten ondervinden, de tip is denk ik wel het naspoelen met appelazijn. (je ruikt er niks van na het uitspoelen).

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:34

Hoe doe je dat naspoelen dan? Gewoon wat appelazijn in je haar en dat uitspoelen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:00

Iolanthe schreef:
Hoe doe je dat naspoelen dan? Gewoon wat appelazijn in je haar en dat uitspoelen?

De appelazijn wel verdunnen met water dan hoor !

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:35

Leuk dat iedereen die de zeep probeerd het fijn vind.

Je kan ook met natuur azijn naspoelen. Wel verdunnen met water 1/5

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:45

*komt nog eens binnenvallen* :D
Ik weet niet of ie al genoemd was maar ik kreeg een tubetje haar- en bodywash van Weleda mee bij de drogist. Er zit geen SLS in.
Het schuimt niet echt, het lijkt eerlijk gezegd net lotion. Ik vind het wel fijn voor mijn haar :)
Ik heb ondertussen een nieuwe batch zelfmaak-shampoozeep staan, nog even een paar weken geduld voor ie bruikbaar is. Is op basis van rozemarijn en er zit oa nog castorolie en honing in. Ben benieuwd! :j
ps zelfmaak/cold process zeep is juist verzorgend voor je huid, omdat er altijd overvet wordt (meestal 5-7%). Je zou er dus geen trekkerig gevoel van moeten krijgen...

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:32

Ik heb de babyzeep die je ook als shampoo kan gebruiken met goudsbloem,kamille? *weet het niet meer, de tube was geel* gehad van weleda. Hier zat ook geen zeep in maar ik vind het niets. Het liet mijn huid super droog achter en mijn haar was net een kraaiennest ! Misschien toch eens die proberen dat jij zegt :)

Oh hoe maak je dat dan of is het top secret ;) ?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:53

Nee hoor :-) er zijn veel zeep recepten vrij te vinden op internet. Ik wil hem best eens plaatsen, maar even geduld want ik wil eerst zelf kijken of het wel echt wat is ;-)
Zelf zeep enzo maken is sowieso erg leuk

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:22

Ik heb het ooit ook eens geprobeerd......toen stond de microgolfoven in de fik. Daarna mocht ik niet meer haha :P Maar ik twijfelde al aan dat recept voor ik er aan begon :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:28

:D
Dan was het sowieso niet hetzelfde soort zeep wat ik maak, ik heb iig nog nooit een magnetron gebruikt :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:27

Nooit doen ! Vertrouw me _O-

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:48

Hebben jullie ook dat je haar sneller vet wordt bij het gebruiken van een natuurlijke shampoo? Een tijd geleden een shampoo van dr. organic gebruikt. De eerste week ging het prima. Maar na een tijdje werd mijn haar niet meer ontvet. Dan waste ik mijn haar met die shampoo en was het na het wassen nog steeds vet.. Nu een week terug de Yes to Carrot shampoo gekocht en vermoed dat deze shampoo niet anders is. Het is nu al sneller vet dan als ik met een drogisterij shampoo mijn haar was. Nou moet ik zeggen dat mijn haar altijd al snel vet wordt (was het om de dag). Hebben jullie ervaringen/tips?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:49

Mij mij wordt het juist minder snel vet :) Maar dat komt misschien omdat ik ook afgebouwd heb in aantal keer wassen per week en de hoeveelheid shampoo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:30

ik heb ook juist het tegenovergestelde, veel minder snel vet
had ik met yes to (maar daar ging mijn haar van pluizen en het werd er slap van)
dr organic beviel vele malen beter
en nu heb ik petal fresh rosemary&mint die bevalt heel goed, weinig pluis, goed ontwarren en niet vet :n
de lavendel van dit merk is onderweg om te testen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:57

Nee hoor, mijn haar is juist veel beter af bij een natuurlijke shampoo. Het is soms wel iets stugger (geen siliconen) maar sneller vet wordt het zeker niet :)

De lavendel is heerlijk, ik heb deze gehad en ben al zeker 2x een nieuwe fles gaan kopen :) Die geur is gewoonweg zo lekker.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:42

Mijn haar wordt ook juist minder vet door natuurlijke shampoo's. Zodra ik dan een gewone shampoo gebruik ,als ik bijv. ergens ben slapen, wordt het meteen weer vet.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:45

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:17

Heeft iemand een tip voor pluizig haar? Ik zoek een natuurlijk verzorgingsproduct dat hier iets aan kan doen. Ik heb haar tot halverwege/onder mijn schouderbladen en is van nature fijn, met slag en redelijk droog. Ik was al met biologische shampoo één keer per week en gebruik een pompje van Andrelon. Dat pompje van Andrelon is echt troep, helt echt niet :( Dus als iemand natuurlijke tips heeft, ze zijn welkom!

Ps: heb al olijfolie geprobeerd (haarmasker), helpt niet. En een paar druppels olie helpt een beetje, maar mijn haar wordt dan best futloos/sluik/vettig...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:38

ik gebruik argan olie, paar drupjes in mijn handpalm, goed over mijn handen verdelen en dan in handdoek droog haar ,
ik heb een droge bos krullen die dan heel mooi handelbaar word en niet meer pluist

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:48

Sonja_vR schreef:
ik gebruik argan olie, paar drupjes in mijn handpalm, goed over mijn handen verdelen en dan in handdoek droog haar ,
ik heb een droge bos krullen die dan heel mooi handelbaar word en niet meer pluist

Bedankt voor je tip! Gebruik je dat elke dag? En merk je ook dat het het haar echt 'voedt'?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:11

Je kan ook een pot kokosvet kopen (o.a. bij de Tuinen te koop) en daar een keer in de week een
maskertje van maken (gewoon smelten tussen je handen, je haar ermee insmeren, even laten
intrekken en je haar daarna goed wassen) en/of een klein beetje in de punten smeren. :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:20

Kokos, pure, hielp bij mij helaas voor geen meter

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:37

Dat heb jk dus ook :)